Flashback bygger pepparkakshus!
2016-11-30, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Kan vi sluta med det här barnsliga argumentet att alla som inte gillar nån "kändis" är avundsjuka?

En hel del gillar helt enkelt inte mängden reklam eller sponsrade videos på Johans kanal. Det betyder inte att vi helt plötsligt hatar honom, det betyder bara att produkten han producerar inte längre är lika värdefull, enligt några av oss. För mig personligen lämnar mängden spons en fadd smak och det är trots att jag tror att Johan verkligen gillar produkterna han hajpar i sina videos.

Å andra sidan så växer hans kanal varje dag och vem är jag att klanka ner på folkets smak? Allt jag kan säga är att jag, personligen, inte längre blir glad om jag ser en ny video eller kollar allt nytt. Men jag är bara en view och om Johan kan få tio nya för min gamla så spelar det ekonomiskt igen roll. Vad som spelar roll i längden är dock att man har ett varumärke som är trovärdigt och det vet Johan också.

Du sammanfattade mina tankar exakt. Då är vi två ialla fall.
Citera
2017-02-27, 15:38
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anbers
Hejsan Johan, tittar på dina videor ibland men blir lite frustrerad över att du så onyanserat pratar om hur viktigt det är att köpa svenskt kött och liknande. Man "skapar" inte jobb genom att köpa inhemskt bara för att det är inhemskt, det man gör är att hålla kvar ineffektiv produktion i Sverige istället för att de som nu jobbar som bönder jobbar med något som mer effektivt kan produceras här. Givetvis kan man ju köpa närproducerat av andra skäl men att påstå att det stärker ekonomin och skapar skatteintäkter är djupt okunnigt. Har väldigt svårt att respektera folk som presenterar egna spekulationer och åsikter som fakta.

Johan som har talat så mycket om att man ska köpa enbart Svenskt har nu sålt ut sig själv till "Carolines kök" och gör nu rekam för deras fantastiska färdigrätter gjorda på utländskt kött.
Skulle va intressant höra vad han själv har att säga om detta.
Nu är ju trovärdigheten som bortblåst, får man en bunt sedlar framför näbben så ändras plötsligt åsikterna till det motsatta?
Citera
2017-02-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Johan som har talat så mycket om att man ska köpa enbart Svenskt har nu sålt ut sig själv till "Carolines kök" och gör nu rekam för deras fantastiska färdigrätter gjorda på utländskt kött.
Nu är ju trovärdigheten som bortblåst, får man en bunt sedlar framför näbben så ändras plötsligt åsikterna till det motsatta?

Finskt kött........

Han svarar iofs i kommentarsfältet i videon "Besöker lilla matfabriken" med följande replik:

Så här va - jag väljer personligen svenskt kött i den mån det går. Varför? Jo, skapar arbetstillfällen, skatteintäkter och djurhållningen är fantastisk.
Tillverkare av färdigmat har ofta kött som kommer från ställen utanför EU. Det är så klart skit.
Carolines kök har sitt huvudkontor i Finland och gör inköpen där. Det är logiskt rent affärsmässigt och de får in väldigt bra kött.
Är det ett problem att det inte är svenskt? Nej, inte för mig. Om man är super-elitistisk och VÄGRAR annat än svenskt så förstår jag om man reagerar men vad folk inte fattar är att bara för att man strävar efter en sak så måste man inte alltid välja det.
Jag tycker ju man ska dricka vatten till maten men inte fan gör jag det JÄMT? Jag tycker man ska välja svenskt kött men äter ändå McDonalds ibland.
Jag försöker röra mer på mig men skäms inte för att äta en hel burk Ben & Jerrys framför TV:n

Den som är perfekt är välkommen att kasta första stenen 

https://www.youtube.com/watch?v=jm9-OI1pp5w
Citera
2017-02-27, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.

Definitivt en hycklare. Blir knappast förvånad över detta, minns att jag av-subbade honom rätt snabbt för ett par år sedan.
Citera
2017-03-12, 17:10
Medlem
Gillar att börja meningar med "Grejen är..."
Använder ofta engelska ord som "weird", "awesome" m.m
Rör mycket på armarna/händerna när han pratar
Citera
2017-03-12, 18:46
Medlem
Frank.Lucas.Heroins avatar
Är det någon annan som fått uppfattningen av att han och Andreas har en hemlig relation?
Citera
2017-03-12, 18:55
Medlem
Citat:
Hejsan Johan, tittar på dina videor ibland men blir lite frustrerad över att du så onyanserat pratar om hur viktigt det är att köpa svenskt kött och liknande. Man "skapar" inte jobb genom att köpa inhemskt bara för att det är inhemskt, det man gör är att hålla kvar ineffektiv produktion i Sverige istället för att de som nu jobbar som bönder jobbar med något som mer effektivt kan produceras här. Givetvis kan man ju köpa närproducerat av andra skäl men att påstå att det stärker ekonomin och skapar skatteintäkter är djupt okunnigt. Har väldigt svårt att respektera folk som presenterar egna spekulationer och åsikter som fakta.
Men den "ineffektiva" produktionen är troligen bättre både för din och djurens hälsa.
Citera
2017-03-12, 21:27
Medlem
Anberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Men den "ineffektiva" produktionen är troligen bättre både för din och djurens hälsa.

Har redan besvarat detta i ett tidigare inlägg.

Citat:
Givetvis kan man ju köpa närproducerat av andra skäl men att påstå att det stärker ekonomin och skapar skatteintäkter är djupt okunnigt.

Snälla förbättra din läsförståelse. Varför sätter du för övrigt "ineffektiva" inom citationstecken? Det är faktum att det är mer effektivt att producera kött utomlands än i Sverige pga att det är lägre löner och färre regleringar. I annat fall hade varken vi eller resten av EU behövt jordbrukssubsidier för att ha kvar jordbruket i den skala vi har det idag. Om vi tog bort subsidierna hade alla de som idag jobbar med jordbruk kunnat jobba med något annat som mer effektivt kan produceras här.
Citera
2017-03-18, 01:29
Medlem
blomodlarens avatar
Herregud vilket total smörja Johans videos har blivit. I princip varenda video är sponsrad. Första halvan av videon står han och pratar om produkten överdrivet länge, andra halvan gör han nån skit. Verkligen inga intressanta videos längre.

Tråkigt, jag gillade verkligen när han lagade mat, testade maskiner etc.

Nu är han och spelar in en video på en mjukostfabrik. Jaha.
Citera
2017-03-18, 02:59
Medlem
Antagonist88s avatar
Jag uppskattar delar av hans arbete, trevliga recept, tips och professionella klipp. Dock undrar jag om han är homosexuell? Han har ett väldigt flamboyant sätt i sina videos vilket stör mig men det kanske lika gärna är hur den moderne femnina mannen beter sig i dagens kulturellt havererade Sverige.
Citera
2017-03-18, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Jag uppskattar delar av hans arbete, trevliga recept, tips och professionella klipp. Dock undrar jag om han är homosexuell? Han har ett väldigt flamboyant sätt i sina videos vilket stör mig men det kanske lika gärna är hur den moderne femnina mannen beter sig i dagens kulturellt havererade Sverige.

Nja, han har iofs en fru och son men man vet ju aldrig i dagens samhälle. Sonen brukar i alla fall vara med i hans testar mat och godis-videos!
Citera
2017-03-21, 01:35
Medlem
Min bögradar får utslag när han är med sin polare. Kör han familj för att passa in, eller har han inte vågat sig ur garderoben ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in