2021-05-01, 19:22
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nej. De snackade med honom, en random, och hängde ut honom och sen var det väl tyst i sisådär 2 år?

Han har ju krävt att få komma till Gullmars och reda ut saker. Konstigt att det tas upp sen i podden? Han ville ju få sin röst hörd. Nu har han fått det till allas nöje och till Hållés åtlöje. Vad trodde han???
Senast redigerad av MonkMan 2021-05-01 kl. 19:24.
Citera
2021-05-01, 19:48
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Vilka gränser är det? Att de vässar på nätet mot varandra? Blocka bara. Med det sagt vet jag inte vad som ingår i de 120 screenshotsen. Alltså: jag kan få anledning att revidera mina inlägg vilket jag inte har några problem med.

Precis.

Det värsta jag har sett är att en användare med tre inlägg hängde ut Henriks adress och hade han fokuserat sig på den typen av inlägg så hade han kunnat (med rätt) hävda trakasserier då han har dold adress. Nu verkar han tro att mängd ger mervärde, men det gör det sällan. Han hade kanske till och med kunnat mejla Flashbacks admin för att få tillgång till inlägget om han inte vore så jävla otrevlig.
Citera
2021-05-01, 20:03
Medlem
Blandad pott i senaste avsnittet.

Cringe på Tim Tim
Ha lång utläggning på Johan Grant utan att ha koll på vem han är, vad har gjort eller vad som hänt. Tycker alla som är som känner sig kränkta ska ha rätten att vara kränkta. Snömos och pinsamt att lyssna på.
Bulletin bakom betalvägg? Idioti och bra någon uppmärksammar detta.
Ranten om fröken Bladh var välkommet och efterlängtat.
Hatkärlek till Henkos skratt.
Sannas sågningar är underhållande, men vad tillför hon till podden egentligen rent content mässigt som inte är Patreon exklusivt? Inte mkt.
Intervjun orkade jag inte lyssna på.

Vad tror folket om jökungen?
Ska det bli en della q haveristerna också?
Citera
2021-05-01, 20:22
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBT
Blandad pott i senaste avsnittet.

Cringe på Tim Tim
Ha lång utläggning på Johan Grant utan att ha koll på vem han är, vad har gjort eller vad som hänt. Tycker alla som är som känner sig kränkta ska ha rätten att vara kränkta. Snömos och pinsamt att lyssna på.
Bulletin bakom betalvägg? Idioti och bra någon uppmärksammar detta.
Ranten om fröken Bladh var välkommet och efterlängtat.
Hatkärlek till Henkos skratt.
Sannas sågningar är underhållande, men vad tillför hon till podden egentligen rent content mässigt som inte är Patreon exklusivt? Inte mkt.
Intervjun orkade jag inte lyssna på.

Vad tror folket om jökungen?
Ska det bli en della q haveristerna också?
Jökungen tror jag blir jättebra. Både Magnus och Christopher är två klara favoriter och Bilan är också bra. Bra att Henko håller sig utanför: ska det vara seriöst är det bäst att han håller sig utanför. Det hedrar Haveristerna att de plöjer ner deg i projektet. Politiskt sett <3 Henko
Citera
2021-05-01, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Vad då ”hängt ut” och ”hånat”? De granskar idioter och Horungar, snackar om dem i en pod. Hur kan du vara så pass sjuk i huvudet att du inte klarar av att höra det? Att du diskuteras överhuvud taget är ju för att du själv har valt att peta i det. Att du sen blivit ägd och betett dig som en utvecklingsstörd apa är på dig. Klart de kommer driva med dig, vad trodde du själv lixom...du lyssnar ju själv. Otippat. Du vill ju helst av allt vara med i Haveristerna eller ha en pod som är lika framgångsrik. Alla ser det. Du suktar efter det. Helt ärligt så hoppas jag de aldrig ens nämner ditt namn igen för du är för tråkig och meningslös.

Men det där slutar ju med att förr eller senare ger idioterna igen, det säger sig självt. De kan väl leta upp lite folk som sitter på rättspsyk som nästa steg, och förnedra dem. Det kommer säkert sluta bra det med.
Citera
2021-05-01, 22:05
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Nej. De snackade med honom, en random, och hängde ut honom och sen var det väl tyst i sisådär 2 år?

Det handlar inte om mig. Även om ”snackade med honom” är en rejäl försköning av allt skit som östes över mig av till exempel Tim, den lilla lundsbergaren.

Det handlar om andra som fått ta emot grövre förtal och rena hot.

Malcom är ett exempel. En annan person - som jag lovat att inte diskutera- blev förföljd och uthängd på ett mycket grovt sätt. Magnus Fernström kallades ”horunge” och ”tjackpundare” och till slut hotade Axel att gå ut med en hammare ”och öppna huvudet på den där fittan.”

Och än en gång: jag är inte främst här p g a av något som hände för två år sen. Jag är främst här för det som hände Magnus, och till viss del Malcom.

Om man tycker det är okej med intellektuellt underhållningsvåld, med folk som våldför sig mot andra i en podd, så är man med och öppnar vägen mot fysiskt våld.

”Tungan är förste dräparen,” som det står i Havamal.
Citera
2021-05-01, 22:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Det handlar inte om mig. Även om ”snackade med honom” är en rejäl försköning av allt skit som östes över mig av till exempel Tim, den lilla lundsbergaren.

Det handlar om andra som fått ta emot grövre förtal och rena hot.

Malcom är ett exempel. En annan person - som jag lovat att inte diskutera- blev förföljd och uthängd på ett mycket grovt sätt. Magnus Fernström kallades ”horunge” och ”tjackpundare” och till slut hotade Axel att gå ut med en hammare ”och öppna huvudet på den där fittan.”

Och än en gång: jag är inte främst här p g a av något som hände för två år sen. Jag är främst här för det som hände Magnus, och till viss del Malcom.

Om man tycker det är okej med intellektuellt underhållningsvåld, med folk som våldför sig mot andra i en podd, så är man med och öppnar vägen mot fysiskt våld.

Det var litet det som var min poäng. Jag minns inspelningen och RWU-grejen men sen försvann du i två år.
Citera
2021-05-02, 12:33
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Den där J som åt pizza med A på Gullmarsplan och som minsann hade sina åsikter om A användning av svordomar/könsord och påpekade att som vuxen är det inte moget att använda sig av såna fula ord och meningar och J menade på att A skulle börja resonera och bete sig mer vuxet.

Lite smått komiskt då att herr prydlig sen visar sig vara den som utan problem häver ur sig både hot men också en harang av diverse fula ord som att knulla din familj. Helt plötsligt beter han sig inte så jävla moget som han ville göra sken av för 2 år sedan.

Just nu visar J ansiktet på Dubbelmoralens högborg.

Sedan tycker jag det är allmänt äckligt att blanda in någons familj i det här fallet H och hans nära och kära.

Och det är inte heller speciellt vuxet att bete sig så heller för den delen. Så J får gärna tänka på sin ton framöver och kamma till sig och hädanefter resonera på ett socialt accetabelt sätt som han själv så fint påpekade för 2 år sedan.
Citera
2021-05-02, 12:51
Medlem
saltazars avatar
har lyssnat på avsnitten med hallen. haha det var ju faktisk kul att höra hallen gå på som nåt slags fasan på stan som skulle läxa upp axel. både hallen och dörris är väl nått slags alt höger trots de säger att de inte är spec politiska. de verkar oxå ha något slags machogrej där de ska försvara kvinnor som de tycker är värdiga det. det förklara både att hallen ska dra lans för alkisen uvell och att dörris skulle in och strida för myran när hon grät ut om hur dum stackars a & h var. myra har ju vart poppis som ett slags skämt i höger kretsar sen hon visade brösten för dem och här försökte väl dörris muta in sitt revir. förklarar väl oxå hur domen färdades till nasse kretsar då både myran och dessa båda herrar verkar ha goda kontakter där. samma gäller gardet som cissi drev där haveristerna visa att det var med en fru till en nazist där. de var oxå nåt slags sjukpensioner .

nåt som är kul nu är att dörris fortfarande inte verkar få vara me i myrans mysiga gäng trots att han både har npf knarkar och var hennes springpojke.
Citera
2021-05-02, 15:12
Medlem
Citat:
Malcom är ett exempel.
På vadå? Dom vände hans egna ord emot honom, både avseende sterilisering och "antifascistiska självförsvar", det där om att dra en flaska i huvudet på honom. Så tokigt att du glömde den biten, för du är väl inte oärlig nu va?
Citat:
Ta dina egna ord, så ska du få ett till att lägga till samlingen.

Manusmriti, 4:256
Citat:
Allt definieras av ordet, ordet är deras ursprung och de utgår från ordet; men han som är oärlig med sina ord, är oärlig också i alla sina handlingar

Jökungen kan bli bra, särskilt om det stämmer som dom säger att dom gjort allt för att undvika teknikstrul, hatar sån skit
Citera
2021-05-02, 17:54
Medlem
Citat:
Jag var tydlig i början av konflikten: den här gången ska jag inte resonera och diskutera som förra gången. Den här gången ska jag möta dem på deras egen nivå och håna dem som de hånar andra.

Här är problemet delvis en generationsfråga:

För att håna nån måste man fixa humor och leverans. Du saknar humor(har inte med ålder att göra) och kan antagligen inte leverera vettigt heller. Testa gå nån kvällskurs i Photoshop, du kanske kan bli den förste memande pensionären eller nåt.
Citera
2021-05-02, 18:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Här är problemet delvis en generationsfråga:

För att håna nån måste man fixa humor och leverans. Du saknar humor(har inte med ålder att göra) och kan antagligen inte leverera vettigt heller. Testa gå nån kvällskurs i Photoshop, du kanske kan bli den förste memande pensionären eller nåt.
Tänk vad ett internethot i PM gör med er snöflingor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in