2021-01-21, 16:24
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
En kopp kaffe. Axel sa att dom var välkomna till hans hem på Gullmarsplan. "Och så kan vi prata med honom, tillsammans" direkt citat. Det här var fyra år sedan och har upprepats flera gånger med Jonas Hållén med flera. Att fortfarande påstå att det här "kom till Gullmars" är nåt slags uppmaning eller hot om våld, ja då måste man vara mongoloid MED cp.

Pratet om att Axel bara använder ”vi syns på Gullmars” som en raljant jargong är bara skitsnack. Det har en tydlig koppling till våld.

För det första är både Henko och Axel dömda för olaga hot. De sitter i sin podd och kommer med förtäckta hot och skryter med sin våldskapacitet.

I avsnittet "Mejsel finns" till exempel pratar Henko och Axel om att utöva våld och de människor de hotat med våld.

Axel säger till exempel ”Jag har inget tålamod för sånt där (folk som kaxar sig på nätet), det är därför jag har mordhotat så många i hatklubben.” (36.39)

Axel berättar också att det bästa sättet att sänka en människa är att slå på lungspetsen (30.00).

Henko: ”Du slår dem precis under bröstkorgen, det fäller du mer folk på än att slå på käften. Jag har spräckt många revben på det.”

Axel berättar också hur han använder hot om våld i samband med inbjudan ”vi syns på Gullmars”:

”Skicka ett sms eller ring när du är utanför så kommer jag ut och mejslar dig i tinningen.” (36.03)

”Fuck you! Kom hit! Jag mejslar dig i huvudet på en gång” (36.48)

”Jag kan vara här den här tiden, den här dagen (på Gullmars), så kan du gå i backen.” (38.01)

”Kom hit och få tänderna utslagna.” (38.19)
Citera
2021-01-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid

Axel berättar också att det bästa sättet att sänka en människa är att slå på lungspetsen (30.00).

Henko: ”Du slår dem precis under bröstkorgen, det fäller du mer folk på än att slå på käften. Jag har spräckt många revben på det.”

T ex detta stycke föregås av att Henrik har coachat och undervisat i thaiboxning. Glömde du nämna det, att det handlar om sportutövning i en ring?
Citera
2021-01-21, 17:09
Medlem
Citat:
”Skicka ett sms eller ring när du är utanför så kommer jag ut och mejslar dig i tinningen.” (36.03)

Du tror att det här är ett riktigt hot om att någon ska ta en skruvmejsel och hugga den genom skallbenet och in i hjärnan på någon? Är det ens fysiskt möjligt och har det hänt i verkligheten? Det låter snarare som nåt slags överdrivet filmvåld.
Citera
2021-01-21, 17:17
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
T ex detta stycke föregås av att Henrik har coachat och undervisat i thaiboxning. Glömde du nämna det, att det handlar om sportutövning i en ring?

Det nämns i samband med thaiboxningen, men sammanhanget är hur Axel och Henrik brukar våld i allmänhet.
Senast redigerad av Cubicle Kid 2021-01-21 kl. 17:29.
Citera
2021-01-21, 17:19
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Pratet om att Axel bara använder ”vi syns på Gullmars” som en raljant jargong är bara skitsnack. Det har en tydlig koppling till våld.

För det första är både Henko och Axel dömda för olaga hot. De sitter i sin podd och kommer med förtäckta hot och skryter med sin våldskapacitet.

I avsnittet "Mejsel finns" till exempel pratar Henko och Axel om att utöva våld och de människor de hotat med våld.

Axel säger till exempel ”Jag har inget tålamod för sånt där (folk som kaxar sig på nätet), det är därför jag har mordhotat så många i hatklubben.” (36.39)

Axel berättar också hur han använder hot om våld i samband med inbjudan ”vi syns på Gullmars”:

”Jag kan vara här den här tiden, den här dagen (på Gullmars), så kan du gå i backen.” (38.01)

”Kom hit och få tänderna utslagna.” (38.19)

Ännu pinsammare blir det när Haveristerna pendlar mellan att hota med att polisanmäla Magnus Fernström (de säger inte hela hans namn, men han är lätt att identifiera) och sedan hotar med att spräcka hans skalle.

”Jag säger som jag sa till polisen när jag polisanmälde det här. Antingen reder ni ut det här eller så går jag ut med hammaren och öppnar huvudet på den här fittan, för det är det som kommer att hända…” (Cirka 2.57.00)

Hur ska Axel ha det? Ska han gå till polisen eller själv begå ett brott? Och vad tror han polisen säger när han inleder sin polisanmälan med hot om våld?

Och framför allt: Axel pratar om att han gjort en anmälan, men kan fortfarande inte uppvisa något diarienummer

https://www.youtube.com/watch?v=eiyc2qWfRpk&feature=youtu.be
Citera
2021-01-21, 17:37
Medlem
Cubicle Kids avatar
För övrigt noterar jag att Axel tycker att Flashback "kan äta skit".

"Maken till jävla bajsforum, säger han ” (34.00) i avsnittet Mejsel finns.

Ändå hävdar han i samma andetag att han skrivit 2000 inlägg på Flashback (35.35).

Axel verkar ha en tendens att dras till bajs. Och han är inkonsekvent. Men det vet ju redan alla som läst mina tidigare inlägg.
Citera
2021-01-21, 18:51
Medlem
Citat:
Ni är tre stycken i den här tråden som anstränger er för att missuppfatta, hur kommer du fram till att det är "förhållandevis många"?

Det verkar vara du som missförstår.

Att kalla folk för horungar och sen be dem komma till en angiven plats för att bli utsatt för dödligt våld med tillhyggen går ju knappast tolka som en vänlig gest.
Citera
2021-01-21, 19:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyftigare
Det verkar vara du som missförstår.

Att kalla folk för horungar och sen be dem komma till en angiven plats för att bli utsatt för dödligt våld med tillhyggen går ju knappast tolka som en vänlig gest.
Det är ju bara ett sjukt dåligt försök till damage control.

Jag har ett flertal mejslar som ganska säkert slår sönder en tinning om man träffar rätt.

Just a prank bro!
Citera
2021-01-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ju bara ett sjukt dåligt försök till damage control.

Jag har ett flertal mejslar som ganska säkert slår sönder en tinning om man träffar rätt.

Just a prank bro!

Det är ändå för väl att de inte döpte podden till Humoristerna. Fulla medelålders gubbar som skriker könsord och mordhotar folk för att verka edgy och ironiska.

Efter att ha sett Axel svinga sin world av warcraft-hammare är jag dock tveksam till kvaliteten på hans mejsel. Den kanske också bara är en accessoar.
Citera
2021-01-21, 21:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyftigare
Det är ändå för väl att de inte döpte podden till Humoristerna. Fulla medelålders gubbar som skriker könsord och mordhotar folk för att verka edgy och ironiska.

Efter att ha sett Axel svinga sin world av warcraft-hammare är jag dock tveksam till kvaliteten på hans mejsel. Den kanske också bara är en accessoar.
Det värsta är ju att mellan varven så har dom gjort vettiga grejer.
Citera
2021-01-21, 21:18
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
En kopp kaffe. Axel sa att dom var välkomna till hans hem på Gullmarsplan. "Och så kan vi prata med honom, tillsammans" direkt citat. Det här var fyra år sedan och har upprepats flera gånger med Jonas Hållén med flera. Att fortfarande påstå att det här "kom till Gullmars" är nåt slags uppmaning eller hot om våld, ja då måste man vara mongoloid MED cp.

Klart att Axel inte hotar Bechir, precis som att dom inte hotar andra personer med våldspotential som överstiger deras egen förmåga. Att leka ball mot K Svensson hade man kunnat vara som 12 åring.
När, eller om, man ändå gör det så gör man det i skydd av både hemlig adress samt att vi har en någorlunda fungerande polis som skyddsmur.

Jag är medveten om att det bara är skrävel. Samtidigt är man väldigt selektiv med vilka man "hotar", vilket gör att man kan tolka det åt andra hållet om man ska använda lika vidlyftiga tolkningar som man själv sysslar med, och hela vänstern för den delen. Nu var det tyligen viktigt med nyanser.
Citera
2021-01-21, 21:19
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det värsta är ju att mellan varven så har dom gjort vettiga grejer.

Varven blir dock allt längre och vingligare.

Och i det här fallet: Haveristerna hotar alltså en dörrvakt med fler ärr än de har fingrar – och vad förväntar de sig?

Magnus Fernström har faktiskt blivit mejslad på riktigt. Samt knivhuggen i halsen. Bland annat.

Man kanske inte ska förvänta sig att han ska skratta och förstå INTENSCHIOOONEN och KÅNTEXTEN i hoten från haveristland, han kanske resonerar som tingsrätten i Södertörn: tar det bokstavligt..?
Senast redigerad av Cubicle Kid 2021-01-21 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in