Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-01, 00:08
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Av mig har han inte en spänn! kör adblock, så jävla skönt att veta att den jäveln får något av mig i alla fall! brukar tumma ned ibland, men du som verkar ha koll, har det någon betydelse? utöver en tumme ned sas?

Ja, tumma ned för all del. Det funkar ju som motsvarigheten till en upp-tumme. Ju fler som visar sitt missnöje, desto mindre kommer YouTube att promota videon för folk som inte är prenumeranter.

Dessutom, om jag vore en utav hans otaliga sponsorer, så skulle jag bevaka innehållet jag betalat för, för att hålla koll på om publiken verkligen gillar materialet Johan producerar. Jag menar; det är ju till 90% krystat trams numera, som han får obscent bra betalt för. Det tycker jag att hans uppdragsgivare ska få veta, svart på vitt.
Citera
2017-08-01, 02:49
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Ja, tumma ned för all del. Det funkar ju som motsvarigheten till en upp-tumme. Ju fler som visar sitt missnöje, desto mindre kommer YouTube att promota videon för folk som inte är prenumeranter.

Dessutom, om jag vore en utav hans otaliga sponsorer, så skulle jag bevaka innehållet jag betalat för, för att hålla koll på om publiken verkligen gillar materialet Johan producerar. Jag menar; det är ju till 90% krystat trams numera, som han får obscent bra betalt för. Det tycker jag att hans uppdragsgivare ska få veta, svart på vitt.

Hej! haha jo att en tumme ner är motsatsen till en tumme upp, det är jag med på, men ok den promotas mindre då...det är ju bra! Kikade in på hans jävla kanal nu efter jag läst denna tråden, hamnade på en haul-video (hans svärfar är ju amerikan) Han måste ju ha något typ av beroende, köpmani, slängde upp grejer för 25k och skröt om, höjdpunkten var en panini-grillpanna, en sådan behöver ju alla. Alltså det är ju en sak om han behöver grejer till sitt nya sponskök, men det är ju lika mycket varje gång.
Sedan var det någon stjärna som kommenterat: Alltså du måste ju vara den mest respekterade youtubern i Sverige, skiter i drama ( vet ej vad han menar med det) och gör din grej och du gör det grymt!

Alltså visst att han riktat om sitt fokus och har numera 12-åringar som målgrupp, men verkar han inte ha orimligt mycket yngre fanboys? eller är jag ute och cyklar?
Citera
2017-08-03, 12:37
Medlem
boobacars avatar
Haha helt sjukt hur alla orkar hata så jävla mycket.. Killen har ju i princip sig själv som chef, varför skulle han inte använda sponsorer? Hur kan folk störa sig på det så mycket? Han är ju störtskön!
Citera
2017-08-03, 17:42
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Hej! haha jo att en tumme ner är motsatsen till en tumme upp, det är jag med på, men ok den promotas mindre då...det är ju bra! Kikade in på hans jävla kanal nu efter jag läst denna tråden, hamnade på en haul-video (hans svärfar är ju amerikan) Han måste ju ha något typ av beroende, köpmani, slängde upp grejer för 25k och skröt om, höjdpunkten var en panini-grillpanna, en sådan behöver ju alla. Alltså det är ju en sak om han behöver grejer till sitt nya sponskök, men det är ju lika mycket varje gång.
Sedan var det någon stjärna som kommenterat: Alltså du måste ju vara den mest respekterade youtubern i Sverige, skiter i drama ( vet ej vad han menar med det) och gör din grej och du gör det grymt!

Alltså visst att han riktat om sitt fokus och har numera 12-åringar som målgrupp, men verkar han inte ha orimligt mycket yngre fanboys? eller är jag ute och cyklar?

Det där handlar om att youtubers skvallrar om varandra och dissar varandra, har bråk med varandra osv.
Kallas för drama på Youtube, finns vissa kanaler som bara handlar om olika sorts draman mellan youtubestjärnor, t.ex. DramaAlert:
https://www.youtube.com/user/NewDramaAlert

där kan få dig en uppfattning vad det är för jävla avskum som är youtubestjärnor.
Jämför man dessa avskum med t.ex. Matgeek så inser man att han inte är speciellt jobbig i jämförelse med de där, riktiga jävla skitungar med miljontals subscribers som tjänar massor med pengar på att göra helt hjärndöda videor.

Med Matgeek har man iaf någon form av hantverk även om det är väldigt sponsrat.
De andra kanalerna som är stora, oh my LORD, please destroy this planet with fire NOW.
Så illa är det, idiocracy är på riktigt. Demokretiner hela högen. Matgeek är en smart grabb/gubbe som tjänar pengar på något han gillar att göra, more power to him.

Han är nog en av de sista jag skulle börja grina över på youtube, det är alla jävla demokretiner som är problemet med youtube, inte seriösa kanaler som matgeek.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2017-08-03 kl. 17:44.
Citera
2017-08-03, 21:01
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Det där handlar om att youtubers skvallrar om varandra och dissar varandra, har bråk med varandra osv.
Kallas för drama på Youtube, finns vissa kanaler som bara handlar om olika sorts draman mellan youtubestjärnor, t.ex. DramaAlert:
https://www.youtube.com/user/NewDramaAlert

där kan få dig en uppfattning vad det är för jävla avskum som är youtubestjärnor.
Jämför man dessa avskum med t.ex. Matgeek så inser man att han inte är speciellt jobbig i jämförelse med de där, riktiga jävla skitungar med miljontals subscribers som tjänar massor med pengar på att göra helt hjärndöda videor.

Med Matgeek har man iaf någon form av hantverk även om det är väldigt sponsrat.
De andra kanalerna som är stora, oh my LORD, please destroy this planet with fire NOW.
Så illa är det, idiocracy är på riktigt. Demokretiner hela högen. Matgeek är en smart grabb/gubbe som tjänar pengar på något han gillar att göra, more power to him.

Han är nog en av de sista jag skulle börja grina över på youtube, det är alla jävla demokretiner som är problemet med youtube, inte seriösa kanaler som matgeek.

Ok...jag är noll insatt i YT-världen! följer några få kanaler, som jag tycker är bra, sådant som du pratar om håller jag mig långt borta ifrån...men jag känner ju till någon enstaka och kan tänka mig ungefär hur de är, och ja det smärtar lite att dessa hjärndöda 17-åringar gör sådana jävla pengar!

Jo om du jämför med dem så...framstår väl alla som genier, men det är ju äpplen och päron deluxe! Han var bra, och han kan vara bra! men inte längre...när det började rulla in cash så hände något med en eventuella passion som fanns där innan, den byttes mot girighet! MEN ÅTERIGEN jag har inget emot spons, eller att folk tjänar pengar på Youtube, men man kan göra det på olika sätt! Hans sätt är mindre bra...nu kan det (lite tillspetsat) vara typ 6 min snack om någon jävla bank och sedan två minuter skiva kall potatis, på med lite majo och kryddor, och släng på en kvist grönt = potatissallad...och klippet heter "så gör du en enkel och god potatissallad"

Han kan bättre. Sedan har jag supersvårt för (som jag tidigare nämt) folk som hugger som kobror så fort någon kommer med lite kritik, det är direkt personangrepp, öh när du blir vuxen kanske du fattar ett och annat, be dina föräldrar lära dig hyfs, bla bla...sjukt otrevligt svarar han till folk! och han ju nästan inga vad jag sett i alla fall öh, hora, cp, du ska dö-kommentarer utan det är snäll kritik. Nja...jag vet inte jag, han verkar nog tycka att han själv är lite väl härlig ibland...
Citera
2017-08-03, 21:20
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Av mig har han inte en spänn! kör adblock, så jävla skönt att veta att den jäveln får något av mig i alla fall! brukar tumma ned ibland, men du som verkar ha koll, har det någon betydelse? utöver en tumme ned sas?
Jag kan bara hoppas att du förstår att hans inkomster inte handlar om antal uppspelade annonser eller antal upptummar utan i allt väsentligt om antalet views, och där bidrar du uppenbarligen.

Jag har alltid haft svårt för matgeek, men för att ha några starka åsikter emot honom måste man ha ett bra torftigt privatliv om jag ska vara ärlig
Citera
2017-08-03, 23:03
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Jag kan bara hoppas att du förstår att hans inkomster inte handlar om antal uppspelade annonser eller antal upptummar utan i allt väsentligt om antalet views, och där bidrar du uppenbarligen.

Jag har alltid haft svårt för matgeek, men för att ha några starka åsikter emot honom måste man ha ett bra torftigt privatliv om jag ska vara ärlig

Jag trodde nog att det var en kombo...mjo kan hålla med, känner mig nog lite klar med detta ämne nu haha! Men hur många ämnen på fb är livsnödvändiga?
Citera
2017-08-03, 23:24
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Jag trodde nog att det var en kombo...mjo kan hålla med, känner mig nog lite klar med detta ämne nu haha! Men hur många ämnen på fb är livsnödvändiga?
Men det här är ju en tråd som handlar om en enskild människa som råkar tjäna helt okej på sitt youtubande. Att sitta och hata som flera gör här på att han köper prylar sin yrkesverksamhet och använder sig av sponsorer är närmast äckligt.

Det är ett aktivt jävla val att kolla på youtube.
Citera
2017-08-12, 22:13
Medlem
whaks avatar
Såg idag på Youtube att matgeek har hamnat i en "catfight" med en "Ida Warg".
Även om Ida verkar totalt tappad i golvet så kändes det totalt meningslöst av Matgeek att "hänga ut henne". Hade inte han bara kunnat rycka på axlarna och låta henne vara?
Citera
2017-08-12, 23:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Även om Ida verkar totalt tappad i golvet så kändes det totalt meningslöst av Matgeek att "hänga ut henne". Hade inte han bara kunnat rycka på axlarna och låta henne vara?
Vet ej men backar hellre Matgeek än denna Warg.
Citera
2017-08-12, 23:41
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak

Måste nog ändå ta Matgeeks parti här...hon hade ju noll koll, och kunde inte backa upp någonting, utan bara -för att det är jättefarligt typ! tror man att citronsyra och majs är farligt så...
Citera
2017-08-13, 00:10
Medlem
Det är kanske lite utanför ämnet, men jag tycker det märkligt att den där Ida Warg är 29 år. Ganska många kvinnor verkar numera åldras utan att mogna. Lite som en del nektariner eller persikor. De ligger länge hårda och smaklösa, sedan plötsligt en dag är de rynkiga och vattniga .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in