2016-10-24, 19:40
Citat:
Ursprungligen postat av MatgeekJohan
Matgeek var intressant i början men nu är det bara en massa tester, det vill säga indirekt reklam för ett märke, efter tester efter tester typ. Matlagningen är närmast obefintlig utan nu får vi bara se massa unboxingvideos, tester och besök hos matproducenter. Roligt som spontana inslag i en matkanal, men ganska tråkigt i längden måste jag säga.
Så här ligger det till: Att göra en receptfilm tar en oerhörd tid. Man måste göra receptet, provlaga det några gånger, filma alla delarna, dubbelkolla så allt är med, lägga ner flera timmar på klippning etc. Det finns inte utrymme att göra ett recept varje dag.
Unboxing är superpopulärt och ett klockrent sätt att visa upp det jag köpt eller fått skicka till mig. Ser inga som helst problem att göra reklam för saker (även sånt jag inte har nån som helt ersättning för) om det är bra grejer. Man måste få säga positiva saker om det som förtjänar att lyftas.
Besök hos matproducenter är något jag önskar jag kunde göra mer. Lärorikt likt gamla tidens Discovery och alltid lika uppskattat. Plus att jag ÄLSKAR att besöka allt från fabriker till små odlare och att få göra det jag älskar var ju målet med kanalen från början.

Till exempel så har jag precis kommit fram till Båstad efter att ha kört bil ner från Uppsala ikväll. I morgon blir det besök på Bjäre Chipsfabrik eftersom så många efterfrågat en film just om hur man gör chips och jag älskar deras chips.
Nu har jag inte efterfrågat "ett recept varje dag" men jag tycker ju att en "MatGeek" bör fokusera på mat och inte "unboxing" (möjligen av köksutrustning då, men det är fortfarande oerhört tråkigt att se på), massa smygreklam i form av "tester", "Banktjänstedetox", älgjakt, Pokemon Go-spelande och liknande. Jag kommer knappt ihåg när du lagade mat sist. Om jag är schysst och räknar potatisgratängen som du mest snackade sönder så var det en vecka sen, annars börjar det väl närma sig ett halvår skulle jag gissa på.

Om du tjänar mer pengar på att "testa" saker och ting eller unboxa så är det ju bara säga att det är det du vill göra för att du vill tjäna pengar. Mycket till matkanal är det ju inte.
Citera
2016-10-24, 20:18
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Stör mig nästan på det i det närmaste Amerikanska "Uhm"-ljudet då det förekommer i var och varannan mening. Är detta en miljöskada från tiden i utlandstjänst eller har du bott/vistats mycket i staterna?

Iomed att du rör dig bort ifrån regelrätt matlagning till unboxing och recensioner för att casha in på ditt varumärke vad sägs om att "leka tv-kock" i ett par klipp? Bjud in några Svenska/utrikiska Youtube förmågor, laga någonting mysigt, snacka lite skit, visa upp nån skojig produkt eller gör en shout-out till en sponsor och bara labba med formatet. Bara så att det faktiskt blir mer matlagning i rutan.

Om något lär det stärka varumärket utan att det sker på bekostnad av relevansen.
Citera
2016-10-24, 21:48
Medlem
Citat:
Men jag tycker ju det är en kul grej! Vet du hur mycket jag använder banktjänster varje dag? Betalar räkningar privat, fakturor åt företaget, loggar in med mobilt Bank-ID på ett gäng tjänster, använder mitt kort flertalet gånger etc.
Att jag får det att låta som när andra ska leva på socialen är du den första att påpeka. Kan inte riktigt se parallellen där. En sak kan ju faktiskt vara jobbig även om det finns annat som alltid är värre.
Om jag missar sista nattbussen måste jag kunna säga att det är jobbigt utan att nån direkt "Men fatta hur de har det i Aleppo då!!!!!".
Du har säkert skäl till varför du inte gillar Nordea, men jag delar inte din negativa uppfattning.
Men jag blir också lite konfunderad eftersom kuksugare i somliga fall uppfattas som något väldigt positivt. Du får nog utveckla det där lite

Nej jag har ingen aning hur ofta du använder dig av olika banktjänster, men låter bara så typiskt reklamigt.. Betala räkningar varje dag, seriöst?

Jaja jag ska inte vara här och gnälla eftersom mitt intresse är borta för din kanal. Ha en bra dag Johan och lycka till framöver.
Citera
2016-10-24, 23:02
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Frågor? Fire away!

Varför kan du inte starta en kampanj för att få tillbaka Bassets gamla vingummin? Att bara göra en video räcker inte. Varför inte börja skriva arga protestbrev på Facebook?
Citera
2016-10-25, 22:00
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Varför kan du inte starta en kampanj för att få tillbaka Bassets gamla vingummin? Att bara göra en video räcker inte. Varför inte börja skriva arga protestbrev på Facebook?
Enkelt svar: för att det inte ligger några pengar i att skriva arga protestbrev på Facebook.
Citera
2016-10-26, 01:02
Medlem
Matgeek är en supersnubbe på youtube, helt transparent vad han gör reklam för
förstår inte hur ni andra har mage att klaga.
Citera
2016-10-27, 21:17
Medlem
Leipreachans avatar
Tycker Johan ska ha eloge för att han är den enda svensken som vågat stå upp mot fjanten Gardell.
Citera
2016-10-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern

Alltså, att Basset's gjorde om sitt recept kan vara ett av de största dråpslagen som drabbat mitt sötsug på decennier. ALLA verkar rörande överens om att det blev skräp. Tror att ett av skälen är att de försöker få dem veganska och tänker att om några år har stormen blåst över.
Ett tag spekulerades det i om de gjorde det för att kunna byta tillbaka till det gamla receptet igen efter ett tag och då få ökade försäljningssiffror tack vare den PR som det medför. Men så verkar inte vara fallet.

De är alldeles för stora för att påverkas av konsumenterna. Såna där jättar kommer man inte åt på andra sätt än att köpa upp dem, sparka styrelsen och återinföra det gamla receptet.

Tro mig, jag har funderat på sätt men kommer inte på något.
Citera
2016-10-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Tycker Johan ska ha eloge för att han är den enda svensken som vågat stå upp mot fjanten Gardell.

Fick en del skit för det där när det begav sig, men jag pallar inte hur Jonas kör med sina enkla lösningar och klyschor som egentligen inte ger några lösningar. Bara framställer honom som en reko snubbe. Fast han inte är det.
Citera
2016-10-28, 00:07
Medlem
välkommenti bups avatar
Jag följer matgeek, eftersom han är den som liknar KBDProductionsTV mest på Sverige sidan.
(Vad jag vet)

Att han gör reklam och anpassar sig för att få ut några kronor stör mig inte. Jag är dock extremt sugen på att se hur långt det tar honom.
Citera
2016-10-28, 00:13
Medlem
Citat:
Såna där jättar kommer man inte åt på andra sätt än att köpa upp dem, sparka styrelsen och återinföra det gamla receptet.

Om vi gemensamt skramlar då?

Skämt åsido, försäljningen lär ju ha sjunkit enormt. Har observerat hur Bassets har fått mindre och mindre utrymme i butikshyllorna. Var på kryssning i somras, förr var Bassets 1 kilos-förpackningar ett "självklart" köp (Alla köpte Toblerone och Bassets i taxfreen), nu stod de i ett litet hörn och såg ingen som köpte dem. Har även hört folk på ICA stå vid godishyllan och önska de gamla tillbaka.
Citera
2016-10-28, 10:30
Medlem
whaks avatar
Jag tycker att Matgeeks kanal har sjunkit i kvalité om man jämför med typ för ett halvårsedan.
Nu har jag inte hunnit kolla på filmerna om Aioli och lamlägg så om vi tar bort dom två och kollar på dom 30 senaste klippen så för mig som matintresserad så är det kanskefem klipp som är intressanta / relevanta.

Men nu när kanalen är uppe över 100k subs så känns det som det blir mer kvantitet än kvalitet på klippen.
Jag kan tycka att företagsbesök, tester, unboxing osv är intressant.
Men som tidigare skribent nämde så håller jag med om att det är för mycket sådant just nu.

När du testade ST erik's chipsen och westvleteren så kan jag förstå för det är ju lite "one of a kind"

Matgeek om du läser detta så måste jag tacka för upplysningen om Electrolux, nu förstår jag bättre varför du har så mycket Electrolux.

Jag önskar att din kanal hittar mer tillbaks till sitt gamla jag gör den tiden var oerhört lärorik och intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in