2019-03-30, 17:59
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
I vilket klipp säger han att de inte ligger med varandra?

Vill inte ge honom en massa klick genom att länka, men leta upp klippet där de grillar spädgris i Portugal. 3:50 in i klippet kommenterar en av tittarna och frågar om han och Andreas är ett par, varvid Jonte blir kraftigt irriterad och dementerar att de idkar könsumgänge.

Han ses senare även reta upp sig på en tam kakadua som har mage att störa hans livesändning.

På det hela taget så är han mycket mer "sig själv" när det är live. Det är mindre energi, fler sura miner och en allmänt kräkig attityd mot det mesta. Så som han är i verkligheten, alltså.
Citera
2019-03-30, 19:42
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Vill inte ge honom en massa klick genom att länka, men leta upp klippet där de grillar spädgris i Portugal. 3:50 in i klippet kommenterar en av tittarna och frågar om han och Andreas är ett par, varvid Jonte blir kraftigt irriterad och dementerar att de idkar könsumgänge.

Han ses senare även reta upp sig på en tam kakadua som har mage att störa hans livesändning.

På det hela taget så är han mycket mer "sig själv" när det är live. Det är mindre energi, fler sura miner och en allmänt kräkig attityd mot det mesta. Så som han är i verkligheten, alltså.

Papegojan är klippets stora behållning!
Senast redigerad av JerryCotton 2019-03-30 kl. 19:45.
Citera
2019-03-30, 20:01
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Jag skulle vilja se Matgeek laga mat tillsammans med Joz of Sweden! Vilken jäkla hit! Två stycken som är världsmästare på fake skratt, kanske blir lite hångel också då Joz tycker om att puzzas.

*Rymdkram*
Citera
2019-03-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleshneck
Känns inte som att han vet vad han pratar om heller. Svänger ihop lite saker och chansar på att inte bli synad.
.

Han har oftast ingen koll på saker nej.

Jag brukar jämföra med Edward Bloms podd, som numera även finns på Youtube. Edward har forskat och bott i arkiv och historiska böcker i hela sitt liv. Han KAN sakerna han pratar om.

Jämför med när Johan pratar om tex Champagne "Lite jordig smak...", "Titta så mycket det bubblar"...
PINSAMT är ordet. Johan har så himla mycket faktafel och totala handhavandefel i sina klipp så att det inte är sant.
Citera
2019-03-30, 22:49
Medlem
ManJuices avatar
Jag har alltid undrat hur han har råd att pröjsa för ett "provkök" helt för sig själv eller hyr han den vid tillfällen han filmar där bara?

Om det är så billigt att hyra/köpa lokaler i Uppsala flyttar jag dit nästa månad.
Citera
2019-03-30, 23:48
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Jag har alltid undrat hur han har råd att pröjsa för ett "provkök" helt för sig själv eller hyr han den vid tillfällen han filmar där bara?

Om det är så billigt att hyra/köpa lokaler i Uppsala flyttar jag dit nästa månad.

Han drar in omkring en halv miljon i månaden, så hyra en inredd lokal är nog ingen större kostnad i sammanhanget.
Citera
2019-03-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ganska kul att han uppenbarligen läser den här tråden regelbundet (hej Johan) och kände sig nödgad att klargöra att han och kamerabögen inte ligger med varandra. "Vi jobbar faktiskt bara ihop"

Sen ser man i Jureskog-avsnittet hur de sitter och äter samma hamburgare och dricker från samma sugrör, som nån jävla Lady&Lufsen-referens. Har tidigare inte tagit så allvarligt på att de skulle vuxenkramas på regelbunden basis, men nu börjar t o m jag undra.

Fast att han tar upp det är inte så konstigt eftersom det är det mest infantila inslaget i den här tråden. Den övriga kritiken (dubbelmoralen, kappvändandet, de fejkade "recensionerna") är ju svårare att bemöta, så genom att påpeka att det "finns en flashbacktråd där det spekuleras i om vi är ett par" får han det ju att låta som det är det enda tråden handlar om.

Med det sagt så tyckte jag också det känns aningen märkligt med två vuxna män som delar på mat och dryck. Inte för att jag tror att det betyder att de har ett förhållande, utan mest för att det känns ganska ohygieniskt.
Citera
2019-03-31, 18:57
Bannlyst
Citat:
Han drar in omkring en halv miljon i månaden, så hyra en inredd lokal är nog ingen större kostnad i sammanhanget.

Gör han? I vilket bolag då?

Jag stötte på Johan första gången när han blev inblandad i Emanuel Karlstens Ajour, och han var en skitstövel som inte klarade att bli ifrågasatt redan då.
Citera
2019-03-31, 19:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Gör han? I vilket bolag då?

Jag stötte på Johan första gången när han blev inblandad i Emanuel Karlstens Ajour, och han var en skitstövel som inte klarade att bli ifrågasatt redan då.

Eftersom du vet vem han är så är det enkelt att kika på oms. i hans två bolag som genererar sådana. 6.5 mille totalt.
Citera
2019-03-31, 23:42
Medlem
JerryCottons avatar
Fantastiskt, Johan håller ett "brandtal" i klippet "Frallorna ALLA lyckas med (och ett brandtal på slutet)".

"-Är det några som är ohyggligt lättkränkta och typ söker drama, så är det just manliga youtubers. Det där fascinerar mig enormt mycket. Vi pratar också om vuxna människor. Jada, jada, jada... Man är en värdelös förebild, det ska liksom verka big pimping när man vet att sådär är det inte... liksom hela den grejen känns bara baah så otroligt patetiskt..."

Vidare så klankar han ner på manliga youtubers som ser ner och klankar på kvinnliga diton. Hallå Matgeek, du beskriver dig själv! Han har i princip bara mansplainat och klankat ner på kvinnors och unga tjejers kanaler samt verkar just big pimping med prylar och F1-resor m.m.

Matgeek är en större hycklare än jag kunde ha anat. Total avsaknad av moral och ärlighet, money talks.
Citera
2019-04-01, 11:22
Medlem
Ronilles avatar
https://twitter.com/johanhedberg/sta...717678593?s=21
Tydligen har SVT använt hans material utan att ha kollat med Johan.

Först gick han ut på twitter, sedan kontakt SVT.
Citera
2019-04-02, 11:38
Medlem
Eftersom klippet publicerades igår trodde/hoppades jag det var ett aprilskämt att han gör en serie videos om chili...i samarbete med Arla. För när man tänker "chili" så tänker man ju direkt på Arla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in