2021-05-01, 16:57
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Eh, jag är inte psyksjuk. Bara kanske ANINGEN förbannad av att ett otal gånger översköljts av den typen av invektiv.

Jag är ingen offentlig person och det hela började 2019 när jag klagade över mobbingen av Rebecca Uvell i en av Henkos twittertrådar. Svaret blev att jag skulle suga min kuk, en hel säck med kukar och att jag var dement.

Då skrev jag ett par svar där jag anklagade Haveristerna för det som jag fortfarande gör: att använda översitteri, hot och kränkningar som politisk/journalistisk metod.

Sen ville Axel träffas på det berömda Gullmars. Jag gick dit. Han spelade in samtalet och sände det i podden tillsammans med ännu mer hån.

Inte för att jag ångrar vad jag sa, men det är så billigt och lågt. Ett brott mot hur man uppför sig vid en konflikt.

Nu har de kört samma grej mot Magnus (och mig, eftersom jag stödjer Magnus), men nu har de gått ett steg för långt, och dragit på sig hat från människor som är längst ner på samhällets botten och inte har något att förlora.

Ju mer du trampar och hånar sådana människor, desto farligare blir det.

Det pratas om att jag skulle tro att jag är någon slags gangster. Det är rent skitsnack. Däremot har jag haft en del med kriminella att göra och jag har lärt mig att vara försiktig och att lösa konflikter omgående, genom att träffas och deeskalera dem.
Nu måste denne Magnus presentera sig också är det en offentlig person då?
Citera
2021-05-01, 16:59
Medlem
Citat:
Eh, jag är inte psyksjuk. Bara kanske ANINGEN förbannad av att ett otal gånger översköljts av den typen av invektiv.

Jag är ingen offentlig person och det hela började 2019 när jag klagade över mobbingen av Rebecca Uvell i en av Henkos twittertrådar. Svaret blev att jag skulle suga min kuk, en hel säck med kukar och att jag var dement.

Då skrev jag ett par svar där jag anklagade Haveristerna för det som jag fortfarande gör: att använda översitteri, hot och kränkningar som politisk/journalistisk metod.

Sen ville Axel träffas på det berömda Gullmars. Jag gick dit. Han spelade in samtalet och sände det i podden tillsammans med ännu mer hån.

Inte för att jag ångrar vad jag sa, men det är så billigt och lågt. Ett brott mot hur man uppför sig vid en konflikt.

Nu har de kört samma grej mot Magnus (och mig, eftersom jag stödjer Magnus), men nu har de gått ett steg för långt, och dragit på sig hat från människor som är längst ner på samhällets botten och inte har något att förlora.

Det pratas om att jag skulle tro att jag är någon slags gangster. Det är rent skitsnack. Däremot har jag haft en del med kriminella att göra och jag har lärt mig att vara försiktig och att lösa konflikter omgående, genom att träffas och deeskalera dem.

Du är en sån snöflinga. Som nån sa tidigare i tråden, du skulle inte överleva en dag som kvinna om du fortfarande grinar över att nån vid 1 tillfälle för 2 år sen kallade dig dement gubbe och att du borde suga en kasse kuk.
Citera
2021-05-01, 17:02
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Du är en sån snöflinga. Som nån sa tidigare i tråden, du skulle inte överleva en dag som kvinna om du fortfarande grinar över att nån vid 1 tillfälle för 2 år sen kallade dig dement gubbe och att du borde suga en kasse kuk.
Det du skriver gäller väl i så fall Haveristerna också? Magnus skämtade om Henkos hund och han gick bananas. Allting som sägs kan appliceras åt båda håll. Alla inblandade borde gå vidare i sina liv. Henko kanske kolla sig i spegeln och fråga dig själv om sin egen roll i det hela.

Ska läsa på om Escobar-killen. Kan nog bli ett jävla fint gräv.
Citera
2021-05-01, 17:10
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Är det för att dem i ditt tycke eskalerat situationen som du beter dig på ett sätt som du 2018 hade förkastat? Blir det inte litet hyckleri?
Citera
2021-05-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det du skriver gäller väl i så fall Haveristerna också? Magnus skämtade om Henkos hund och han gick bananas. Allting som sägs kan appliceras åt båda håll. Alla inblandade borde gå vidare i sina liv. Henko kanske kolla sig i spegeln och fråga dig själv om sin egen roll i det hela.

Ska läsa på om Escobar-killen. Kan nog bli ett jävla fint gräv.

Ja, det där med hunden kanske var lite överkänslig, jag hängde inte riktigt med i allt det där eller om det låg mer bakom.

Att Axel och Henrik är förbannade och frustrerade nu kan jag däremot förstå. Hållén och Dörris går ju medvetet och uttryckligen över alla gränser för att de vill att A & H ska må dåligt.
Citera
2021-05-01, 17:24
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nu måste denne Magnus presentera sig också är det en offentlig person då?

Han har presenterat sig och sina motiv här i tråden. Läs KomTillGullmars.
Citera
2021-05-01, 17:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ja, det där med hunden kanske var lite överkänslig, jag hängde inte riktigt med i allt det där eller om det låg mer bakom.

Att Axel och Henrik är förbannade och frustrerade nu kan jag däremot förstå. Hållén och Dörris går ju medvetet och uttryckligen över alla gränser för att de vill att A & H ska må dåligt.
Vilka gränser är det? Att de vässar på nätet mot varandra? Blocka bara. Med det sagt vet jag inte vad som ingår i de 120 screenshotsen. Alltså: jag kan få anledning att revidera mina inlägg vilket jag inte har några problem med.
Citera
2021-05-01, 17:42
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Är det för att dem i ditt tycke eskalerat situationen som du beter dig på ett sätt som du 2018 hade förkastat? Blir det inte litet hyckleri?

Jag var tydlig i början av konflikten: den här gången ska jag inte resonera och diskutera som förra gången. Den här gången ska jag möta dem på deras egen nivå och håna dem som de hånar andra.

De har kontinuerligt eskalerat sitt tilltal, eftersom deras publik växer och vill ha mer hårda konflikter (utan att själva behöva vara en del av konflikten) De bjuder på intellektuellt underhållningsvåld, för en uttråkad intellektuell medelklass.

Jag menar, hur kan man tycka att de är skoj att de hotar att slå Malcom Keyune på käften och knipsa hans kuk. Oavsett om de försöker rättfärdiga det med att det finns en politisk ”knorr” på hoten.

Och vad är relevansen med att plocka fram en gammal begäran om god man? Det handlar bara om våld. Intellektuellt underhållningsvåld.

När de kränkte och hotade Magnus var det självklart för mig att stå på hans sida. Han är en god vän och en person som jag har stor respekt för.
Citera
2021-05-01, 17:44
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:

Du menar må som många av de människor som Haveristerna hängt ut, hånat och hotat? Jag tror inte att Henko mår hälften så dåligt som vissa av dem. Har han försökt/funderat ta livet av sig än? Tror inte det.
Citera
2021-05-01, 18:15
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Du menar må som många av de människor som Haveristerna hängt ut, hånat och hotat? Jag tror inte att Henko mår hälften så dåligt som vissa av dem. Har han försökt/funderat ta livet av sig än? Tror inte det.

Vad då ”hängt ut” och ”hånat”? De granskar idioter och Horungar, snackar om dem i en pod. Hur kan du vara så pass sjuk i huvudet att du inte klarar av att höra det? Att du diskuteras överhuvud taget är ju för att du själv har valt att peta i det. Att du sen blivit ägd och betett dig som en utvecklingsstörd apa är på dig. Klart de kommer driva med dig, vad trodde du själv lixom...du lyssnar ju själv. Otippat. Du vill ju helst av allt vara med i Haveristerna eller ha en pod som är lika framgångsrik. Alla ser det. Du suktar efter det. Helt ärligt så hoppas jag de aldrig ens nämner ditt namn igen för du är för tråkig och meningslös.
Senast redigerad av MonkMan 2021-05-01 kl. 18:27.
Citera
2021-05-01, 18:49
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Vad då ”hängt ut” och ”hånat”? De granskar idioter och Horungar, snackar om dem i en pod. Hur kan du vara så pass sjuk i huvudet att du inte klarar av att höra det? Att du diskuteras överhuvud taget är ju för att du själv har valt att peta i det. Att du sen blivit ägd och betett dig som en utvecklingsstörd apa är på dig. Klart de kommer driva med dig, vad trodde du själv lixom...du lyssnar ju själv. Otippat. Du vill ju helst av allt vara med i Haveristerna eller ha en pod som är lika framgångsrik. Alla ser det. Du suktar efter det. Helt ärligt så hoppas jag de aldrig ens nämner ditt namn igen för du är för tråkig och meningslös.
Nej. De snackade med honom, en random, och hängde ut honom och sen var det väl tyst i sisådär 2 år?
Senast redigerad av Fred Friendly 2021-05-01 kl. 18:54.
Citera
2021-05-01, 18:55
Medlem
Citat:

Vem har han hängt ut och hotat? Hånat kan jag gå med på, men att ditt beteende skulle vara att likställa med hans håller jag inte med om.
Vem är det som funderar på självmord menar du? Cissi Wallin? Linnea Claeson? Lamotte? De verkar leva och verka i högönsklig välmåga skulle jag vilja säga. Kanske för att varken Henko eller Axel spekulerat öppet om deras sexliv, skrivit långa trådar om hur de ska knulla deras liv eller skickat sms om hur de eller deras familjemedlemmar ska våldtas.

För övrigt började allt det här för din del med att du var arg på Axel och Henrik för att de "mobbat" Rebecca Weidmo Uvell, en person som använder undermålig research och lögner som journalistisk/politisk metod. Varför håller du inte på och skriver spaltmeter om hur du ska knulla henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in