Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-15, 08:47
  #5245
Medlem
Hanif Bali lackar ur rejält på det hycklande #jagärhärgänget.

Citat:
Mitt främsta problem med #jagärhär är inte massanmälningarna, kommentarsfältsraidandet eller invektiven.

Det är deras medlemmars förbannade dubbelmoral från en jäkligt hög häst.
https://twitter.com/hanifbali/status/941426807273934849

Tilläggas kan att de LJUGER så förbannat, vilket inte minst framgår av den tråd som följer efter Balis ursprungstweet. Jeanette, Leena Johansson, Erik Helmerson m.fl. kommer med standardundanflykterna: #jagärhär beter sig aaaldrig illa och om det ändå sker är det bara enstaka medlemmar - inte gruppen, illasinnade människor falsktaggar i gruppens namn, massanmälningar förekommer inte, det finns inga skärmdumpar, det pågår en hatkampanj mot #jagärhär, kritikerna hittar bara på o.s.v. ad nauseam. Några typiska #jagärhärkommentarer:

Citat:
Anmälningsaktioner görs ej. Kommentera har vi rätt till precis sm alla andra medb s använder sig av lagstadgd yttrandefrihet. Invektiv fel mn självkl kan alla bli arga o gå för långt. Dck enkelt falsktagga. ”Förbannd dubbelmoral” hos 76000 medborgare a gå rätt långt.
https://twitter.com/Evantichita/stat...56515462025216
Citat:
Ja, det är mycket tyckande och kännande angående #jagärhär. Mindre objektivitet. Rykten om hat och hot från #jagärhär som sprids, som ingen kan bevisa, hur man än försöker be om bevis. Viskningsleken har varit effektiv.
Man undrar hur så mycket tyckande kan ha blivit sanningar.
https://twitter.com/LeenaJohansson/s...49048476790785

Kul bonusinfo: Bali har faktiskt varit med i #jagärhär, men blivit utslängd. (Han misstog det för något vettigt.)
Citera
2017-12-15, 08:58
  #5246
Medlem
Mer förnekelse:

Citat:
Så svärmattacker och massanmälningar är inget som #jagärhär pysslar med?
https://twitter.com/MEdnarsson/statu...20668373159937
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias Lahti Davidsson
För femtioelfte gången: NEJ. De som hotar att tystas är de som skräms bort av den hårda tonen på sociala medier. Älska yttrandefrihet = agera inkluderande! #jagärhär <3
https://twitter.com/Klokryparen/stat...30992404967424

Mer hat från #jagärhär:

Citat:
Dårarna i jagärhär fortsätter visa god ton. Tror människan hon vet bättre än en polis som jobbat över 30 år på Rikskrim? #svpol
Citat:
Maria Karnis
Att hänvisa till Katerinamagasin som stöd för sina åsikter är som att be en pedofil om utlåtande hur barn bör betraktas.
https://twitter.com/katjanouch/statu...13390639132673
__________________
Senast redigerad av Nebeltag 2017-12-15 kl. 09:09.
Citera
2017-12-15, 09:27
  #5247
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Hanif Bali lackar ur rejält på det hycklande #jagärhärgänget.

https://twitter.com/hanifbali/status/941426807273934849

Tilläggas kan att de LJUGER så förbannat, vilket inte minst framgår av den tråd som följer efter Balis ursprungstweet. Jeanette, Leena Johansson, Erik Helmerson m.fl. kommer med standardundanflykterna: #jagärhär beter sig aaaldrig illa och om det ändå sker är det bara enstaka medlemmar - inte gruppen, illasinnade människor falsktaggar i gruppens namn, massanmälningar förekommer inte, det finns inga skärmdumpar, det pågår en hatkampanj mot #jagärhär, kritikerna hittar bara på o.s.v. ad nauseam. Några typiska #jagärhärkommentarer:

https://twitter.com/Evantichita/stat...56515462025216
https://twitter.com/LeenaJohansson/s...49048476790785

Kul bonusinfo: Bali har faktiskt varit med i #jagärhär, men blivit utslängd. (Han misstog det för något vettigt.)
Man ska ha klart för sig att LÖGNER är PK-etablissemangets signum. #jagärhär är bara deras vidriga åsiktspolis som lever på lögner. Att LJUGA är deras normaltillstånd.

Följande debattartikel som tidigare tagits upp i ”systemkollapstråden” visar vad det handlar om i grunden:
2017-10-03: Politruker och rättsröta sänker myndigheterna
http://www.gp.se/nyheter/debatt/poli...erna-1.4692055
De allvarliga problem vi ser med lagbrott, politisk nepotism och brist på ansvarsutkrävande i svensk myndighetsutövning är nu så omfattande att vi kan tala om en förvaltningskris. Och i Sverige är risken att dömas för tjänstefel närmast obefintlig – i klass med att stjäla en cykel, skriver Jens Stilhoff Sörensen.
Byråkrater, politiker och medier har bildat ett politiskt korrekt frälse som håller varandra om ryggen. Det är svårt att förstå hur vidriga dessa hycklande, ljugande, självgoda och hånfulla PK-kräk egentligen är. Och den skada de ställer till med i landet är också nästan ofattbar. Historiens dom kommer att bli mycket hård. Det är helt sjukt det som händer.
Citera
2017-12-15, 11:32
  #5248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Jag känner igen hans typ. Akademiker (professor i elektricitetslära) som klampar utanför sitt expertområde men är alldeles för arrogant för att erkänna sina begränsningar. Vi kan ju föreställa oss hur mycket en professor i litteraturvetenskaps åsikter om fysik vore värda.

Hans "resonemang" är mest högljutt skrävlande kryddat med förolämpningar, med det implicita budskapet att han är jättesmart och de som inte tycker som han är jättekorkade. Han verkar fatta väldigt lite av subtiliteterna i samhällsprocesser och gruppsykologi, eller ens internetdebatt.

Se där Mats, lite extra uppmärksamhet. Ta och slicka i dig nu.
Mats Leijon är lite arg på dig nu, Ankdammsman. (Fast innerst inne överlycklig över uppmärksamheten.)

https://twitter.com/MatsLeijon/statu...67282734977025

Citat:
När högerextremister och populister bedömer dina åsikter på sociala media, så har de tre utgångspunkter.
1. Är du välutbildad inom området du uttalar dig om, så tillhör du den intellektuella eliten, och ska därför hålla käften.
2. Har du inte minst en högskoleexamen inom området

du uttalar dig om, så är du okunnig, och ska därför hålla käften.
3. Tillhör du #jagärhär, så ska du hålla käften oavsett bildningsnivå.
Ganska avslöjande hur dessa personer ser på den fria debatten.
Det här synsättet förklarar ilskan mot #jagärhär Vi håller nämligen inte käften

Det som inspirerade mig till den här tweeten var en diskussion på Flashback om vem den där jävla Mats Leijon var. För dem var det tydligen viktigt att kategorisera mig och från den utgångspunkten kunna nedvärdera och håna mina åsikter. Jag citerar

"Jag känner igen hans typ. Akademiker (professor i elektricitetslära) som klampar utanför sitt expertområde men är alldeles för arrogant för att erkänna sina begränsningar." Nu var det ju fel Mats Leijon de hittat (har ibland blivit kontaktad av hans studenter, så det är

lätt att ta fel) vilket ledde till följande
"Den rätte Mats Leijon verkar vara en serieaktivist och artikelspruta av Guds nåde. Journalist?"

Min poäng är följande. Oavsett var jag kommer ifrån, eller vad mitt expertområde är; får jag inte uttrycka min åsikt? Jag undrar vem fan det är som försöker undertrycka debatten egentligen?

Massvis med lajks från kompisarna i #jagärhär får Mats också. Det blev ju ganska bra det här.

Och till Tinuviel:

Citat:
Från Flashback i går, en del av dem har t.o.m. humor
"Så, Mats Leijon. Nu har du nämnts i tråden.
Jag kan bjuda på lite näthat också: Du är en fjant. "
https://twitter.com/MatsLeijon/statu...82483777298432
__________________
Senast redigerad av Nebeltag 2017-12-15 kl. 11:36.
Citera
2017-12-15, 11:43
  #5249
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Mats Leijon är lite arg på dig nu, Ankdammsman. (Fast innerst inne överlycklig över uppmärksamheten.)

Haha jisses, han är ju en upprördhetsmaskin! Jag bjuder på den Mats (och Mats).

Sen undrar jag förvisso hur han landar i slutsatsen att "oavsett var jag kommer ifrån, eller vad mitt expertområde är; får jag inte uttrycka min åsikt?". Han söker ju kränkningen där.
Citera
2017-12-15, 12:21
  #5250
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Välkommen tillbaka, din lilla pajas!

Att du orkar mala på med ditt nonsens när gruppens vidriga beteenden är dokumenterade gång på gång. Det visar bara hur rubbade ni är. Normalt fungerande människor beter sig inte som ni gör.

Men jag är tålmodig. Du får ÅTER en chans att visa någon form av fakta. Svara på frågan som du hoppade över när du citerade mig. Alltså: Exakt VAD betyder detta och VAR finns ”problemlösningen” dokumenterad?
Du hälsar mig välkommen tillbaka samtidigt som du säger att jag maler på. Som vanligt är ni motsägelsefulla.

#jagärhär skall bara och endast diskutera vänligt för att visa hur man kan diskutera oavsett vad andra säger vi står för. Det som beskriver #jagärhär på nätet som en ondskefull organisation gör det för att de är rädda för att förlora rätten att skriva som de vill. Du verkar extra rädd. Det behöver du inte vara, vi är inte ett dugg farliga eller ondskefulla.

Jag kan också säga att #jagärhär bestämt att inte skriva på Flashback på grund av anonymiteten här. Diskussioner där man tillåts vara anonym blir aldrig bra eftersom vissa slänger ur sig vad som helst utan tanke.

Till sist, det du ber mig svara på är uppdiktade tokerier om oss, det är ju naturligtvis omöjligt att svara på sådant som är uppdiktat och fyller ingen mer funktion än att hälla bensin på en låga.
Citera
2017-12-15, 12:26
  #5251
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Jag och mitt uttryck är en stolt avart. Så ni vill alltså "rensa" mig från nätet? Exakt hur tänker ni att rensningen av mig och den fortsatta homogeniseringen av åsikter och uttryck ska gå till?
Du får vara kvar och skriva som du vill. Vi vill bara försöka få folk att skriva på en accepterad nivå. Sedan är ni inte en homogen grupp som många tycks tro. Näthatare och verbala ordböjare är väldigt splittrade men de flesta är fattiga extremögerfolk. Hur nu fattigdom och extremhöger går ihop.
Citera
2017-12-15, 12:31
  #5252
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Du får vara kvar och skriva som du vill. Vi vill bara försöka få folk att skriva på en accepterad nivå. Sedan är ni inte en homogen grupp som många tycks tro. Näthatare och verbala ordböjare är väldigt splittrade men de flesta är fattiga extremögerfolk. Hur nu fattigdom och extremhöger går ihop.

Hur går näthat ihop när man tillhör sekten #jagärhär? Någon länk till påståendet eller enbart en åsikt? Går det ihop att stödja en man som sexuellt ofreda ett barn och på det ge sig på offret. #godton, vars försvann att offret alltid talar sanning

Några har tagit sig tid att spara kommentarerna från #jagärhärs följare.

(FB) Talesperson för afghanska migranter dömd för sexuellt ofredande mot minderårig
__________________
Senast redigerad av InflatableBoppo 2017-12-15 kl. 12:36.
Citera
2017-12-15, 13:17
  #5253
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Du får vara kvar och skriva som du vill. Vi vill bara försöka få folk att skriva på en accepterad nivå. Sedan är ni inte en homogen grupp som många tycks tro. Näthatare och verbala ordböjare är väldigt splittrade men de flesta är fattiga extremögerfolk. Hur nu fattigdom och extremhöger går ihop.
Ursäkta om jag hoppar in i meningsutbytet, men ditt inlägg väcker ett par frågor, och lite tankar.
1. Vem ska bestämma vad som är en "accepterad nivå"? Och med vilken rätt?
2. Ser du det som ett fel att vara fattig? Ska fattiga hålla käften, eller?
Du bevisar tesen att jäh är ett gäng självgoda hycklare som försöker bota sin bristande självkänsla genom att sätta sig på andra. Typisk mobbarmentalitet.
För övrigt böjer man ord i alla språk jag känner till, det är liksom,så språk fungerar. Ska du sätta dig på höga hästar så får du nog ha lite mer täckning för din arrogans.
Mvh.
En fattig men både utbildad och bildad "högerextrem".
Edit: Lägger till lite näthat så att du blir nöjd: Pajas!!
Citera
2017-12-15, 13:27
  #5254
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Du hälsar mig välkommen tillbaka samtidigt som du säger att jag maler på. Som vanligt är ni motsägelsefulla.

#jagärhär skall bara och endast diskutera vänligt för att visa hur man kan diskutera oavsett vad andra säger vi står för. Det som beskriver #jagärhär på nätet som en ondskefull organisation gör det för att de är rädda för att förlora rätten att skriva som de vill. Du verkar extra rädd. Det behöver du inte vara, vi är inte ett dugg farliga eller ondskefulla.

Jag kan också säga att #jagärhär bestämt att inte skriva på Flashback på grund av anonymiteten här. Diskussioner där man tillåts vara anonym blir aldrig bra eftersom vissa slänger ur sig vad som helst utan tanke.

Till sist, det du ber mig svara på är uppdiktade tokerier om oss, det är ju naturligtvis omöjligt att svara på sådant som är uppdiktat och fyller ingen mer funktion än att hälla bensin på en låga.

Diskussioner där man kan påverka synligheten är odemokratiskt. Därmed är Facebook, Twitter och även Reddit otroligt dåliga plattformar för seriösa diskussioner(men det ni mycket väl om redan).

Och anonymiteten är en yttrandefrihetsprincip, vilket #jagärhär är rädda för. Om folk debatterar från sin bakdel så tas det bort. Men att folk sympatiserar med extremhöger eller vänster, har all rätt att yttra sina åsikter. Vilket ger andra chansen att motbevisa deras världsbild med sakliga argument(något ni behöver bli bättre på). Dessutom kopplar anonymiteten bort personliga kopplingar som påverkar kvalitén i diskussioner eftersom ingen känner varandra.

Men om anonymiteten ska försvinna, ska då anonyma rapporteringar också försvinna? Skulle inte det vara jätteroligt om det stod "Sven Svensson har anmält 182 inlägg och 32 konton, klicka här för detaljer" bredvid profilbilden på Facebook?

Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Du får vara kvar och skriva som du vill. Vi vill bara försöka få folk att skriva på en accepterad nivå. Sedan är ni inte en homogen grupp som många tycks tro. Näthatare och verbala ordböjare är väldigt splittrade men de flesta är fattiga extremögerfolk. Hur nu fattigdom och extremhöger går ihop.

Jag är oerhört nyfiken på vad din(eller #jähs) definition av extremhöger är. För jag sett flera #jäh-företrädare i denna tråd som kastar loss ord som extremhöger och althöger hej vilt och sedan flyr iväg en månad eller två tills vi kanske glömt bort det.

Här granskas #jagärhär utifrån att folk får sina facebookinlägg borttagna eller konton avstängda(något som är väldigt svårt att genomföra ensam eller som liten grupp), därav möjligheten att gruppen strategiskt utnyttjar sin storlek och 'massanmäler'. Och när offren visar upp anledningarna till varför de blev anmälda så visar det att ni anmäler folk som är kritiska mot regeringen, invandring eller feminism. Inget hat eller vulgärt språk överhuvudtaget, utan enkla åsikter som blivit mörklagda dvs censur. Vilket strider emot liberala värderingar och är i klarspråk fascism. Därmed har granskningen utvecklats till att upplysa hycklerier inom #jagärhär.

Om ni ska kritisera oss så kom med sakliga argument och inte erat försäljningssnack om att bekämpa hat och hot. Och ha en fin dag.
__________________
Senast redigerad av Vem0th 2017-12-15 kl. 13:35.
Citera
2017-12-15, 13:39
  #5255
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Mats Leijon är lite arg på dig nu, Ankdammsman. (Fast innerst inne överlycklig över uppmärksamheten.)

https://twitter.com/MatsLeijon/statu...67282734977025

Massvis med lajks från kompisarna i #jagärhär får Mats också. Det blev ju ganska bra det här.

Och till Tinuviel:

https://twitter.com/MatsLeijon/statu...82483777298432
Han är rätt så förutsägbar, den gode Mats Leijon.

Nu får han ta och registrera ett konto och diskutera på plats istället för att sitta och citera oss på avstånd (det hör föresten till god ton, Mats Leijon att bifoga en länk när man citerar).
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Jag kan också säga att #jagärhär bestämt att inte skriva på Flashback på grund av anonymiteten här. Diskussioner där man tillåts vara anonym blir aldrig bra eftersom vissa slänger ur sig vad som helst utan tanke.
Det finns nog fler anledningar.

Ser man till era strategier skulle dessa inte fungera på Flashback.

Ni väljer arenor där man kan tysta kritiska röster genom att svärma trådar till dess att dessa röster dränks eller ger upp. Arenor där man kan upparbeta kontakter - att få ledande personer på Facebook som (Jan Elvelid) att ikläda sig en #jaghärhär t-shirt och utlova samverkan är givetvis en fördel när era styrkor sedan massanmäler enskilda inlägg och trådar.

Att anonymitet skulle vara negativt för att "vissa slänger ur sig vad som helst utan tanke" är givetvis ett svepskäl såväl som ett hyckleri. Även icke-anonyma konton kan av och till slänga ur sig vad som helst och vad gäller hyckleriet har jag noterat att många av er är anonyma på twitter. Ni tycker inte om anonyma konton för det minskar era möjligheter att komma åt dem. Har ni att göra med ett icke-anonymt konto kan ni pinga in arbetsgivare, ringa uppdragsgivare etc.

Det kokar således åter ned till möjligheterna att tysta.
Citera
2017-12-15, 14:09
  #5256
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oddity
När NI använder ordet VI när ni pratar om ER sekt, så talar varje enskild person för gruppen. Så när varje enskild person gör bort sig så är det representativt för gruppen. Då gör gruppen bort sig. Ni kan inte sluta och börja vara ett VI när det passar.
Jo, ni är åsiktsterrorister. Ni har era favoritmål och det är människor som Bali, Janouch, Lamotte, Heberlein, samt människor med liknande åsikter och trådar där invandringskritik KAN uppstå. Om ni verkligen var en grupp mot hat, så hade ni funnits överallt och inte enbart där det handlar om migration. Alltså åsiktsterrorism. Stänga ner, tysta, kväsa folk som har "fel åsikter." Ni finns fan inte där barn och ungdomar blir mobbade eller där invandrare kallar svenskar för "horor" t.ex.
Och att era medlemmar kommer från olika samhällsklasser och med olika politisk inriktning är knappast ett försvar. Invandringskritiker har försökt tystas av alla som inte är Sverigedemokrater.
Och ni kan inte föra er i skrift. Ni är värdelösa på att samtala och debattera. Ni väljer ju hellre att blocka folk och när ni väl pratar så låter ni som förprogrammerade sekterister som säger samma skit, ljuger och förnekar precis ALL kritik ni får. NI är ointelligenta drönare.





Det är NI som framstår som avarter. Ni framstår bara som förbannat obehagliga när ni drevar in i en tråd för att skriva samma dynga om och om igen och trycka på gilla och det tycker även "vanligt folk." För det ser inte normalt ut. Alla fattar att ni organiserar. Ingen blir stärkt av detta, förutom ni själva.

Det borde vara önskvärt att alla går i takt om man startar en grupp som ska "rensa bort hat" på nätet. Man måste kunna lita på att precis ALLA gör ett bra jobb och att precis ALLA vet hur man för en dialog och ett korrekt samtal för att man ska kunna göra faktisk nytta. Man kan inte ha människor som bara yrar om "rasism" och "konspirationsteorier" och som själva hånar och hatar. Om man hade en väl kontrollerad grupp med ett litet antal människor - DÅ skulle man kunna göra något bra. Men om man släpper lös 75k dårar varav knappt någon har någon som helst förståelse för psykologi och god dialog, då gör man ingen nytta. Det enda man är bra till då är att dreva, anmäla, kväsa och trycka på gilla. Och jag tror att Mina Dennert fattar detta själv. Hon säger en sak, men hon godtar uppenbarligen all förbannad idioti som ni tillför på nätet.



Så vad är problemet med att uttrycka sig "utmanande"? Det är tillåtet att uttrycka sig hur fan man vill, så länge man inte uttrycker tydlig rasism och tydliga hot, men ändå är det personer som henne ni drevar mot och har som favoritmål. Och jag tror att hon har betydligt bättre kännedom om "främmande kulturer" än vad den klara majoriteten har i ER sekt, som med all sannolikhet består av förbannat vita uttråkade godhetsknarkare som sätter småkakorna i halsen när de ser en svordom på internet.

Du använder dig av "smygrasism"-argumentet, vilket innebär att man varken behöver säga eller göra något rasistiskt, för om man bara misstänker att någon är rasist, så är den personen rasist. Och det är ett förbannat fördomsfullt idiotargument. Hon skrämmer er. Det är problemet. Hon är en av få i det här förtrycka jävla landet som faktiskt vågar prata om t.ex. migrationsproblemen och hon skiter blankt i vad såna som NI kallar henne. Den här förbannade åsiktskorridoren måste sprängas. Man måste kunna säga sin förbannade mening om den gravt misslyckade migrationspolitiken och alla problem som det medför, UTAN att bli tystad med "rasist!" Svenskar behöver det. Invandrarna behöver det.
Hur mycket mer bevis behöver NI för att Sverige har stora jävla problem på den fronten? Men NI tycker inte om såna som henne, såna som Lamotte, som Bali, som Tino, osv, osv. De ska tystas och speciellt nu när det snart är valår. Ni är så förbannat rädda för att förlora makten i ord som "rasism" och "hat" för det är det enda ni har och ni svingar orden så ofta så att det förlorar all sin mening. Gör lite förbannad riktig nytta istället, för ni är inte goda, ni gör ingen nytta och ni polariserar och gör folk än mer förbannade och de kommer aldrig försvinna, hur mycket ni än anmäler och svärmar.



Ni är inte vanliga människor. Den vanliga människan har aldrig behövt vara rädd på nätet och om den har blivit utsatt, så kan den vanliga människan anmäla själv. Ni är politiska åsiktsterrorister som riktar era attacker mot specifika politiska mål - inte "hat" i allmänhet. Visst, anmäl hot och annat som är illegalt - det säger jag inget om. Det finns helt klart idioter både åt höger och vänster och däremellan, varav väldigt många som har letat sig in i er sekt. Erfarna mobbare med mindre smickrande bakgrund. Men alla vet vad ni sysslar med. Alla vet att Mina Dennert försöker smöra sig in i politiken för att påverka lagar. Det finns bevis för detta. Alla förstår att de vill tjäna pengar på detta. Och ni är bara drönare som gör deras jobb och ger henne legitimitet i form av 75k medlemmar - som inte är speciellt imponerande i sig. Men om man har kompisar inom politik och media så kan man få publicitet och bli kända och bli prisade, trots att man inte har utfört något vettigt.
Vi som grupp jobbar endast med att deltaga i diskussioner på nätet för att visa hur man kan diskutera. Vi tvingar ingen till något. Våra i gruppen vitt skilda åsikter är för skilda från varandra för att vi skulle kunna utgöra en "åsiktspolis". Dessutom är vi för att alla får ha sin åsikt oavsett vad det är. Vi försöker bara få folk att skriva väl och inte hänga ut eller förtala folk.

Om jag blir så illa behandlad av någon kommer jag utan att tveka polisanmäla den personen. Det har inget med #jagärhär att göra alls, det är ett personligt ställningstagande som #jagärhär inte är involverad i.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback