2021-05-02, 20:09
Moderator
Carlboms avatar
Förvånad att Haveristerna plockar upp och gör content av den här konflikten igen. Uppenbarligen är Polisen inte intresserad av tjafset då de lägger ner anmälningen direkt. Och Jonas Hållen får mer energi av att bli uppmärksammad i podden. Kan inte se att någon sida går vinnande ur det här, men det är smått underhållande att följa på avstånd. Det får man medge.
Citera
2021-05-03, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Förvånad att Haveristerna plockar upp och gör content av den här konflikten igen. Uppenbarligen är Polisen inte intresserad av tjafset då de lägger ner anmälningen direkt. Och Jonas Hållen får mer energi av att bli uppmärksammad i podden. Kan inte se att någon sida går vinnande ur det här, men det är smått underhållande att följa på avstånd. Det får man medge.

Det är poddarna som sett till att hålla liv i en konflikt de menar är en fara för sina familjer, och ändå kör dom. Henrik J twittrade på ett sätt nu sist med Hållen som gjorde att man kunde tro att allt BÖRJAT detta varv med ett hotfullt sms till Johansson. Så var det inte. HAN ringde upp Hållen och gapade.

Men cashen ska väl in, gissar jag,
Citera
2021-05-03, 18:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Åh, blir sådär initialt glad man bara kan bli av Haveristerna när de outar Cissis hot. Sedan undrar jag om det är samma sak som expressen visade. Sådär på pressfrihetens dag. Landar i glad för att de outar CW och att allting handlar om Henko.
Citera
2021-05-03, 19:44
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:

Intellektuellt underhållningsvåld säljer uppenbarligen;-)

Men det var en konstig kommentar från din sida: var har jag sagt att jag får mer energi eller på något sätt njuter av att uppmärksammas i podden? Jag gör det jag gör för att jag stöttar en vän, precis som han stöttade mig. No more, no less.

Däremot håller jag med om att ingen kommer att gå ”vinnande” ur det här. Det är därför jag föreslagit ett möte mellan Haveristerna och Magnus (och jag kan följa med).

Som läget är nu handlar det väl mer om vem som kommer att förlora vad.
Citera
2021-05-03, 20:12
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Intellektuellt underhållningsvåld säljer uppenbarligen;-)

Men det var en konstig kommentar från din sida: var har jag sagt att jag får mer energi eller på något sätt njuter av att uppmärksammas i podden? Jag gör det jag gör för att jag stöttar en vän, precis som han stöttade mig. No more, no less.

Däremot håller jag med om att ingen kommer att gå ”vinnande” ur det här. Det är därför jag föreslagit ett möte mellan Haveristerna och Magnus (och jag kan följa med).

Som läget är nu handlar det väl mer om vem som kommer att förlora vad.

Det har du aldrig sagt vad jag vet, men det är ändå min uppfattning. Det är inte ovanligt med människor som omedvetet får energi av konflikter och bråk. Det får Haveristerna också men de gör ju åtminstone lite pengar på det. Tror du ett möte kommer förändra något eller bara trappa upp konflikten? Vad ska ni prata om egentligen? Henko och Axel kommer aldrig någonsin säga "Ok, ni har rätt. Vi ber om ursäkt". Såvida inte planen är att ni fysiskt ska slåss vilket skulle vara årets Gubbfight. Men kom igen, ni är för gamla för sånt allihop.

Båda grupper avskyr varandra och ni borde bara släppa det. Det kommer aldrig komma en ursäkt eller någon vinst från något håll. Bara ilska och dålig energi.
Citera
2021-05-03, 22:12
Avslutad
Citat:
Det har du aldrig sagt vad jag vet, men det är ändå min uppfattning. Det är inte ovanligt med människor som omedvetet får energi av konflikter och bråk. Det får Haveristerna också men de gör ju åtminstone lite pengar på det. Tror du ett möte kommer förändra något eller bara trappa upp konflikten? Vad ska ni prata om egentligen? Henko och Axel kommer aldrig någonsin säga "Ok, ni har rätt. Vi ber om ursäkt". Såvida inte planen är att ni fysiskt ska slåss vilket skulle vara årets Gubbfight. Men kom igen, ni är för gamla för sånt allihop.

Båda grupper avskyr varandra och ni borde bara släppa det. Det kommer aldrig komma en ursäkt eller någon vinst från något håll. Bara ilska och dålig energi.

Så du tycker att man ska låta två förståndshandikappade sociopater trampa på en? Speciellt det ena mongot verkar tro att man kan bjuda upp till dans och sen smita undan, nu igen på fyllan sent på valborgsmässoafton. Men när det kommer till kritan sitter han och gömmer sig på dass.

https://imgur.com/a/4gJ1LX4. (Tack för dina kuliga memes, Karro)
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-05-03 kl. 23:02.
Citera
2021-05-04, 03:22
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Det har du aldrig sagt vad jag vet, men det är ändå min uppfattning. Det är inte ovanligt med människor som omedvetet får energi av konflikter och bråk.
Alla är olika, men jag skulle säga det är ganska standard att tvingas finna energi vid just kränkningar och oförrätter. Upprättelse är viktigt för de flesta. Se bara på Henko och hans dom exempelvis. Därför bad jag honom om ursäkt när jag fick reda på att det målnummer jag tog fram hade åsamkat skada, även om min skuld får sägas vara högst indirekt. Ingen vill på samma sätt bli kallad varken tjackpsykos eller knarkluder ...

Citat:
Det får Haveristerna också men de gör ju åtminstone lite pengar på det.
Tror du det ökar eller minskar graden av förnedring för de som avhandlas i podden? De vet svaret, men jag frågar dig nu som själv sagt du är Patreon. De själva pekar ständigt på detta just som ett sätt att just förnedra bland annat mig -- som förlorade en inkomstkälla för att ha sökt på Henkos personnummer och gav ett målnummer som efter fan vet hur många led hamnade på en nazistsite eftersom den framställer Henko som extremt feg. Han knullar nåns flickvän, konfronteras, fick stryk, anmälde, sen ringde han och hotade den han golat. Han sökte kontaktförbud, fick avslag, och ringer och hotar Jonas.

Sedan poddar de på material de hämtar från samma källa med skillnaden att de faktiskt drivs av illvilja. Jag gav ett målnummer som fick spridning, och någon av alla som hatar Henko gav det till slut till nån tvivelaktig sida. Martin lägger exempelvis dagligen ut saker från databasen på twitter, så förfarandet i sig är givetvis inget konstigt utan snarare hela tanken med databasen (att ta fram domar). Det hade varit en annan sak om det faktiskt var som Henko visste ("JAG VET" ...) i vår första chatt efter att de alltså kontaktat mig mitt i natten. Men nu motbevisades det. Det säger Henko senare att han hela tiden också vetat. Han vet en hel del, den där karln!

Jag kan rimligtvis klandras lika mycket som Martin Fredriksson som jag ju via Acta fick domen ifrån, eller registratorn hos Falu tingsrätt för att ha scannat domen till den som senare beställde den på det målnummer jag gav en person. Hur många led det är mellan den person jag gav det till och Avmaskerat vet jag inte. Jag vet bara att den jag gav det till aldrig uttalade att den skulle till nazister, och jag tvivlar starkt att hon också var den som gjorde det. Kedjan efter att personen erhöll målnumret får redovisas av personen om denne vill, för jag känner helt enkelt inte till hur den ser ut. Idag bryr jag mig inte heller, men var dock behjälplig i Martins interna utredning när det väl begav sig.

Citat:
Båda grupper avskyr varandra och ni borde bara släppa det.
Var det inte Axel som skröt om hur han aldrig släpper en oförrätt? Dessa oförrätter avhandlas i deras podd. Det borde vara vi som anmäler för kontaktförbud eftersom hot, förtal och ofredanden sker dagligen från deras sida inför en rätt stor publik mot folk som de nästan alltid varit först med att adressera/ta upp i podden.

Citat:
Det kommer aldrig komma en ursäkt eller någon vinst från något håll. Bara ilska och dålig energi.
Så höj din pledge och poppa popcornen då? You're welcome, by the way. Därefter kan du fundera på hur mycket just ens rykte spelar roll för någon som är dörrvakt och numera dessvärre gör "annat" just för dessa pengar du själv nämner i ditt inlägg. Vem har råd och vem har inte råd att se ut som en fitta som inte besvarar våldshot exempelvis? Du kan ju bara för sakens skull jämföra exempelvis ... ptjaaa ... varför inte en dörrvakt som inte stått i dörren på ett år på grund av Covid-19 med, vad ska vi ta? Exempelvis en fackligt anställd eller varför inte en programmerare?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-05-04 kl. 03:34.
Citera
2021-05-04, 08:09
Medlem
Fattar noll vad konflikten mellan Henko och Jonas Hållén handlar om?

Vem var tjejen som lottat ut en present som råkat gå till sin granne?

Dom senaste avsnitten har content inte hållit. Dags att steppa upp nu.
Citera
2021-05-04, 08:32
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Alla är olika, men jag skulle säga det är ganska standard att tvingas finna energi vid just kränkningar och oförrätter. Upprättelse är viktigt för de flesta. Se bara på Henko och hans dom exempelvis. Därför bad jag honom om ursäkt när jag fick reda på att det målnummer jag tog fram hade åsamkat skada, även om min skuld får sägas vara högst indirekt. Ingen vill på samma sätt bli kallad varken tjackpsykos eller knarkluder ...

Tror du det ökar eller minskar graden av förnedring för de som avhandlas i podden? De vet svaret, men jag frågar dig nu som själv sagt du är Patreon. De själva pekar ständigt på detta just som ett sätt att just förnedra bland annat mig -- som förlorade en inkomstkälla för att ha sökt på Henkos personnummer och gav ett målnummer som efter fan vet hur många led hamnade på en nazistsite eftersom den framställer Henko som extremt feg. Han knullar nåns flickvän, konfronteras, fick stryk, anmälde, sen ringde han och hotade den han golat. Han sökte kontaktförbud, fick avslag, och ringer och hotar Jonas.

Sedan poddar de på material de hämtar från samma källa med skillnaden att de faktiskt drivs av illvilja. Jag gav ett målnummer som fick spridning, och någon av alla som hatar Henko gav det till slut till nån tvivelaktig sida. Martin lägger exempelvis dagligen ut saker från databasen på twitter, så förfarandet i sig är givetvis inget konstigt utan snarare hela tanken med databasen (att ta fram domar). Det hade varit en annan sak om det faktiskt var som Henko visste ("JAG VET" ...) i vår första chatt efter att de alltså kontaktat mig mitt i natten. Men nu motbevisades det. Det säger Henko senare att han hela tiden också vetat. Han vet en hel del, den där karln!

Jag kan rimligtvis klandras lika mycket som Martin Fredriksson som jag ju via Acta fick domen ifrån, eller registratorn hos Falu tingsrätt för att ha scannat domen till den som senare beställde den på det målnummer jag gav en person. Hur många led det är mellan den person jag gav det till och Avmaskerat vet jag inte. Jag vet bara att den jag gav det till aldrig uttalade att den skulle till nazister, och jag tvivlar starkt att hon också var den som gjorde det. Kedjan efter att personen erhöll målnumret får redovisas av personen om denne vill, för jag känner helt enkelt inte till hur den ser ut. Idag bryr jag mig inte heller, men var dock behjälplig i Martins interna utredning när det väl begav sig.

Var det inte Axel som skröt om hur han aldrig släpper en oförrätt? Dessa oförrätter avhandlas i deras podd. Det borde vara vi som anmäler för kontaktförbud eftersom hot, förtal och ofredanden sker dagligen från deras sida inför en rätt stor publik mot folk som de nästan alltid varit först med att adressera/ta upp i podden.

Så höj din pledge och poppa popcornen då? You're welcome, by the way. Därefter kan du fundera på hur mycket just ens rykte spelar roll för någon som är dörrvakt och numera dessvärre gör "annat" just för dessa pengar du själv nämner i ditt inlägg. Vem har råd och vem har inte råd att se ut som en fitta som inte besvarar våldshot exempelvis? Du kan ju bara för sakens skull jämföra exempelvis ... ptjaaa ... varför inte en dörrvakt som inte stått i dörren på ett år på grund av Covid-19 med, vad ska vi ta? Exempelvis en fackligt anställd eller varför inte en programmerare?

Just nu känns det bara som en stark Streisandeffekt kring det hela. Ingen hade kommit ihåg vad det handlade om från början om man inte hållit liv i konflikten så här länge. Enligt Henko så pratar han i 20 minuter med Jonas men vi fick bara höra 4 minuter i podden. Gissar att övriga 16 minuter var lika meningslösa med förolämpningar så som "jag ska knulla dig" och "din fega jävla råtta" konstant upprepandes. Varför lägger man inte bara på luren?
Citera
2021-05-04, 08:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Fattar noll vad konflikten mellan Henko och Jonas Hållén handlar om?

Vem var tjejen som lottat ut en present som råkat gå till sin granne?

Dom senaste avsnitten har content inte hållit. Dags att steppa upp nu.

Det är det som är det tragikomiska. De lägger en massa energi på att förnedra personer som sen inte bidrar till annat än energiförluster som knappast är det folk vill lyssna på. Visst, det finns lite hardcore-fans som tycker det är kul att lyssna på försöken att håna den tokiga farbrorn som faktiskt kom till Gullmars, men generellt så är det nog rätt lite patreons som man drar in på att trampa ner nobodies.

Men är man dum så är man, och då får man också kasta tid och energi med att podda om diverse nobodies som hämnd för att man blivit osams. Till slut har man fiender överallt som Axel fyllegaggar om på Valborgsnatten:

skilleras — 2021-05-01
och inte att förglömma
[02:49]
i*****, e*****, myra, m*****, j*****, g*****, *****ulv och alla andra JÄVLA HORUNGAR som gurglat pung på de här äckliga fittorna, ni kommer få ert

[02:49]
glömde nästan a*****, pga forgettable

[02:51]
helt sjukt alltså
i TIO MÅNADER har jag väntat på att få tända eld på er
nu händer det

Snacka om värdelös jävla ursäkt till människa. Antar att detta var vad det skalliga fettot var så mallig över i avsnitt 110:

"Det finns ju också några hangarounds till de här människorna som gurglar deras pungar på internet. nämner inga namn i det här avsnittet, men jag kommer göra det i framtida avsnitt. ni ska också få era jävla horungar"

Repeterar idolbilden på grisen:
https://imgur.com/a/XGISGCl
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-05-04 kl. 08:48.
Citera
2021-05-04, 08:52
Avslutad
Citat:
Just nu känns det bara som en stark Streisandeffekt kring det hela. Ingen hade kommit ihåg vad det handlade om från början om man inte hållit liv i konflikten så här länge. Enligt Henko så pratar han i 20 minuter med Jonas men vi fick bara höra 4 minuter i podden. Gissar att övriga 16 minuter var lika meningslösa med förolämpningar så som "jag ska knulla dig" och "din fega jävla råtta" konstant upprepandes. Varför lägger man inte bara på luren?

När Henko klipper (och gud vad han klipper) så är det alltid för att han gjort bort sig. Annars hade han väl kunnat bjuda patrons på hela oklippta samtalet.

Vem som är en psykotisk jävla dåre hör man med all tydlighet i det här klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=V6DaMZbvBzw

Och självklart har man blåst mer liv i den här skiten genom att inte bara ignorera det. Axel nästintill kräver att folk ska skita i hans övertramp, medans han själv är en långsint jävel. Låt bli att kränka folk då och du tycker det är så jävla jobbigt när folk blir sura, idiot.

Senast redigerad av Extrapris12354 2021-05-04 kl. 08:56.
Citera
2021-05-04, 10:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
OMg! Skallskador var inte det vi diskuterade.

Som sagt, väldigt många verkar göra sitt bästa för att missförstå saker som "skallskador" och "en vänlig gest". Många som vill vara kränkta och rädda tydligen, trots att det är heeeeeeelt uppenbart att det här är en del av en jargong, saker man slänger ur sig för att man tycker att det låter kul, inte någonting man tänker göra i verkligheten.

Om en invandrare säger "jag ska knulla din mamma", tror ni att denne kommer att genomföra ett samlag med er mamma då? Eller är det en del av en jargong, en förolämpning? Springer ni till polisen och anmäler ett hot om våldtäkt om nån säger det?

Oldie but goldie! Men ok, berätta detta för Henko då?

Det här är ju exakt det sopan håller på med nu. Eller låtsas av manipulativa skäl åtminstone.

Dessutom låtsas han att det är olaga hot att säga att lämna mig i fred, annars kommer jag leta upp skit på dig på samma sätt som du gör mot mig, och att hans polisanmälan av Cissi Wallin (se hans twitter från igår*) har någon som helst tyngd. Den las ner av en anledning, för att även om det var ett hot om att gräva i hans privatliv på samma sätt som han grävt i Cissis, så var det inte olaga hot eller utpressning. Henko, din dumma jävla apa.

https://twitter.com/mrhenko123/status/1389125059185364995

PS. Jag är tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in