2021-04-28, 14:49
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Jonas är en gränslös gubbe som tror han har rätt att åka hem till folk och sätta dem på plats. Han sökte aktivt upp en poddare känd för att göra content på samtal med dårar, träffade honom på offentlig plats och käkade sedan pizza och snackade med honom på en restaurang. Han förväntade sig alltså i detta sammanhang sekretess och tystnadsplikt?

Utan att det blir våldtäktsanklagelser? Vad betyder det? Att det blir våldtäkt men att de inte vågar anmäla, eller? Väldigt konstig formulering.
Antar att du menar att Jonas aldrig våldtagit någon, gått över någons gräns, missförstått etc, men vad vet du om det? Det vet endast de kvinnorna som träffat, umgåtts, varit ensamma och/eller haft någon slags relation med Jonas.
Hans misogyni, hederskulturtänk och den generation han tillhör talar emot att han skulle ha ett liv utan klandervärt beteende bakom sig.
De allra flesta snubbar går över gränsen iallafall nån gång i livet. De flesta av dem erkänner aldrig för varken sig själva eller andra att de gjort något fel eller dumt.
För övrigt har det inte riktats några våldtäktsanklagelser mot Axel, vilket är uppenbart att du menade.
Ännu en jävla lögn.
Okej, så varför är det "locket på" för den påstådda våldtäkten, som inte skedde? För offrets ... nej vänta, det påstådda offrets skull?

I övrigt upprepar du bara saker i forcerat aggressiv ton som om du tror du är lika finurligt elak som Axel ibland kan vara. Men förstår att det inte är så enkelt, du vet ju trots allt knappt någonting om de här människorna. Du försvarar bara extremt interna händelser som de aktivt önskar slutar diskuteras. Det blir även till din fördel för då slipper du kännas vid att du bristfälligt lajvar någon som rent faktiskt varit involverad i en "påstådd våldtäkt".

Man kan tycka att om man har kvinnans bästa i åtanke kanske man för hennes skull och även för Axels skull bör reda ut huruvida den bara är "påstådd" eller inte.

Hur känns det att försvara någon som eventuellt kan vara våldtäktsman, genom att använda ett eventuellt offer för våldtäkt? Vet man om det eller händer det bara som en del av hela förskjutningen av moral, vett och sans som du är ett utmärkt exempel på? Berätta, och gärna i den där coola och bitska haveristtonen!
Citera
2021-04-28, 14:54
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Varför tror du dig ha rätten att slaska runt i andras privatliv när de uttryckligen sagt att de inte vill det?
Hahahahahahahaha!!!

Vänta, vänta, skriv det där igen. Jag förutsätter att du skrev fel nämligen. Eller skrev du verkligen precis det där?
Citera
2021-04-28, 15:03
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Äntligen lite ansvarstagande! Jag är håller helt med. Så här gör vi:

1. Du letar upp den bland dina stödtrupper som hotat mig.
2. Du ser till att leverera denne till en av mig förutbestämd plats på en förutbestämd tid.
3. Vi pratar igenom saken.
4. Problemet löst!

...för precis som Axel är ansvarig för Tim och stödtrupperna, så är du ansvarig för dina stödtrupper, det kommer vi ju ihåg härifrån:

Jag kan absolut i helgen, när kan du?
Det här låter lite som när Axel, som skyltat med att han gärna ringer snuten flera gånger, pekade på att jag inte ville komma till Gullmars på Discord häromdan och prata (efter att ha tagit på mig ett brott jag inte gjort) just för att jag misstänkte att han skulle ringa snuten på mig -- särskilt om det innefattar erkännande av ett brott jag inte gjort.

Vi vet dessutom fortfarande inte vem fan du ens är, så varför du tror att du lurar någon annan än de som redan är frälsta så att säga, är lite oklart. När den ena av oss bor i Tranås och den andra är ute i skärgården långa perioder är det liksom rätt lätt att sitta som Henko gör och peka på hur feg man är för att man inte pungar ut typ tusen spänn i resekostnader och kan vara i Avesta dagen efter.

Och varför i helvete skulle någon lita på deras garantier om att de dyker upp? Kan lika gärna vara en fälla för att kunna peka på "hur patetisk någon är som kommer upp till Avesta och betalar för det, kolla på idioten och bli Patreons horungar!".

Detta är varför jag aldrig givit dem tillfredsställelsen att diktera villkoren för när, var och hur. De saknar all form av god vilja i detta. Tro inte att precis alla inte ser det som står utanför deras krets. Misstanken om att de inte kommer att komma ut när man väl är där backas för övrigt upp av att Axel inte vågat det hittills när jag exempelvis har varit där. Och när Jonas var där 2019 var den här konflikten inte existerande så det "räknas inte" rimligtvis. Vad är Axel så rädd för? Med det sagt kan jag dessutom tycka att om de nu har vilja att träffa någon av oss, är det deras tur att komma till oss. Alla har det inte lika glassigt ekonomiskt som någon som jobbar med datta!

Har hedersknyffel-Axel vaskat fram de där klippen på de hot han uttalade mot mig än förresten, eller var det ännu en lögn? Vet att du kan få svårt att svara på det, du är ju trots allt bara en person utan närmare kännedom om Haveristerna som vill ha svar på dina frågor som ställs helt oskyldigt här på Flashback. Men jag tänker om Axel i sitt upptagna liv mot förmodan sitter och läser här?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-04-28 kl. 15:16.
Citera
2021-04-28, 15:20
Avslutad
Citat:
Äntligen lite ansvarstagande! Jag är håller helt med. Så här gör vi:

1. Du letar upp den bland dina stödtrupper som hotat mig.
2. Du ser till att leverera denne till en av mig förutbestämd plats på en förutbestämd tid.

Va, du vill träffa mig fast du inte ens tänker svara på mina inlägg här? Vad är Jonas roll i detta, ska en person jag inte känner ens online leverera mig, är det i en vandringsryggsäck då?

Inte så ressugen, och vill ej bli inspelad heller. Vi kan simma till en badflotte nånstans kanske?
Citera
2021-04-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Det här låter lite som när Axel, som skyltat med att han gärna ringer snuten flera gånger, pekade på att jag inte ville komma till Gullmars på Discord häromdan och prata (efter att ha tagit på mig ett brott jag inte gjort) just för att jag misstänkte att han skulle ringa snuten på mig -- särskilt om det innefattar erkännande av ett brott jag inte gjort.
Really? Byt skiva, den har hakat upp sig.
Citat:
Vi vet dessutom fortfarande inte vem fan du ens är, så varför du tror att du lurar någon annan än de som redan är frälsta så att säga, är lite oklart.
Nej. Jag har mottagit hot om misshandel och du satt igår och skrev om hur du tjänade pengar på att läcka uppgifter om andra i ditt jobb. Båda de sakerna gör mig naturligtvis oerhört osugen på att berätta vem jag är.
Citat:
När den ena av oss bor i Tranås och den andra är ute i skärgården långa perioder är det liksom rätt lätt att sitta som Henko gör och peka på hur feg man är för att man inte pungar ut typ tusen spänn i resekostnader och kan vara i Avesta dagen efter.
Din kompis sitter ju och säger att det är *precis* så man löser konflikter. Jag försöker följa era regler, helt enkelt. Är det fel på reglerna får du väl ta det med din kompis som har hittat på dem - han satt ju nyss här och utgjöt sig om vilka nära vänner ni är, så det är väl snabbt gjort. Det är ju också han som insisterat på att vi faktiskt har en konflikt. Återkom om ni reviderar reglerna, så ska jag ånyo försöka följa dem. Vad tycker du själv, är det inte konstigt att jag inte kan få upprättelse av er när jag följer era regler? Har ni riggat reglerna till er egen fördel? Hycklar ni? Var är hedern, var är ansvarstagandet?
Citat:
Och varför i helvete skulle någon lita på deras garantier om att de dyker upp? Kan lika gärna vara en fälla där pekar på "hur patetisk någon är som kommer upp till Avesta och betalar för det, kolla på idioten och bli Patreons horungar!".
Ta det med din kompis, som sagt. han har skrivit reglerna.
Citat:
Detta är varför jag aldrig givit dem tillfredsställelsen att diktera villkoren för när, var och hur. De saknar all form av god vilja i detta. Tro inte att precis alla inte ser det som står utanför er krets. Misstanken om att de inte kommer att komma ut när man väl är där backas för övrigt upp av att Axel inte vågat det hittills. Med det sagt kan jag dessutom tycka att om de nu har vilja att träffa någon av oss, är det deras tur att komma till oss. Alla har det inte lika glassigt ekonomiskt som någon som jobbar med datta!
Allt det här bör du ta med din kompis, som har skrivit reglerna.
Citat:
Har hedersknyffel-Axel vaskat fram de där klippen på de hot han uttalade mot mig än förresten, eller var det ännu en lögn? Vet att du kan få svårt att svara på det, du är ju trots allt bara en person utan närmare kännedom om Haveristerna som vill ha svar på dina frågor som ställs helt oskyldigt här på Flashback. Men jag tänker om Axel i sitt upptagna liv mot förmodan sitter och läser här?
Byt skiva, den har hakat upp sig.
Citera
2021-04-28, 15:27
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Jag har inte ifrågasatt din yttrandefrihet, jag har påpekat att ingen är skyldig att blottlägga sitt privatliv för dig.
Du har ingen rätt till detaljer, oavsett hur mycket du bölar om mörkläggning för att du inte får slaska runt i saker du inte har med att göra.
Påminner lite om en diskussion jag hade på twitter med en idiot som först tyckte jag skulle gå till facket för man minsann inte luftar problem med arbetsgivare på Twitter, men som sedan själv satt och gjorde just det du beskriver -- gottade sig i detaljer den personen inte verkade förstå att hon inte hade nån som helst rätt till när arbetsgivaren satt på Discord och berättade om mig.

Det kan givetvis inte du hållas ansvarig för, men jag pekar mest på att det du beskriver ideligen görs även av folk i deras krets. Har du samma typ av problem där också eller bortser du från sådant när det sker bland deras egna led?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-04-28 kl. 16:07.
Citera
2021-04-28, 15:28
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Really? Byt skiva, den har hakat upp sig.Nej. Jag har mottagit hot om misshandel och du satt igår och skrev om hur du tjänade pengar på att läcka uppgifter om andra i ditt jobb. Båda de sakerna gör mig naturligtvis oerhört osugen på att berätta vem jag är. Din kompis sitter ju och säger att det är *precis* så man löser konflikter. Jag försöker följa era regler, helt enkelt. Är det fel på reglerna får du väl ta det med din kompis som har hittat på dem - han satt ju nyss här och utgjöt sig om vilka nära vänner ni är, så det är väl snabbt gjort. Det är ju också han som insisterat på att vi faktiskt har en konflikt. Återkom om ni reviderar reglerna, så ska jag ånyo försöka följa dem. Vad tycker du själv, är det inte konstigt att jag inte kan få upprättelse av er när jag följer era regler? Har ni riggat reglerna till er egen fördel? Hycklar ni? Var är hedern, var är ansvarstagandet?Ta det med din kompis, som sagt. han har skrivit reglerna.Allt det här bör du ta med din kompis, som har skrivit reglerna.
Byt skiva, den har hakat upp sig.
Jag orkade inte ens läsa det du skrev. Enkla sättet att lösa detta, om viljan finns, är givetvis att Henko och Axel personligen kontaktar den de önskar träffa eller reda ut saker med. Varför du involverar dig själv har jag ingen aning om.

Så. Skiva bytt!
Citera
2021-04-28, 15:33
Medlem
Citat:
Jag orkade inte ens läsa det du skrev.

Jag har inte krävt att du ska läsa en enda bokstav jag skriver. Låt för all del gärna bli för all framtid, jag bryr mig inte det minsta. Däremot sitter din kompis och säger att du ska lösa hans konflikter, men det får du ta med honom.
Citera
2021-04-28, 15:35
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Jag har inte krävt att du ska läsa en enda bokstav jag skriver. Låt för all del gärna bli för all framtid, jag bryr mig inte det minsta. Däremot sitter din kompis och säger att du ska lösa hans konflikter, men det får du ta med honom.
Frågan som fortfarande kvarstår är varför du, som den helt orelaterade åskådare som snubblade in här, är den vi kommunicerar med som om du talar för dem? Vem fan är du kort sagt? Du pratar om hot mot dig sen pratar du om Henko och Axel.
Citera
2021-04-28, 15:41
Avslutad
Citat:

Du verkar tala om nåt annat hot än den satir jag är skyldig till, eftersom du uppenbarligen inte vill träffa mig. Kan bli svårt att leverera den personen tänker jag, om du inte ens kan berätta vad det är för nåt hot du pratar om.
Citera
2021-04-28, 16:03
Medlem
Jaså nu orkade du läsa?

Citat:
Frågan som fortfarande kvarstår är varför du, som den helt orelaterade åskådare som snubblade in här, är den vi kommunicerar med som om du talar för dem?
Återigen: Byt skiva. Allt det här är redan avhandlat, flera ggr till och med. Jag talar för mig själv, ingen annan.
Citat:
Vem fan är du kort sagt?
Redan avhandlat i förra inlägget - som du inte orkade läsa. Ditt problem, inte mitt.
Citat:
Du pratar om hot mot dig sen pratar du om Henko och Axel.
Som exempel och jämförelse ja:
Henko nämnde jag som ett annat exempel på en person som fått motta hot av era stödtrupper.
Axel nämnde jag som en parallell till CubicleKids ansvar för *sina* stödtrupper.
Citera
2021-04-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Du verkar tala om nåt annat hot än den satir jag är skyldig till, eftersom du uppenbarligen inte vill träffa mig. Kan bli svårt att leverera den personen tänker jag, om du inte ens kan berätta vad det är för nåt hot du pratar om.
CubicleKid har ansvaret här. Det är ju han som har skrivit konfliktlösningsmanualen. Han får bestämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in