2021-01-31, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Och då gråter man ut på Flashback istället för att anmäla. Sol-klart!

”Istället för”? Har man bara två val och måste man välja?
Citera
2021-01-31, 13:44
Avslutad
Citat:

Det ena utesluter inte det andra vad har du fått det ifrån?
Citera
2021-01-31, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
I senaste Haveristerna-avsnittet (101) spelar dom upp ett samtal som Henrik ringer där han utger sig för att vara journalist, men med tanke på hur ofta han avbryter den han ”intervjuar” så är han ganska dålig på att lajva journalist.

Har inte hört, men det låter precis som något en journalist gör iofs.
Citera
2021-01-31, 14:04
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Till saken hör ju att härdsmältan är något folk annars betalar Patreon för att få skratta åt. Det är emellertid också vad han "gör". Inser du att idioterna sitter och pratar om pedofili, våldtäkt och att jag suttit på psyket just nu -- apropå att tappa fokus och slå omkring sig i mörker i total desperation? Över vad? Samma form av "satir" de ägnat sig åt. Det handlar inte om att spela tuff, det handlar om att just påtala att det är Axel och Henko som spelar balla som fan på andras bekostnad. Sedan får man det till en överreaktion när folk också besvarar kränkningarna de tar sig friheten att utdela för egen vinning och andras förlust.

jag fattar inte var denna konflikt börjar. du jobbade åt MF men sen när gruppen splittrades så blev du en del av konflikten och så läckte du info om H. sen fick du sparken för MF är kompis med H och du blev påkommen? hur blev du en del av konflikten o hur blev du påkommen?
Citera
2021-01-31, 14:05
Medlem
Citat:
Speciellt triggad på att avbryta den han ”intervjuar” blir han i vanlig ordning så snart han märker att personen höjer rösten och blir uppenbart irriterad.

Det är inte normalt beteende. När någon blir arg och irriterad så backar man, då lugnar man sig. Henko gör tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av FlorianKanga
Har inte hört, men det låter precis som något en journalist gör iofs.

I politikerdebatter på TV så kanske de debatterar mot varandra på det sättet, och det finns väl förmodligen journalister som avbryter den de intervjuar också men det jag reagerade mest på var känslan att det var när personen blev arg och irriterad som Henko ”gick igång”.
Citera
2021-01-31, 14:08
Medlem
Citat:
I politikerdebatter på TV så kanske de debatterar mot varandra på det sättet, och det finns väl förmodligen journalister som avbryter den de intervjuar också men det jag reagerade mest på var känslan att det var när personen blev arg och irriterad som Henko ”gick igång”.

Ok. Off topic. Vi har nog lite olika bilder av hur journalister jobbar.
Citera
2021-01-31, 14:36
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimFielding
Jag anmälde häromdagen ett av alla deras patreonavsnitt som strider mot Patreons regler för bla sharing personal information och doxing.

JAG gick först in på ett avsnitt där de bryter mot dessa regler, exempelvis: https://www.patreon.com/posts/avsnitt-95-ar-44474664 och anmälde detta.

Jag skickade även genom deras andra sätt att anmäla olagligheter på: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfEYr_hMunVaqHNXCpv9oQIpY4_ghKLeAxytXI8H0Pq XPr6Zg/viewform?fbzx=-2317202560862750508

Intressant, skriv gärna när du fått svar från Patreon.
där nämnde jag bla :
57:20 där haveristerna pratar kring malcolms deklarationer
samt
59:15 där de begärt ut underlag ang. malcolms ansökan till god man, som de delar och raljerar kring.

Här är ett tips till personer som kanske personligen har blivit uthängda eller trakasserade av alkoholisterna i haveristerna.

https://support.patreon.com/hc/en-us/articles/115004419086-I-am-being-bullied-how-can-you-help-

Ett litet utdrag ur patreons doxingregler som haveristerna ofta bryter mot

Det här är självklart ingen uppmaning till någon, utan mer information om hur jag gick tillväga och vilka andra avsnitt som ev. skulle kunna bryta mot reglerna.

För övrigt sover henko dåligt om nätterna... Nawww :´(

Svansen rapporterar självklart mitt inlägg direkt för: 1.04. Uppvigling och hot.

Gråt era överkänsliga horungar.

Intressant, berätta gärna sen när du fått svar. Det är ju ett solklart brott mot Patreons användaravtal.
Senast redigerad av basistensbas 2021-01-31 kl. 14:41.
Citera
2021-01-31, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Det ena utesluter inte det andra vad har du fått det ifrån?

101 avsnitt, ingen förtalsdom. Antingen anmäler folk inte eller så är det inte nån förtalspodd, man kan inte komma undan 101 gånger i rad.
Citera
2021-01-31, 14:51
Avslutad
Citat:
101 avsnitt, ingen förtalsdom. Antingen anmäler folk inte eller så är det inte nån förtalspodd, man kan inte komma undan 101 gånger i rad.

Tror du att verkligheten fungerar så? Är Haveristernas spegelbild Granskning Sverige dömda för förtal? Du kan sitta och ljuga rätt friskt om människor och komma undan med det, det betyder inte att det inte är förtal. Skvallerblaskor lever på vad som kallas förtal men som aldrig får en rättslig prövning. Den här sajten du skriver så friskt på lever på det. Vad som är poängen med att påpeka att något är förtal är att man inte behöver bry sig om personen/personerna som förtalar. Det finns alltid andra instanser exempelvis Fastighetsanställdas Förbund lär ha haft en del att säga om Henkos uttalanden. Vad Patreon säger lär framkomma. Vad Twitter säger har visat sig tydligt i att Haveristerna har inte ett brett stöd hos vänstern, tvärtom verkar de flesta tycka att Haveristerna är avskum.
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-01-31 kl. 14:57.
Citera
2021-01-31, 15:13
Avslutad
Citat:

Hur ska du ha det? Det kontakförbud Henko sitter och postar som försvar för sitt beteende ledde heller inte till någon dom. Tvärtom läser man i den här tråden så ser man att förundersökningen i det fallet las ner och att det saknades brottsligt uppsåt. Varför sitter Henko och använder en dump av den som en sköld mot obekväma poster från Johannes Nilsson när han vet om det? För att Henko är en lögnare och förtalare.
Citera
2021-01-31, 15:48
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Så man får inte kalla ett psykfall ett psykfall? Konstigt hur höger blivit vänster, vill ha podden cancelled och anmärker på folks funkofobiska ordval.
Citat:
Jag skiter i om det är i en podd, ett telefonsamtal, skriftligt eller rakt i mitt ansikte någon hotar mig med vapen, kallar mig för tjackpundare och ber mig komma till Gullmars igen. Jag tar givetvis vägarna förbi när jag är i stan nästa gång vilket det än är. De som grinar är ju både Henko och Axel. Henko gnäller i chattar och telefonsamtal till folk och får det att låta som att jag stått och viftat med ett knogjärn utanför Axel när han ju i själva verket inte ens vågade komma ut -- så hur vet de något om det? Sedan var det han som hänvisade till just polisanmälan i samma mening som han hotade att spräcka min skalle med någon slags hammare eller yxa om jag kom dit igen. Man skulle kunna säga samma sak om Axel då.

"Så då hotar man någon kan kallar för tjackpundare och psykfall med våld och när personen kommer ringer man snuten istället? Sol-klart!"

Citat:
Alla springer inte till snuten så fort man inte kan hantera skiten man helt på egen hand försatt sig i. Dessutom skulle jag säga att det faktum att förtal är rätt knepigt att få folk fällda för, och inte är allmänt åtal, hör till saken också. Sedan är inte den här urspårningen lika tydlig förrän bara tills några månader sedan, och ofta är det ju samma personer de har gett sig på -- kanske inte minst för att de tidigare just gett fan i att förtalsanmäla? 101 avsnitt men hälften handlar ju för fan om samma dussin personer.

Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
jag fattar inte var denna konflikt börjar. du jobbade åt MF men sen när gruppen splittrades så blev du en del av konflikten och så läckte du info om H. sen fick du sparken för MF är kompis med H och du blev påkommen? hur blev du en del av konflikten o hur blev du påkommen?
Det finns skärmdumpar på detta både här och på Twitter som jag har postat, såvida inte de har tagits bort av någon anledning. Konflikten började med att Henko blev sårad över en GIF jag gjorde om hans hund. Eller, tja, inte ens det. Jag hade gjort den första GIF:en en vecka tidigare att splittringen skedde och det var inte en käft som sade något då skall tilläggas. Det var när en person i gruppen startade en insamling till Myra som jag sade att mot Swish på en viss summa skulle jag göra en till GIF om Henkos hund. Kan man kalla folk för psykfall, hota med spräckta skallar, mejslar i tinningen och annat trams tycker man ju de skall vara hårdhudade nog att tåla en uppenbart överdriven GIF. Jag och alla som gillat inlägget om insamlingen till GIF:en blev senare samma dag kickade från deras grupp.

Under samma tid sålde jag av material jag samlat under många år i form av domar till Acta Publica som användes i olika former av granskningar. Vi hade aldrig något skriftligt kontrakt men jag fakturerade dem som någon slags frilans. De tider jag inte gjorde granskningar åt dem hade jag av en av delägarna muntligt fått tillåtelse vid ett möte på deras redaktion att "leka runt i databasen".

I och med allt som senare kom att ske mellan de två lägren som splittrats och Henko blev allt mer taktlös, mindes jag och en person jag pratade med vid tiden att han ju ibland nämnt en dom för olaga hot från 2001 som han hade på sig. Jag slog då på hans personnummer i Acta Publica, vilket väl ändå får sägas vara vad skiten är till för, och hittade domen. Jag beställde domen men fick fel dom och då jag inte fann någopt större intresse för domen droppade jag det. Däremot tog jag fram målnumret vid ett senare tillfälle och gav till personen jag pratade med på dennes begäran. Precis som jag gjorde med domen mot transkvinnan som Henko sprider, skall tilläggas. Även där saknades något uppsåt att göra den till något vapen i det här, något som tydligen bara gäller gamla domar mot Henko numera verkar det som.

Därefter beställde denna person domen och hade samtidigt också skickat vidare den till Cissi Wallin av någon anledning. Detta var jag helt omedveten om och jag kommer ju aldrig kunna bevisa det inser jag, men Henko tror att jag av någon anledning skulle ha anstiftat spridandet av domen. Faktum är att jag inte ens visste innehållet i domen och att det var genant för honom när jag beställde den, det var inte förrän några veckor senare jag insåg att den innehöll uppgifter som inte direkt talade till hans fördel.

Några veckor går och sedan får jag ett samtal mitt i natten helt oanmält av Axel efter att de livepoddat uppe i Dalarna. Jag svarar inte och Axel skriver då "svara nästa gång, horunge". Jag kontaktar därefter Henko som är online på Messenger och han anklagar mig för att ljuga, att "hora åt NN" (transkvinnan) och nazister. Jag hade vid det här laget inte heller sett att den hamnat på den där Avmaskerat-sidan och var först oförstående inför vad han pratade om. I denna första konversation erkänner jag dock rätt omgående att jag tog fram målnumret men bedyrar att jag givetvis inte suttit och spridit den till några nazister. Han köper inte detta och frågar i samma veva om Martin vet hur jag använder hans tjänst.

Jag kontaktar givetvis Martin inte minst för jag själv vill reda ut hur mitt målnummer kunde komma att användas av nazister. Vi pratar ett par gånger och jag får mitt konto stängt med hänvisning till "missbruk av tjänsten". En vecka senare har min före detta arbetsgivare den goda smaken att delta i just det avsnitt de ringde mig efter mitt i natten, där jag kallas tjackpundare och dylikt, och lustigt nog prata om "missbruk av Acta Publica" och hur man åtgärdar detta. Innan dess hade jag respekterat deras interna utredning de hänvisade till och gjorde ingen sak av det hela, det gjorde däremot Henko i chattar med mig.

Allt eftersom nystas hela skiten upp och personen som spred målnumret till Cissi Wallin, erkänner det inför både mig och Henko och bekräftar det jag hela tiden också sagt har varit min del i denna härva. Då skiftar fokusen från missbruk av tjänsten till att jag ska ha pratat skit om Henko bakom hans rygg och därför "jobbar som nazisterna gör" eller vad det nu var idioten sade. Det har han varit tydlig med hela tiden menar han.

Varför Martin läcker interna slagningar av deras frilansare i sin databas är inte minst en rimlig fråga i allt detta dessutom. Henko har inte ett skit med företaget Acta Publica att göra mer än som användare. Axel däremot satt Axel, iallafall förut, i styrelsen för Martins andra företag BeInformed vill jag väl minnas.

Nu blev det ett sånt där jättelångt inlägg som jag vet att Haveristerna älskar när jag producerar.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-01-31 kl. 16:01.
Citera
2021-01-31, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Skvallerblaskor lever på vad som kallas förtal men som aldrig får en rättslig prövning.

Skvallerblaskor lever på skvaller, det är därför de heter så. Att du skrivit en egen ordbok gör inte att du har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in