2021-01-20, 16:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Nja, han brukar gapa "Kom till Gullmars".
Mmm, och när man säger "Kom till [plats]!" med en kaxig ton så menar man ju så klart att man bara vill talas vid öga mot öga.

Bekvämt att falla tillbaka till när någon faktiskt tackar ja till den dans man bjuder upp till. Just a prank bro!
Citera
2021-01-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Mmm, och när man säger "Kom till [plats]!" med en kaxig ton så menar man ju så klart att man bara vill talas vid öga mot öga.

Bekvämt att falla tillbaka till när någon faktiskt tackar ja till den dans man bjuder upp till. Just a prank bro!

Förlåt - redan i avsnitt tre år 2017 är de alltså tydliga med att de tänker bjuda Bechir Rabani på fika när han kommer till Gullmarsplan:

I tredje avsnittet av Haveristerna pratar vi om rasism och nazism. Rasistiska gripklor, att Ingrid "Hitler" Carlqvist äntligen kommit ut ur den antisemitiska garderoben, huruvida NMR är samma 300 töntar som smyger på Mona Sahlin i buskarna på Almedalen varje år och vilket fika Bechir Rabani egentligen förtjänar när han kommer till Gullmars.

Det här har varit tydligt sedan flera år tillbaka att det där sättet att prata är en jargong som är en inbjudan till samtal eller till att delta i podden (lille Jemenbögen lol), men du ska alltså påstå att du är så oerhört ointelligent att du inte förstår det utan läser in ett hot om våld? Om en babbe säger "jag ska knulla din mamma" till dig, förväntar du dig att han sitter där vid frukostbordet en morgon när du kommer ut från pojkrummet, eller begriper du att DET är jargong? Uppriktigt nyfiken.
Citera
2021-01-20, 20:48
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Han har ju en fantastisk tendens att se till att man måste bry sig om honom, så länge han har övertaget. När man därefter synar hans bluff som den lilla hårda arbetare med lena händer han är, grinas det om sambos och annat skit tills han tror det dåliga samvetet skall kicka in och man lämnar den fega lilla horungen ifred.

Sorry, no dice Henko. Vi kommer att ses för att prata face to face vare sig du vill det eller inte. Detsamma gäller den andra lilla golarråttan du gör podd med. Paret Fielding skiter jag fullständigt i och kommer fortsätta skita i så länge de inte blandar sig i, de har inte gjort mig något personligen -- snarare har Tim varit mig behjälplig i att programmera scripts helt gratis åt mig.

He's a good lad, that bloke. Synd att han hamnade i så uselt sällskap. =)

Angående Wågh verkar han ju lika ställningstagande som Henko, Martin, Axel och de andra när det verkligen spelar roll. Ned i träflisen med det fega fanskapet också, är min åsikt.

Fast Tim (administerar Haveristernas patreon-discord) är rätt efterbliven han med.

Onsynlig AladåbIdag 19:33
Att ha annat för sig i livet än att möta random mongon på Gullmars = Defensiv

Håller man på och gapar om kom till Gullmars och kommer med diverse våldshot titt som tätt så är man nog allt lite feg ändå när nån tar en på orden och man gömmer sig i pojkrummet.

Sanna borde ocks veta bättre än att vara bisittare åt två alkisar som sitter i livesändning och slöddrar fram diverse hot och viftar med prydnadshammare.

EDIT: Kul att du såg inlägget så fort, Tim. Men lite ohederligt att inte skärmdumpa hela inlägget.
Senast redigerad av basistensbas 2021-01-20 kl. 21:08.
Citera
2021-01-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
https://imgur.com/duV9Lmr

https://imgur.com/5wAjXsS

Men lille Axel. Nu har du väl alldeles kissat ner dig.
Citera
2021-01-21, 06:34
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Förlåt - redan i avsnitt tre år 2017 är de alltså tydliga med att de tänker bjuda Bechir Rabani på fika när han kommer till Gullmarsplan:

......och vilket fika Bechir Rabani egentligen förtjänar när han kommer till Gullmars.

Vad kom man fram till? Vilken "fika" förtjänade Bechir?
Citera
2021-01-21, 10:22
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Haveristernas definition av stalker är antingen extremt modifierad för att passa deras världsbild, eller så är det helt enkelt inte stalkers de har efter sig. I båda fallen blir de självömkande hycklare som vägrar ta ansvar och se sin egna del i saker.

Axel tog bort mig som vän ett tag efter splittringen. Vi har ingen som helst kontakt och någon månad eller två efter detta får jag 3 på natten helt oanmält ett samtal från honom. När jag inte svarar skriver han detta till mig.

https://imgur.com/GEZLUso

Eftersom Gullmars ju, inte minst enligt Axel själv, är stället man löser skit face to face och inte kan gömma sig bekvämt bakom en skärm så tog jag en sväng förbi där några veckor efter detta när jag var i stan. Jag ringde när jag var på Gullmars, men han svarade inte. Därefter skrev han detta.

https://imgur.com/iqclYyv
https://imgur.com/4NgziSC
https://imgur.com/pxm8XZM

https://imgur.com/5wAjXsS
Aldrig lyssnat på den här podden men folk som utmanar jämt och ständigt på slagsmål och sedan springer iväg med svansen mellan benen när de synas är patetiska. Den där Axel är ju skämskudde deluxe.
Citera
2021-01-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Vad kom man fram till? Vilken "fika" förtjänade Bechir?

En kopp kaffe. Axel sa att dom var välkomna till hans hem på Gullmarsplan. "Och så kan vi prata med honom, tillsammans" direkt citat. Det här var fyra år sedan och har upprepats flera gånger med Jonas Hållén med flera. Att fortfarande påstå att det här "kom till Gullmars" är nåt slags uppmaning eller hot om våld, ja då måste man vara mongoloid MED cp.
Senast redigerad av TranasByNight 2021-01-21 kl. 11:05.
Citera
2021-01-21, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Aldrig lyssnat på den här podden men folk som utmanar jämt och ständigt på slagsmål och sedan springer iväg med svansen mellan benen när de synas är patetiska. Den där Axel är ju skämskudde deluxe.
När utmanade Axel nån på slagsmål egentligen? Det är ju bara en trådsanning att han uppmanar folk att slåss med honom, lyssnar man på det han brukar säga så kommer man fram till att det antingen är ett rent mordhot eller en del av en jargong beroende på om man har Aspergers eller inte.
Citera
2021-01-21, 11:07
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
När utmanade Axel nån på slagsmål egentligen? Det är ju bara en trådsanning att han uppmanar folk att slåss med honom, lyssnar man på det han brukar säga så kommer man fram till att det antingen är ett rent mordhot eller en del av en jargong beroende på om man har Aspergers eller inte.

Samhällsnytts reporter är visserligen någon man misstänker för autism, men Axel blev dömd för olaga hot av tingsrätten och de har nog ändå rätt bra uppfattning om när man inte kan skylla på kOnTeXt oCh InTeNtIoN.
Citera
2021-01-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Samhällsnytts reporter är visserligen någon man misstänker för autism, men Axel blev dömd för olaga hot av tingsrätten och de har nog ändå rätt bra uppfattning om när man inte kan skylla på kOnTeXt oCh InTeNtIoN.

Där har han sagt att de borde "få nackskott". Han har inte sagt att han själv ska ge dom det och nackskott och slagsmål är två olika saker. Det är fult att säja att nån annan borde dödas men det är knappast en slagsmålsutmaning.
Citera
2021-01-21, 13:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Jag tänker också att om det nu är så att det är förhållandevis många som "missuppfattar" en, då kanske man kan fundera på om det är man själv som brister i sin kommunikationsförmåga snarare än att folk är autistiska. Vill man bjuda in till ett samtal över en kopp fika så kanske man ska säga det istället för att kaxa ur sig "Kom till [min hemmaplan]"?

Eller så är det bara jag som är autistisk...
Citera
2021-01-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tänker också att om det nu är så att det är förhållandevis många som "missuppfattar" en, då kanske man kan fundera på om det är man själv som brister i sin kommunikationsförmåga snarare än att folk är autistiska. Vill man bjuda in till ett samtal över en kopp fika så kanske man ska säga det istället för att kaxa ur sig "Kom till [min hemmaplan]"?

Eller så är det bara jag som är autistisk...

Ni är tre stycken i den här tråden som anstränger er för att missuppfatta, hur kommer du fram till att det är "förhållandevis många"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in