Citat:
Ursprungligen postat av
Raus_bitte
Ärligt talat ser jag inte Myras briljans i podden. Vad är det jag missar? Vilka skarpa analyser gör hon?
Hon talar ju gärna om sexköpslagen och hur den bör avskaffas, har ju skrivit flera krönikor och även varit med i nån slags tv-debatt, men kände sig alltid påhoppad och tvingad av Henko att diskutera densamma i podden. Jag fick intrycket att det berodde på att hon inte lyckats tänka ut nåt annat alternativ till sexköpslagen eller formulerat nån mer sammanhängande tanke kring hur prostitutionslagstiftning borde se ut. När han frågade efter detta (på sitt rätt gå-påiga sätt) blev hon superdefensiv och ba "men jag vill inte ens diskutera sexköpslagen, jag är inte alls intresserad av det!"
Haha, jag kokade när jag lyssnade på deras samtal om sexköpslagen. Hon hade ju noll förslag på alternativ och kunde KNAPPT förklara vad som är dåligt med den.
Det är för övrigt mycket sorgligt att denna vackra unga dam vill uppmuntra unga flickor att börja sälja mutta genom att normslisera prostitution.
Jag hoppas att hon växer upp och slutar försöka vara edgy och sprida dessa sjuka uppmaningar till att synda på de mest grövsta sätten. VARFÖR vill du normslisera att sälja sig Myra?!
Varför vill du att unga kvinnor ska sälja sin själ till Satan, Myra? Om du läser detta... Jag ber dig, ta ett djupt andetag... Andas... Öppna din bibel och läs Psalm 23. Jag tror den kan hjälpa dig. Du är rädd nu när du vandrar i mörkret. Men Gud finns här, redo att ta hand om dig.... Han kommer ge dig allt du behöver.
Myra, fina unga kvinna. Öppna dörren för vår skapare. Han älskar dig. Överge ditt sjuka beteende och bli ren och FRISK! Ta emot Gud, Myra.
Jag ber en stilla bön för dig Myra.