2021-04-27, 17:35
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Problemet är bara att ju mer Dörris förklarar, desto mindre fattar man.
Då kanske du kan börja med att ställa raka frågor, utan förutfattade meningar som gör att frågorna blir helt felställda redan från början? Jag menar, jag ges ju inte så många andra val än att svara i just försvarsposition eftersom varenda fråga innehåller en anklagelse i stort sett, inte sant?

Men sanningen är ju snarare att du förmodligen som många andra i deras "krets" saknar viljan att sätta in dig i skiten. Dessutom vill du slå 15-åriga pojkar i ansiktet, för att sedan försöka skylla bort det på att han ett år senare eller vad det var dömdes för våldtäkt mot barn. Jag och Jonas underlättar givetvis inte ett dugg genom vår ton gentemot dig och de andra. Det du dock bör fråga dig är ju vilken skyldighet vi ens har att ha en god ton gentemot dig efter de friheter inte bara du själv tagit dig när det kommer till dina slutsatser, utan främst de friheter de du försvarar har tagit sig. Er ton är inte så fantastisk heller så att säga. Om du sedan ska hävda det där barnsliga "vem bryr sig om god ton"-mantrat, fair enough. Men vad gör du då här? Är du mest ute efter att trycka ner mig och andra du aldrig träffat, aldrig interagerat med men av någon anledning avskyr? Och vad skulle då dessutom vara fel på "knarkluder" exempelvis? Vem bryr sig om god ton, menar jag?

Vad är det du inte förstår? Kan du inte ställa motfrågor istället för att göra som de alla andra haveristförsvararna och bara förklara att den du tycker är otydlig helt enkelt är dum i huvudet?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-04-27 kl. 17:42.
Citera
2021-04-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Det låter som du talar för Axel? !

Jag talar för mig själv. Pallar inte bläddra bakåt, men är rätt säker på att gjort det ganska klart tidigare. Hälsa din kompis CubicleKid att jag vill att han hör av sig snart om han ska ha nån trovärdighet eller heder kvar.
Citera
2021-04-27, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Att välja vad man tror på var en intressant inställning till fakta. Discord är nog det sämsta granskningsverktyg en kan välja i detta fallet. Men då vet vi det. Man "tror på" Axel och Henrik J. Man checkar dem inte.

Så ovanlig metod är det väl ändå inte. Det händer väl ofta att man väljer en part som mer betrodd än den andra. Domstolar till exempel.

Säger dock inte att det är rätt att göra så.
Citera
2021-04-27, 17:52
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Jag talar för mig själv. Pallar inte bläddra bakåt, men är rätt säker på att gjort det ganska klart tidigare. Hälsa din kompis CubicleKid att jag vill att han hör av sig snart om han ska ha nån trovärdighet eller heder kvar.
Trovärdighet och heder är kul ord att använda i samma mening där du säger att du talar för dig själv, utan att ens ha gett dig till känna vem du är.
Citera
2021-04-27, 17:56
Avslutad
Citat:

Tjatsex är inte ok.
Citera
2021-04-27, 17:58
Medlem
Citat:
Trovärdighet och heder är kul ord att använda i samma mening där du säger att du talar för dig själv, utan att ens ha gett dig till känna vem du är.

Nu går diskussionen verkligen runt i cirkel. Alla är anonyma på Flashback, det diskuterade vi ju nyligen?
Citera
2021-04-27, 18:20
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Nu går diskussionen verkligen runt i cirkel. Alla är anonyma på Flashback, det diskuterade vi ju nyligen?
Inte jag.

/Magnus Fernström
Citera
2021-04-27, 18:31
Medlem
Citat:
Då kanske du kan börja med att ställa raka frågor, utan förutfattade meningar som gör att frågorna blir helt felställda redan från början? Jag menar, jag ges ju inte så många andra val än att svara i just försvarsposition eftersom varenda fråga innehåller en anklagelse i stort sett, inte sant?

Men sanningen är ju snarare att du förmodligen som många andra i deras "krets" saknar viljan att sätta in dig i skiten. Dessutom vill du slå 15-åriga pojkar i ansiktet, för att sedan försöka skylla bort det på att han ett år senare eller vad det var dömdes för våldtäkt mot barn. Jag och Jonas underlättar givetvis inte ett dugg genom vår ton gentemot dig och de andra. Det du dock bör fråga dig är ju vilken skyldighet vi ens har att ha en god ton gentemot dig efter de friheter inte bara du själv tagit dig när det kommer till dina slutsatser, utan främst de friheter de du försvarar har tagit sig. Er ton är inte så fantastisk heller så att säga. Om du sedan ska hävda det där barnsliga "vem bryr sig om god ton"-mantrat, fair enough. Men vad gör du då här? Är du mest ute efter att trycka ner mig och andra du aldrig träffat, aldrig interagerat med men av någon anledning avskyr? Och vad skulle då dessutom vara fel på "knarkluder" exempelvis? Vem bryr sig om god ton, menar jag?

Vad är det du inte förstår? Kan du inte ställa motfrågor istället för att göra som de alla andra haveristförsvararna och bara förklara att den du tycker är otydlig helt enkelt är dum i huvudet?

Jag tycker att jag ställt raka frågor till dig.
Det som gör det svårt att förstå är just denna vägg av text, med idel avstickare om min och andras moraliska vandel, vad den eller den sagt och vad tycker jag om det som den sa i den här skärmdumpen, och varför frågar folk om de inte ens försöker förstå, eller som nu - helt lösryckt - vad jag har för åsikt om uttrycket "knarkluder".

Nåt slags redogörelse i kronologisk ordning, kanske i punktform, skulle underlätta.
Citera
2021-04-27, 20:12
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Jag tycker att jag ställt raka frågor till dig.
Det som gör det svårt att förstå är just denna vägg av text, med idel avstickare om min och andras moraliska vandel, vad den eller den sagt och vad tycker jag om det som den sa i den här skärmdumpen, och varför frågar folk om de inte ens försöker förstå, eller som nu - helt lösryckt - vad jag har för åsikt om uttrycket "knarkluder".

Nåt slags redogörelse i kronologisk ordning, kanske i punktform, skulle underlätta.
Jag förstår det, en "tidslinje" skulle onekligen underlätta. Jag hoppas du också förstår att det är svårt att finna motivation att skapa en sådan på begäran av någon ur "motståndarsidan" (i brist på bättre ord) för någon som ändå tagit dem i försvar på sättet du gjort, för i regel är det troll som slösar ens tid och energi med flit som man kommunicerar med. Jag uppfattar inte dig på så vis. Du känns mottaglig på ett annat sätt.

Du är välkommen att ringa mig om du har frågor, som i om du verkligen har en vilja att försöka förstå situationen både utifrån mitt perspektiv men också utifrån vad som går att belägga rent faktamässigt. Jag har skickat dig PM.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-04-27 kl. 20:16.
Citera
2021-04-27, 20:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jag förstår det, en "tidslinje" skulle onekligen underlätta. Jag hoppas du också förstår att det är svårt att finna motivation att skapa en sådan på begäran av någon ur "motståndarsidan" (i brist på bättre ord) för någon som ändå tagit dem i försvar på sättet du gjort, för i regel är det troll som slösar ens tid och energi med flit som man kommunicerar med. Jag uppfattar inte dig på så vis. Du känns mottaglig på ett annat sätt.

Du är välkommen att ringa mig om du har frågor, som i om du verkligen har en vilja att försöka förstå situationen både utifrån mitt perspektiv. Jag har skickat dig PM.
Möjligt att Raus ringer dig men antagligen vill hen precis som många av oss andra få det förklarat i punktform. Ni går i cirklar runt varandra. Folk påstår att adresser outas men kan inte belägga det. Så jävla tröttsamt.
Citera
2021-04-27, 20:17
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Möjligt att Raus ringer dig men antagligen vill hen precis som många av oss andra få det förklarat i punktform. Ni går i cirklar runt varandra. Folk påstår att adresser outas men kan inte belägga det. Så jävla tröttsamt.
Jag tror inte att hon kommer ringa mig, och jag dömer henne inte för det heller skall tilläggas.

Jag är villig att efter bästa förmåga besvara raka och enkla frågor, och utan att göra det hela till något som helt plötsligt ansvarsmässigt vilar på dina axlar får du gärna göra mig en tjänst: ställ din första raka fråga, så lovar jag som sagt att besvara den efter bästa förmåga också.
Citera
2021-04-27, 20:21
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Din PM-inkorg är full, så jag postar här istället.

"Du är för övrigt välkommen att ringa mig också om du vill.

Den här soppan är just det -- en soppa. En satans jävla röra. Haveristernas små "runners" är rätt effektiva till och från i sin desinformation och fokusförskjutning. Det är svårt för mig att begripa ibland, så jag kan bara tänka mig hur det framstår för en utomstående.

Mitt nummer är 0723844909 och jag har absolut inga andra avsikter än den upprättelse jag kämpar för i tråden vi stött på varandra.

Om du inte ringer önskar jag dig en fortsatt trevlig kväll!

Mvh
Magnus Fernström"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in