Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Magnus och Christopher togs såklart med för deras kunnande. Högaktar dem.
Såg precis på Haveristernas insta att de hamnat i klinch med Maria Sveland gällande vad jag antar är Lambertz-kvinnan. Det är när de tar i sådana här frågor (hon är högst klandervärd och tycks ha satt i system att hitta på våldtäkter) jag vet varför jag sökte mig till Haveristerna 2017. Ska bli jävligt spännande!
Härligt med ett syfte bakom engagemanget. Jag själv försöker bredda mina perspektiv genom att lyssna på sådana som jag mycket sällan håller med om, men i princip det enda dessa folk pratar om är antaganden om personer som de själva inte håller med. Så det blir lite som att titta vinklat in i en krossad spegel, det man får ta del av blir en förvrängd bild av den verklighet man istället kan se klart och tydligt med egna ögon om man bara roterar ett halvt varv. Jag vill ju gärna ta del av andras åsikter, men det enda som t.ex Haveristerna släpper ur sig är hån, förakt och spydigheter om andra personer. Det är ju ganska värdelöst egentligen, de där som rekommenderar att man ”breddar sitt perspektiv” genom att lyssna på andra syftar naturligtvis inte på vuxenbäbiser som sitter dagar in och dagar ut och betygsätter andra människor.
Alla deras ambitioner tycks dessutom grunda sig i vad de tycker att andra människor INTE borde göra, vilket även det är fenomenalt tråkigt. Men jag förstår ju att det kan vara .. intressant .. för folk som i regel håller med Haveristerna, då kan det förstås vara av delat intresse med ett utbyte av listor på saker man är ense om att andra människor inte borde göra. Men är man i regel inte överens med Haveristerna så finns det heller inget värde i att lyssna på vad dom råkar anse att andra människor inte borde göra.
Jag är generellt sett inte intresserad av vad enskilda individer gör och inte gör, vad de har gjort och vad de planerar att göra. Jag är inte personolog på den nivån de flesta i deras ringhörna tycks vara. Andra människors förehavanden ligger inte särskilt högt upp på min intresselista, om man säger så.
Men ändå lyssnar jag något avsnitt då och då, så förmodligen fyller väl podden sitt syfte i att ha ett underhållningsvärde på det sätt som någon annan här i forumet uttryckte sig: tågkraschen. Sedan så har väl Alex och Henko förmodligen efter 100+ avsnitt förstått exakt vad det är som drar lyssnare, men de har nog missförstått varför.