2025-06-04, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Flora margarin är väl en klassiker i sammanhanget. Kallade det otyg för flera år sedan, men så fort han blev sponsrad så var det "min barndoms favoritmargarin". Den moraliska kompassen snurrar runt åt alla möjliga håll.

Nja, det var väl inte pga moralen utan pga smaken han ansåg att margarin var skit...?

Det han tar upp nu är ju produkter som antingen utger sig för att vara något annat än dom är eller är framtagna på oetiska vis.

Att han kör en kappvändning gällande hurvida han gillar margarin på mackan eller ej är såklart inte samma sak, om än väldigt roligt.
Citera
2025-06-04, 19:40
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaeppdeba
Min sekreterare skulle inte vara efterbliven, så det förstår jag helt klart att du inte är.

Nu var det du som påstod saker, då bör man kunna presentera fakta. Men det är såklart för mycket begärt av en högt utbildad flicka som dig.
Du skulle bara veta ditt radioansikte.
Citera
2025-06-04, 19:42
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Nja, det var väl inte pga moralen utan pga smaken han ansåg att margarin var skit...?

Det han tar upp nu är ju produkter som antingen utger sig för att vara något annat än dom är eller är framtagna på oetiska vis.

Att han kör en kappvändning gällande hurvida han gillar margarin på mackan eller ej är såklart inte samma sak, om än väldigt roligt.
- Smaken? Nej du, det var mer än så. Här är ett axplock av hans citat:
"Sluta äta margarin. Ämnet som ger smörsmaken nu kopplat till Alzheimers."
- "det är skit och ett uselt substitut för smör"
- "Sluta ät margarin. Det är skit av så många olika skäl."

- "Milda - ett skamlöst utnyttjande av ett kulinariskt handikappat folk"

Ett år senare blev det ett fint sponsrat instagram-inlägg med "favoritmargarinet Flora. Lyckan är fullkomlig". Problematiken med alzheimers var som bortblåst.
Citera
2025-06-04, 19:48
Medlem
Maxima95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Johan är stenkåt på Louise, det syns lång väg. Skulle inte förvåna mig om de knullade under resan till Japan.

Det kan du gå och fantisera om, tror inte hon tänder på någon hel- eller halvbög till viktigpetter som Matgeek. Har aldrig varit säkrare på något i mitt liv än att den mannen har avnjutit penis både en, två och tre gånger men är en för stor mes för att stå för det.
Citera
2025-06-04, 19:59
Medlem
Citat:
- Smaken? Nej du, det var mer än så. Här är ett axplock av hans citat:
"Sluta äta margarin. Ämnet som ger smörsmaken nu kopplat till Alzheimers."
- "det är skit och ett uselt substitut för smör"
- "Sluta ät margarin. Det är skit av så många olika skäl."

- "Milda - ett skamlöst utnyttjande av ett kulinariskt handikappat folk"

Ett år senare blev det ett fint sponsrat instagram-inlägg med "favoritmargarinet Flora. Lyckan är fullkomlig". Problematiken med alzheimers var som bortblåst.

Tweeten om Alzheimer hade jag inte sett förr. Den lades ju dock upp 10 år innan reklamen för flora, så är tveksamt till att ämnet fortsatt är kvar i det. Således inga konstigheter.

Kan inte hitta mer han sagt/skrivit om margarin annat än det han skrev på sin blogg i samma veva. Vilket avhandlar smak.

https://matgeek.se/2012/07/23/smor-h...-harligt-smor/
Citera
2025-06-04, 20:37
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Tweeten om Alzheimer hade jag inte sett förr. Den lades ju dock upp 10 år innan reklamen för flora, så är tveksamt till att ämnet fortsatt är kvar i det. Således inga konstigheter.
Han hade något form av samarbete med Flora knappt ett år efter att dessa tweets gjordes. Finns bild på instagram när han har folk från Flora i hans hem 2013: https://www.instagram.com/p/dyygbivvyJ/
Citat:
Kan inte hitta mer han sagt/skrivit om margarin annat än det han skrev på sin blogg i samma veva. Vilket avhandlar smak.
Mina citat kommer från hans twitter (de finns kvar), så det där med att han bara har pratat om smak får du nog släppa.

Först säger han: "Sluta ät margarin, det är skit och ämnet som ger smörsmaken nu kopplat till Alzheimers." för att några månader senare skapa reklam för Flora i sitt eget kök. Förstår inte riktigt varför du gör allt i din makt för att försvara detta. Det är helt uppenbart en form av hyckleri.
Citera
2025-06-04, 23:02
Medlem
Citat:
Han hade något form av samarbete med Flora knappt ett år efter att dessa tweets gjordes. Finns bild på instagram när han har folk från Flora i hans hem 2013: https://www.instagram.com/p/dyygbivvyJ/

Mina citat kommer från hans twitter (de finns kvar), så det där med att han bara har pratat om smak får du nog släppa.

Först säger han: "Sluta ät margarin, det är skit och ämnet som ger smörsmaken nu kopplat till Alzheimers." för att några månader senare skapa reklam för Flora i sitt eget kök. Förstår inte riktigt varför du gör allt i din makt för att försvara detta. Det är helt uppenbart en form av hyckleri.

Ja det där med flora du länkar till ser som sagt roligt ut.

Återigen så pratar vi olika språk. Att han vänder kappan efter pengarna är vi nog ense om. Men det han gör idag är inte samma sak som du klagar över. Så länge flora plockade bort det farliga ämnet som påstods finnas i margarin så är det fullt rimligt att samarbeta med dom. Dock fortsatt roligt eftersom han tidigare avskytt margarin...

Dömer ingen på felaktiga grunder är vad jag sysslar med. Har svårt att se att Floras margarin innehåller farliga ämnen samtidigt som han gör ett samarbete med dom. Men du kanske har källor som visar på motsatsen? Bör inte Flora gått i graven för länge sen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in