2020-10-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ökenfolk är peak svärjis. Du snackar goja. Smutsiga jävla somalier då, är det rasistiskt?

https://imgur.com/a/nZ2x1tC

Edit: Jag sa inget om att ta avstånd, du kan gå med i AfS om vill. Jag bryr mig inte.
Det där bör väl iofs ses i ljuset av vad RM kallat Axel för, det får väl ändå anses som jävligt provocerande att ge någon epitetet "husneger". Men inte fan ser det snyggt ut såhär i efterhand.
Citera
2020-10-22, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Det där bör väl iofs ses i ljuset av vad RM kallat Axel för, det får väl ändå anses som jävligt provocerande att ge någon epitetet "husneger". Men inte fan ser det snyggt ut såhär i efterhand.

Absolut, jag hade blivit lika hatisk som Axel. Men lite skenheligt är det allt. Den där chatten var såååå hemskt att ha suttit i, men grejen är att Axel lämnade för att blev sur över att Malcom K kallade honom Kalle Stropp. Ingen annan anledning. Så hemsk var den nazistrasistchatten med andra ord.
Citera
2020-10-22, 19:14
Medlem
Är väl ingen som påstått att det här med att exponera fascister som beter sig som horungar bakom lykta dörrar skulle vara nån jävla tävling, där alla ska behandlas lika? Kontext och intention.
Citera
2020-10-22, 19:32
Medlem
Citat:
Men suck, du kan ju börja med att lyssna på det som påstås i Haveristernas patreonavsnitt #39 och jämföra med skärmdumpen. Gud vilken jävla nolla du är.

Jag tror att du skulle tjäna på att faktiskt begrunda de berömda orden ”kontext och intention”. Tror du på allvar att Axel är rasist? Att han avskyr somalier? Eller är det en (i sig ofräsch även om den uttrycks i ett privat sammanhang) förolämpning riktad mot RM?

Det är ju en betydande skillnad på någon random JVVF-kille som säger ”smutsig jävla somalier” och en AfS-kille. Den senare får man ju anta faktiskt tycker så om somalier. Axel gör det knappast.

Kontext och intention, eller sammanhang och avsikt om du föredrar det.
Citera
2020-10-22, 19:45
Medlem
Citat:
Hahahahaha, visste att skärmdumpar skulle göra noll skillnad för dig. Du skulle fortsätta likadant ändå.

Idiot.

Det beror ju på om skärmdumpen berättar någonting relevant. Det gjorde ju inte den här, vilket jag precis förklarade.
Citera
2020-10-22, 20:45
Medlem
G-Leifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Det beror ju på om skärmdumpen berättar någonting relevant. Det gjorde ju inte den här, vilket jag precis förklarade.

Nej nu får du faktiskt sluta. Som alla kan se så är det nu tydligt att Axel är en raljerande kantherre som var med i den där 14/88-chatten. Allt detta är nyheter.
Citera
2020-10-22, 22:12
Medlem
Materwelons avatar
Citat:
Hahahahaha, visste att skärmdumpar skulle göra noll skillnad för dig. Du skulle fortsätta likadant ändå.

Idiot.

Du beter dig så oerhört stressat. Är du autist?

On topic: livesändning i morgon peeps. Farfar kanske kan passa och ställa frågor, han verkar ha ett par.
Citera
2020-10-22, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Materwelon
Du beter dig så oerhört stressat. Är du autist?

On topic: livesändning i morgon peeps. Farfar kanske kan passa och ställa frågor, han verkar ha ett par.

Det är ni Haveristerna-minions som beter er stressat, Tim m.fl. kommer med Bagdad Bob-bortförklaringar, du försöker dig på anfall är bästa försvar, osv.

Vad jag har hört så hatar Axel somalier på riktigt. Men visst, han kanske kör LionAxe-försvaret, att det bara var undercover, han var tvungen att smälta in.
Citera
2020-10-22, 22:27
Medlem
Citat:
Det är ni Haveristerna-minions som beter er stressat, Tim m.fl. kommer med Bagdad Bob-bortförklaringar, du försöker dig på anfall är bästa försvar, osv.

Vad jag har hört så hatar Axel somalier på riktigt. Men visst, han kanske kör LionAxe-försvaret, att det bara var undercover, han var tvungen att smälta in.

”Vad jag har hört” ...

Absolut.
Citera
2020-10-22, 23:23
Medlem
G-Leifs avatar
Citat:

Beter jag mig stressat? Jag känner mig ju jättelugn här, knäppt hur det är med olika perspektiv och så. Har aldrig hört Axel ens nämna somalier, men det kanske bara är för att han biter ihop och inte har så lätt för att uttrycka sitt hat. Intrigen tätnar.
Citera
2020-10-22, 23:27
Medlem
Materwelons avatar
Citat:
Ja, enligt folk som känner honom. Men du ska väl ha skärmdumpar på det också, att folk som känner honom vet hur han är?

Idiot.

För att vara så negativt inställd till skärmdumpskulturen är du väldigt intresserad av skärmdumpar.
Har du nån personlig beef med Haveristerna och deras minions tro? Känns som om du är personligen sårad över något. Hoppas du mår bättre snart <3
Citera
2020-10-22, 23:41
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Materwelon
On topic: livesändning i morgon peeps
Fett. Blir det kontext, intentioner och "content"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in