2021-01-18, 14:54
Medlem
BennyDoffmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Vad hände med Nyheter Idag-reportaget om Haveristernas funkofobi, var det bara en trollning från Nyheter Idags sida? Henko verkade rejält nervös på twitter iallafall.

Kan ju ha blivit lite väl sten i glashus för Herr Nilsson.
Citera
2021-01-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Vad hände med Nyheter Idag-reportaget om Haveristernas funkofobi, var det bara en trollning från Nyheter Idags sida? Henko verkade rejält nervös på twitter iallafall.

Uppfattade inte Henrik som särskilt nervös. Mer att han biter ifrån mot hyckleriet i att Johannes ska få NPF-aktivister att uttala sig om saker som Johannes och hans polare sysslar med varje dag.

Däremot lät Johannes jävligt nervös när han ringde Henrik. Extra dumt blev det när Johannes försökte gömma sig bakom att han nu ringde som journalist och inte kunde svara på frågor om sitt samarbete med den där stalkern som trakasserat Haveristerna och deras familjer.

Tänka sig vad bekvämt att ena dagen kunna sitta i en chatt med Malcom Kyeyune, Daniel Friberg och en våldtäktsman där man delar privat information om Haveristerna. Nästa dag ringer du upp samma Haverister och hävdar att du nu plötsligt är någon typ av objektiv journalist som vill diskutera publicistiska beslut. Vad hade Johannes väntat sig för resultat liksom?

Citat:
Ursprungligen postat av BennyDoffman
Kan ju ha blivit lite väl sten i glashus för Herr Nilsson.

Det vore däremot jävligt kul om Malcom "Greta är en autistisk glasögonorm" Kyeyune gråter ut i Nyheter Idag över att Henrik kallat honom för autist.
Citera
2021-01-18, 20:01
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klemenc
Däremot lät Johannes jävligt nervös när han ringde Henrik. Extra dumt blev det när Johannes försökte gömma sig bakom att han nu ringde som journalist och inte kunde svara på frågor om sitt samarbete med den där stalkern som trakasserat Haveristerna och deras familjer.

Tänka sig vad bekvämt att ena dagen kunna sitta i en chatt med Malcom Kyeyune, Daniel Friberg och en våldtäktsman där man delar privat information om Haveristerna...

Eheheheh, det där är ju 14/88 chatten där Axel också var med ända tills det Malcom kallade honom för Kalle Stropp. Vad Axel själv skrev i den chatten har avhandlats i denna tråd, med skärmdumpar och allt.

Henko fick inte vara med däremot, han blev omedelbart utkickad när nån idiot la till honom.

Du kanske inte ska svälja allt idioten säger rakt av.
Citera
2021-01-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Eheheheh, det där är ju 14/88 chatten där Axel också var med ända tills det Malcom kallade honom för Kalle Stropp. Vad Axel själv skrev i den chatten har avhandlats i denna tråd, med skärmdumpar och allt.

Henko fick inte vara med däremot, han blev omedelbart utkickad när nån idiot la till honom.

Du kanske inte ska svälja allt idioten säger rakt av.

Har du ens lyssnat på podden? Tror de påpekat det två tre gånger. Det förändrar ju inte att Johannes suttit och delat privat information med deras stalker i samma chatt. Jag gissar att Axel sedan länge var kickad vid det här laget och jag har inte direkt sett några större invändningar från nån av de inblandade om vad Haveristerna citerat från chatten.

Att efter det ringa upp och låtsas vara nån slags objektiv journalist där man ska diskutera någons språkbruk och publicistiska beslut är magstarkt för de flesta skulle jag tro. Inte mindre magstarkt för några som fått sina barn uthängda på Flashback av "journalistens" polare.
Citera
2021-01-18, 23:20
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klemenc
Har du ens lyssnat på podden? Tror de påpekat det två tre gånger. Det förändrar ju inte att Johannes suttit och delat privat information med deras stalker i samma chatt. Jag gissar att Axel sedan länge var kickad vid det här laget och jag har inte direkt sett några större invändningar från nån av de inblandade om vad Haveristerna citerat från chatten.

Att efter det ringa upp och låtsas vara nån slags objektiv journalist där man ska diskutera någons språkbruk och publicistiska beslut är magstarkt för de flesta skulle jag tro. Inte mindre magstarkt för några som fått sina barn uthängda på Flashback av "journalistens" polare.

Du nämnde att det var hemskt att Daniel Friberg var med i chatten t.ex, Axel tiggde gratisexemplar av nån av hans skitböcker. Så mycket polare ville han vara.

Henko ville också vara med i chatten, men fick inte. Så med andra ord, han ville också vara polare.

Spelar ingen roll om man lyssnar på podden 1000 ggr, det går inte ihop med att det skulle varit nån hemsk grupp där det polades med nån persona non grata. Du är en tönt som går på den där skiten.
Citera
2021-01-18, 23:40
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Du nämnde att det var hemskt att Daniel Friberg var med i chatten t.ex, Axel tiggde gratisexemplar av nån av hans skitböcker. Så mycket polare ville han vara.

Henko ville också vara med i chatten, men fick inte. Så med andra ord, han ville också vara polare.

Spelar ingen roll om man lyssnar på podden 1000 ggr, det går inte ihop med att det skulle varit nån hemsk grupp där det polades med nån persona non grata. Du är en tönt som går på den där skiten.
Inte minst har de ju druckit bärs med både mig och transkvinnan. Vi vet ju alla vad de tycker om oss nuförtiden. Folk är okej så länge de tycker det, helt enkelt. Därefter är de skräp och alla som är med deras nya hatobjekt är deras nya fiender. Personer som vid något tillfälle gått på deras falska image av tolerans, är alltid ett misstag från att bli brända och totalt uthängda. Det förklarar som sagt också varför så många otippade hänger fast vid dem eller är helt tysta i allt detta. Är man villig att gå tillbaks flera år i någon obskyr gruppchatt, kan ni ju bara föreställa er vad fan folk har att förlora om man tar bort den här "kontexten" och "intentionen" de alltid pratar sig varma om.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-01-18 kl. 23:44.
Citera
2021-01-19, 00:15
Medlem
Citat:

Är inte det för nån recension i nått av de tidiga avsnitten? Tror Axel eller Myra, minns inte vilken, recenserade hans bok och hånade honom för hans stora teckensnitt eller nått sånt. Oavsett vem det var kan du inte på allvar mena att Axel försöker vara polare med Friberg.
Citera
2021-01-19, 00:18
Avslutad
Det finns en uppgift om att Mathias Wåg var med i den chatten från start till långt efter att Axel och Myra blev kickade. Visar man det faller hela Henkos korthus av lögner han byggt upp kring den. Men det vore taskigt mot Wåg att hålla på och dumpshamea honom så ingen ids, det är inte värt att skada honom för att överbevisa Henko.

Jag tror Henko själv har svårt att förstå hur han uppfattas utanför sin bubbla, ingen orkar med ett elakt psykfall som sätter igång och svär och gormar och beter sig som en oresonlig sexåring.

Eftersom han vet allt borde han svara på om Wåg var med eller inte och när och om Wåg i så fall är nazist. Sticky.

Vidare är Sanna uthängd på nazispotting.com av folk som faktiskt har nånting otalt med familjen Fielding på allvar. Sanna har nämligen angett människor som nazister https://nazispotting.com/statliga-arbetare/sanna-fielding-pa-landstinget-i-blekinge/ Den orosanmälan som Henko gapar om bör ha kunnat komma varifrån som helst, varför har han inte presenterat nån bevisning innan han börjar gapa om våldtäktschattar och peka ut vem som har gjort anmälningar? Står han över sånt?

Henko är en simpel lögnare, varken mer eller mindre. Varför ska man bry sig om honom?
Senast redigerad av RX-78-2Gundam 2021-01-19 kl. 00:54.
Citera
2021-01-19, 16:50
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RX-78-2Gundam
Henko är en simpel lögnare, varken mer eller mindre. Varför ska man bry sig om honom?
Han har ju en fantastisk tendens att se till att man måste bry sig om honom, så länge han har övertaget. När man därefter synar hans bluff som den lilla hårda arbetare med lena händer han är, grinas det om sambos och annat skit tills han tror det dåliga samvetet skall kicka in och man lämnar den fega lilla horungen ifred.

Sorry, no dice Henko. Vi kommer att ses för att prata face to face vare sig du vill det eller inte. Detsamma gäller den andra lilla golarråttan du gör podd med. Paret Fielding skiter jag fullständigt i och kommer fortsätta skita i så länge de inte blandar sig i, de har inte gjort mig något personligen -- snarare har Tim varit mig behjälplig i att programmera scripts helt gratis åt mig.

He's a good lad, that bloke. Synd att han hamnade i så uselt sällskap. =)

Angående Wågh verkar han ju lika ställningstagande som Henko, Martin, Axel och de andra när det verkligen spelar roll. Ned i träflisen med det fega fanskapet också, är min åsikt.
Citera
2021-01-20, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så Axel bröstar upp sig och säger att man blir mött med hammare om man kommer till Gullmars, men när någon faktiskt vill talas vid så backar han? Varför bjuder man upp om man inte vill dansa?

Nja, han brukar gapa "Kom till Gullmars".

Men alla som inte är utvecklingsstörda begrep väl vad han menade om inte förr så när han åt pizza med Jonas Hållén och gjorde ett avsnitt av det. Att man ses och pratar. Om man tror att nån tänker göra allvar av att köra en skruvmejsel i tinningen på nån eller krossa nån med en stridshammare ska man nog inte gå ut utan ledsagare.
Citera
2021-01-20, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Nja, han brukar gapa "Kom till Gullmars".

Men alla som inte är utvecklingsstörda begrep väl vad han menade om inte förr så när han åt pizza med Jonas Hållén och gjorde ett avsnitt av det. Att man ses och pratar. Om man tror att nån tänker göra allvar av att köra en skruvmejsel i tinningen på nån eller krossa nån med en stridshammare ska man nog inte gå ut utan ledsagare.

När Hållén mötte upp Axel i god tro och Axel spelade in samtalet i smyg för att sen göra ett avsnitt och sitta och håna Jonas i efterhand menar du nog. Kul att alla hot om våld helt plötsligt blivit "att man ses och pratar.". Det är för sent för Axel och Henko. Mycket för sent.

Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Han har ju en fantastisk tendens att se till att man måste bry sig om honom, så länge han har övertaget.

Han vill tvinga alla att förhålla sig till honom. Adam Cwejman förhåller sig till honom utan tvekan.

Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Paret Fielding skiter jag fullständigt i och kommer fortsätta skita i så länge de inte blandar sig i, de har inte gjort mig något personligen -- snarare har Tim varit mig behjälplig i att programmera scripts helt gratis åt mig.

He's a good lad, that bloke. Synd att han hamnade i så uselt sällskap. =)

Att Sannas man Tim anklagar högerdebattören Th*rese V*rdun och nån noname meningsmotståndare i Henriks trådar för pedofili out of the blue utan problem är kanske en effekt av att man blir som man umgås.

https://twitter.com/Diggusbickus42/status/1189101025942233088

Citat:
@Diggusbickus42
Replying to @th*reseverdun
Hej! Varför undrar du hur Schyfferts barns kön ser ut? Är du pedofil?

9:45 AM · Oct 29, 2019

https://twitter.com/Diggusbickus42/status/1302291849323917319

Citat:
Replying to @M*dde13 and @mrhenko123

Ska du säga, pedofil.

7:05 PM · Sep 5, 2020

Vad som faktiskt skrevs i den där chatten daterat 7 oktober 2018 har postats tidigare i tråden
:
https://imgur.com/a/3Cycb6N
Citat:
X: jag har faktiskt rätt bra track record som festfixare
det svåraste är egentligen brudarna
måste få till så nära 50/50 som möjligt för att det inte ska bli korvfest
men man bjuder alla crazy ass högerbrudar från twitty

Y: och Myra förstås

X: LOL nej du vill inte att Z ska hamna på kåken i onödan

Z: ska jag våldta Myra? nu får ni fan ge er
klart Myra ska vara där
blir supercringe
fixa lite drinkbiljetter så ordnar sig det där med brudar av sig självt

Det här får Henko numera till "ska jag våldta Myra åt er" i avsnitt 99, 34 min in. Flera personer som verkar i offentligheten ska enligt honom suttit i en nazistisk chat och planerat att våldta en kvinna. Det har givetvis inte skett och det är svårt att hitta ett tydligare exempel på när sammanhang och avsikt spelar roll. Det här glidandet på sanningen tills verkligheten är helt förvriden återkommer hela tiden med Henko och det är det “han sa hon sa”-träsket ingen orkar fastna i. Henko har noll problem med att hitta på.

Istället för att säga "jag sitter på allt" vore det normala att dela med sig av det material han sitter på innan han börjar skrika anklagelser. Han får gärna langa fram bevis som visar att han kan peka ut personen som orosanmälde Fieldings och han får gärna posta chatten han hänvisar till. Det går att plocka sönder det mesta Henko sitter och gapar om på det här viset. Man ska bara orka.

Henko är en lögnare. Han har ljugit sönder sitt liv och han kommer få sitt nu. Han får vara glad om han har jobbet kvar till våren. Strunta i honom.
Citera
2021-01-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RX-78-2Gundam
Kul att alla hot om våld helt plötsligt blivit "att man ses och pratar.". Det är för sent för Axel och Henko. Mycket för sent.

Så det har "blivit" det? Har det varit riktiga hot innan? Närdå? När har nån av dem slagit nån med en stridshammare eller huggit en skruvmejsel i tinningen på nån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in