Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-14, 04:53
  #1
Medlem
JerryCottons avatar
Vad vet vi om mannen som strör superlativ kring sig om allt som han får gratis?
Champagne, 500 kronors chips o.s.v. Han gör mycket reklam för Lantmännen och andra företag i sin kanal.

Han figurerar ibland i nyhetsmorgon, slår världsrekord i grillning m.m.

Han vurmar för dyra och ovanliga matprodukter och prylar. Företagen står i kö för att bli nämnda i hans kanal. Egen webbshop har han också. Ju dyrare och ovanligare, desto bättre enligt Johan.

Så vem är superlativmannen Johan som älskar att använda sig av amerikanska uttryck?

https://www.youtube.com/user/matgeek
__________________
Senast redigerad av JerryCotton 2016-10-14 kl. 05:38.
Citera
2016-10-14, 20:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Vad vet vi om mannen som strör superlativ kring sig om allt som han får gratis?
Champagne, 500 kronors chips o.s.v. Han gör mycket reklam för Lantmännen och andra företag i sin kanal.

Han figurerar ibland i nyhetsmorgon, slår världsrekord i grillning m.m.

Han vurmar för dyra och ovanliga matprodukter och prylar. Företagen står i kö för att bli nämnda i hans kanal. Egen webbshop har han också. Ju dyrare och ovanligare, desto bättre enligt Johan.

Så vem är superlativmannen Johan som älskar att använda sig av amerikanska uttryck?

https://www.youtube.com/user/matgeek

Jag vet inte mycket om denna amerikaniserade snubbe, men har sett några klipp och är väl inte en snubbe jag skulle tänka mig kunna gå ut o ta några öl med om man säger så. Intrycket jag får är att han har stort ego och endast hans åsikter är de som räknas.

Vet väl iallafall att han har gjort utlandstjänst och skyddat opiumfälten i afghanistan?
Citera
2016-10-15, 11:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Vad vet vi om mannen som strör superlativ kring sig om allt som han får gratis?
Jag tycker han är väldigt transparent kring vad som är reklam och vad som inte är reklam. Han nämner alltid i början av sina filmer om den görs i samarbete med något företag, om företaget har skickat honom gratis produkter eller om han köpt produkterna för egna pengar. Så länge man som tittare är medveten om att företaget i fråga har skickat honom sakerna eller gett honom pengar så tycker jag det är helt okej att han pratar positivt om dem. Det är ju genom reklam hans kanal går runt och utan reklamen/samarbetena hade han inte kunnat leva på detta och lägga upp de filmer han gör.
Citera
2016-10-15, 11:54
  #4
Medlem
TheTransporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuluKing
Jag vet inte mycket om denna amerikaniserade snubbe, men har sett några klipp och är väl inte en snubbe jag skulle tänka mig kunna gå ut o ta några öl med om man säger så. Intrycket jag får är att han har stort ego och endast hans åsikter är de som räknas.

Vet väl iallafall att han har gjort utlandstjänst och skyddat opiumfälten i afghanistan?

Njaa han gjorde mission i Kosovo som militärpolis sen om man kan säga att han skyddade opiumfälten i Afghanistan är tveksamt dock så går ju mycket droger just genom Kosovo.


Jag tycker hans kanal är bra tycker har ger enkla och bra tips och han är inte som alla andra som säger att man måste göra allt från grunden utan det är helt okej att köpa en färdig bea eller något annat halvfabrikat. Dock är har alltid väldigt noga med att man ska försöka handla så svensk mat som det går.
Citera
2016-10-15, 11:55
  #5
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag tycker han är väldigt transparent kring vad som är reklam och vad som inte är reklam. Han nämner alltid i början av sina filmer om den görs i samarbete med något företag, om företaget har skickat honom gratis produkter eller om han köpt produkterna för egna pengar. Så länge man som tittare är medveten om att företaget i fråga har skickat honom sakerna eller gett honom pengar så tycker jag det är helt okej att han pratar positivt om dem. Det är ju genom reklam hans kanal går runt och utan reklamen/samarbetena hade han inte kunnat leva på detta och lägga upp de filmer han gör.

Håller med dig till viss del.
Men han har ju Electrolux som samarbetspartner exempelvis, så när han säger att han köpte en Electrolux pryl för sina egna pengar så säger ju det egentligen ingenting.
Vi vet ju inte hur mycket rabatt han fått för det.

Det är ju inte en slump att typ alla saker han använder är ifrån Electrolux.

Det vore intressant att veta vad han gör vid sidan om Youtube, för han verkar ha haft samma levnadsstandard vid 30k subscribers som vid 120k
Citera
2016-10-15, 13:33
  #6
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Håller med dig till viss del.
Men han har ju Electrolux som samarbetspartner exempelvis, så när han säger att han köpte en Electrolux pryl för sina egna pengar så säger ju det egentligen ingenting.
Vi vet ju inte hur mycket rabatt han fått för det.

Det är ju inte en slump att typ alla saker han använder är ifrån Electrolux.

Det vore intressant att veta vad han gör vid sidan om Youtube, för han verkar ha haft samma levnadsstandard vid 30k subscribers som vid 120k


Jag tycker han är helt fenomenal. Inte många som klarar av att göra så många sammarbeten och behålla sin trovärdighet. Han gör inget annat än sin YT kanal, dvs inget daytimejob eller så.. Han får nog absolut så han klarar sig och lite till. Det är han dessutom värd.
Citera
2016-10-15, 15:08
  #7
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
Jag tycker han är helt fenomenal. Inte många som klarar av att göra så många sammarbeten och behålla sin trovärdighet. Han gör inget annat än sin YT kanal, dvs inget daytimejob eller så.. Han får nog absolut så han klarar sig och lite till. Det är han dessutom värd.

Nja, han har lagat mat i Nyhetsmorgon flera gånger och ställt upp på liten andra jippon.

Han jobbade med PR innan han gick all in med sitt matintresse.
Citera
2016-10-16, 09:25
  #8
Medlem
ArturoBandinis avatar
Ville krypa ur skinnet när han stod och stönade och i princip fejkade orgasm när han åt St Eriks-chipsen då de, enligt andra recensioner, smakar som dygnsgamla tacochips
Citera
2016-10-16, 10:06
  #9
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
Jag tycker han är helt fenomenal. Inte många som klarar av att göra så många sammarbeten och behålla sin trovärdighet. Han gör inget annat än sin YT kanal, dvs inget daytimejob eller så.. Han får nog absolut så han klarar sig och lite till. Det är han dessutom värd.

Jag vet att han inte har ett "daytime jobb".
Tror knappast han ställer upp gratis för TV4, gör olika uppdrag åt Electrolux, gör diverse jippon åt Ikea och Volvo.
Citera
2016-10-16, 12:36
  #10
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Jag vet att han inte har ett "daytime jobb".
Tror knappast han ställer upp gratis för TV4, gör olika uppdrag åt Electrolux, gör diverse jippon åt Ikea och Volvo.

såklart, men han är ju där/gör de sammarbetana, för att han är stor på YT, ingen annan anledning...
Citera
2016-10-16, 16:10
  #11
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
såklart, men han är ju där/gör de sammarbetana, för att han är stor på YT, ingen annan anledning...


Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva förklara så du förstår.
Men när han sa upp sig från sin fasta anställning och skulle börja med Youtube så måste han ju gjort massa projekt vid sidan om.
För när jag började följa honom så hade han ca 30k följare på Youtube
Du kan ju inte tro på fullt allvar att man kan starta upp en Youtube-kanal och försörja sig på enbart den från dag ett?

Idag med 120k+ följare är ju läget annorlunda så klart.
Citera
2016-10-16, 18:28
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva förklara så du förstår.
Men när han sa upp sig från sin fasta anställning och skulle börja med Youtube så måste han ju gjort massa projekt vid sidan om.
För när jag började följa honom så hade han ca 30k följare på Youtube
Du kan ju inte tro på fullt allvar att man kan starta upp en Youtube-kanal och försörja sig på enbart den från dag ett?

Idag med 120k+ följare är ju läget annorlunda så klart.

Han hade väl sparade pengar helt enkelt. Det har dom flesta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback