Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-26, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Jag har inte hört han promota sin patreon på väldigt länge. När gjorde han det senast?
Nej, han gör inte det i regel längre. Hade samma diskussion med Luftis tidigare och poängterade just det (gick tillbaka och letade bland klipp men kunde inte hitta ett enda exempel på senare tid), men det verkar glömts bort.
Citera
2017-07-26, 10:02
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Nej, han gör inte det i regel längre. Hade samma diskussion med Luftis tidigare och poängterade just det (gick tillbaka och letade bland klipp men kunde inte hitta ett enda exempel på senare tid), men det verkar glömts bort.

Det står i varenda videobeskrivning, precis som jag skrivit tidigare.
Citera
2017-07-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Det står i varenda videobeskrivning, precis som jag skrivit tidigare.
Haha, så det är det du menar när du skriver att han "står och visar upp drönare för 100 000 spänn och samtidigt ber folk att skänka pengar via Patreon" att han i beskrivningen till klippet har med en länk dit? Det kan ju inte ens vara två procent som ser länken, än mindre som faktiskt går in? Men okej, jag erkänner att jag ändå hade fel, patreonen finns med och du har faktiskt inte explicit sagt att han tjatar om den i videosen - så poäng till dig!
Citera
2017-07-27, 02:14
Medlem
Johans våta dröm är att bli sponsrad av McDonalds, det är ganska uppenbart med tanke på att i princip den enda restaurang-maten han recenserar är deras svettiga burgare.

Säger en del om hans person - han vill framställa sig själv som finsmakare och förespråkar svenska och naturvänliga produkter. Men för en sponsor-deal är han villig att sänka sin standard till det värsta som finns på den kulinariska marknaden.
Citera
2017-07-27, 02:25
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Jag har inte hört han promota sin patreon på väldigt länge. När gjorde han det senast?

Varje gång. Det avhandlas några inlägg bakåt
Citera
2017-07-27, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Haha, så det är det du menar när du skriver att han "står och visar upp drönare för 100 000 spänn och samtidigt ber folk att skänka pengar via Patreon" att han i beskrivningen till klippet har med en länk dit? Det kan ju inte ens vara två procent som ser länken, än mindre som faktiskt går in? Men okej, jag erkänner att jag ändå hade fel, patreonen finns med och du har faktiskt inte explicit sagt att han tjatar om den i videosen - så poäng till dig!

Patreon används ju i regel av folk som gör värdefullt material men inte kan tjäna pengar på det på något annat sätt.

Fine om folk vill supporta Johan, men tror inte dom flesta inser att dom i princip ger honom pengar för att göra reklam som han tjänar ännu mer pengar på.
Citera
2017-07-27, 02:40
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Varför är det fel? Det är ju så han försörjer sig, han ber bara folk att betala något för dom videos dom har tittat på. Eftersom man inte måste betala något för att titta på youtube så är det så han måste gå tillväga.

Youtube sköter utbetalningarna.
Vi betalar genom att titta på reklam.
Så det är inte så han måste gå tillväga genom för att få betalt,han vill bara ha ÄNNU mer pengar. Lägg därtill att nästan alla filmer är sponsrade av en produktleverantör så får han betalt med råge.

Johans beteende förstör YouTube då vi bara hade fått se flera minuter långa reklamfilmer om alla betedde sig som honom och han fått sin vilja igenom.

Så avprenumerera honom och titta inte på hans videos och stöd istället personer som vill förmedla något seriöst och vettigt. Typ Rätt Rätt eller Ahoniemis
Citera
2017-07-27, 10:24
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Youtube sköter utbetalningarna.
Vi betalar genom att titta på reklam.
Så det är inte så han måste gå tillväga genom för att få betalt,han vill bara ha ÄNNU mer pengar. Lägg därtill att nästan alla filmer är sponsrade av en produktleverantör så får han betalt med råge.

Johans beteende förstör YouTube då vi bara hade fått se flera minuter långa reklamfilmer om alla betedde sig som honom och han fått sin vilja igenom.

Så avprenumerera honom och titta inte på hans videos och stöd istället personer som vill förmedla något seriöst och vettigt. Typ Rätt Rätt eller Ahoniemis

Håller med. Tumma även ned allt material som bara är förtäckt reklam.
Citera
2017-07-31, 08:07
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enGOATSE
Johans våta dröm är att bli sponsrad av McDonalds, det är ganska uppenbart med tanke på att i princip den enda restaurang-maten han recenserar är deras svettiga burgare.

Säger en del om hans person - han vill framställa sig själv som finsmakare och förespråkar svenska och naturvänliga produkter. Men för en sponsor-deal är han villig att sänka sin standard till det värsta som finns på den kulinariska marknaden.

Jag undrar om han inte redan har en deal med donken. När såg du han smaka Max eller främst BK sist? Typ att han får ett visst belopp för att prova ett antal burgare/alla nyheter. Men kommer oannonserat och betalar själv för att "inte vara sponsrad".
Citera
2017-07-31, 08:14
Medlem
UNPROFORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuluKing
Intrycket jag får är att han har stort ego och endast hans åsikter är de som räknas.

Får precis samma intryck. Verkar vara ett pretentiöst äckel, för att uttrycka mig milt.

Dessutom har han väl uppvisat anti-vita åsikter tidigare, vill jag minnas?
Citera
2017-07-31, 22:24
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Håller med. Tumma även ned allt material som bara är förtäckt reklam.

Av mig har han inte en spänn! kör adblock, så jävla skönt att veta att den jäveln får något av mig i alla fall! brukar tumma ned ibland, men du som verkar ha koll, har det någon betydelse? utöver en tumme ned sas?
Citera
2017-07-31, 22:26
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murvlish
Han är gift med en amerikan, så det vore rätt fånigt om han stod och sa BÄJKÅNN i sina klipp. Det om något vore teater.

Halv, det är hennes farsa som är amerikan! Detta skryter han vitt och brett med så fort tillfälle ges!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in