Citat:
Nu har jag inte efterfrågat "ett recept varje dag" men jag tycker ju att en "MatGeek" bör fokusera på mat och inte "unboxing" (möjligen av köksutrustning då, men det är fortfarande oerhört tråkigt att se på), massa smygreklam i form av "tester", "Banktjänstedetox", älgjakt, Pokemon Go-spelande och liknande. Jag kommer knappt ihåg när du lagade mat sist. Om jag är schysst och räknar potatisgratängen som du mest snackade sönder så var det en vecka sen, annars börjar det väl närma sig ett halvår skulle jag gissa på. Matgeek var intressant i början men nu är det bara en massa tester, det vill säga indirekt reklam för ett märke, efter tester efter tester typ. Matlagningen är närmast obefintlig utan nu får vi bara se massa unboxingvideos, tester och besök hos matproducenter. Roligt som spontana inslag i en matkanal, men ganska tråkigt i längden måste jag säga.
Så här ligger det till: Att göra en receptfilm tar en oerhörd tid. Man måste göra receptet, provlaga det några gånger, filma alla delarna, dubbelkolla så allt är med, lägga ner flera timmar på klippning etc. Det finns inte utrymme att göra ett recept varje dag.
Unboxing är superpopulärt och ett klockrent sätt att visa upp det jag köpt eller fått skicka till mig. Ser inga som helst problem att göra reklam för saker (även sånt jag inte har nån som helt ersättning för) om det är bra grejer. Man måste få säga positiva saker om det som förtjänar att lyftas.
Besök hos matproducenter är något jag önskar jag kunde göra mer. Lärorikt likt gamla tidens Discovery och alltid lika uppskattat. Plus att jag ÄLSKAR att besöka allt från fabriker till små odlare och att få göra det jag älskar var ju målet med kanalen från början.
Till exempel så har jag precis kommit fram till Båstad efter att ha kört bil ner från Uppsala ikväll. I morgon blir det besök på Bjäre Chipsfabrik eftersom så många efterfrågat en film just om hur man gör chips och jag älskar deras chips.
Så här ligger det till: Att göra en receptfilm tar en oerhörd tid. Man måste göra receptet, provlaga det några gånger, filma alla delarna, dubbelkolla så allt är med, lägga ner flera timmar på klippning etc. Det finns inte utrymme att göra ett recept varje dag.
Unboxing är superpopulärt och ett klockrent sätt att visa upp det jag köpt eller fått skicka till mig. Ser inga som helst problem att göra reklam för saker (även sånt jag inte har nån som helt ersättning för) om det är bra grejer. Man måste få säga positiva saker om det som förtjänar att lyftas.
Besök hos matproducenter är något jag önskar jag kunde göra mer. Lärorikt likt gamla tidens Discovery och alltid lika uppskattat. Plus att jag ÄLSKAR att besöka allt från fabriker till små odlare och att få göra det jag älskar var ju målet med kanalen från början.
Till exempel så har jag precis kommit fram till Båstad efter att ha kört bil ner från Uppsala ikväll. I morgon blir det besök på Bjäre Chipsfabrik eftersom så många efterfrågat en film just om hur man gör chips och jag älskar deras chips.
Om du tjänar mer pengar på att "testa" saker och ting eller unboxa så är det ju bara säga att det är det du vill göra för att du vill tjäna pengar. Mycket till matkanal är det ju inte.