Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Är det för att dem i ditt tycke eskalerat situationen som du beter dig på ett sätt som du 2018 hade förkastat? Blir det inte litet hyckleri?
Jag var tydlig i början av konflikten: den här gången ska jag inte resonera och diskutera som förra gången. Den här gången ska jag möta dem på deras egen nivå och håna dem som de hånar andra.
De har kontinuerligt eskalerat sitt tilltal, eftersom deras publik växer och vill ha mer hårda konflikter (utan att själva behöva vara en del av konflikten) De bjuder på intellektuellt underhållningsvåld, för en uttråkad intellektuell medelklass.
Jag menar, hur kan man tycka att de är skoj att de hotar att slå Malcom Keyune på käften och knipsa hans kuk. Oavsett om de försöker rättfärdiga det med att det finns en politisk ”knorr” på hoten.
Och vad är relevansen med att plocka fram en gammal begäran om god man? Det handlar bara om våld. Intellektuellt underhållningsvåld.
När de kränkte och hotade Magnus var det självklart för mig att stå på hans sida. Han är en god vän och en person som jag har stor respekt för.