Citat:
Har nu lyssnat igenom avsnittet och är kluven. Å ena sidan:Horungen Axel är lite putt på att vi snackat om hans metoo-bravader, dvs när han körde ner kuken i halsen på en 15 år yngre tjej utan att ha etablerat samtycke.
Så putt att de gjort ett Patreon-exklusivt avsnitt om det till slut, efter att de insett att det inte går att lägga locket på längre.
Fint överslätande, att kvinnor som blivit utsatta för sexuella övertramp som är potentiellt lagbrott inte vill eller orkar göra en rättslig grej av det betyder inte att det som hände.
Hint: Samtyckeslagstiftningen kom på plats sommaren 2018. Du skulle vara totalt jävla körd om brottsoffret ville driva detta. Tacka din lyckliga jävla stjärna för det.
Som vanligt förstår Axel sig inte på juridik, precis som han inte gör när han gnäller över att han blev dömd för olaga hot.
PS. Axel, vi ser dig med. Hur går det med jobbet?
Skärmdumpar m.m., döm själva:
(FB) Haveristerna
Så putt att de gjort ett Patreon-exklusivt avsnitt om det till slut, efter att de insett att det inte går att lägga locket på längre.
Fint överslätande, att kvinnor som blivit utsatta för sexuella övertramp som är potentiellt lagbrott inte vill eller orkar göra en rättslig grej av det betyder inte att det som hände.
Hint: Samtyckeslagstiftningen kom på plats sommaren 2018. Du skulle vara totalt jävla körd om brottsoffret ville driva detta. Tacka din lyckliga jävla stjärna för det.
Som vanligt förstår Axel sig inte på juridik, precis som han inte gör när han gnäller över att han blev dömd för olaga hot.
PS. Axel, vi ser dig med. Hur går det med jobbet?

Skärmdumpar m.m., döm själva:
(FB) Haveristerna
Det är ju inte precis någon underhållning som jag tycker det är rimligt att ta betalt för av lyssnaren. Jag finner det också olycksbådande för poddens framtid att de har för avsikt att göra ett avsnitt om stalkern som omtalats i den här tråden så många gånger. Att de är ursinniga på människan förstår jag till fullo och nog fan verkar den idioten förtjänas att bli outtad. Jag ser det dock som ett stort kvalitetstapp för podden när man ägnar sig åt att hänga ut eller granska rena privatpersoner (de har redan namngett en annan privatperson för några avsnitt sedan som de har bråk med).
Å andra sidan:
Att faktiskt prata på ett så öppet och rakt sätt om ett riktigt svårt ämne krävde både stake och mognad. Haveristerna gör det också mycket svårare för diverse antagonister att använda det här för att angripa deras trovärdighet vilket förstås är bra. Jag kan också tänka mig att det varit ett helvete för båda herrar att det här dragits upp i tid och otid av vidriga typer som Wallin och andra för att solka ned deras rykte. Det hade kunnat få mången poddare att helt enkelt kasta in handduken och ge upp sitt granskande därför att pressen blir för stor.