Citat:
Haveristernas taktik är ju att
1) Via bland annat Acta Media eller Martin Fredriksson ta fram komprometterande material om en person.
2) Konfrontera personen med uppgifterna samtidigt som man smädar och mer eller mindre förtäckt hotar
3) Få personen att reagera i affekt och sedan börja om från 1).
För att exponera Haveristerna måste man se till att de kommer ut balans och blir aggressiva själva. Då händer det som hände med Henko redan när han var 19 och blev dömd för olaga hot. Det hände även Axel när han för ett par år sedan dömdes för olaga hot.
I samtalet med mig går Henko över gränsen och - förutom skriker och gapar och okvädar - hotar med att slå ut tänderna på mig och kasta mig över gårdsplanen. Solklart olaga hot. Som han sedan försöker bortförklara.
Henko lider av mindervärdeskomplex p g a sin uppväxt och sina upplevelser under den. Att använda uttrycket ”knulla dig” är att uttrycka dominans över honom. Det gör honom rasande. Och det är då han går över gränsen och avslöjar sig själv.
Alltså är uttrycket ”knulla dig” centralt när man ska få Henko ur balans.
Och pratet att de inte hotar folk faller ju på domen mot Axel och Henkos hot i telefonsamtalet till mig.
Det finns dessutom belagt sedan tidigare. I avsnittet "Mejsel finns" slår till exempel Axel - enligt presentationen - ett slag för att mordhota folk. I podden pratar sen Henko och Axel om att utöva våld och de människor de hotat med våld.
Axel berättar att det bästa sättet att sänka en människa är att slå på lungspetsen (30.00).
Henko: ”Du slår dem precis under bröstkorgen, det fäller du mer folk på än att slå på käften. Jag har spräckt många revben på det.”
Axel berättar också om sina hot och hur han använder ”vi syns på Gullmars”:
”Skicka ett sms eller ring när du är utanför så kommer jag ut och mejslar dig i tinningen.”
”Kom hit jag mejslar dig i huvudet på en gång”
”Kom hit och få tänderna utslagna.”