Citat:
Ursprungligen postat av
TranasByNight
Nja, han brukar gapa "Kom till Gullmars".
Men alla som inte är utvecklingsstörda begrep väl vad han menade om inte förr så när han åt pizza med Jonas Hållén och gjorde ett avsnitt av det. Att man ses och pratar. Om man tror att nån tänker göra allvar av att köra en skruvmejsel i tinningen på nån eller krossa nån med en stridshammare ska man nog inte gå ut utan ledsagare.
När Hållén mötte upp Axel i god tro och Axel spelade in samtalet i smyg för att sen göra ett avsnitt och sitta och håna Jonas i efterhand menar du nog. Kul att alla hot om våld helt plötsligt blivit "att man ses och pratar.". Det är för sent för Axel och Henko. Mycket för sent.
Citat:
Ursprungligen postat av
KomTillGullmars
Han har ju en fantastisk tendens att se till att man måste bry sig om honom, så länge han har övertaget.
Han vill tvinga alla att förhålla sig till honom. Adam Cwejman förhåller sig till honom utan tvekan.
Citat:
Ursprungligen postat av
KomTillGullmars
Paret Fielding skiter jag fullständigt i och kommer fortsätta skita i så länge de inte blandar sig i, de har inte gjort mig något personligen -- snarare har Tim varit mig behjälplig i att programmera scripts helt gratis åt mig.
He's a good lad, that bloke. Synd att han hamnade i så uselt sällskap. =)
Att Sannas man Tim anklagar högerdebattören Th*rese V*rdun och nån noname meningsmotståndare i Henriks trådar för pedofili out of the blue utan problem är kanske en effekt av att man blir som man umgås.
https://twitter.com/Diggusbickus42/status/1189101025942233088
Citat:
@Diggusbickus42
Replying to @th*reseverdun
Hej! Varför undrar du hur Schyfferts barns kön ser ut? Är du pedofil?
9:45 AM · Oct 29, 2019
https://twitter.com/Diggusbickus42/status/1302291849323917319
Citat:
Replying to @M*dde13 and @mrhenko123
Ska du säga, pedofil.
7:05 PM · Sep 5, 2020
Vad som faktiskt skrevs i den där chatten daterat 7 oktober 2018 har postats tidigare i tråden
:
https://imgur.com/a/3Cycb6N
Citat:
X: jag har faktiskt rätt bra track record som festfixare
det svåraste är egentligen brudarna
måste få till så nära 50/50 som möjligt för att det inte ska bli korvfest
men man bjuder alla crazy ass högerbrudar från twitty
Y: och Myra förstås
X: LOL nej du vill inte att Z ska hamna på kåken i onödan
Z: ska jag våldta Myra? nu får ni fan ge er
klart Myra ska vara där
blir supercringe
fixa lite drinkbiljetter så ordnar sig det där med brudar av sig självt
Det här får Henko numera till "ska jag våldta Myra åt er" i avsnitt 99, 34 min in. Flera personer som verkar i offentligheten ska enligt honom suttit i en nazistisk chat och planerat att våldta en kvinna. Det har givetvis inte skett och det är svårt att hitta ett tydligare exempel på när sammanhang och avsikt spelar roll. Det här glidandet på sanningen tills verkligheten är helt förvriden återkommer hela tiden med Henko och det är det “han sa hon sa”-träsket ingen orkar fastna i. Henko har noll problem med att hitta på.
Istället för att säga "jag sitter på allt" vore det normala att dela med sig av det material han sitter på innan han börjar skrika anklagelser. Han får gärna langa fram bevis som visar att han kan peka ut personen som orosanmälde Fieldings och han får gärna posta chatten han hänvisar till. Det går att plocka sönder det mesta Henko sitter och gapar om på det här viset. Man ska bara orka.
Henko är en lögnare. Han har ljugit sönder sitt liv och han kommer få sitt nu. Han får vara glad om han har jobbet kvar till våren. Strunta i honom.