2016-10-21, 20:46
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Välkommen hit!

Du säger att du kan leva på 120K subs från youtube. Hur mycket pengar får du på det? Hur mycket fick du på 30K?

socialblade.com kan man få ut ganska mycket information, sen om siffrorna stämmer låter jag vara osagt men ger väl ett någorlunda hum om ekonomin.
Citera
2016-10-21, 21:51
Medlem
Amors avatar
Kul att du är här, dina klipp är perfekt att titta på som förströelse när man är uttråkad. Du har en smittande positiv energi.

Något jag stör mig lite på är dock din konstiga aversion mot lakrits, vilket innebär att du brukar sätta låga betyg på produkter som lakrits i sig. Hur kommer det sig att du är så emot lakrits? Har du börjat gilla det mer?
Citera
2016-10-21, 22:04
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
@MatgeekJohan, jag har inte riktigt förstått vad "United Screens" är. Vad har de med din kanal att göra? Lyfter du lön från dem?
Citera
2016-10-22, 01:00
Medlem
jhnsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanHistoryXL
@MatgeekJohan, jag har inte riktigt förstått vad "United Screens" är. Vad har de med din kanal att göra? Lyfter du lön från dem?

dom är typ som ett "skivbolag" fast för youtubers.
Citera
2016-10-23, 19:33
Medlem
Senaste videon var bara skämskudde

Tydligen har Nordea hört av sig och johan ska göra en "bank detox" där man inte använder några banktjänster på en vecka.. Och vad gör han då som reklamnisse, jo han rabblar upp hur mycket man måste använda banken och bank-id. Vilket jävla skitsnack.. En vecka, får det att låta som när andra idioter ska leva på socialen 1 månad för att testa på det hårda livet

Nordea är en jävla skit bank, hur kunde du sälja ut dig till dessa kuksugare Johan?
Citera
2016-10-23, 20:13
Matgeek var intressant i början men nu är det bara en massa tester, det vill säga indirekt reklam för ett märke, efter tester efter tester typ. Matlagningen är närmast obefintlig utan nu får vi bara se massa unboxingvideos, tester och besök hos matproducenter. Roligt som spontana inslag i en matkanal, men ganska tråkigt i längden måste jag säga.
Citera
2016-10-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Senaste videon var bara skämskudde

Tydligen har Nordea hört av sig och johan ska göra en "bank detox" där man inte använder några banktjänster på en vecka.. Och vad gör han då som reklamnisse, jo han rabblar upp hur mycket man måste använda banken och bank-id. Vilket jävla skitsnack.. En vecka, får det att låta som när andra idioter ska leva på socialen 1 månad för att testa på det hårda livet

Nordea är en jävla skit bank, hur kunde du sälja ut dig till dessa kuksugare Johan?

Eller hur, nu har det verkligen gått för långt. Tyckte kanalen var kul tidigare men nu känns det som att det kommer gå utför och kommer bli rena reklamfilmer för produkter som inte har så mycket med det kanalen var från början.
Citera
2016-10-23, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Eller hur, nu har det verkligen gått för långt. Tyckte kanalen var kul tidigare men nu känns det som att det kommer gå utför och kommer bli rena reklamfilmer för produkter som inte har så mycket med det kanalen var från början.

Håller med fullt ut, blir bojkott från och med nu.
Här var det stekta fläsket kokt.
Citera
2016-10-24, 00:28
Medlem
Något jag stör mig lite på är dock din konstiga aversion mot lakrits, vilket innebär att du brukar sätta låga betyg på produkter som lakrits i sig. Hur kommer det sig att du är så emot lakrits? Har du börjat gilla det mer? Generellt så gillar jag inte lakrits. Däremot när det är i kombination med något annat så tycker jag det är gott. Choklad och lakrits till exempel. Eller söta lakritsen i Gott & Blandat-påsen. Antar att det går att lära sig tycka om det som allt annat så vi får se hur det utvecklar sig.

Jag har inte riktigt förstått vad "United Screens" är. Vad har de med din kanal att göra? Lyfter du lön från dem? United Screens och Splay är Multi Channel Networks. De har en massa YouTube-kanaler i sitt stall och hjälper dem utvecklas samt hjälper till med säljet. De ordnar samarbetspartners, ställer upp med fotograf om jag behöver det och ser till att jag får den hjälp jag behöver. Det var de som hörde av sig till mig och tyckte jag skulle dra igång min kanal. Helt fantastiska och jag har dem att tacka för i princip allt.

Men jag tycker ju det är en kul grej! Vet du hur mycket jag använder banktjänster varje dag? Betalar räkningar privat, fakturor åt företaget, loggar in med mobilt Bank-ID på ett gäng tjänster, använder mitt kort flertalet gånger etc.
Att jag får det att låta som när andra ska leva på socialen är du den första att påpeka. Kan inte riktigt se parallellen där. En sak kan ju faktiskt vara jobbig även om det finns annat som alltid är värre.
Om jag missar sista nattbussen måste jag kunna säga att det är jobbigt utan att nån direkt "Men fatta hur de har det i Aleppo då!!!!!".
Du har säkert skäl till varför du inte gillar Nordea, men jag delar inte din negativa uppfattning.
Men jag blir också lite konfunderad eftersom kuksugare i somliga fall uppfattas som något väldigt positivt. Du får nog utveckla det där lite

Matgeek var intressant i början men nu är det bara en massa tester, det vill säga indirekt reklam för ett märke, efter tester efter tester typ. Matlagningen är närmast obefintlig utan nu får vi bara se massa unboxingvideos, tester och besök hos matproducenter. Roligt som spontana inslag i en matkanal, men ganska tråkigt i längden måste jag säga.
Så här ligger det till: Att göra en receptfilm tar en oerhörd tid. Man måste göra receptet, provlaga det några gånger, filma alla delarna, dubbelkolla så allt är med, lägga ner flera timmar på klippning etc. Det finns inte utrymme att göra ett recept varje dag.
Unboxing är superpopulärt och ett klockrent sätt att visa upp det jag köpt eller fått skicka till mig. Ser inga som helst problem att göra reklam för saker (även sånt jag inte har nån som helt ersättning för) om det är bra grejer. Man måste få säga positiva saker om det som förtjänar att lyftas.
Besök hos matproducenter är något jag önskar jag kunde göra mer. Lärorikt likt gamla tidens Discovery och alltid lika uppskattat. Plus att jag ÄLSKAR att besöka allt från fabriker till små odlare och att få göra det jag älskar var ju målet med kanalen från början.

Till exempel så har jag precis kommit fram till Båstad efter att ha kört bil ner från Uppsala ikväll. I morgon blir det besök på Bjäre Chipsfabrik eftersom så många efterfrågat en film just om hur man gör chips och jag älskar deras chips.
Citera
2016-10-24, 11:00
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatgeekJohan
text
Jag är prylbög ut till fingerspetsarna och älskar verkligen hur du vräker fram din Big Green Egg och grillar eller röker en bringa hela dagen i ditt pipelinerör.
Citera
2016-10-24, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Jag är prylbög ut till fingerspetsarna och älskar verkligen hur du vräker fram din Big Green Egg och grillar eller röker en bringa hela dagen i ditt pipelinerör.
Kul att höra Mitt största problem är att jag köper för mycket nya saker. Jag älskar när det kommer någon ny kamera, en grilltång som är lite bättre än den förra eller ett kol jag inte testat. Tidigare gick det ju helt enkelt inte men nu när jag kan skylla på att det är för jobbet har volymen ökat även om min fru är duktig på att informera mig om var gränsen mellan entusiastisk och hoarder går. Är väl också det som är extra kul med att få filma grejerna - man kan gräva ner sig så mycket mer i detaljer
Citera
2016-10-24, 16:11
Medlem
Gillar Matgeek mkt! =) Mattesterna och godis/snackstester är kul att se =)

Men att börja testa Nordeas banktjänster - där går gränsen!

Johan; sälj gärna ut dig åt företag som har med mat att göra. Men inte banker. Ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in