2021-02-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafkatrap
Det är ganska kul att Henrik, som jobbar som samordnare för ungdom och jämlikhet inom facket, har ett fritidsprojekt som går ut på att gnälla om "oanställningsbara", "labila missbrukare", "tjackpundare" och folk med div. funktionsnedsättningar.

Det ser inte bra ut.

Håller med. Risken finns att arbetsgivaren inte har läst någonting alls om hur Henko beter sig och att absolut ingen har hört av sig för att gnälla heller. Hoppas nån hjälte tar på sig att informera så att sanningen kommer fram!

För det är väl det du vill förmedla, att man ska höra av sig till hans jobb, eller misstolkar jag?
Citera
2021-02-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Tja, här har du en lista på de viktigaste. Vissa namn är fejkade eftersom de skriver i tråden och Flashback straffar de som outar olika konton. De får outa sig själva i så fall.

I rollerna:

Myra: F d poddare
Henko: Poddare
Axel: Poddare
Martin: Gammal AFA, numera företagsledare för det multinationella konglomeratet Acta Publica
Sancho Panza: Kille från landet som är mycket mycket arj.
Twinaxe: transsexuell våldtäktsman och stalker.
Skeletor/Don Quixote: Den äcklige gamle gubben Jonas Hållén.

Sancho är arg för att Henko ska ha sagt till Martin att "sparka" Sancho från Martins företag. Sancho har dock aldrig varit anställd av Martin utan Martins företag har helt enkelt slutat betala fakturorna som Sancho ställt ut via Frilans Finans. På något sätt är detta poddaren Henkos fel. Hur det hänger ihop begriper bara Sancho. Nu är Sancho skyldig Frilans Finans pengar eftersom han fakturerat utan täckning och tagit ut lön för det. Sancho är mycket arg och hotar med stenkastning och knogjärn på Twitter. Sancho hängde tidigare i poddens FB-grupp men lämnade eller åkte ut när Myra lämnade podden, tillsammans med några andra.

Skeletor är sedan 2019 arg på framför allt Axel eftersom han blev hyfsat ägd i en diskussion som spelades in i smyg. Upprinnelsen till konflikten var att bl a Axel kallade Skeletor dumma saker på internet. Här ser han sin chans att bussa Sancho på poddarna och ge igen för gammal ost. Sancho och Skeletor är tydligen kompisar sedan flera år och har tagit på sig att krossa den podd som bl a Henko och Axel spelar in tillsammans med en tredje tjej som inte är så inblandad. Det återstår väl att se om de lyckas.

Twinaxe har nåt slags historia av att bete sig som ett totalt cp mot både poddarna och andra, hota med "enprocentare", registrera 1000 konton på flashback med mera. Fick kontaktförbud mot sina egna barn och är också dömd för en väldigt rå våldtäkt. Axel och Henko har tidigare varit kompis med Twinaxe men har sagt upp den bekantskapen. Axel var Twinaxe lekmannaövervakare när hen släpptes från fängelset. Ofta omtalad som "stalkern", "våldtäktsstalkern" etc.

Sancho har tidigare tagit fram domar på både Henko och Twinaxe och delat ut till olika personer. Detta har han gjort via sitt frilansarbete där han hade tillgång till databasen "Acta Publica" som är Martins affärsidé. Domarna har sedan hamnat på nätet på olika sätt. Sancho menar dels att Henko utnyttjat detta, men också att Henko är arg för att en dom på Henko har dykt upp. Sancho blev avstängd från Martins databas, Acta Publica, pga detta säger han.

"Kom till Gullmars": En fras som aldrig menats bokstavligt, ofta framsagd av Axel. Ett exempel på detta är när Skeletor kom till Gullmars och åt pizza 2019 och blev inspelad när han sa en massa dumma saker. Nu vill dock Sancho Panza spela ball, så han låtsas att frasen är en uppmaning till att ses och slåss. För då kan han kalla folk för fega om de inte vill träffas. Alla andra begriper att detta är en högst avsiktlig missuppfattning därför att, tja, Sancho är arg och vill slåss.

Okej, tack. Nu förstår jag bättre vad som har hänt, och ja jag har tillräckligt mycket autism för att syna och omtolka din barnsligt färgade återgivning. Nu behöver man ju bara filtrera bort alla epitet och annat irrelevant trams och sedan fylla ut alla luckor med det relevanta som du hoppade över. Men tack ändå, det gav en bild.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-01 kl. 18:25.
Citera
2021-02-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafkatrap
Det är ganska kul att Henrik, som jobbar som samordnare för ungdom och jämlikhet inom facket, har ett fritidsprojekt som går ut på att gnälla om "oanställningsbara", "labila missbrukare", "tjackpundare" och folk med div. funktionsnedsättningar.

Det ser inte bra ut.

Nu jobbar ju Henrik inom LO-facket, vilket på intet sätt bryr sig om de utanför arbetsmarknaden. Så att han sitter och spyr galla över oanställda missbrukare med funktionsnedsättningar är ju inget som påverkar hans högst politiska anställning. Undrar om de inte kunde komma på någon bättre nonsenstitel än den där när de anställde en poddare.
Citera
2021-02-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Ja, sant, jag var oerhört generös när jag beskrev Sancho Panza som "kille". Eller Skeletor som "äcklig gubbe" - "mumie" hade antagligen varit mer adekvat.

För mig utgör sånt där trams bara ett lager på en helt annan frekvens än resten av substansen, som jag utan ansträngning kan bortse ifrån. Jag vet inte riktigt vilka målgruppen är egentligen när Alex och Henko häver ur sig svordomar och annat irrelevant trams, det måste ju mest vara några som saknar naturlig kognitiv förmåga att bortse från det eftersom det blir ju inte många procent content kvar av ett Haveristerna-avsnitt när barnsligheterna har vaskats? Jag tycker det är märkligt att man kan tycka det är skoj och jag tycker också att det är märkligt att man kan bli arg och upprörd av det (i alla fall om man har nån tidigare form av erfarenhet av personerna och att det inte är i typ första kontakt.) Personligen är jag helt likgiltig inför dessa irrelevanta utfyllnader, det räcker med ett enda avsnitt för att uppfatta tillståndet.
Citera
2021-02-01, 20:21
Medlem
peterZiipens avatar
Kan någon göra en TLDR på varför Haveristerna är i ropet? Tråden brukar inte vara så här populär
Citera
2021-02-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kan någon göra en TLDR på varför Haveristerna är i ropet? Tråden brukar inte vara så här populär

Två riktigt smarta killar har förklarat ett heligt jihad mot podden, och som vanligt gjort den mer berömd.
Citera
2021-02-01, 20:50
Medlem
Translobbyns avatar
Citat:
Folk har äntligen börjat prata om vad Henrik gjort mot dem istället för att förbli skrämda till tystnad. #Justice4Myra
Citera
2021-02-01, 20:59
Medlem
Citat:

Chang Fricks blogg publicerade nyligen Johannes Nilssons lilla vendetta mot Henrik Johansson som driver Haveristerna. Det fick ett helt gäng spärrmongon att hitta till (eller tillbaka i vissa fall) till tråden och spamma den med sina sköna takes att Henrik är en fet, ful alkoholist, en obehaglig kvinnohatare som borde bli av med sin anställning.

Sen har väl den där gnällspiken Kom till Gullmars och det stöddiga människoskräpet Jonas Hållen också bidragit till trådens nyvunna popularitet.
Citera
2021-02-01, 21:07
Medlem
Citat:

Det tog lite tid att förstå vad som orsakade uppståndelsen, men jag har landat nu i att det var Johannes Nilssons sakliga artikel som Haveristerna blev upprörda över. Den innehöll förmodligen för få könsord för Haveristernas smak. Resten är snömos, buisness as usual.

Edit: Länk till artikeln
https://nyheteridag.se/mobbning-som-affarsmodell/
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-01 kl. 21:15.
Citera
2021-02-01, 22:02
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Han retweetar också sina dumptirader med IRMs konto som om hans privata fejder är IRMs och det här vore nån sorts nyhet och ingen verkar bry sig. Han ser ut att ha tappat det helt faktiskt. https://twitter.com/interasistmen/status/1355513447706931200

Citat:
Ursprungligen postat av DJHeinrichHimmler
Den innehåller förmodligen komprometterande saker från helt nyligen (2017) och chatten där alla nazzar sig som till exempel https://imgur.com/a/gScCZV0 där Myra erkänner att hon dricker lite mycket och kallar Malcom för n*gerboll och Malcom i sin tur kallar Myra cishetkossa! Sprid gärna denna dump då det bevisar att de är nazister och utgör en fara för allmänheten! Obs!

Så den där hemska chatten 14/88 som Henko försöker använda för att stämpla folk med, har både Axel och Myra hängt i.

Den hemska våldtäktsmannen har Axel, Myra och Henko suttit och druckit bärs med nån gång under 2010-talets mitt ungefär?

Nåt är liiiiite lurt här.
Citera
2021-02-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Så den där hemska chatten 14/88 som Henko försöker använda för att stämpla folk med, har både Axel och Myra hängt i.

Dessutom verkar det ha varit ett slags internet-rollspel som har pågått där i chatten, med mycket satir och ironi. Känns ganska bajsnödigt att skärmdumpa något där och försöka påstå att det ska ha något med verkligheten att göra.

En sak som jag finner lite märklig är deras udd mot anonymitet medan de själva gärna sitter och spelar datorspel eller sitter i rollspels-liknande subkultur-chattar som ”Hatklubben” och ”14/88”. När man är anonym så går man ju in i en roll, på riktigt - medan dessa rum med fiktiva sociala regler är lite-versionen av att vara anonym, man lajvar en annan person (fast man visar vem man, som person, är). Men trots att reglerna är tydliga - det är ju inte på riktigt - så tar personerna (vuxna personer) skärmdumpar på vad som skrivs där och tar det hela dödsallvarligt?

Jag förstår inte poängen. Har de själva så svårt att särskilja fiktion från verklighet att de stundtals blandar ihop vad som var på skoj och vad som var äkta uttryckta åsikter? Eller inbillar de sig att utomstående inte ska förstå? Mycket märkligt alltihopa.

Jag har inte förstått vad Henko menar med ”nassar sig”. Är det en benämning på roll-spelen som de utövar mot varandra i dessa obskyra chattar?
Citera
2021-02-01, 22:43
Avslutad
Skärmdumpsjournalistik handlar ju bara om att försöka skrämma människor med saker som är helt lösryckta ur sitt sammanhang.

"Ge mig sex rader skrivna av en hederlig man, och jag ska, bland dem, hitta ett skäl att hänga honom." / kardinal Richelieu
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-01 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in