2020-06-12, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Ett halvår? Jag postade senast i mars.
1: jag vet inte vem som lagt ut domen men tvivlar på att det är någon i Haveristerna som gjort det. Hade de velat karaktärsmörda N så har det funnits gott om möjligheter till det tidigare.
3: jag lyssnar gärna på det ljudklippet i sådana fall. Men det är ju alltid lätt att påstå att det skulle ha "bekräftats" (av vem då?) när dessa inlägg är borttagna. Jäkla osis det där...

1. Nej ingen har fattat vem som ligger bakom de här kampanjerna. Hur dumma tror du folk är här? Spritnota har redan redogjort för vem som öht skulle ha kunnat ta fram den infon.

3. Det är ett SMS märkligt att den här personen visste det och att det inte var ett ljudklipp. Det finns som sagt som dump men du kanske ska börja fatta att ingen vill ha med personer som Haveristerna att göra, de går över socialt accepterade gränser hela tiden. Och i sin jakt på fame försöker de parasitera på andra genom att dra igång beefs och ingen är intresserad av att ha folk som terroriserar dem och deras familjer, de får försöka hitta content till sin töntpodd på annat vis.

Citat:
Ursprungligen postat av Journalisten54321
Hahahahaha låter som 110% Axel, kul ändå att Kringlas sms dyker upp här.

Har vi gått varvet runt nu eller ska ni återkomma med de här anklagelserna och uthängningarna om ett halvår igen? Börja fatta att det finns inget nyhetsvärde i att haveristerna är stalkade av den personen, inte heller finns det ett nyhetsvärde i att CW eller någon annan snackar med nån som är dömd om ni inte kan redogöra för vad de samtalen handlat om vilket ni inte kunnat göra på sex månader i den här tråden. Istället har ni visat en dump där CW säger att sexualbrottslingar kan förändra sitt beteende.

Det här är Flashback och ni är nu bland Flashbackare. Erat jävla drevande hör hemma på Facebook eller Twitter, här framstår ni som jävla idioter.
Citera
2020-06-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALZ112
Dravel
Jag har nu kollat Spritnotas historik och hittar bara referenser till en ej namngiven bekant. Vad sägs om att du talar ut skägget och lägger fram din anklagelse utan en massa omskrivningar?

Jaha, så det är ett sms. Kan du länka den där dumpen? Enligt Spritnotas postande så ska det ju bara Henko som kontaktat Kringlan, nu snackade vi ju om Axel.

"Ingen vill ha med dem att göra" - Della Q angrep Haveristerna åtskilliga gånger innan de fick svar på tal.
Citera
2020-06-13, 00:09
Avslutad
Citat:
Jag har nu kollat Spritnotas historik och hittar bara referenser till en ej namngiven bekant. Vad sägs om att du talar ut skägget och lägger fram din anklagelse utan en massa omskrivningar?

Jaha, så det är ett sms. Kan du länka den där dumpen? Enligt Spritnotas postande så ska det ju bara Henko som kontaktat Kringlan, nu snackade vi ju om Axel.

"Ingen vill ha med dem att göra" - Della Q angrep Haveristerna åtskilliga gånger innan de fick svar på tal.

https://underproduktion.se/ skaffa en prenumeration det är inte dyrt du har säkert råd så du vidgar dina vyer i detta väldigt spännande drama eller pröva att faktiskt läsa igenom tråden. Var så god.

avsnitt 12 feb "K har fått en stalker!!! En läskig en som ringer och skäller. chippen har sett igenom vår ljugande skitmedias rapportering."

avsnitt 6 maj "K har blivit uppringd av ännu en antirasistisk stalker och fått höra en del beska sanningar om sig själv. Simon är sin magåkomma på spåren men måste kanske dra ner på stark mat."

Mmm, det är just det där med svar på tal som verkar vara lite gränslöst hos Haveristerna. De kanske ska dra ner på supandet.
Citera
2020-06-13, 01:40
Avslutad
Citat:
Ett halvår? Jag postade senast i mars.
1: jag vet inte vem som lagt ut domen men tvivlar på att det är någon i Haveristerna som gjort det. Hade de velat karaktärsmörda N så har det funnits gott om möjligheter till det tidigare.

Du menar alltså att det inte är Haveristerna som ligger bakom det? Varför låter de det ske då? Myra brukade ju ha ganska starka åsikter när Lamottes svans betedde sig illa och Henko sitter ju på en så hög moralisk häst att han skulle aldrig tillåta något så lågt, han hängde inte ens ut killen som bombhotade honom och hans morsa. Och att Axel skulle hänga ut någon som han känt sen 90-talet är ju vekligen osannolikt med, Axel som aldrig skulle låta sin kränkma styra honom.

Varför säger de inte ifrån? De har ju uppmärksammat den här tråden flera gånger i sin podd sen dess. De har ju verkligen chansen att göra det rätta nu och ta avstånd från det här.

Eller är det kanske så att Haveristerna var så jävla blåsta att de trodde posta dom på Flashback = sätta ut folk till vargarna och lynchjustis när the average flashbackare kanske inte gillar våldtäktsmän men de gillar inte små golbögar som snackar om "små fåglar som viskar i öron" heller.

Två vuxna karlar och en brud med sillisar och ordningsvaktskille samt en podd med 2000 patreons kan inte hantera en påstådd stalker på annat sätt än att låta sina fans sitta och dreva mot en privatperson.

Normalt folk med rent mjöl i påsen som blir stalkade ringer snuten.

Tycker du att du är trovärdig din dumjävel? Tror du Haveristerna är trovärdiga? De är jävla pissluffare. n00bs. Lamers. Som nån sagt tidigare i tråden det är hur folk reagerar som visar vad som är sant och inte.

Stick härifrån nu för fan. Ni är skräp som inte hör hemma på flashan.
Senast redigerad av Bloodninja 2020-06-13 kl. 02:00.
Citera
2020-06-13, 10:52
Medlem
Citat:
https://underproduktion.se/ skaffa en prenumeration det är inte dyrt du har säkert råd så du vidgar dina vyer i detta väldigt spännande drama eller pröva att faktiskt läsa igenom tråden. Var så god.

avsnitt 12 feb "K har fått en stalker!!! En läskig en som ringer och skäller. chippen har sett igenom vår ljugande skitmedias rapportering."

avsnitt 6 maj "K har blivit uppringd av ännu en antirasistisk stalker och fått höra en del beska sanningar om sig själv. Simon är sin magåkomma på spåren men måste kanske dra ner på stark mat."

Mmm, det är just det där med svar på tal som verkar vara lite gränslöst hos Haveristerna. De kanske ska dra ner på supandet.
Jag kommer inte slänga ett öre på Krånglarn. Har någon en länk eller så att dela med sig av?

Gällande delen om svar på tal så var det DU som hävdade att det var Haveristerna som "drar igång beefs" - vilket inte var fallet med Della Q. Deras övriga fejder hamnar väl i gränslandet mellan bråk och granskning och uppenbarligen är vi tillräckligt många som vill lyssna och betala för podden för att det ska vara ett gångbart koncept.
Citera
2020-06-13, 10:59
Avslutad
Citat:
Jag kommer inte slänga ett öre på Krånglarn. Har någon en länk eller så att dela med sig av?

Gällande delen om svar på tal så var det DU som hävdade att det var Haveristerna som "drar igång beefs" - vilket inte var fallet med Della Q. Deras övriga fejder hamnar väl i gränslandet mellan bråk och granskning och uppenbarligen är vi tillräckligt många som vill lyssna och betala för podden för att det ska vara ett gångbart koncept.

Vad du väljer att lägga dina pengar på är din ensak men du fick precis en länk, sluta tigg.
Citera
2020-06-13, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodninja
Du menar alltså att det inte är Haveristerna som ligger bakom det? Varför låter de det ske då? Myra brukade ju ha ganska starka åsikter när Lamottes svans betedde sig illa och Henko sitter ju på en så hög moralisk häst att han skulle aldrig tillåta något så lågt, han hängde inte ens ut killen som bombhotade honom och hans morsa. Och att Axel skulle hänga ut någon som han känt sen 90-talet är ju vekligen osannolikt med, Axel som aldrig skulle låta sin kränkma styra honom.
Ja, jag menar att det inte är Haveristerna som ligger bakom, som i att det är någon av de tre podd-makarna som läckt den (eller någon av deras två klippare eller deras illustratör). Finns ju gott om människor i deras nätverk som skulle kunna läcka eller bara någon lyssnare som gillar drama. Jag har själv bara läst citat ur domen som publicerats i den här tråden så hur vida spridd den är vet jag inte.

Hade Axel läckt den så tror jag att han hade stått för det då han verkar ha gjort en princip av att inte vara anonym på nätet samtidigt som han är väldigt konfliktsökande. Henko och Myra håller hårdare på journalistiska principer så jag tror inte någon av dem skulle göra det heller.
Citat:
Varför säger de inte ifrån? De har ju uppmärksammat den här tråden flera gånger i sin podd sen dess. De har ju verkligen chansen att göra det rätta nu och ta avstånd från det här.

Eller är det kanske så att Haveristerna var så jävla blåsta att de trodde posta dom på Flashback = sätta ut folk till vargarna och lynchjustis när the average flashbackare kanske inte gillar våldtäktsmän men de gillar inte små golbögar som snackar om "små fåglar som viskar i öron" heller.
Jag tror inte de är särskilt måna om att "säga ifrån" eftersom ingen av dem gillar N för fem öre. Varför ta avstånd från ett bråk på Flashback? Ser du någon från Haveristerna vara inne och kommentera här?
Citat:
Två vuxna karlar och en brud med sillisar och ordningsvaktskille samt en podd med 2000 patreons kan inte hantera en påstådd stalker på annat sätt än att låta sina fans sitta och dreva mot en privatperson.
Eh... vilka fans är det som "drevar" menar du? De fåtal som skriver i den här tråden, inklusive jag själv? Jag tycker nog att mina fåtal poster är rätt milda. Hade Haveristerna velat ha ett sådant drev så hade de väl bara dirigerat folk från deras Facebook-grupp hit.
Citat:
Normalt folk med rent mjöl i påsen som blir stalkade ringer snuten.
För att anmäla vadå? att N läcker skärmdumpar från tidigare konversationer till "kändisar" som är i luven på Haveristerna? Ja det kommer absolut leda någonstans!
Citat:
Tycker du att du är trovärdig din dumjävel? Tror du Haveristerna är trovärdiga? De är jävla pissluffare. n00bs. Lamers. Som nån sagt tidigare i tråden det är hur folk reagerar som visar vad som är sant och inte.

Stick härifrån nu för fan. Ni är skräp som inte hör hemma på flashan.
Ja, jag tycker jag är "trovärdig" din idiot.
Citera
2020-06-13, 11:22
Avslutad
Citat:
bla bla bla bajsnödigt
...
Jag tror inte de är särskilt måna om att "säga ifrån" eftersom ingen av dem gillar N för fem öre.
...
För att anmäla vadå? att N läcker skärmdumpar från tidigare konversationer till "kändisar" som är i luven på Haveristerna? Ja det kommer absolut leda någonstans!

Varför ska Lamotte/Bali hålla reda på sin svans, de gillar inte Myra/Haveristerna för fem öre.

Så det är vad stalkingen består i? Det kanske var så att olika grupper med internetbekanta, Bard är ju inte den enda som skapat Elit-listor i dessa dagar, satt och delade skvaller och garvade åt en trio med hycklare bakom deras rygg och sen blev det skarpt läge när de gick på DQ och CW och de kunde inte hålla sig och släppte infon.

Förödmjukelsen blev tydligen för stor för någon för helt plötsligt dök Ns dom upp på Flashback och helt plötsligt började hennes telefon ringa mitt i natten.

Lägg av nu för fan. Ni är helt slut.
Senast redigerad av Bloodninja 2020-06-13 kl. 11:34.
Citera
2020-06-13, 11:58
Avslutad
Citat:
Hade Haveristerna velat ha ett sådant drev så hade de väl bara dirigerat folk från deras Facebook-grupp hit.

Så det är alltså nånting som Haveristerna skulle kunna tänka sig att göra?

Kompis. Det här är en konversation som postats tidigare i tråden.

https://forumfiles.com/Z1C4q3D9n1/SlYgutRB_1_png

Det är en av tre konversationer N hade med Henko om detta innan hon fick nog, de övriga två låter vi bli att posta då Henko och Axel verkar må rätt dåligt som det är. Hade Haveristerna och i synnerhet Henko hållt reda på sin svans (och ja, vi vet vem som grävde fram Ns dom han har initialerna AB och den som först inte kunde låta bli att dra upp den publikt heter ES, två nördar som båda är väldigt investerade i Haveristerna) hade Axels halsknullade inte varit föremål för Lisa Magnussons uppfodrande krönika om Gardet i DN i går kväll.

Saker snöbollar lätt iväg som tidigare sagts i tråden. Det är tur att N äger sin historia och står för att hon för 13 år sen våldtog sin flickvän och att hon för ett par år sen sökte kontakt med ett av sina barn och att det barnets biologiska mor hade väldigt svårt att smälta att pappan genomgått ett könsbyte, suttit i fängelse för en våldtäkt samt levt som eskort. Detta är vad Haveristerna suttit och gjort sig lustiga över i sin tur och försöker fälla CW och Kringlan med GBA.

Ska vi börja prata lite om maktrelationer och göra en intersektionell analys av den här påstådda stalkern och Haveristerna? Jag mener deras konflikt grundar sig (från början) i olika politiska åsikter och då är tydligen allt tillåtet.

Ni clowner är vänstern inkarnerad. Återigen, det här är Flashback, det är 18 årsgräns här.
Senast redigerad av ALZ112 2020-06-13 kl. 12:14.
Citera
2020-06-13, 12:17
Medlem
Citat:
Varför ska Lamotte/Bali hålla reda på sin svans, de gillar inte Myra/Haveristerna för fem öre.

Så det är vad stalkingen består i? Det kanske var så att olika grupper med internetbekanta, Bard är ju inte den enda som skapat Elit-listor i dessa dagar, satt och delade skvaller och garvade åt en trio med hycklare bakom deras rygg och sen blev det skarpt läge när de gick på DQ och CW och de kunde inte hålla sig och släppte infon.

Förödmjukelsen blev tydligen för stor för någon för helt plötsligt dök Ns dom upp på Flashback och helt plötsligt började hennes telefon ringa mitt i natten.

Lägg av nu för fan. Ni är helt slut.
Det är enkelt att diskutera när man ständigt flyttar målstolparna. Du frågade mig om jag hävdar att det inte är Haveristerna som läckt Ns dom och jag svarade ja, följt av spekulationer från min sida vem som hade kunnat läcka den. Jag har inte nämnt Bali eller Lamotte en enda gång.

Om du vill tro på en teori om att en "grupp internetbekanta" är de som läckt info om Haveristerna snarare än N själv så varsågod att tro det. Jag kommer inte gå in i detalj på varför jag inte tror på den idén för fem öre.

"helt plötsligt började hennes telefon ringa mitt i natten" - jaha, har du koll på när hennes telefon ringer t o m?
Citera
2020-06-13, 12:31
Avslutad
Citat:
Det är enkelt att diskutera när man ständigt flyttar målstolparna. Du frågade mig om jag hävdar att det inte är Haveristerna som läckt Ns dom och jag svarade ja, följt av spekulationer från min sida vem som hade kunnat läcka den. Jag har inte nämnt Bali eller Lamotte en enda gång.

Om du vill tro på en teori om att en "grupp internetbekanta" är de som läckt info om Haveristerna snarare än N själv så varsågod att tro det. Jag kommer inte gå in i detalj på varför jag inte tror på den idén för fem öre.

"helt plötsligt började hennes telefon ringa mitt i natten" - jaha, har du koll på när hennes telefon ringer t o m?

Testa att läs tråden innan du postar i den, du börjar bli tröttsam.

https://twitter.com/FlashBakStalker/status/1223217741999624195
Citera
2020-06-13, 12:32
Medlem
Citat:
Så det är alltså nånting som Haveristerna skulle kunna tänka sig att göra?

Kompis. Det här är en konversation som postats tidigare i tråden.

https://forumfiles.com/Z1C4q3D9n1/SlYgutRB_1_png
Men kära nån: NEJ det är uppenbarligen inget de kan "tänka sig att göra" eftersom de inte gör det. Jag skrev bara hur de rationellt KUNDE göra om de ville ha en fejd i den här tråden.
Ja, den där skärmdumpen har jag sett förr vid ett antal tillfällen. Vad är din poäng? Innan Haveristerna ens startade sin podd så lurkade N på Myras Facebook-vägg och tjafsade nästan dagligen med folk tills Myra tröttnade och blockade N. Jag råkar minnas det väl då jag själv deltog i diskussioner på samma vägg.
Citat:
Det är en av tre konversationer N hade med Henko om detta innan hon fick nog, de övriga två låter vi bli att posta då Henko och Axel verkar må rätt dåligt som det är. Hade Haveristerna och i synnerhet Henko hållt reda på sin svans (och ja, vi vet vem som grävde fram Ns dom han har initialerna AB och den som först inte kunde låta bli att dra upp den publikt heter ES, två nördar som båda är väldigt investerade i Haveristerna) hade Axels halsknullade inte varit föremål för Lisa Magnussons uppfodrande krönika om Gardet i DN i går kväll.
Jo absolut, så måste det vara. Det är Haveristerna som förföljer N (utan att prata om henne på deras respektive Facebook-väggar, i sin podd, i sina video-streams eller i deras Facebook-grupp där ett par tusen lyssnare finns) och håller igång bråket. Det låter jätterimligt - särskilt då åtminstone två av tre haverister kan betraktas som offentliga personer och har karriärer där renommé spelar roll. Varför inte äventyra det genom att förfölja en psyksjuk transperson?
Citat:
Saker snöbollar lätt iväg som tidigare sagts i tråden. Det är tur att N äger sin historia och står för att hon för 13 år sen våldtog sin flickvän och att hon för ett par år sen sökte kontakt med ett av sina barn och att det barnets biologiska mor hade väldigt svårt att smälta att pappan genomgått ett könsbyte, suttit i fängelse för en våldtäkt samt levt som eskort. Detta är vad Haveristerna suttit och gjort sig lustiga över i sin tur och försöker fälla CW och Kringlan med GBA.
Jaså står N för det? Det var nytt för mig. Men inte lika nytt som att Haveristerna "gjort sig lustiga" över det. Du får gärna ge en hänvisning till det sistnämnda.
Citat:
Ska vi börja prata lite om maktrelationer och göra en intersektionell analys av den här påstådda stalkern och Haveristerna? Jag mener deras konflikt grundar sig (från början) i olika politiska åsikter och då är tydligen allt tillåtet.

Ni clowner är vänstern inkarnerad. Återigen, det här är Flashback, det är 18 årsgräns här.
Ja. Det här grundar sig helt klart i politik, inte i att den ena parten är spritt språngande galen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in