2019-01-18, 14:47
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Har du några exempel på detta?
Vore kul att kika in.

Henrik schyffert
Magnus Betner
Citera
2019-01-18, 14:48
Medlem
Citat:
Har du några exempel på detta?
Vore kul att kika in.

Det finns massvis av exempel i skvallertråden om honom på Flashback. Den här tråden alltså.
Citera
2019-01-18, 22:04
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
När man talar om trollen...

Matkomas fredagsvideo är ett samarbete med just Matgreed... Pass för mig.
Han är oskön alltså.

Såg matkomas video och han försöker ta över och ta fokus på maten, där han försöker glänsa. Mycket tjöt om kolgrillen.
Citera
2019-01-18, 22:34
Medlem
cromos avatar
Matgeek kommer alltid upp i mitt flöde på Youtube. Jag försöker klicka "inte intresserad" och allt möjligt, men ändå förföljer han mig. Igår hitta jag en funktion "blockera den här kanalen" och trodde jag var av med honom för alltid - men då dök han ju upp i Matkomas senaste video!
Citera
2019-01-18, 23:08
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Matgeek kommer alltid upp i mitt flöde på Youtube. Jag försöker klicka "inte intresserad" och allt möjligt, men ändå förföljer han mig. Igår hitta jag en funktion "blockera den här kanalen" och trodde jag var av med honom för alltid - men då dök han ju upp i Matkomas senaste video!

Livet är inte alltid lätt på interwebb
Citera
2019-01-21, 21:54
Medlem
ManJuices avatar
Shit vad han tappat tittare. Mellan 20-60k visningar på senaste 20 klippen. Någon enstaka på runt 75k, men inte många. Han har ändå 250k prenumeranter.

Matkomas samarbetes klipp gav dem 200k visningar, medans Matgeeks gav 67k (atm). Trots att de filmade i stort sett samma saker.
Citera
2019-01-21, 23:06
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Shit vad han tappat tittare. Mellan 20-60k visningar på senaste 20 klippen. Någon enstaka på runt 75k, men inte många. Han har ändå 250k prenumeranter.

Matkomas samarbetes klipp gav dem 200k visningar, medans Matgeeks gav 67k (atm). Trots att de filmade i stort sett samma saker.
Tänkte också på det! En avsevärt stor skillnad.

Detta trots att Johan hade egen kameraman med sig 😆.

Inte så många likes eller kommentarer heller.
Citera
2019-01-21, 23:40
Medlem
luddesbros avatar
Ja en oskön person. Otroligt larvig och besservissrig tillsammans med MK
Citera
2019-01-22, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Det finns massvis av exempel i skvallertråden om honom på Flashback. Den här tråden alltså.

Jag läste precis igenom tråden från sida 1.
Måste vara unikt att en svensk kändis har 50 sidor på Flashback och allt skvaller kretsar kring de videos han laddat upp, alltså inte en enda som har träffat honom i verkligheten.
Citera
2019-01-22, 11:30
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice

Matgeek har 50k fler prenumeranter än matkoma men i antal visningar är han ljusår efter.
Han har ju oftast från 10k till 70k visningar. Medan matkoma aldrig har under 100k och ofta över 200k.
Man undrar ju hur många av sina prenumeranter som matgeek köpt sig eftersom dom inte vill titta på hans videos.
Citera
2019-01-22, 11:41
Medlem
Jag tycker att det framgår med all tydlighet i hans klipp att han inte mår bra. Dessutom tycks han ha lagt på sig en hel del kilon senaste året.
Citera
2019-01-22, 12:47
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Jag läste precis igenom tråden från sida 1.
Måste vara unikt att en svensk kändis har 50 sidor på Flashback och allt skvaller kretsar kring de videos han laddat upp, alltså inte en enda som har träffat honom i verkligheten.

Förstår vad du menar men förstår inte hur du tänker.
Denna typ av "skvaller" bygger ju oftast först på skvaller och gissningar innan man i bästa fall kan finna en sanning.
Att då förvånas över att inte majoriteten har träffat de som är föremål för skvallret IRL är väl nästan självklart att antaga. En kontakt eller möte med "den för skvaller utsatte" skulle sällan vara vilda gissningar och teser om närmare kontakt fanns med den utsatte. Då skulle delvis konkreta fakta i målet finnas.

Sålunda ligger det i sakens natur att det oftast rör sig om en välkänd profil som man av en eller olika anledningar har orsak att spekulera om.
Detta helt utan krav på att ha haft ett möte eller en sammankomst i levande livet med densamme.

Exemplet med Matgeek bygger ju på de spår han lämnar efter sig på sociala medier. Och i kölvattnet av dessa har reaktioner skapats. Vad skulle ett personligt möte förändra?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in