2019-01-04, 14:48
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blorkum
Har börjat följa Matkoma och det är rolig att två grabbar som gör något halvt på skoj går som en raket med redan knappt 200k följare och dubbla antalet visningar.
Visst, de fokuserar kanske inte så mycket på ren matlagning och klippen är ofta klickvänliga. Men jag tror att deras genuina glädje och att det känns avslappnat går igenom rutan till skillnad från geekens falska skratt.

Får hoppas att de inte om ett par år hamnar i samma fälla som Matgeek bara.

Vilka andra matkanaler borde jag följa nu när geeken är borta från flödet? Helst lite seriösare än Matkoma men ändå avslappnat och genuint.

De tidiga avsnitten med Binging with Babish är riktigt bra tycker jag. De senaste är lite sämre men fortfarande hästlängder bättre än Matgeek.

Sen har jag fastnat mycket för Sortedfoods också. Har hållt på i flera år så finns mycket att kolla på. De gör en del filmer på onödiga och direkt dåliga köks gadgets. Är två riktiga kockar med också som kommer med en del användbara tips ibland. Rekommenderas.
Citera
2019-01-04, 21:18
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chugi
Obegripligt att han fortfarande får sponsorer med tanke på hur lite kanalen växer och hur få visningar han får på videor numera.

Och i samma veva får han för sig att köpa en radiobil från ett tyskt filmproduktionsbolag som han inte berättar priset på. Men den var nedsatt i pris iallafall. Han kommer nog få många fina filmer med den - eller förlåt mig - film. Han har väl tröttnat på den efter första användningen och slänger in den i skåpet med de andra prylarna sen.

Håller med, men man märker på honom att han blir mer och mer desperat med sina affiliatelänkar och att han försöker pusha det där "medlemskapet" på 49 spänn i månaden, som troligen INGEN tecknat.

Radiobilen kostar 60k om någon undrar. Den ska han använda till att "göra snygga dragningar här framöver" Som sagt så kommer han att tröttna på den efter en timme. Han var även hygglig nog att upplysa folk på Insta för lite sen, att han "bara har matkanalen för att kunna köpa prylar" Så mycket för matintresset, alltså. https://imgur.com/iUDvvSo
Citera
2019-01-04, 22:03
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Håller med, men man märker på honom att han blir mer och mer desperat med sina affiliatelänkar och att han försöker pusha det där "medlemskapet" på 49 spänn i månaden, som troligen INGEN tecknat.

Radiobilen kostar 60k om någon undrar. Den ska han använda till att "göra snygga dragningar här framöver" Som sagt så kommer han att tröttna på den efter en timme. Han var även hygglig nog att upplysa folk på Insta för lite sen, att han "bara har matkanalen för att kunna köpa prylar" Så mycket för matintresset, alltså. https://imgur.com/iUDvvSo
Fy sjutton, han drar alla som följer honom via YT vid näsan alltså!
Usch
Citera
2019-01-05, 21:52
Medlem
JerryCottons avatar
Johan har inte varit på TV4 på ett tag. Har de tappat intresset för honom?
Citera
2019-01-07, 20:51
Medlem
Skönt att han blev ersatt av Tommy Myllämäki i podden Matsamtalet, nu är det avsevärt bättre att lyssna på, skönt med ett "proffs" på plats tillsammans med Sigrid Barany och Rickard Tellström, pallade inte med geekens konstanta stön och "åhhhhh" tidigare.
Citera
2019-01-13, 15:54
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
De tidiga avsnitten med Binging with Babish är riktigt bra tycker jag. De senaste är lite sämre men fortfarande hästlängder bättre än Matgeek.

Sen har jag fastnat mycket för Sortedfoods också. Har hållt på i flera år så finns mycket att kolla på. De gör en del filmer på onödiga och direkt dåliga köks gadgets. Är två riktiga kockar med också som kommer med en del användbara tips ibland. Rekommenderas.

Sorted kollar man naturligtvis på. Checka även in Food Busker, lite mer matlagningsfokus där.
Citera
2019-01-16, 07:55
Medlem
Är jag ensam om att tycka Matgeek verkar vara en rätt trevlig & hygglig kille?
Nog för att jag tycker han pushar väl hårt på sina "sponsorer" men nog förtjänar han inte all skit som skrivs här. Kanske heller inte alltid 100% bekväm i alla situationer vilket gör att han beter sig lite märkligt.
Citera
2019-01-16, 15:40
Medlem
.-.-.s avatar
Några rubriker från geekens testvideos

"Uppsalas bästa hamburgare"
"världens bästa kött"
"Sveriges bästa kol"
"Uppsalas bästa sushi"
"Stockholms bästa ramen"
osv

Varje gång han fått betalt för att smaka på nåt så är det helt fantastiskt gott.
Det är nog ingen som är förvånad över det.
Han har förvånansvärt lite tittare jämfört med antalet prenumeranter. Verkar bara va ca 10% av prenumeranterna som ser på videorna som läggs ut.
Vi vet ju alla att han är beredd att gå över lik för att tjäna pengar så det är väl troligt att han köpt sig en massa fake följare för att kanalen ska se större ut än den är.
Citera
2019-01-18, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Är jag ensam om att tycka Matgeek verkar vara en rätt trevlig & hygglig kille?

Människor med ett extremt hävdelsebehov är sällan hyggliga och trevliga, och det har Matgeeken. Så länge man stryker honom medhårs kan han nog vara trevlig, men om man kritiserar honom försvinner fasaden snabbt och han går i försvarsställning genom att bli nedlåtande och oförskämd. Vuxna människor som har så svårt att hantera kritik som han har är ganska ovanliga och de jag träffat som delat den egenskapen har alla varit riktigt otrevliga.
Citera
2019-01-18, 05:55
Medlem
carle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blorkum
Har börjat följa Matkoma och det är rolig att två grabbar som gör något halvt på skoj går som en raket med redan knappt 200k följare och dubbla antalet visningar.

Vilka andra matkanaler borde jag följa nu när geeken är borta från flödet? Helst lite seriösare än Matkoma men ändå avslappnat och genuint.

Gillar också matkoma, de har i princip översatt "LA Beast" som jag tycker är snäppet bättre då han åker runt lite.
Kan tycka att matkoma är lite väl lata ibland samt de kunde tagit steget vidare och kört sin grej i hela världen istället (åtminstone mer av Sverige)

Som någon skrev innan är bingingwithbabish mycket bra mat kanal som påminner om matgeek fast killen är mycket kunnig, charmig och mer äkta.
Liknande är "how to drink" samma koncept och högt produktionsvärde fast med drinkar istället
Citera
2019-01-18, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Människor med ett extremt hävdelsebehov är sällan hyggliga och trevliga, och det har Matgeeken. Så länge man stryker honom medhårs kan han nog vara trevlig, men om man kritiserar honom försvinner fasaden snabbt och han går i försvarsställning genom att bli nedlåtande och oförskämd. Vuxna människor som har så svårt att hantera kritik som han har är ganska ovanliga och de jag träffat som delat den egenskapen har alla varit riktigt otrevliga.

Har du några exempel på detta?
Vore kul att kika in.
Citera
2019-01-18, 14:42
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carle2
Gillar också matkoma, de har i princip översatt "LA Beast" som jag tycker är snäppet bättre då han åker runt lite.
Kan tycka att matkoma är lite väl lata ibland samt de kunde tagit steget vidare och kört sin grej i hela världen istället (åtminstone mer av Sverige)
När man talar om trollen...

Matkomas fredagsvideo är ett samarbete med just Matgreed... Pass för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in