2023-11-08, 18:15
Medlem
mangeman5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangeman5
Kan inte se någon vidare ljus framtid för det här företaget dock. De har precis fått en vd som har som enda intresse att sätta sig själv och sina egna intressen i centrum. Känns inte direkt som en högoddsare att Matgreed inte kommer att tveka på att ta risker som gynnar sig själv på bekostnad av företagets långsiktiga hälsa och stabilitet.

Förutspår också en starkt ogynnsam arbetsmiljö, där medarbetarna inte känner sig uppskattade eller hörsammade, eftersom VD:ns främsta intresse är att själv stå i rampljuset och skryta om sina egna framgångar.

Tänk att det blev precis som man trodde. Att det tog två månader innan de insåg vilken sinnessjuk narcissist de tillsatt är dock förvånande. Förhoppningsvis använder de sig av en mer kompetent rekryterare den här gången.

Backup av tweeten ifall han tar bort den.
Citera
2023-11-08, 18:17
Medlem
JerryCottons avatar
Är väl ingen större skräll med tanke på hans humör. Det skiter sig om han inte idel blir klappad medhårs. En riktig liten prinsessa kan jag tycka.
Citera
2023-11-08, 18:44
Medlem
Martensites avatar
Jahapp, han blev alltså kickad som VD efter bara två månader? Ett mycket klokt beslut av styrelsen. Matbögen hade garanterat kört företaget i botten om han hade fått fortsätta. Kommer väl en gråtvideo på Youtube inom kort.
Citera
2023-11-08, 19:05
Medlem
Grievers avatar
Samtidigt: Låter som ett professionellt företag som inte vet vad de vill utan kickar någon efter bara två månader. De får väl för helvete veta vad de köper, liksom.

Eller så gjorde han bort sig totalt på något vis.
Citera
2023-11-08, 21:08
Medlem
HotPopcorns avatar
Jag gissar att han försökt agera som att han ägde företaget själv. Tror han skulle behöva läsa på om hur aktiebolag fungerar. För det ÄR ju så att det blir mer komplicerat när man inte är både VD, styrelse och ägare samtidigt själv.
Citera
2023-11-08, 22:19
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Är väl ingen större skräll med tanke på hans humör. Det skiter sig om han inte idel blir klappad medhårs. En riktig liten prinsessa kan jag tycka.
Skulle kunna ligga något i det. Undrar om de hade koll på:
- ...hans passivt aggressiva beteende mot tittarna
- ...hur han är allergisk mot konstruktiv kritik
- ...hur han söker upp folk som pratat om honom i poddar & på forum och skriver arga meddelanden i PM
- ...hans narcissistiska tendenser

De trodde säkert att de anställde den klämkäcka personan som syns i alla Youtube-videos.
Citera
2023-11-09, 01:09
Medlem
Det är klart att det är svepskäl. Får man gå på dagen som VD så har det hänt något riktigt illa. Även fast man inte omfattas av LAS som VD så brukar de flesta bli kvar tills sin efterträdare kommer, om nu inte något har hänt så klart. Att man har olika visioner är inte ett tillräckligt skäl för att gå på dagen. Förmodligen har han varit kaxig/aggresiv, kört machorollen och sitt eget race, varit illojal eller inte tagit uppdraget på allvar. När det gäller Johan som man känner honom så är det nog en mix av allt.
Citera
2023-11-09, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Tänker du på Andreas, Dea?
Vad jag vet är han pappaledig, och ej homosexuell heller för den delen. Vet du nått annat?
Så kanske han heter, de brukade ju böga sig tillsammans förut. Antog att de var ett par men jag lägger mig inte i fall folk bögar sig även om man har familj och är pappa. Varför gjorde de slut?
Citera
2023-11-09, 02:23
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuskhora
Så kanske han heter, de brukade ju böga sig tillsammans förut. Antog att de var ett par men jag lägger mig inte i fall folk bögar sig även om man har familj och är pappa. Varför gjorde de slut?
Ge ETT konkret bevis på att de 'bögade'. I dare you!

Eller är det så att du inte har något att komma med? Vad otippat...
Citera
2023-11-09, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuskhora

Så det du säger är att du haft trekant med dem? För det är exakt det du just försöker berätta.
Citera
2023-11-09, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinterLampa
På IG såg jag matgeek meddela att hans vision om hur bolaget skall drivas framåt skiljer sig från styrelsens. torde väl rimligen vara ungefär det första man checkar av innan man signar en ny VD iofs....

En hund ligger begraven....

Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Ja, här är något underligt. Inte en chans att de inte hade diskuterat vad för strategier han skulle driva och vad de skulle göra så om inte styrelsen vänt på en femöring så ligger något annat bakom.

Så Matbögen har fått kicken från bolaget efter bara 2 månader!
Det blev som vi alla förutsåg. Men att det skulle ta ynka 2 månader överraskade även mig.
Citera
2023-11-09, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Skulle kunna ligga något i det. Undrar om de hade koll på:
- ...hans passivt aggressiva beteende mot tittarna
- ...hur han är allergisk mot konstruktiv kritik
- ...hur han söker upp folk som pratat om honom i poddar & på forum och skriver arga meddelanden i PM
- ...hans narcissistiska tendenser

De trodde säkert att de anställde den klämkäcka personan som syns i alla Youtube-videos.

Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton

Man känner igen typen, den sortens person som Matbögen är. Det är som ett gift i vilken organisation som helst.

Som ni skriver; han är passivt aggressiv, konfliktsökande, självgod, narcissistisk...
Den pyskosociala miljön i företaget hade blivit usel med honom som VD.

Företaget gjorde fel när de anställde honom. Men de kom som tur var på bättre tankar och gav honom kicken (något Matbögen aldrig kommer erkänna).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in