Citat:
Ursprungligen postat av
StElmosFire
Henko är helt bränd på grund av sitt beteende online det märks ju inte minst på de här utspelen. Han kommer aldrig platsa på det sätt Myra platsar. När de fattade att hon kommer klara sig och gå vidare försöker de släta över. Men idag är nog dagen då han lämnade all seriös debatt och blev en UFO-jägare så han är nog mest en belastning för henne.
Jag tror inte Myra bryr sig ett skit, enligt mig gör hon helt rätt. Hon fokuserar på sina egna grejer och blandar sig knappt i tjafset som Henko håller på med, mer än kommentaren på twitter (där hon snyggt dammade till Johannes också i förbifarten)
Jag vete fan vad det här bottnar i men jag märkte ett ganska snabbt förfall efter att Myra lämnade. Det började dras upp instagramtjafs om div människor, vill minnas att Axel kommenterade det med att Henko ville göra några instagramfjortisar glada eller nåt.
Någonstans efter det så la man upp patreonmaterial som bestod av ett 15 minuter långt samtal där Henko hade ringt upp någon som hade betett sig på sociala medier. Ingen kontext överhuvudtaget (möjligen att han skrev om det i facebookgruppen, jag hade lämnat den vid den tiden då nivån mest var tröttsam) Jag fick uppfattningen att man gick på kvantitet över kvalitet för att pumpa ut material.
Så har vi Malcomgrejen. Kritisera honom kan man väl göra men sättet man gjorde det på när man började härja om kissdoftande autistaura (fritt ur minnet, rätta mig om jag har fel) var bara knepigt och plumpt. Jag resonerar såhär, att kalla folk för tappad, horunge, skabb och annat rent generellt som inte har något rent personligt över sig är en sak. Att attackera någon för dennes diagnos på det sättet är sunkigt. Det kom kritik och Henko vägrade först backa en millimeter. Sen kom det en halvdan ursäkt och man fortsatte more or less som om inget hade hänt.
Här kommer den pinsamt jävla dåliga artikeln i NI in på banan. Hade dom bara garvat åt eländet, kallat Johannes för en värdelös jävla horunge, pekat på hyckleriet i att använda Haveristernas gräv när det gagnade dom (vilket man gjorde) och sen ignorerat tramset efteråt så tror jag att man hade klarat det här bättre.
Nu verkar det som att kombon av viljan att skapa mer content och motviljan att backa gör att det här bara snurrar iväg istället. Man får väl se var det slutar.