Citat:
Ursprungligen postat av
Schnyggve
Hej! haha jo att en tumme ner är motsatsen till en tumme upp, det är jag med på, men ok den promotas mindre då...det är ju bra! Kikade in på hans jävla kanal nu efter jag läst denna tråden, hamnade på en haul-video (hans svärfar är ju amerikan) Han måste ju ha något typ av beroende, köpmani, slängde upp grejer för 25k och skröt om, höjdpunkten var en panini-grillpanna, en sådan behöver ju alla. Alltså det är ju en sak om han behöver grejer till sitt nya sponskök, men det är ju lika mycket varje gång.
Sedan var det någon stjärna som kommenterat: Alltså du måste ju vara den mest respekterade youtubern i Sverige, skiter i drama ( vet ej vad han menar med det) och gör din grej och du gör det grymt!
Alltså visst att han riktat om sitt fokus och har numera 12-åringar som målgrupp, men verkar han inte ha orimligt mycket yngre fanboys? eller är jag ute och cyklar?
Det där handlar om att youtubers skvallrar om varandra och dissar varandra, har bråk med varandra osv.
Kallas för drama på Youtube, finns vissa kanaler som bara handlar om olika sorts draman mellan youtubestjärnor, t.ex. DramaAlert:
https://www.youtube.com/user/NewDramaAlert
där kan få dig en uppfattning vad det är för jävla avskum som är youtubestjärnor.
Jämför man dessa avskum med t.ex. Matgeek så inser man att han inte är speciellt jobbig i jämförelse med de där, riktiga jävla skitungar med miljontals subscribers som tjänar massor med pengar på att göra helt hjärndöda videor.
Med Matgeek har man iaf någon form av hantverk även om det är väldigt sponsrat.
De andra kanalerna som är stora, oh my LORD, please destroy this planet with fire NOW.
Så illa är det, idiocracy är på riktigt. Demokretiner hela högen. Matgeek är en smart grabb/gubbe som tjänar pengar på något han gillar att göra, more power to him.
Han är nog en av de sista jag skulle börja grina över på youtube, det är alla jävla demokretiner som är problemet med youtube, inte seriösa kanaler som matgeek.