2021-04-26, 08:12
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Nu varnade ju en moderator för att lägga ut skärmdumpar på föregående sida, så det tänker jag inte göra, inte ens maskade.
Ja? Folks sexliv t ex? Om du inte begriper skillnaden i relevans mellan en tidigare dom i t ex journalistiska sammanhang och var nån stoppar sin snopp, så får du kanske fråga en normalbegåvad?
"I was in bed last night with my boyfriend Ernie". Ja, det låter ganska hetero när det kommer från en kvinna. Om en 58-årig farbror pratar om hur han låg i sängen med sin pojkvän eller säger till en annan man att han ska knulla honom låter det ganska homosexuellt. Det är varken kontroversiellt rent logiskt eller etiskt, det är OK att vara bög liksom. Och det är absolut inte för sent att komma ut vid 58. Michael Segelström kom ut som bisexuell vid 70. Däremot tror jag inte Jonas kommer få ligga med Henko, han verkar minst sagt ha bränt sina broar där + att Henko nog är straight, men Jonas bor ju i Sthlm och kan säkert träffa nån trevlig herre att ha samkväm med.
Närdå? Du sa samma sak för över en månad sen utan att det syns till nån antydan till slut, du sitter givetvis och ljuger som vanligt, men för skojs skull kan du kanske sätta ett datum så att din utsaga faktiskt får nån relevans?

Du behöver inte lägga ut en skärmdump. Skriv bara datum när jag skulle lagt ut adressen och telefonnumret. Hänvisa även till i vilken tråd det var.
Citera
2021-04-26, 08:20
Avslutad
Citat:
Närdå? Du sa samma sak för över en månad sen utan att det syns till nån antydan till slut, du sitter givetvis och ljuger som vanligt, men för skojs skull kan du kanske sätta ett datum så att din utsaga faktiskt får nån relevans?

Om det är så här framgång låter, så slipper jag gärna framgång:
https://www.youtube.com/channel/UCemuyFHyTpmuzF4Lg2RoTUQ

(de roliga vocaroo-klippen där Henko skriker och har sig har lagts upp på youtube)
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-04-26 kl. 08:38.
Citera
2021-04-26, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Du behöver inte lägga ut en skärmdump. Skriv bara datum när jag skulle lagt ut adressen och telefonnumret. Hänvisa även till i vilken tråd det var.

Absolut, bara du besvarar det tiotal frågor eller så jag ställt till dig först.
Citera
2021-04-26, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Om det är så här framgång låter, så slipper jag gärna framgång:

Du har naturligtvis helt rätt. Framgång ser ut så här:

Citat:
Ursprungligen postat av en person i svår affekt i PM till mig
Gillar du satiriska hot? Då har du ett här: kom hit så ska jag jag göra satirskt mos av ditt ansikte, din jävla sopa. Be till gud om att jag inte lyckas ta reda på vem du är.

Anmäl gärna det här PM:et och se om det gör nån skillnad.
Citera
2021-04-26, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Känner du Anna Book? Har hon förtalat och hotat dig? Har hon försökt deplattformera dig? Däri ligger skillnaden. Du är fixerad vid en människa du aldrig träffat, aldrig haft att göra med, som du bara retar dig på och som triggar dina sämsta sidor. En typisk haveriststörning.

Henkos kvinnosyn är faktiskt ett återkommande samtalsämne även inom Haveristerna och något han fått stark kritik för, av bl a Myra. Där är otroheten och ”ta för sig”-mentaliteten en del av problematiken. Till exempel att han hotade att skvallra om vad en kvinna gjort om hon inte gjorde honom tjänster.

Mobba människor för att de är tjocka är JUST vad haveristernas hang arounds gör, till exempel med Rebecca Uvell. Och du ägnar dig åt det med Anna Book. Så varsågod - det kommer tillbaka på volley.

Det tog en kvart att gå igenom dina inlägg, för övrigt.

Den stora skillnaden mellan mig och Bröderna Bäver var att jag gjorde exakt vad jag sa att jag skulle göra. Inte satt hemma vid telefonen/datorn och hotade i falsett. Bra eller dåligt kan diskuteras. Men det säger något om personligheten.

Hur många förtäckta och öppna hot har Henko och Axel slängt ur sig? Och hur många gånger har de kommit till Gullmars det senaste halvåret när Magnus - och jag - varit på plats för att ta konflikten med dom?

Du är en man som försöker skylla ifrån sig och rikta uppmärksamheten från ditt egna vidriga beteende genom att ropa "men du då! Men dom då!" så högt du kan. Problemet är att du är helt obegriplig och kass, hittar på saker som inte stämmer och är överlag rätt värdelös:

Vadå "däri har du skillnaden" gällande mitt sporadiska skrivande i Anna Book-tråden? Du menar att du känner Axel och Henrik och de har försökt deplatforma dig och därför är det ok att du skriver äckliga tweets om hur du våldtar dem och hänger ut skyddade uppgifter?
Jag har dessutom aldrig skrivit något elakt om Anna Book gällande hennes vikt, snarare har jag kritiserat de i skvallertråden som gör det. Inte heller har jag hört eller sett någon i Haveristerna eller i Facebookgruppen mobba RWU för hennes vikt.
Hållén, däremot, tycker det är "kul satir" att påpeka att en total främling och hans fru är tjocka och använda det som nåt slags förolämpning.

Henriks kvinnosyn är problematisk, vidare. Och det gör det ok att skriva rape fiction och visa prov på egen vidrig kvinnosyn? Kom med konkret kritik istället för att vara äcklig, är mitt tips. Nån som sitter och spekulerar i vem som "kryper på" Sanna först, ska inte kasta sten i misogyni-glashuset.

Sen blir det väldigt konstigt när du å ena sidan gapar vitt och brett om hur hemskt det är att Axel och Henrik hotar om våld, men å andra sidan menar att det på nåt sätt är bättre att göra verklighet av sina hot som Hållén gjort. "säger nåt om personligheten", ja det kan ju säga att Hållén har ett större våldskapital än t ex Axel? Är ditt problem med Axel och Henrik alltså inte att de är hotfulla, utan att du tycker att de är fega? Du får ju liksom bestämma dig nån gång.
Citera
2021-04-26, 09:30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Kan ni lugna ner er och ni som påstår att Hållén outat Henkos adress får ju leda det i bevis. Driver man med folk får man till slut någon som agerar på samma vis tillbaka. Jonas tycks ha tappat det totalt men när de förlöjligade honom var det mest höhö och nu skrikgråter Henko mest. Att henko i sin fanbase söker stöd och bekräftelse genom att ladda upp delar av samtal där han inte skrikgråter är ju sorgligt.
Citera
2021-04-26, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Du tycker inte alls att kontaktförbudet spelar in här? Som i: Henko söker kontaktförbud, snutarna skrattar och pekar på fegisen och förklarar att imgen grund finns, och nu ska han ta det till gatan, typ.

Henko är den typ av människa som fuskar i spel av det enkla skälet att han helt enkelt tycker han har störst rätt att vinna.

Att han ringer till Jonas på det här sättet tyder på brist på kontroll. Han brister ju för fan närnast ut i gråt ibland låter det som. Du kan inte köra gangster-attityden tills den inte fungerar längre för att sedan gola.

Fortfarande: Hållén och Dörris har varit otroligt konstiga och äckliga på slutet. Det är inte helt förvånande att Henrik blir förbannad.
Citera
2021-04-26, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Fortfarande: Hållén och Dörris har varit otroligt konstiga och äckliga på slutet. Det är inte helt förvånande att Henrik blir förbannad.

Henko blir förbannad för att han tappat kontrollen, inget annat. Narcissistic rage, och Henko är en vulnerable narcissist.
Citera
2021-04-26, 10:28
Avslutad
Citat:
Du har naturligtvis helt rätt. Framgång ser ut så här:

Var det allt du hade att komma med? Ja, tappade tålamodet med dig och dina fula trick. So what?

Har gjort inte anspråk på framgång alls, tvärtom är jag nån med lite att förlora.

Men nån framgång i stil med detta vill jag inte vara med om, av självförklarande skäl:
https://youtu.be/gZn-kae9La4
Citera
2021-04-26, 10:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Är väl inte heller så konstigt att de lackar? Proportionerna vet jag inte allt om, så blir gärna upplyst.
Citera
2021-04-26, 10:55
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Fortfarande: har du ens satt dig in i hur allt detta började som du nu engagerar dig i, eller tillämpar du också den bekväma "ingen bryr sig"-metoden när det där med självrannsakan och sådana trista saker efterfrågas?

Du verkar vara en av få som faktiskt besitter en vilja att försöka förstå, så jag svarar också därför.

Ser du överhuvudtaget motsättningen i att exempelvis en duktig medborgare från deras Discord tyckte jag skulle gå till facket med mina problem med Martin istället för att avhandla det på Twitter, men sedan sitter och gottar sig i den info Martin ger ut inför hundratals användare om mig som f d frilansare?

Problemet är att ni som är "på deras sida" verkligen går enorma längder för att slippa ändra åsikter i vissa frågor. Du gör ständigt de här klassiska knepen argumentationsmässigt som enbart görs för att trycka ned och trötta ut. Först gnälls det över brist på faktiska referenser till det som det talas om, sedan är man plötsligt galen för att man faktiskt ger de referenser som efterfrågats.

Man lutar sig ständigt mot de här svaga och tröttsamma argumenten om satir samt "kontext och intention". Om du och kvinnan som tyckte "tjackpsykos" och allt annat var helt okej men rasade över "knarkluder", och som på Discord skrev att hon skulle njuta av att se mig gå under, faktiskt finner min situation underhållande får det stå för er. Jag kan försäkra dig om att jag till en början var både förkrossad och kränkt, och nu gör jag det bästa jag kan för min tillfredsställelse. Den principen kan jag tycka att du inte bör ha några problem att förstå, då väl Axel till och med skröt om vilken "småaktig fitta han kan vara" på deras Discord? Andra ständiga teman är just att aldrig släppa oförrätter och göra så mycket skada man kan mot sina hatobjekt. Än en gång bör därför inte min inställning, då de lyckades förstöra för mig, vara ett dugg svår att förstå.

Då är vi inne på den poäng Cubicle Kid försökte göra, den om att du skrivit vad som måste vara minst 100 inlägg av rätt elak karaktär mot Anna Book här på Flashback. Och nu sitter du på samma sätt här och verkar arrogant strunta i exakt vad som hänt när, gör ingenting för att ta reda på det och tycks främst drivas av att delta i att trycka ned mig för att jag begår det värsta man kan göra bland Haveristerna: hålla fast vid den stolthet man har kvar efter ett nederlag. Den ska man minsann också berövas, men varför det är så kan du inte ens redogöra för.

De handlingar jag har begått i detta har i samtliga fall varit svar på exempelvis en felaktig nazistanklagelse som 100 % motbevisats som falsk (men mycket lite har gjort från deras sida att reparera något), deras numera bortplockade hot (hundratals om inte tusentals såg/hörde det dock och det råder inga tvivel om att de sagt det som Cubicle Kid citerat) och alla gånger de -- precis som nu och precis som när Axel ringde och SMS:ade mig -- grävde upp en stridsyxa ibland bara de visste existerade.

Jag skiter i om min typ av svar inte faller provokatörerna i smaken. De är selektiva fegisar vilket Henko nu tydligt visar exempel på: han polisanmäler mig, men ska ta sig an Jonas "1 on 1". Att jag ska ha stått och viftat med knogjärn är sanning med modifikation. Henko vet att jag sedan jag utsattes för mordförsök för 15 år sedan brukar bära ett sådant och det vet han för han inspekterade det när vi drack öl vid bokmässan i Göteborg. Då var det inga problem. Nu är det ett problem, och jag ska dessutom mer eller mindre tydligen ha gått med det på min hand alla gånger jag varit på Gullmars. Axel har dock inte ens kommit ut så hur de har all denna detaljerade information är svårt att förstå ...

Märk väl också att de allra flesta, om inte alla, hot om våld har kommit från deras sida. Att jag är villig att besvara våld med våld är inte likställt med att jag åkt till Gullmars för att slåss. Hade Axel bara vågat leta sig ut och jag åkt i backen hade jag heller inte golat ner honom. Men nu är vi inne på sådana här principer man ser mig som patetisk för att hålla fast vid efter att ha blivit av med rätt mycket i allt detta.
Citera
2021-04-26, 11:27
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Du är en man som försöker skylla ifrån sig och rikta uppmärksamheten från ditt egna vidriga beteende genom att ropa "men du då! Men dom då!" så högt du kan. Problemet är att du är helt obegriplig och kass, hittar på saker som inte stämmer och är överlag rätt värdelös:

Vadå "däri har du skillnaden" gällande mitt sporadiska skrivande i Anna Book-tråden? Du menar att du känner Axel och Henrik och de har försökt deplatforma dig och därför är det ok att du skriver äckliga tweets om hur du våldtar dem och hänger ut skyddade uppgifter?
Jag har dessutom aldrig skrivit något elakt om Anna Book gällande hennes vikt, snarare har jag kritiserat de i skvallertråden som gör det. Inte heller har jag hört eller sett någon i Haveristerna eller i Facebookgruppen mobba RWU för hennes vikt.
Hållén, däremot, tycker det är "kul satir" att påpeka att en total främling och hans fru är tjocka och använda det som nåt slags förolämpning.

Henriks kvinnosyn är problematisk, vidare. Och det gör det ok att skriva rape fiction och visa prov på egen vidrig kvinnosyn? Kom med konkret kritik istället för att vara äcklig, är mitt tips. Nån som sitter och spekulerar i vem som "kryper på" Sanna först, ska inte kasta sten i misogyni-glashuset.

Sen blir det väldigt konstigt när du å ena sidan gapar vitt och brett om hur hemskt det är att Axel och Henrik hotar om våld, men å andra sidan menar att det på nåt sätt är bättre att göra verklighet av sina hot som Hållén gjort. "säger nåt om personligheten", ja det kan ju säga att Hållén har ett större våldskapital än t ex Axel? Är ditt problem med Axel och Henrik alltså inte att de är hotfulla, utan att du tycker att de är fega? Du får ju liksom bestämma dig nån gång.

Det finns tre sätt att svara Haveristerna på:

1. Man svarar inte alls och drar sig undan.
2. Man kommer med ett seriöst svar där man argumenterar sakligt.
3. Man hånar dom och använder samma metoder som de själva använder.

Eftersom du bara sitter och tycker utan att veta så mycket, så kan jag berätta att jag förra omgången, 2019, svarade enligt 2. Vad blev svaret? Tim Fielding kallade mig dement och tyckte jag skulle suga en säck med kukar. "Kränkt dement rassekuk," var hans sammanfattning. I en hel tråd höll Haveristernas stödtrupper på så. Sen gick jag och träffade Axel och han spelade in vårt privata samtal och sände det i podden med de sedvanliga föraktfulla kommentarerna.

Då är förtroendet förbrukat. Samtalet över. Då blir det 3). Och där befinner vi oss nu. Och jag är glad om Henrik upplever en del av det som hans tidigare offer upplevt när Haveristerna förföljt, hånat och hotat dem. Och om Sanna för en del av Haveristerna ska hon också få uppleva följderna av deras agerande mot andra människor.

Det är bra om de får känna det. Det ska svida. Jag tvivlar på att de lär sig något. Men jag kan inte förstå att man som en vuxen människa stödjer och betalar för mobbningen. Men där är dina kommentarer om Anna Book (som utgör en stor del av det du skrivit på Flashback) talande: det är människor med egna trauman och problem som dras till konflikt och misär för att få en möjlighet att projicera sin egen ångest. Haveristerna levererar nästa offer till den rituella slaktningen och under Ledarsuggans hejarop kastar sig de andra svinen över den utvalda.

Nu har jag och Magnus lagt upp Henko och Axel på bänken. Det spelar ingen roll om människor anser att vi är rimliga eller inte. Vi är inte ute efter att spela enligt 2) längre. Den chansen/möjligheten förbrukade de för länge sedan.

P.S För övrigt dömdes Anna Books då 15-åriga son ett halvt år efter dina våldsfantasier om honom D.S
Senast redigerad av Cubicle Kid 2021-04-26 kl. 12:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in