Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Det har du aldrig sagt vad jag vet, men det är ändå min uppfattning. Det är inte ovanligt med människor som omedvetet får energi av konflikter och bråk.
Alla är olika, men jag skulle säga det är ganska standard att tvingas finna energi vid just kränkningar och oförrätter. Upprättelse är viktigt för de flesta. Se bara på Henko och hans dom exempelvis. Därför bad jag honom om ursäkt när jag fick reda på att det målnummer jag tog fram hade åsamkat skada, även om min skuld får sägas vara högst indirekt. Ingen vill på samma sätt bli kallad varken tjackpsykos eller knarkluder ...
Citat:
Det får Haveristerna också men de gör ju åtminstone lite pengar på det.
Tror du det ökar eller minskar graden av förnedring för de som avhandlas i podden? De vet svaret, men jag frågar dig nu som själv sagt du är Patreon. De själva pekar ständigt på detta just som ett sätt att just förnedra bland annat mig -- som förlorade en inkomstkälla för att ha sökt på Henkos personnummer och gav ett målnummer som efter fan vet hur många led hamnade på en nazistsite eftersom den framställer Henko som extremt feg. Han knullar nåns flickvän, konfronteras, fick stryk, anmälde, sen ringde han och hotade den han golat. Han sökte kontaktförbud, fick avslag, och ringer och hotar Jonas.
Sedan poddar de på material de hämtar från samma källa med skillnaden att de faktiskt drivs av illvilja. Jag gav ett målnummer som fick spridning, och någon av alla som hatar Henko gav det till slut till nån tvivelaktig sida. Martin lägger exempelvis dagligen ut saker från databasen på twitter, så förfarandet i sig är givetvis inget konstigt utan snarare hela tanken med databasen (att ta fram domar). Det hade varit en annan sak om det faktiskt var som Henko visste ("JAG VET" ...) i vår första chatt efter att de alltså kontaktat mig mitt i natten. Men nu motbevisades det. Det säger Henko senare att han hela tiden också vetat. Han vet en hel del, den där karln!
Jag kan rimligtvis klandras lika mycket som Martin Fredriksson som jag ju via Acta fick domen ifrån, eller registratorn hos Falu tingsrätt för att ha scannat domen till den som senare beställde den på det målnummer jag gav en person. Hur många led det är mellan den person jag gav det till och Avmaskerat vet jag inte. Jag vet bara att den jag gav det till aldrig uttalade att den skulle till nazister, och jag tvivlar starkt att hon också var den som gjorde det. Kedjan efter att personen erhöll målnumret får redovisas av personen om denne vill, för jag känner helt enkelt inte till hur den ser ut. Idag bryr jag mig inte heller, men var dock behjälplig i Martins interna utredning när det väl begav sig.
Citat:
Båda grupper avskyr varandra och ni borde bara släppa det.
Var det inte Axel som skröt om hur han aldrig släpper en oförrätt? Dessa oförrätter avhandlas i deras podd. Det borde vara vi som anmäler för kontaktförbud eftersom hot, förtal och ofredanden sker dagligen från deras sida inför en rätt stor publik mot folk som de nästan alltid varit först med att adressera/ta upp i podden.
Citat:
Det kommer aldrig komma en ursäkt eller någon vinst från något håll. Bara ilska och dålig energi.
Så höj din pledge och poppa popcornen då? You're welcome, by the way. Därefter kan du fundera på hur mycket just ens rykte spelar roll för någon som är dörrvakt och numera dessvärre gör "annat" just för dessa pengar du själv nämner i ditt inlägg. Vem har råd och vem har inte råd att se ut som en fitta som inte besvarar våldshot exempelvis? Du kan ju bara för sakens skull jämföra exempelvis ... ptjaaa ... varför inte en dörrvakt som inte stått i dörren på ett år på grund av Covid-19 med, vad ska vi ta? Exempelvis en fackligt anställd eller varför inte en programmerare?