2021-01-26, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Ja han verkar göra det då nån tydligen har fått sitt liv förstört.

Fast den som fått sitt liv förstört verkar inte vara Henrik vad jag kan utläsa. Och han tar upp det i samband med nån oklar diskussion om annat skvaller, närmast som ett sidospår:

Citat:
ag vet att du har det, jag har även accepterat den, men jag syftade mer på att du kanske inte ska komma med svansföringen att kalla oss skvallerkärringar med den bakgrunden. Men jag kanske misstolkade dig.

(med den bakgrunden = har plockat fram nån gammal dom)

Det är alltså precis som vanligt i den här tråden, en kommentar i en bisats som är ett svar på nåt annat blir "att riva upp himmel och jord" precis som ett skämt blir ett mordhot, osv.
Citera
2021-01-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Givetvis tycker inte jag att det är okej att ge sig på en minderårig som inte verkar i den myndiga sfären i någon större utsträckning. Men nu pratade Malcolm inte om en sådan person, utan om Greta som just tar plats i den vuxna sfären och kräver att man ska ta henne på lika stort allvar som en vuxen människa. Kort sagt så den som ger sig in i leken, får leken tåla.

Komma här och lägga ord i munnen på mig och komma med halmgubbar.

Så, om en minderårig kräver att betraktas som vuxen så ska hen betraktas som vuxen?

En 15-åring som går in på Systembolaget och säger "Hallå, jag är vuxen" ska behandlas som vuxen av personalen? Det var nåt av det dummaste jag har hört, så fungerar det verkligen inte i några sammanhang alls.
Citera
2021-01-26, 13:40
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Enligt Henrik ligger hans dom ute på nazzesajter https://twitter.com/mrhenko123/status/1353624811461865472

Mycket komiskt att den domen är framtagen med hjälp av Acta Publica, som missbrukats till satrikerns personliga vendettor

Se mer:
(FB) Haveristerna

SÄPO-golaren Martin Fredriksson är skamlös som vanligt:

Martin Fredriksson @nittonfemton 18h
Uppade min patreon lite

https://twitter.com/nittonfemton/status/1353774323413245953?s=20
Citera
2021-01-26, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Mycket komiskt att den domen är framtagen med hjälp av Acta Publica, som missbrukats till satrikerns personliga vendettor

Se mer:
(FB) Haveristerna

SÄPO-golaren Martin Fredriksson är skamlös som vanligt:

Martin Fredriksson @nittonfemton 18h
Uppade min patreon lite

https://twitter.com/nittonfemton/status/1353774323413245953?s=20

Det är högintressant och i synnerhet då Fredriksson utöver Acta Publica gett Henko tillgång till Flashbackläckan och databasen från nordisk.nu i de privata vendettorna. Frågan blir om det här sträcker sig in i Henkos fackliga verksamhet och till oliktänkande inom LO? Han verkar ju inte ha speciellt stora spärrar beträffande personförföljelse.

Edit: Strandhälls pressis Simon A var ju med i IRM härvan kan ju gå hela vägen till regeringskansliet.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-01-26 kl. 14:25.
Citera
2021-01-26, 14:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Info från soundcloud: https://soundcloud.com/haveristerna Ganska underhållande podcast som man kan placera på vänsterkanten. Personerna bakom är Henko och Myra från Inte Rasist Men samt en Axel som jag inte riktigt har koll på.

En våldsam svartskalle, en vit kränkt man från Dalarna och en normsnygg blond kvinna utan andra kvaliteter än sin urringning pratar om saker de hatar. Du kommer förmodligen att avsky det.

Det var ju snällt skrivet. Hon är blonderad inte blond. Killar är Myra "normsnygg"?
Citera
2021-01-26, 14:27
Medlem
Kolerikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
River han upp himmel och jord för detta? Var kan jag läsa/höra mer om det du påstår? Det låter ganska påhittat.

Det kan du se bevis på i form av inspelade samtal, skärmdumpar och tidslinjer. Och anledningen till att du inte hör något är att folks liv de facto har påverkats av Henkos direkta ageranden, det är mer komplext än att sitta och gala om på nätet. Du kan ta det för vad det hittills är, rykten på nätet - men håll ögonen öppna.

Av någon anledning HAR folk varit rädda för den "makt" Henko sitter på, och då är det typiskt att det värsta inte kommer först. Först måste man ju öppna dörren på glänt, knacka hål på ytan sas, sen kan vårfloden komma. Det har redan börjat, så jag skulle tro att vi får veta mer om exakt vad Henko gjort och inte mot andra nu under våren.
Senast redigerad av Koleriker 2021-01-26 kl. 14:33.
Citera
2021-01-26, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det var ju snällt skrivet. Hon är blonderad inte blond. Killar är Myra "normsnygg"?

Ja hon ser bra ut. Men det är väl att lyset är tänt men ingen hemma som är problemet som med alla vänsterbrudar.
Citera
2021-01-26, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koleriker
Det kan du se bevis på i form av inspelade samtal, skärmdumpar och tidslinjer. Och anledningen till att du inte hör något är att folks liv de facto har påverkats av Henkos direkta ageranden, det är mer komplext än att sitta och gala om på nätet. Du kan ta det för vad det hittills är, rykten på nätet - men håll ögonen öppna.

Av någon anledning HAR folk varit rädda för den "makt" Henko sitter på, och då är det typiskt att det värsta inte kommer först. Först måste man ju öppna dörren på glänt, knacka hål på ytan sas, sen kan vårfloden komma. Det har redan börjat, så jag skulle tro att vi får veta mer om exakt vad Henko gjort och inte mot andra nu under våren.

Så det du säger är att det kommer inspelade samtal, skärmdumpar och tidslinjer vilken dag som helst nu? OK, jag kommer inte hålla andan direkt m h t sanningshalten i en del andra påståenden som gjorts i den här tråden.
Citera
2021-01-26, 14:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Henko satt och ojade sig i SVT för 10 år sen över att nån SDare drog ett judeskämt för mycket och kallade det han pysslade med för "seriös granskning". Det är klart att hans tidigare tonpolisande uppfattas som höjden av hycklande. Inget konstigt med att fokus hamnar på honom. Nu har han slutat förställa sig och han har visat sig så oseriös som många alltid misstänkt. Hans nuvarade låga nivå är den verkliga Henko. Men att hata SD säljer inte längre så nu ägnar sig Henko åt att mobba kvinnor och NPF personer och annat lowlevel scumbaggery. Man får ju ändå titta på vilka de drar likes av. Deras patreons och alla kring Haveristerna är vilsna mobbade nonames som söker mening i tillvaron och missbrukar parasociala relationer på nätet. Osunt.

Vad är det för personer som följer det på Patreon? Är det folk som bara gillar skvaller? Eller är det vänsterfolk?

Citat:
Du befinner dig just nu på Flashback där sådana publiceringar sker varje dag. Antar att du avslutar ditt konto, nu när jag förklarat det för dig? Om inte, förklara då för mig varför Nyheter Idag återupprepar och sprider samma "känsliga" uppgifter? De ska ju tillhöra det pressetiska systemet? Hur kan de då återpublicera samma information om det är oetiskt att publicera den?
River han upp himmel och jord för detta? Var kan jag läsa/höra mer om det du påstår? Det låter ganska påhittat.

De känner de berörda och har talat med dem innan publicering. Andra nämnder de inte vid namn. Se på Riks där Chang intervjuas. Han har diskuterat det med Cissi Wallin också. Förstå att vänstern och högern har gaddat ihop sig mot Henko för att han är ett svin.

Citat:
Det kan du se bevis på i form av inspelade samtal, skärmdumpar och tidslinjer. Och anledningen til att du inte hör något är att folks liv de facto har påverkats av Henkos direkta ageranden. Du kan ta det för vad det hittills är, rykten på nätet - men jag råder dig att hålla ögonen öppna.

Av någon anledning HAR folk varit rädda för den "makt" Henko sitter på, och då är det typiskt att det värsta inte kommer först. Först måste man öppna dörren på glänt, sen kan vårfloden komma. Det har redan börjat, så jag skulle tro att vi får veta mer om exakt vad Henko gjort och inte mot andra nu under våren.

Vem vet kanske Nyheter Idag redan planerar fler artiklar men vill sprida ut det lite?
Citera
2021-01-26, 14:40
Medlem
Kolerikers avatar
Citat:
Så det du säger är att det kommer inspelade samtal, skärmdumpar och tidslinjer vilken dag som helst nu? OK, jag kommer inte hålla andan direkt m h t sanningshalten i en del andra påståenden som gjorts i den här tråden.

Kan du läsa innantill så går det kanske bättre. "Under våren". Ja, sanningen får ju bedömas efter folks egenintressen. De är ovanligt uppenbara i denna tråden.
Citera
2021-01-26, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad är det för personer som följer det på Patreon? Är det folk som bara gillar skvaller? Eller är det vänsterfolk?

Folk utan styrfart skulle jag nog säga. Man ska ha rätt lite liv och inget på gång för att orka med poddar eller streams som är på flera timmar med mycket internsnack. Subkulturer drar alltid sökare. Säkert kul om man inte har något annat eller kör färdtjänst men från ett utifrånperspektiv är det helt tragiskt. Tänk själv att det är gubbar i 40års åldern som hela tiden måste påpeka att de har ett jobb och lön och därför leker Scarface på en ungdomsgård. Du får fundera själv vilka som samlas kring sånt. Jag tycker synd om småtjejerna är väl allt som finns att säga om det där utan att kräkas.
Citera
2021-01-26, 16:54
Medlem
Citat:
Kan du läsa innantill så går det kanske bättre. "Under våren". Ja, sanningen får ju bedömas efter folks egenintressen. De är ovanligt uppenbara i denna tråden.

Ja, jag var lite avsiktligt provocerande där. Det finns alltså skärmdumpar, inspelade samtal med mera men nån tänker hålla på dem till t ex april månad? För skojs skull? Eller vad är syftet med att agera så? Tveksam!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in