2020-02-13, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Om jag hade skrivit så hade jag förstås stått för det. Ta nu och svälj din missunsamhet och gör något konstruktivt istället för att sitta och gnälla om den harmlöse Matgeek.
Tja, du skrev ju att hans målgrupp "skiter fullständigt i lite klimathyckleri" (=trovärdighet) samt "om det finns högre kunskapsnivåer" (=kompetens) och att det bara var de grupper du räknade upp som gjorde det . Men att inte känna igen en omformulering av vad man faktiskt skrivit ger ju ett lika svagbegåvat intryck som att klicka sig in på en tråd i ett skvallerforum och klaga på att folk "gnäller om" den person som tråden handlar om, så man får ändå ge dig att du åtminstone ger ett konsekvent intryck.

Jag kan givetvis inte tala för någon annan i tråden, men om du tror att det är avundsjuka eller missunsamhet gentemot en vulgär grillpappa som knappt kan föra sig i möblerade rum och som har psyke som en fjortis som det handlar om från min sida, tar du lika rejält miste som när du tror att det bara är "sossar" och miljöpartister som bryr sig om kompetens och trovärdighet.
Citera
2020-02-13, 14:34
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Vänta nu här. Nyss var Matgreed något slags miljöföredöme, men nu är det plötsligt fel att "moralpredika mot en enda persone miljö(o)medvetenhet"? Hur ska du ha det egentligen?

Någon som däremot gärna sätter sig på höga hästar och klankar ner på andras klimatvanor är Matgreed själv (om han inte fått betalt för att ignorera det vill säga). Då är det klart att folk höjer lite på ögonbrynen när han ena veckan flyger till Milano för att titta på en lampa (!) och nästa vecka flyger till Texas för att titta på racing (!!). Det skär sig, som så ofta i hans fall, när det gäller trovärdigheten.

Sant. (otroligt hur insiktslös han själv är)
Bra skrivet!

Citera
2020-02-13, 20:07
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Tja, du skrev ju att hans målgrupp "skiter fullständigt i lite klimathyckleri" (=trovärdighet) samt "om det finns högre kunskapsnivåer" (=kompetens) och att det bara var de grupper du räknade upp som gjorde det . Men att inte känna igen en omformulering av vad man faktiskt skrivit ger ju ett lika svagbegåvat intryck som att klicka sig in på en tråd i ett skvallerforum och klaga på att folk "gnäller om" den person som tråden handlar om, så man får ändå ge dig att du åtminstone ger ett konsekvent intryck.
Jag är begåvad nog att förstå skillnaden mellan en halmgubbe och en omformulering. Det verkar du också vara och vi förstår ju varför du väljer den taktiken när du inte klarar av att debattera det som faktiskt skrivits.
Jag kan givetvis inte tala för någon annan i tråden, men om du tror att det är avundsjuka eller missunsamhet gentemot en vulgär grillpappa som knappt kan föra sig i möblerade rum och som har psyke som en fjortis som det handlar om från min sida, tar du lika rejält miste [...]
[/quote]
Hade jag trott att du var avundsjuk skulle jag ha skrivit det. Att du är missunsam är ju uppenbart. Eller har jag missförstått dig? Du kanske är glad för Mageeks skull och mycket väl unnar honom att kunna leva gott på sin hobby?

En tanke kunde kanske vara att du slutade titta på Matgeeks kanal om du inte gillar den. Skulle nog göra gott för ditt själsliv då det inte är nyttigt att vara missunsam och negativ.

Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Harmlös?
Ja, det tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Ja kanske, men det hindrar inte att jag med många tycker att han är osympatisk och allmänt usel youtuber.
Jag tycker han är bättre än minst 99% av alla Youtubers jag sett. Fast det kanske inte säger så mycket, i och för sig.
Citera
2020-03-06, 04:37
Medlem
Citat:
Jag är begåvad nog att förstå skillnaden mellan en halmgubbe och en omformulering. Det verkar du också vara och vi förstår ju varför du väljer den taktiken när du inte klarar av att debattera det som faktiskt skrivits.
Jag kan givetvis inte tala för någon annan i tråden, men om du tror att det är avundsjuka eller missunsamhet gentemot en vulgär grillpappa som knappt kan föra sig i möblerade rum och som har psyke som en fjortis som det handlar om från min sida, tar du lika rejält miste [...]
Hade jag trott att du var avundsjuk skulle jag ha skrivit det. Att du är missunsam är ju uppenbart. Eller har jag missförstått dig? Du kanske är glad för Mageeks skull och mycket väl unnar honom att kunna leva gott på sin hobby?

En tanke kunde kanske vara att du slutade titta på Matgeeks kanal om du inte gillar den. Skulle nog göra gott för ditt själsliv då det inte är nyttigt att vara missunsam och negativ.

Ja, det tycker jag.

Jag tycker han är bättre än minst 99% av alla Youtubers jag sett. Fast det kanske inte säger så mycket, i och för sig.[/quote]

Jäävligt mycket rövslickeri från din sida kanske du är anlitad av herrn själv? Forsätt försvara han så förstärks min tes.
Citera
2020-03-06, 10:12
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrtenGrabb163
Jäävligt mycket rövslickeri från din sida kanske du är anlitad av herrn själv? Forsätt försvara han så förstärks min tes.
Din tes är att Matgeek följer den här tråden och blev så orolig för vad en handfull anonyma flashbackare skrev att han kontaktade en random lågpostare (dvs jag) och betalar mig för att skrida till hans försvar?

Du är inte särskilt högutbildad, vad?
Citera
2020-03-08, 03:39
Medlem
Citat:
Din tes är att Matgeek följer den här tråden och blev så orolig för vad en handfull anonyma flashbackare skrev att han kontaktade en random lågpostare (dvs jag) och betalar mig för att skrida till hans försvar?

Du är inte särskilt högutbildad, vad?
Lågpostare? Du har 1.9k inlägg. Ingen har sagt något om betalning men nu när du nämner det så kan det även vara så att han betalar dig.
Forsätt svara och slicka hans röv, vi vet att du är i hans camp.
Citera
2020-03-08, 04:05
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrtenGrabb163
Lågpostare? Du har 1.9k inlägg. Ingen har sagt något om betalning men nu när du nämner det så kan det även vara så att han betalar dig.
Forsätt svara och slicka hans röv, vi vet att du är i hans camp.
Kan i och för sig tänka mig att du är van vid ett marknadsvärde på noll för dina tjänster men de flesta av oss brukar få betalt när vi blir anlitade.

Jag postar färre än ett inlägg om dagen och har ingen profil alls att tala om vare sig inom mat eller youtubande. Jag skulle vara ett helt bizarrt val att anlita om nu Matgeek skulle vilja anlita någon för att dra en lans för honom i en obskyr anonym internettråd.

Riktigt vilka du representerar med ditt "vi" är vidare oklart, du är ju nollpostare i den här tråden.

Själv tror jag ilskan mot Matgeek främst är en fråga om missunsamhet och avundsjuka. Matgeek sitter idag i Business Class på väg till San Francisco och det skaver som fan för tribaltatueringssossar som sparar och gnetar för att få råd att dra frugan (och hennes barn med andra pappor) till Thailand var femte år.
Citera
2020-03-11, 13:38
Medlem
SkogsKonungs avatar
Är han på allvar i Californen just nu...? Nästa vloggserie: "Hur jag lever med Corona och lever på spons samtidigt!"
Citera
2020-03-11, 15:46
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Är han på allvar i Californen just nu...? Nästa vloggserie: "Hur jag lever med Corona och lever på spons samtidigt!"

Han gör sig dessutom lustig över viruset på löpande band. Helt smaklöst.

Han den där alkisen som är med är dock lite underhållande. Han pratar så mycket och så forcerat att man riktigt ser hur Jonte står där och gräver in naglarna i handflatorna i ren frustration över att han inte får mest airtime.
Citera
2020-03-12, 11:19
Medlem
ETA2824-2s avatar
https://twitter.com/JohanHedberg/sta...90652626513920

Geeken skrev nyss "Jag tar det inte för omöjligt att Corona är den gemensamma fiende vi behöver för att svetsa ihop det här landet igen. Ur något ont kan det komma något väldigt gott." Som om de som skapar kaos i vårt land bryr sig om det blir ännu mer kaos.

Annie Lööf gillade inlägget, precis vad hans ego behövde
Citera
2020-03-13, 17:06
Medlem
Blorkums avatar
David som varit med i de senaste avsnitten.. Maken till saklig, sansad och ödmjuk person. Verkar kunnig på sitt område och inger förtroende.

Blir en ganska stark kontrast när de två umgås. Man märker hur Johan krystat försöker hänga med i samma lingo även om han, till skillnad från David, inte vet vad han pratar om.
Citera
2020-03-20, 19:41
Medlem
Dr.Katis avatar
Nu ska vi tydligen rädda krogar och barer!
Låna ut 1000:- och få konsumera för 2000:- när Corona är över, om nu krogen överlever!

Uppladdad idag 20/3 2020
https://www.youtube.com/watch?v=Vu8KQzchmAw
(David utklassar Matgreed på hans egen kanal!)

Haha, kolla Greedens skjorta! 😂
Senast redigerad av Dr.Kati 2020-03-20 kl. 20:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in