2021-04-25, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Vem är Jonas H egentligen? Känns som en konstig typ.

When the going gets weird, the weird turn pro.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Här kan man höra Henkos känslosamma reaktion på att bli knullad. Han missar satiren i samlaget och därmed kontext och intention. Följaktligen blir det förvirrat. Man får vänta rätt länge innan ljudet kommer igång.
https://vocaroo.com/1aJVDWRzbeqk

Det börjar på 00:35. Är det jag som läser in nåt eller har Henko gråten i halsen?

Är en helt annan svansföring än den han har på Facebook, twitter osv.
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-04-25 kl. 23:11.
Citera
2021-04-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grefen
Jag tar allt som Cubicel Kid skriver som skit.
Han kommer endast med löst rykta påstååeenden, Han är skeletor. En förtappad och snart glömd lite gubbe.

Jag vet inte om han är så där jävla korkad som han verkar eller om han bara spelar.
Citera
2021-04-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Jag vet inte om han är så där jävla korkad som han verkar eller om han bara spelar.

Ja Jonas H har verkligen ett gäng skruvar lösa
Cubikel kid lika så. Sammanträffade? Hmm i think NOT

Man kan kritisera Haveristerna för deras " Skicka folk rätt in i solen osv"
Men man kan inte outa en persons adress när denne persons sambo och lika så barn lever under hot av tidigare sambo.
Brott enligt LAG för fan.
Har du ett problem med Haveristerna
Bemöt dem då. Hävda din rätt
Läs på, Har dem haft fel om cissi walin? L-C? Är inte grabbarna som driver " Affärs ide sverige" Ett gäng rövhål?
Men dra fan inte in familj, och bara för att du hittat en öm punkt. Är du helt sjuk i huvet trycker du på den. Absolut. Men de gör dig endast till en jävla ynklig fitta som kommer gå till historien som en gammal alkad söderkis som ingen vill veta av.
Jag håller inte med haveristerna i allt, Jag är generellt mer höger.
Men att jag skulle börja sitta och skriva långa våldtäktsfantasier om vem som ska knullas och när o var osv. De är ett sjukligt beteende.
" Er ton kan få konsekvenser"
Ja den kanske J-H borde börja tänka på själv.
Han verkar ju bara göra fler och fler förbannade.
Att sitta och vara putslustig, snuskig, skriva som J-H gör och dessutom komma inridande på någon form av hög häst. Jag fattar inte. Hur kan man vara så?
Citera
2021-04-25, 23:31
Avslutad
Citat:
Ja Jonas H har verkligen ett gäng skruvar lösa
Cubikel kid lika så. Sammanträffade? Hmm i think NOT

Man kan kritisera Haveristerna för deras " Skicka folk rätt in i solen osv"
Men man kan inte outa en persons adress när denne persons sambo och lika så barn lever under hot av tidigare sambo.
Brott enligt LAG för fan.
Har du ett problem med Haveristerna
Bemöt dem då. Hävda din rätt
Läs på, Har dem haft fel om cissi walin? L-C? Är inte grabbarna som driver " Affärs ide sverige" Ett gäng rövhål?
Men dra fan inte in familj, och bara för att du hittat en öm punkt. Är du helt sjuk i huvet trycker du på den. Absolut. Men de gör dig endast till en jävla ynklig fitta som kommer gå till historien som en gammal alkad söderkis som ingen vill veta av.
Jag håller inte med haveristerna i allt, Jag är generellt mer höger.
Men att jag skulle börja sitta och skriva långa våldtäktsfantasier om vem som ska knullas och när o var osv. De är ett sjukligt beteende.
" Er ton kan få konsekvenser"
Ja den kanske J-H borde börja tänka på själv.
Han verkar ju bara göra fler och fler förbannade.
Att sitta och vara putslustig, snuskig, skriva som J-H gör och dessutom komma inridande på någon form av hög häst. Jag fattar inte. Hur kan man vara så?

Lyssna på ljudklippet här ovan, knäppis-boomer.
Citera
2021-04-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Lyssna på ljudklippet här ovan, knäppis-boomer.

Jag har hört klippet.
Båda. Både de när Hållen sitter och säger sådana intelligenta saker som
"hörrö grabben, jag knullar dig varje dag" - Jonas Hållen, 58 år, far,entreprenör,Livsnjutare .

Även de där man knappt hör hoten över Henkos skrik.

Är de något mer klipp du syfftar på?
Citera
2021-04-25, 23:37
Avslutad
Citat:
Jag har hört klippet.
Båda. Både de när Hållen sitter och säger sådana intelligenta saker som
"hörrö grabben, jag knullar dig varje dag" - Jonas Hållen, 58 år, far,entreprenör,Livsnjutare .

Även de där man knappt hör hoten över Henkos skrik.

Är de något mer klipp du syfftar på?

Vem av de två låter totalt jävla galen?

Här får du två galna klipp där eran favoritpoddare skriker som en stucken gris:
https://vocaroo.com/1iwSVXCZFCrq
https://vocaroo.com/1mNUHwgduyAw

Som jag sagt tidigare, Henko har visat folk noll hänsyn och respekt, och nu biter det honom i arslet. Han som viftar med prydnadshammare och som flyttat till Vega har också haft jävligt hög svansföring, men det ska väl också gå att råda bot på.
Citera
2021-04-26, 00:15
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Känns väl rätt stört och märkligt att lägga sig i andras sexliv?
Finns det någon del av livet som Haveristerna inte lägger sig i? Golar till arbetsgivare, hänger ut folks gamla domar och kontaktförbud, letar fram en gammal ansökan om God man, gottar sig åt psykisk sjukdom, har ändlösa diskussioner om påstådda våldtäkter inom kretsen.
Citat:
oj, du fantiserar om att vara en kvinna i sexuella sammanhang? Ingen fara, här dömer vi inte.

Du kan inte din Bette Midler, hör jag. Historierna om Earnie, cirka 57 minuter in, https://youtu.be/uCcJoiEBw-w
Citat:
deras Patreon är på all time high. Vi kan konstatera att du är en gullig, men inte särskilt trovärdig transa.

Lika höga som Henkos blodtryck och alkoholintag, antar jag? Men kvantitet är inte detsamma som kvalitet. Och kvalitén märks först, sen får det följdverkningar på kvantiteten.
Citera
2021-04-26, 00:34
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Jo, det är superäckligt att vara så fixerad vid en annan persons privat- och sexliv samt skriva sliskiga inlägg om vem som kommer att ligga med Sanna osv. Att Henrik knullat snett en eller flera gånger är inget som ursäktar det. Inte heller att du "lånat satir" från en världsstjärna.
Att ditt äckliga beteende skulle resultera i sämre poddavsnitt är väl en åsiktsfråga i bästa fall.

Så du tycker jag "vältrar mig i elakheter" i en tråd om Anna Book som är en miljon sidor lång, där jag aldrig har varit en av de flitigare skribenterna? Men samtidigt är det "kul" om Henrik tar så illa vid sig av dina snuskgubbigheter att han gör sämre podavsnitt? Och det är helt i sin ordning att mobba folk för att de eller deras fru är tjock? Och det där med att hota folk, det är usch och fy när Axel och Henrik gör det, men bara tufft och coolt när Jonas Hållen döms för det? Det som gäller för Jupiter gäller inte för oxen, kan vi konstatera.

I övrigt: det där "du är ju helt fixerad" är lite rich när det kommer från snubben som ger en miljon exakta timestamps från podavsnitt, ordagranna citat ur desamma samt orkar gå igenom inläggshistorik flera år tillbaka för att hitta nåt att täppa till truten på en anonym flashbackmotståndare.

Känner du Anna Book? Har hon förtalat och hotat dig? Har hon försökt deplattformera dig? Däri ligger skillnaden. Du är fixerad vid en människa du aldrig träffat, aldrig haft att göra med, som du bara retar dig på och som triggar dina sämsta sidor. En typisk haveriststörning.

Henkos kvinnosyn är faktiskt ett återkommande samtalsämne även inom Haveristerna och något han fått stark kritik för, av bl a Myra. Där är otroheten och ”ta för sig”-mentaliteten en del av problematiken. Till exempel att han hotade att skvallra om vad en kvinna gjort om hon inte gjorde honom tjänster.

Mobba människor för att de är tjocka är JUST vad haveristernas hang arounds gör, till exempel med Rebecca Uvell. Och du ägnar dig åt det med Anna Book. Så varsågod - det kommer tillbaka på volley.

Det tog en kvart att gå igenom dina inlägg, för övrigt.

Den stora skillnaden mellan mig och Bröderna Bäver var att jag gjorde exakt vad jag sa att jag skulle göra. Inte satt hemma vid telefonen/datorn och hotade i falsett. Bra eller dåligt kan diskuteras. Men det säger något om personligheten.

Hur många förtäckta och öppna hot har Henko och Axel slängt ur sig? Och hur många gånger har de kommit till Gullmars det senaste halvåret när Magnus - och jag - varit på plats för att ta konflikten med dom?
Citera
2021-04-26, 01:28
Medlem
Spritnotas avatar
Jag inte fått ett enda svar än.

Mitt konto här, blev utpekat som någon annans i episod 90 med en mängd (felaktiga) exempel.

I episod 91 var utpekadet inte vatten värt, då hela episod 90 var "vi var öppna med allt var gissningar".

I episod 91 följdes det upp av några minuters prat om vilken extremt värdelös individ just jag är, och på Discord postades mitt nick här kopplat till mig.

Festligt i sammanhanget är att det är jag som startat tråden jag kommer länka. Notera gärna vilket datum jag gjorde, och att den officella hållning podden har mot mig därför omfattar den länkade trådstarten - då jag enligt dem är allt som sades om explicit mig i episod 91:
(FB) Tråden Haveristerna i Radio & Podcast

Halva sabla avsnitt 90 gick ut på kritiken jag framförde långt innan avsnittet:
En jävla massa nyreggade konton utan annan posthistorik, postade ogrundade rykten om de som har podden plus fokuserade på en privat beef. Och en kanske liten bråkdel av de inlägg som tillskrivs huvudpersonen i avsnitt 90 står bakom dessa, vi talar eventuellt om så få som inga inlägg alls - jag avstår från att spekulera.

Men jag är den vedervärdiga.
Senast redigerad av Spritnota 2021-04-26 kl. 02:02.
Citera
2021-04-26, 04:31
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ja den här gången var det Henrik som ringde, men du kan knappast förneka att Hållén hållit på och varit konstig på twitter en hel del på senaste tiden? Tänker att de flesta skulle bli lite irriterade av sånt.
Du tycker inte alls att kontaktförbudet spelar in här? Som i: Henko söker kontaktförbud, snutarna skrattar och pekar på fegisen och förklarar att imgen grund finns, och nu ska han ta det till gatan, typ.

Henko är den typ av människa som fuskar i spel av det enkla skälet att han helt enkelt tycker han har störst rätt att vinna.

Att han ringer till Jonas på det här sättet tyder på brist på kontroll. Han brister ju för fan närnast ut i gråt ibland låter det som. Du kan inte köra gangster-attityden tills den inte fungerar längre för att sedan gola.
Citera
2021-04-26, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Lägg gärna ut skärmdumpen med adress och telefonnummer;-)
Nu varnade ju en moderator för att lägga ut skärmdumpar på föregående sida, så det tänker jag inte göra, inte ens maskade.
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Finns det någon del av livet som Haveristerna inte lägger sig i?
Ja? Folks sexliv t ex? Om du inte begriper skillnaden i relevans mellan en tidigare dom i t ex journalistiska sammanhang och var nån stoppar sin snopp, så får du kanske fråga en normalbegåvad?
Citat:
Du kan inte din Bette Midler, hör jag. Historierna om Earnie, cirka 57 minuter in, https://youtu.be/uCcJoiEBw-w
"I was in bed last night with my boyfriend Ernie". Ja, det låter ganska hetero när det kommer från en kvinna. Om en 58-årig farbror pratar om hur han låg i sängen med sin pojkvän eller säger till en annan man att han ska knulla honom låter det ganska homosexuellt. Det är varken kontroversiellt rent logiskt eller etiskt, det är OK att vara bög liksom. Och det är absolut inte för sent att komma ut vid 58. Michael Segelström kom ut som bisexuell vid 70. Däremot tror jag inte Jonas kommer få ligga med Henko, han verkar minst sagt ha bränt sina broar där + att Henko nog är straight, men Jonas bor ju i Sthlm och kan säkert träffa nån trevlig herre att ha samkväm med.
Citat:
Men kvantitet är inte detsamma som kvalitet. Och kvalitén märks först, sen får det följdverkningar på kvantiteten.
Närdå? Du sa samma sak för över en månad sen utan att det syns till nån antydan till slut, du sitter givetvis och ljuger som vanligt, men för skojs skull kan du kanske sätta ett datum så att din utsaga faktiskt får nån relevans?
Citera
2021-04-26, 07:18
Medlem
Vad ägda dom blev i senaste avsnittet när det visade sig att "svärjissen" (så kallar dom alla på twitter och facebook dom inte gillar) var skittrevlig i telefon och till och med hade lyssnat på Haveristerna. Deras modus operandi för att få dramaturgi till avsnitten är ju annars att deras haverister ska spåra ur helt.

Annars var det ett rätt okej avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in