Citat:
Ursprungligen postat av
Luftis
Kanalen är så på dekis. Kollar man på hans femtio mest sedda klipp, så är TRE stycken från 2018. Två av dessa handlar inte ens om mat (påhoppet på Misslisibell samt intervjun med Jimmie Åkesson) Det tredje är ett restaurangbesök.
Av 250 videor det senaste året så är det endast 10% som fått mer än 100k visningar - detta på en kanal med en kvarts miljon prenumeranter. Undrar hur många av dessa subs som är köpta...
Spot on!
Kanalen är på nedgång, så är det.
Johan skulle vinna mycket på att börja behandla sina tittare med respekt. Istället för att tjafsa emot och ta bort kommentarer som kommer med ifrågasättanden skulle Johan behöva ta dessa till sig.
Rövslickande kommentarer och hejja-rop gör inte kanalen bättre, snarare tvärtom. Det är ifrågasättande och kritik som får en att bli bättre.
Johan; lyssna på de kritiska rösterna, istället för att vifta bort dem! På min egen arbetsplats brukar vi samla de mest kritiska rösterna och ha heldags-seminarier. Obekväma sanningar och tyckanden luftas helt fritt. Detta har gjort vår arbetsplats bättre än någonsin.
Men jag tror inte att Johan fixar detta. Hans självkänsla är som sagt väldigt låg. Minsta kritik så håller han för öronen och skriker samtidigt, som en liten 4-åring.
Kanalen och Johan har utvecklats i en väldigt tråkig riktning. Han tycks bara bli än mer pengakåt, egocentrerad och alltmer känslig för minsta kritik. För att vara riktigt ärlig så tror jag inte att Johan är så tillfreds med livet i övrigt. Han ser ut att må dåligt. Problem hemma? Med vänner?