2019-01-23, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Förstår vad du menar men förstår inte hur du tänker.
Denna typ av "skvaller" bygger ju oftast först på skvaller och gissningar innan man i bästa fall kan finna en sanning.
Att då förvånas över att inte majoriteten har träffat de som är föremål för skvallret IRL är väl nästan självklart att antaga. En kontakt eller möte med "den för skvaller utsatte" skulle sällan vara vilda gissningar och teser om närmare kontakt fanns med den utsatte. Då skulle delvis konkreta fakta i målet finnas.

Sålunda ligger det i sakens natur att det oftast rör sig om en välkänd profil som man av en eller olika anledningar har orsak att spekulera om.
Detta helt utan krav på att ha haft ett möte eller en sammankomst i levande livet med densamme.

Exemplet med Matgeek bygger ju på de spår han lämnar efter sig på sociala medier. Och i kölvattnet av dessa har reaktioner skapats. Vad skulle ett personligt möte förändra?

Förvånas inte över att majoriteten inte träffat honom personligen, utan att ingen verkar ha gjort det.
Många här menar ju på att han har en personlighetsstörning, hade därmed varit av extra intresse om någon träffat honom då det är svårare att dölja än framför kamera.

Själv tror jag att han har både svårt för att slappna av & ta kritik. Samtidigt vill han tjäna mycket pengar och det kan ibland bli hyckleri för att nå dit.

Tycker samtidigt han verkar vara en rätt trevlig kille som i alla fall inte hymlar om vilka som sponsrar.
Citera
2019-01-23, 08:06
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Tycker samtidigt han verkar vara en rätt trevlig kille som i alla fall inte hymlar om vilka som sponsrar.

Det gör han enbart för att marknadsföringslagen kräver det.
Citera
2019-01-23, 09:08
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Håller med, men man märker på honom att han blir mer och mer desperat med sina affiliatelänkar och att han försöker pusha det där "medlemskapet" på 49 spänn i månaden, som troligen INGEN tecknat.

Radiobilen kostar 60k om någon undrar. Den ska han använda till att "göra snygga dragningar här framöver" Som sagt så kommer han att tröttna på den efter en timme. Han var även hygglig nog att upplysa folk på Insta för lite sen, att han "bara har matkanalen för att kunna köpa prylar" Så mycket för matintresset, alltså. https://imgur.com/iUDvvSo

Radiobil?
Vad har han köpt nu?
Har helt slutat titta på den här hycklande geeken ....
Citera
2019-01-23, 14:12
Medlem
Leipreachans avatar
Han har blivit opererad för pungbråck sa han i någon video.
Citera
2019-01-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Jag tycker att det framgår med all tydlighet i hans klipp att han inte mår bra. Dessutom tycks han ha lagt på sig en hel del kilon senaste året.

Hur tycker du det framgår med all tydlighet i hans klipp att han inte mår bra? Vilka är de mest uppenbara tecknena i din mening?

Jag är inte så duktig på att läsa människor på det viset (via YouTube) men är nyfiken på vad ni andra ser
Citera
2019-01-23, 21:54
Medlem
Blorkums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
De tidiga avsnitten med Binging with Babish är riktigt bra tycker jag. De senaste är lite sämre men fortfarande hästlängder bättre än Matgeek.

Sen har jag fastnat mycket för Sortedfoods också. Har hållt på i flera år så finns mycket att kolla på. De gör en del filmer på onödiga och direkt dåliga köks gadgets. Är två riktiga kockar med också som kommer med en del användbara tips ibland. Rekommenderas.

Citat:
Ursprungligen postat av carle2
Gillar också matkoma, de har i princip översatt "LA Beast" som jag tycker är snäppet bättre då han åker runt lite.
Kan tycka att matkoma är lite väl lata ibland samt de kunde tagit steget vidare och kört sin grej i hela världen istället (åtminstone mer av Sverige)

Som någon skrev innan är bingingwithbabish mycket bra mat kanal som påminner om matgeek fast killen är mycket kunnig, charmig och mer äkta.
Liknande är "how to drink" samma koncept och högt produktionsvärde fast med drinkar istället

Tack för tipsen (Inkl. ni andra som också har tipsat)!

Verkar finnas en uppsjö av alternativ som jag får gå igenom. Finns ingen anledning att följa geeken.

Blev lite förvånad att han och Matkoma gjorde en video tillsammans. Trodde han skulle vara mer misskundsam mot deras tittarsiffror. Kanske ett försök att vinna tillbaka några tittare.
Klandrar inte Matkoma för samarbetet, tror bara det gynnar dem.
Citera
2019-01-24, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blorkum
Blev lite förvånad att han och Matkoma gjorde en video tillsammans. Trodde han skulle vara mer misskundsam mot deras tittarsiffror. Kanske ett försök att vinna tillbaka några tittare.
Klandrar inte Matkoma för samarbetet, tror bara det gynnar dem.

Det var ganska intressant att jämföra deras klipp från samma inspelningstillfälle. I Matkomas video var det tre personer som alla kändes ungefär lika viktiga. I Matgeeks video var allt fokus på honom och han var dessutom bättre mickad än killarna från Matkoma. Eftersom vi vet att geeken älskar tekniska prylar så är det ganska uppenbart att det inte berodde på några tekniska begränsningar, utan att det var ett ytterst medvetet val. Matgeekens ego klarar helt enkelt inte konkurrensen.
Citera
2019-01-24, 01:44
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Det var ganska intressant att jämföra deras klipp från samma inspelningstillfälle. I Matkomas video var det tre personer som alla kändes ungefär lika viktiga. I Matgeeks video var allt fokus på honom och han var dessutom bättre mickad än killarna från Matkoma. Eftersom vi vet att geeken älskar tekniska prylar så är det ganska uppenbart att det inte berodde på några tekniska begränsningar, utan att det var ett ytterst medvetet val. Matgeekens ego klarar helt enkelt inte konkurrensen.

Är du förvånad?

´
Citera
2019-01-28, 13:49
Medlem
Luftiss avatar
Kanalen har, enligt socialblade, inte haft så här dåliga ratings sedan 2016, innan han fick sitt stora break. Nu har han tydligen reagerat på vikande tittarsiffror och gjort en lång rad publikfriande filmer...

• 2 x snabbmatstest (favorit hos kidsen att se en medelålders man fulkäka i driven)
• En film tillsammans med sonen (som han mer än gärna exploaterar för att få views)
• Collab med Matkoma (stor humor att de fick typ 3 ggr så många views på samma material)
• TV4-framträdande
• "5 saker jag aldrig skulle köpa" (det övergår mitt förstånd varför folk är så intresserade av vad han handlar och inte handlar i affären)
• Film som frågar tittarna vad de vill se i framtiden (som ändå aldrig infrias)

Samtliga är återvunna koncept som han fått höga tittarsiffror på tidigare och allt för att kunna visa framtida sponsorer hur bra ratings han har. Dessutom är jag fullständigt överens med han som skrev tidigare i tråden att en stor del av hans subs är köpta.
Citera
2019-01-29, 11:42
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Kanalen har, enligt socialblade, inte haft så här dåliga ratings sedan 2016, innan han fick sitt stora break. Nu har han tydligen reagerat på vikande tittarsiffror och gjort en lång rad publikfriande filmer...

• 2 x snabbmatstest (favorit hos kidsen att se en medelålders man fulkäka i driven)
• En film tillsammans med sonen (som han mer än gärna exploaterar för att få views)
• Collab med Matkoma (stor humor att de fick typ 3 ggr så många views på samma material)
• TV4-framträdande
• "5 saker jag aldrig skulle köpa" (det övergår mitt förstånd varför folk är så intresserade av vad han handlar och inte handlar i affären)
• Film som frågar tittarna vad de vill se i framtiden (som ändå aldrig infrias)

Samtliga är återvunna koncept som han fått höga tittarsiffror på tidigare och allt för att kunna visa framtida sponsorer hur bra ratings han har. Dessutom är jag fullständigt överens med han som skrev tidigare i tråden att en stor del av hans subs är köpta.

Glad jag blir över att det går så dåligt för honom. Men tänker att trots att han gör nya publikfavoriter så lär det inte ge fler views egentligen. Hans snabbmatstester är ju väldigt tråkiga, dels för allt han äter är "WOW", "Mmmm vad gott", "Bra dressing", "Fin yta på kötet". Aldrig något som kan uppfattas som kritik. Matkoma gör ju inte tester men de äter mycket snabbmat och kan också säga lite kritiska saker om det de äter. Hur han försöker fånga nya tittare genom den collaben är roligt att se. Sen hans filmer om vad han inte skulle köpa, herregud. Vem orkar se en medelåldersman gnälla över saker och leka en viktigpetter. Hade varit kul om det kom upp en video med ex en kock som tog fram alla produkter som Matgeek vurmat över och försökt pracka på folk och sågade de flesta och sen kom med billigare alternativ.
Citera
2019-01-31, 09:51
Medlem
SkogsKonungs avatar
Har under en längre tid funderat på denna karl. Följt honom lite från och till. Men slutade. Hans självgodhet funkade inte i längden.

Han har runt 200 000 subs, men kommer sällan upp i mer än 100 000 views. Får inte ihop hur man kan plöja ner de pengarna som han gör. Matkoma som är rätt jämnstora (dock mycket mer views.) växer i rätt maklig takt. Köper ny mick ibland, hyr en lokal. Investerat i en kamera för ett tag sen.

Johan bränner av med ett provkök(så sjukt överdrivet) som måste kosta minst 250 000 med all utrustning. Köper en juicepress för 10 000. Osv osv. Det går inte ihop! Här osar det katt. Är han djupt skuldsatt eller hade han ett extremt kapital ifrån början? Någon sa att han är en duktig säljare och får bra samarbeten. Visst så kanske det är. Men det kommer väl inte kunna hålla i längden?
Citera
2019-01-31, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Har under en längre tid funderat på denna karl. Följt honom lite från och till. Men slutade. Hans självgodhet funkade inte i längden.

Han har runt 200 000 subs, men kommer sällan upp i mer än 100 000 views. Får inte ihop hur man kan plöja ner de pengarna som han gör. Matkoma som är rätt jämnstora (dock mycket mer views.) växer i rätt maklig takt. Köper ny mick ibland, hyr en lokal. Investerat i en kamera för ett tag sen.

Johan bränner av med ett provkök(så sjukt överdrivet) som måste kosta minst 250 000 med all utrustning. Köper en juicepress för 10 000. Osv osv. Det går inte ihop! Här osar det katt. Är han djupt skuldsatt eller hade han ett extremt kapital ifrån början? Någon sa att han är en duktig säljare och får bra samarbeten. Visst så kanske det är. Men det kommer väl inte kunna hålla i längden?

Han gör betydligt mer samarbeten, och särskilt samarbeten som betalar bra. Jag skulle tro att han får riktigt bra betalt för samarbeten eftersom man bedömer att han har en rätt värdefull målgrupp. Han försöker också uppfattas en riktig tv-kock och mediaprofil än en vanlig youtuber som barn tittar på. Detta gör nog att han kan skruva upp sina ersättningar rejält. Sen tar han nog ut rätt liten lön utan tar ut väldigt mycket på prylar till firman.
Sen om det håller i längden, det gör det nog inte men det gör nog inte youtube överhuvudtaget. Sen är det nog inte meningen heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in