Anledningen till att Jonte fått ge sig ut och förvärvsarbeta, finns nu att beskåda på AllaBolag. Bolaget har gått från miljonöverskott till minusresultat på ett år.
Måste varit såsen som sänkte bolaget. Rörelseresultat om 813 papp, men resultat efter finansnetto om 117 - där är ju bara lite kortfristiga skulder i bolaget...
Att stå i Youtube-videeor och smaska, stöna och fnittra förtjust åt varenda matproducent som stuckit till en pengar för att göra just det är inte att kunna matbranschen. Det är som att säga att varje unge som sålt jultidningar "kan mediebranschen".
På IG såg jag matgeek meddela att hans vision om hur bolaget skall drivas framåt skiljer sig från styrelsens. torde väl rimligen vara ungefär det första man checkar av innan man signar en ny VD iofs....
På IG såg jag matgeek meddela att hans vision om hur bolaget skall drivas framåt skiljer sig från styrelsens. torde väl rimligen vara ungefär det första man checkar av innan man signar en ny VD iofs....
En hund ligger begraven....
Ja, här är något underligt. Inte en chans att de inte hade diskuterat vad för strategier han skulle driva och vad de skulle göra så om inte styrelsen vänt på en femöring så ligger något annat bakom.
Man förstod såklart att det här inte skulle bli speciellt långvarit, men att det bara skulle handla om 2 månader? Hade jag aldrig kunnat tänka mig...
Johan skrev att "det hade diskuterats noga så jag blev lite… överraskad" på twitter, så att företaget först nu skulle ha berättat om deras vision kan man såklart utesluta. Låter mer som ett svepskäl än något annat.
Kan Åsö ha anställt Johan i hopp om att försäljningen skulle skjuta i taket?
det ryktas om att geeken fått gå från sin vdroll iom att han har uppträtt hotfullt mot personal och delar av styrelsen, någon som kan bekräfta eller dementera?
edit: har fått detta rykte dementerat, det var tydligen fientliga aktörer som hade spridit medvetet falska rykten, möjligtvis fick de även honom avskedad från sin chefsposition, vem vet?
Senast redigerad av El-gigante 2023-11-08 kl. 18:22.