Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-20, 18:52
Medlem
Följt han länge och prenumererade förut. Tyvärr har kvalitén på innehållet blivit mycket sämre och han känns mer och mer som en översittare och inte lika hemtrevlig som tidigare.

Något jag alltid stört mig på är hans sätt att uttala Bacon. Förmodligen helt korrekt uttal men låter fel här i Sverige och mer som att han säger så för att visa alla att han minsann uttalar det rätt och alla andra fel.

När ja började följa han så tyckte ja att hans kanal var bland top 5 av svenska youtubers nu tycker jag det mesta är ytligt sponsrat och inte lika intressant tyvärr.

Hoppas han kommer ner på jorden och får ordning på kanalen så kommer jag bli prenumerant igen.
Citera
2017-07-20, 20:33
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Följt han länge och prenumererade förut. Tyvärr har kvalitén på innehållet blivit mycket sämre och han känns mer och mer som en översittare och inte lika hemtrevlig som tidigare.

Något jag alltid stört mig på är hans sätt att uttala Bacon. Förmodligen helt korrekt uttal men låter fel här i Sverige och mer som att han säger så för att visa alla att han minsann uttalar det rätt och alla andra fel.

När ja började följa han så tyckte ja att hans kanal var bland top 5 av svenska youtubers nu tycker jag det mesta är ytligt sponsrat och inte lika intressant tyvärr.

Hoppas han kommer ner på jorden och får ordning på kanalen så kommer jag bli prenumerant igen.
Tycker kanalen har blivit något bättre på slutet, lite mer matlagning. Förhoppningsvis fortsätter han på det spåret när hans nya kök blivit färdigställt.

Jag förstår kritiken mot att det blivit genomsponsrat och det bli lätt lite jobbigt att titta på när varumärken skohornas in till höger och vänster men vafan, maten ska ställas på bordet även om 30 år så gäller att smida när järnet är varmt.
Citera
2017-07-20, 20:41
Medlem
murvlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Han är gift med en amerikan, så det vore rätt fånigt om han stod och sa BÄJKÅNN i sina klipp. Det om något vore teater.
Citera
2017-07-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murvlish
Han är gift med en amerikan, så det vore rätt fånigt om han stod och sa BÄJKÅNN i sina klipp. Det om något vore teater.

Jo förstår ju att det är därför men han säger det på ett väldigt speciellt sätt tycker jag och tar verkligen i och verkar njuta av att använda sig av det ordet haha. Aldrig hört en amerikan som uttalat det på det sättet heller. Men det är säkert rätt och håller med om att det vore dumt att säga fel om man nu ändå är van att uttala det som det "ska låta"
Citera
2017-07-20, 23:50
Medlem
NaZdravis avatar
Matgeek har sina bra sidor men seriöst, ett klipp om hur man gör en omelett?
Eller när ett avsnitt handlar om att dricka en kopp kaffe?
Citera
2017-07-21, 00:07
Medlem
Jag avprenumererade mig för ett tag sen efter att ha varit prenumerant i något år. Fick nog av produktplaceringen, överskådespeleriet som bara blir värre och inte minst prylbögeriet. Det som fick det att rinna över för mig var när någon i kommentarsfältet påpekade att även denna video var sponsrad, varpå han svarar att "ja, är det inte fantastiskt att jag får lön för en gångs skull?".

Kan rekommendera "Rätt rätt" och "Ahoniemis Mat" om det är matkanaler ni är ute efter.
Citera
2017-07-21, 00:39
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepmedi
Jag avprenumererade mig för ett tag sen efter att ha varit prenumerant i något år. Fick nog av produktplaceringen, överskådespeleriet som bara blir värre och inte minst prylbögeriet. Det som fick det att rinna över för mig var när någon i kommentarsfältet påpekade att även denna video var sponsrad, varpå han svarar att "ja, är det inte fantastiskt att jag får lön för en gångs skull?".

Kan rekommendera "Rätt rätt" och "Ahoniemis Mat" om det är matkanaler ni är ute efter.
Ja, Amir är en skön snubbe och verkar ha fötterna på jorden.
Citera
2017-07-25, 23:54
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepmedi

Det är väl lite det som verkar störa de flesta nuförtiden. Han är verkligen helt skamlös, när han står och visar upp drönare för 100 000 spänn och samtidigt ber folk att skänka pengar via Patreon för att han ska "kunna fortsätta verksamheten"
Citera
2017-07-26, 00:20
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Det är väl lite det som verkar störa de flesta nuförtiden. Han är verkligen helt skamlös, när han står och visar upp drönare för 100 000 spänn och samtidigt ber folk att skänka pengar via Patreon för att han ska "kunna fortsätta verksamheten"
Jag har inte hört han promota sin patreon på väldigt länge. När gjorde han det senast?
Citera
2017-07-26, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis

Varför är det fel? Det är ju så han försörjer sig, han ber bara folk att betala något för dom videos dom har tittat på. Eftersom man inte måste betala något för att titta på youtube så är det så han måste gå tillväga.
Citera
2017-07-26, 08:17
Medlem
Schnyggves avatar
Aldrig sett denna tråd förut...men tror att jag sökt efter en för längesedan, för att se om jag var helt ensam om att ogilla denna snubbe!

Har också prenumererat på hans kanal länge (inte längre) och jag gillar vissa videos, många är riktigt bra! men det var mest förr...det har liksom spårat nu! Jag har kommenterat en hel del genom åren...när jag berömt eller sagt något bra, hör jag aldrig något (inte för att ett svar är superviktigt, men ändå) men när jag kritiserar något, då jävlar! Då får man höra vilken omogen liten snorunge man är ( är 34år haha) och den typen av påhopp hela tiden...jag ser även detta fenomen när andra vågar sig fram för att kritisera något! han hugger direkt! Jag har aldrig skrivit något otrevligt, men han går från 0 till 1000 på e sekund i sina svar. Inte sällan ivrigt påhejad av yngre fanboys! Meh! kolla inte då! klart han måste ha spons!

...och sån andra redan sagt tycker jag inte det är fel med spons, men känner att många av hans filmer hade aldrig sett dagens ljus om det inte dykt upp en sponsor som han han klä ett klipp runt!
Vidare tycker jag faktiskt att han verkar vara djupt osympatisk! det är ibland svårt att sätta fingret på, men det finns där! riktigt vad det är vet jag inte...och detta fejkskratt sedan! herregud! det är ju inte av denna värld!
Jag brukar inte hata på någon såhär, men här känns det dessvärre befogat!

Har förövrigt också tänkt på detta med alla prylar, man behöver inte ju inte vara något geni för att förstå att det nog inte är så mycket "på randen till konkurs" i hans jag önskar att alla mina klipp var sponsrade!

Nä tror han behöver hitta tillbaka till grunden! Som ett av mina favvo-klipp som hette något i stil med två snabba bröd som alla klarar av! det innehållet är bra! Men nu när han jagar Pokemon och håller på med massa annat dravel så känns det som hans primärmålgrupp gått ifrån 20-45 till 7-14!
Citera
2017-07-26, 08:52
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Varför är det fel? Det är ju så han försörjer sig, han ber bara folk att betala något för dom videos dom har tittat på. Eftersom man inte måste betala något för att titta på youtube så är det så han måste gå tillväga.

Du verkar lyckligt ovetande om hur många miljoner den här killen drar in på sponsrade inlägg. Det är helt OK att han tjänar pengar, men det är ett jävla hyckleri att inbilla publiken att de måste bidra med pengar, när de redan bidrar med sin blotta närvaro, vilket gör att han kan ta betalat från sponsorerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in