2020-09-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Horungen Axel är lite putt på att vi snackat om hans metoo-bravader, dvs när han körde ner kuken i halsen på en 15 år yngre tjej utan att ha etablerat samtycke.

Så putt att de gjort ett Patreon-exklusivt avsnitt om det till slut, efter att de insett att det inte går att lägga locket på längre.

Fint överslätande, att kvinnor som blivit utsatta för sexuella övertramp som är potentiellt lagbrott inte vill eller orkar göra en rättslig grej av det betyder inte att det som hände.

Hint: Samtyckeslagstiftningen kom på plats sommaren 2018. Du skulle vara totalt jävla körd om brottsoffret ville driva detta. Tacka din lyckliga jävla stjärna för det.

Som vanligt förstår Axel sig inte på juridik, precis som han inte gör när han gnäller över att han blev dömd för olaga hot.

PS. Axel, vi ser dig med. Hur går det med jobbet?

Skärmdumpar m.m., döm själva:
(FB) Haveristerna
Har nu lyssnat igenom avsnittet och är kluven. Å ena sidan:
Det är ju inte precis någon underhållning som jag tycker det är rimligt att ta betalt för av lyssnaren. Jag finner det också olycksbådande för poddens framtid att de har för avsikt att göra ett avsnitt om stalkern som omtalats i den här tråden så många gånger. Att de är ursinniga på människan förstår jag till fullo och nog fan verkar den idioten förtjänas att bli outtad. Jag ser det dock som ett stort kvalitetstapp för podden när man ägnar sig åt att hänga ut eller granska rena privatpersoner (de har redan namngett en annan privatperson för några avsnitt sedan som de har bråk med).
Å andra sidan:
Att faktiskt prata på ett så öppet och rakt sätt om ett riktigt svårt ämne krävde både stake och mognad. Haveristerna gör det också mycket svårare för diverse antagonister att använda det här för att angripa deras trovärdighet vilket förstås är bra. Jag kan också tänka mig att det varit ett helvete för båda herrar att det här dragits upp i tid och otid av vidriga typer som Wallin och andra för att solka ned deras rykte. Det hade kunnat få mången poddare att helt enkelt kasta in handduken och ge upp sitt granskande därför att pressen blir för stor.
Citera
2020-09-29, 23:04
Medlem
Hallhyttas avatar
Citat:
Horungen Axel är lite putt på att vi snackat om hans metoo-bravader, dvs när han körde ner kuken i halsen på en 15 år yngre tjej utan att ha etablerat samtycke.

Så putt att de gjort ett Patreon-exklusivt avsnitt om det till slut, efter att de insett att det inte går att lägga locket på längre.

Fint överslätande, att kvinnor som blivit utsatta för sexuella övertramp som är potentiellt lagbrott inte vill eller orkar göra en rättslig grej av det betyder inte att det som hände.

Hint: Samtyckeslagstiftningen kom på plats sommaren 2018. Du skulle vara totalt jävla körd om brottsoffret ville driva detta. Tacka din lyckliga jävla stjärna för det.

Som vanligt förstår Axel sig inte på juridik, precis som han inte gör när han gnäller över att han blev dömd för olaga hot.

PS. Axel, vi ser dig med. Hur går det med jobbet?

Skärmdumpar m.m., döm själva:
(FB) Haveristerna

Vet du. CW, Teysir Subhi, Fi och - framför allt - ni gamar på Flashback, ni bryr er inte ett skit om kvinnan i fråga och i förlängningen kvittar det därför om Axel begått ett övergrepp eller inte. Axel har säkert sina sidor, men där har han rätt. Du har kanske någon personlig vendetta mot Haveristerna. Kanske finns det flera i tråden som har det. Vad än ni har för skäl att inte lyssna på den som är viktigast i hela den här affären, så går det utmärkt att lösa på annat sätt, utan att kasta andra människor under bussen. Ni kan visa ert moraliska high ground. Eller så kan vi vara totalt jävla empatilösa. Your choice.
Citera
2020-09-29, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hallhytta
Vet du. CW, Teysir Subhi, Fi och - framför allt - ni gamar på Flashback, ni bryr er inte ett skit om kvinnan i fråga och i förlängningen kvittar det därför om Axel begått ett övergrepp eller inte. Axel har säkert sina sidor, men där har han rätt. Du har kanske någon personlig vendetta mot Haveristerna. Kanske finns det flera i tråden som har det. Vad än ni har för skäl att inte lyssna på den som är viktigast i hela den här affären, så går det utmärkt att lösa på annat sätt, utan att kasta andra människor under bussen. Ni kan visa ert moraliska high ground. Eller så kan vi vara totalt jävla empatilösa. Your choice.

Axel och Henrik leker bara en lek där de låtsas bry sig om den tjejens åsikter, och hur hemskt det är att vi andra inte respekterar hennes önskemål. Det spelar dem endast i händerna.

Du är en dumfitta som går på den grejen, och i slutändan håller dem bakom ryggen trots deras mansgriserier.

Jag har inget moraliskt high ground, tänker enbart förstöra för dem och deras fans så mycket det går. Speciellt gillar jag att reta upp Axel, det vore guld att få honom att begå olaga hot igen.

Men du som verkar tro att du har nån slags moral, borde veta bättre. Sen bör du inte vara en papegoja och använda deras uttryck och argument om du vill bli sedd som en självständigt tänkande individ.

Hell seger!
Citera
2020-09-29, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Jag finner det också olycksbådande för poddens framtid att de har för avsikt att göra ett avsnitt om stalkern som omtalats i den här tråden så många gånger. Att de är ursinniga på människan förstår jag till fullo och nog fan verkar den idioten förtjänas att bli outtad. Jag ser det dock som ett stort kvalitetstapp för podden när man ägnar sig åt att hänga ut eller granska rena privatpersoner (de har redan namngett en annan privatperson för några avsnitt sedan som de har bråk med).

Hur vanligt tror du att det är att en påstådd stalker polisanmäler ett påstått offer? Man kan ju inte vara speciellt rädd för en motanmälan eller en polisutredning då.

Henriks urspårning för ett par veckor sen beror på att han enligt Stockholmspolisens utredare kallades till polisförhör i det ärendet. Varför ska man inte anmäla om en person påstår sig ha sök upp en och ber en komma ut beväpnad? Det är inte så normala personer hanterar konflikter men hade Henrik faktiskt sökt upp personen och inte bara suttit och tramsat hade han förstått hur tungt ett mjölkpaket kan vara, nu var det en söndag och vid 13 tiden och Henrik var inte där han påstod sig vara. Men det föregående speciellt med bakgrund av att "alla" vet att det är Henko som suttit och kontaktat bland annat journalister och liknande för att påstå att CW sammarbetar med en dömd sexbrottsling och att 14 år gamla domar helt out of the blue lagts upp på Flashback. Vill han syssla med sånt är det en grej, att komma hem oanmäld till människor som har familj och barn som framgått i tråden är en annan sak, då måste man tyvärr ringa polisen.

Vidare bör nämnas att den dom som postats om den personen ligger dels 14 år tillbaka i tiden, Axel var lekmannaövervakare och tystnadsplikten gäller ännu. Axels fylle SMSande till Kringlan i våras där han försöker dra in personen i sin konflikt sår också en del tvivel om att det förekommit nån stalking, ett konto i den här tråden har försökt sälja bevis till TonyFlygare för bitcoins istället för att komma med något konkret.

Ett besöksförbud utfärdades mot den personen under en umgängestvist under en tid men inget brott kunde påvisas, barnet i det ärendet var under 15 och kunde inte föra sin egen talan i domstol beträffande det, det har gått snart tre år och vad vi vet har ingen av Haveristerna eller någon annan varit i kontakt med vare sig barnet eller det brottsoffer från den tidigare 14 år gamla domen för att höra sig för om att det var OK att börja posta om det på Flashback eller dra upp det på sociala media ["eller någon annan" ingen utpekad här på FB]. På tre år hinner mycket hända, det finns inga skäl att sitta och "bevisa" hur de relationerna ser ut därför att det skulle outa berörda människors identitet och det är Haveristerna väl medvetna om. Det är de personerna som har hängts ut genom detta med, ett barn och en kvinna som gärna hade gått vidare. Axel är mycket väl medveten om vem kvinnan i den 14 år gamla domen är då han träffat henne och hon är en bekants bekant fortfarande. Barnet har han också träffat.

Men den privatpersonen har hursom helst bett om att bli lämnad ifråd från trakasserier och kontakt. Henko sitter och skriker på konton som inte har med den personen att göra öht numera.

Så nej det är inte bara olycksbådande utan det är grund för ytterligare polisanmälningar. Att inte kunna ta att det skrivs elakheter om en på Flashback när man driver en podd som Haveristerna som offentlig person kanske man ska lägga av med näthatande? Näthat är 2017 och verkligen out of fashion.

Den här tråden och Haveristerna hänger efter som en riktig trampning i hundbajs, men jag kan absolut hälsa Haveristerna att den personen ber så hemskt mycket om ursäkt för alla oförrätter de känner att de upplevt och hoppas att de är mogna nog att börja fokusera på annat än saker som leder till att man måste sitta i polisförhör. Det kan ju finnas en del den människan känner sig förorättad för men i detta nu valt att försöka vara den större personen och be hemskt mycket om förlåtelse och ursäkt.

Låt oss hoppas vi får ett slut på detta nu.
Senast redigerad av Kyle.Rittenhouse 2020-09-30 kl. 00:07.
Citera
2020-09-30, 02:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
(de har redan namngett en annan privatperson för några avsnitt sedan som de har bråk med).

Det var intressant info i vilket avsnitt Patreon ser ju allvarligt på sånt?

https://support.patreon.com/hc/en-us/articles/115004124003-Why-Doxing-Is-Not-Allowed-on-Patreon

Här anmäler man

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfEYr_hMunVaqHNXCpv9oQIpY4_ghKLeAxytXI8H0Pq XPr6Zg/viewform
Senast redigerad av NegerKranium 2020-09-30 kl. 03:02.
Citera
2020-09-30, 09:56
Medlem
Hallhyttas avatar
Citat:
Axel och Henrik leker bara en lek där de låtsas bry sig om den tjejens åsikter, och hur hemskt det är att vi andra inte respekterar hennes önskemål. Det spelar dem endast i händerna.

Du är en dumfitta som går på den grejen, och i slutändan håller dem bakom ryggen trots deras mansgriserier.

Jag har inget moraliskt high ground, tänker enbart förstöra för dem och deras fans så mycket det går. Speciellt gillar jag att reta upp Axel, det vore guld att få honom att begå olaga hot igen.

Men du som verkar tro att du har nån slags moral, borde veta bättre. Sen bör du inte vara en papegoja och använda deras uttryck och argument om du vill bli sedd som en självständigt tänkande individ.

Hell seger!

Ja ja, du är ju uppenbarligen så kåt på att göra ned de där två att du missat att jag inte tagit dem i försvar i något. Anledningen till att jag tar upp det de sagt är för att jag haft hela den här grejen tillräckligt nära för att veta att deras version råkar stämma och då känner jag inte Axel och Henrik. Jag vet inte vilket uttryck du syftar på, men so what? Jag är tveksam till att de är de första att använda uttrycken och knappast de enda heller.

Jag antar hursomhelst att man måste blockera det tredje part får stå ut med, blockera allt vad att äga sin egen historia heter, för att man ska stå ut med sig själv. Mer tänker jag inte säga.

Dra åt helvete!
Citera
2020-09-30, 10:05
Avslutad
Citat:
Ja ja, du är ju uppenbarligen så kåt på att göra ned de där två att du missat att jag inte tagit dem i försvar i något. Anledningen till att jag tar upp det de sagt är för att jag haft hela den här grejen tillräckligt nära för att veta att deras version råkar stämma och då känner jag inte Axel och Henrik. Jag vet inte vilket uttryck du syftar på, men so what? Jag är tveksam till att de är de första att använda uttrycken och knappast de enda heller.

Jag antar hursomhelst att man måste blockera det tredje part får stå ut med, blockera allt vad att äga sin egen historia heter, för att man ska stå ut med sig själv. Mer tänker jag inte säga.

Dra åt helvete!

Tack! Jag står ut med mig själv alldeles utmärkt. Speciellt Henrik är en översittare och skithög av rang, att jävlas med såna ger inga samvetskval. Det absolut bästa är när han och Cissi ryker ihop, och de förstör för varandra.

Heil Hitler!
Citera
2020-09-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerKranium
Det var intressant info i vilket avsnitt Patreon ser ju allvarligt på sånt?

https://support.patreon.com/hc/en-us/articles/115004124003-Why-Doxing-Is-Not-Allowed-on-Patreon

Här anmäler man

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfEYr_hMunVaqHNXCpv9oQIpY4_ghKLeAxytXI8H0Pq XPr6Zg/viewform

Vem har de doxxat och i vilket avsnitt?
Citera
2020-09-30, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meconiummacka
Vem har de doxxat och i vilket avsnitt?
Ni kan lugna er, det handlar inte om någon fullfjädrad doxxing och jag vill med hänsyn till den personen inte ge mer detaljer. Men hen läser här i tråden så tipset om att anmäla har kommit fram till den 'drabbade'.
Citera
2020-09-30, 12:20
Medlem
Hallhyttas avatar
Citat:
Tack! Jag står ut med mig själv alldeles utmärkt. Speciellt Henrik är en översittare och skithög av rang, att jävlas med såna ger inga samvetskval. Det absolut bästa är när han och Cissi ryker ihop, och de förstör för varandra.

Heil Hitler!
Jag har ju uppgett de uppenbara faktorerna som gör att du och dina likar står ut med er själva och det är inte vackert.

Och som sagt: Dra åt helvete!
Citera
2020-09-30, 12:27
Avslutad
Citat:

Dra åt helvete!

Det där är väldigt bra sagt och vi visste att den retoriken skulle komma upp förr eller senare så då ställs frågan hur konsekventa tycker du Haveristerna verkar vara kring det när Henko sitter och gapar om "en våldtäktsstalker som fick besöksförbud mot sin egen familj" på Twitter inför 10k followers? Det kan inte vara så att det argumentet används som ett försvar selektivt när det passar. Antingen har man empati eller så spelar man bara ett spel när man drar till med sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kyle.Rittenhouse
vad vi vet har ingen av Haveristerna eller någon annan varit i kontakt med vare sig barnet eller det brottsoffer från den tidigare 14 år gamla domen för att höra sig för om att det var OK att börja posta om det på Flashback eller dra upp det på sociala media ["eller någon annan" ingen utpekad här på FB].

Barnet är i mitten av tonåren nu, brottsoffret från 14 år sen vet Axel mycket väl har haft omfattande kontakt med personen efter avtjänat straff. Även vänner och bekanta runt Axel från den tiden känner till det.

Man skulle ju kunna efterlysa självkritik eller om känslorna styrt självreflektion men nu har ju den här privatpersonen bett om ursäkt och hoppas att personens brottsoffer och barn även de har rätt till sin egen historia i framtiden.

Näthat är destruktivt. Det är en destruktiv kraft i samhället och det finns ingenting bra med det. Kulturen har rört sig vidare från sånt, det är omodernt.
Senast redigerad av Kyle.Rittenhouse 2020-09-30 kl. 12:45.
Citera
2020-09-30, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Haha, jag kokade när jag lyssnade på deras samtal om sexköpslagen. Hon hade ju noll förslag på alternativ och kunde KNAPPT förklara vad som är dåligt med den.

Det är för övrigt mycket sorgligt att denna vackra unga dam vill uppmuntra unga flickor att börja sälja mutta genom att normslisera prostitution.

Jag hoppas att hon växer upp och slutar försöka vara edgy och sprida dessa sjuka uppmaningar till att synda på de mest grövsta sätten. VARFÖR vill du normslisera att sälja sig Myra?!

Varför vill du att unga kvinnor ska sälja sin själ till Satan, Myra? Om du läser detta... Jag ber dig, ta ett djupt andetag... Andas... Öppna din bibel och läs Psalm 23. Jag tror den kan hjälpa dig. Du är rädd nu när du vandrar i mörkret. Men Gud finns här, redo att ta hand om dig.... Han kommer ge dig allt du behöver.

Myra, fina unga kvinna. Öppna dörren för vår skapare. Han älskar dig. Överge ditt sjuka beteende och bli ren och FRISK! Ta emot Gud, Myra.

Jag ber en stilla bön för dig Myra.

Men hjälp. Ta och lugna dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in