2016-12-24, 02:38
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Smart tänkt av EA att släppa milan mot juventus och alla spelare måste va italienare, går inte ens att få tag på en juve spelare för 10k dom rycker direkt och så är rugani i team of the week så hans vanliga kort är extinct och det måste va minst guld...

Korten har legat ute 59 min och 55 sec och dom är redan köpta blir tokig snart

Jag har försökt att köpa rugani och han som är cm i fucking 3 timmar nu dom instasäljer helt sinnesjukt
Citera
2016-12-24, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hoppas för din skull att du tog tipset i PM!

Jag hade på känn att nattens Sbc skulle kunna klaras med Movember så jag köpte tre Gomis och tre Ledley för ca 13.5k styck. En investering som hade inneburit förlust på 4K per kort om jag hade fel.

Sålde precis två Ledley för 34k och Gomis för 25k. Får mala på saken om jag ska lösa Perrin och Insigne med korten jag har kvar imorgon. God jul på er!

Tyvärr så hade jag så jävla mycket att göra igår, köpte iaf på mig en Gomis för 13,5k och sålde för 32k inatt när jag vaknade till. Kollade lite senare under eftermiddagen igår och då hade priser gått upp lite, till närmare 15k. Tänkte att jag kollar lite senare om jag kan hugga någon för 13-14k, kollade Gomis, Ledley, Dahoud. Funderade även på nån Gustavo som är lite högre ratad. MEN sen hade jag inte tid med alla förberedelser inför julafton.... ännu en missad möjlighet. Men ett kort med 17k vinst iaf, önskar jag haft mer tid igår och vågat mig på ett tiotal istället. Jaja, fick mycket annat gjort igår som har nödvändigt Tack gör tipset ändå!

Edit. Grämer mig som fan över det nu. Om jag hade köpt på mig 10 kort hade jag gjort 170k vinst på ett nafs. En eventuell förlust hade inte blivit så mycket. Hade det inte blivit något idag/imorgon hade man säkert kunna sälja dem för lite över discard ändå.
Senast redigerad av grahnen 2016-12-24 kl. 07:26.
Citera
2016-12-24, 11:05
Medlem
Citat:
Hm, jag gör en helt annan bedömning. 65k för en untradable CM med 83 i overall, dåligt skott och ganska sunkig pace? Då tycker jag Chadli var mer prisvärd även om det är en lite annan spelartyp. Jag sitter nog på slantarna jag. Detsamma gäller Alves och Vidal som jag inte alls tycker är värda pengarna. Alves ser väl OK ut men en liga jag inte spelar med och den sortens pengar för spelets minst viktiga position känns inte sexigt. Vidal för dyr för en untradable.

----------

Jag börjar tro att vi närmar oss slutet på Daily SBC. Möjligen en imorgon, sen borde det väl vara färdigt? Tror det är läge att sälja av alla IF och 84+ man har i klubben idag före 16. Den som mot förmodan sitter på movemberkort än borde sålt för länge sen. Ska bli skönt på ett sätt, har inte funnits några säkra investeringar alls denna vecka. Möjligen Movember Gomis då tidigare i veckan, men hur skulle man kunna veta att han skulle gå från 10.5k till 23k...

Gällande helgen tror jag att EA kommer köra någon slags Boxing Day-grej. Antingen i MM-form eller någon specialare. I princip alla ligor utom engelska har uppehåll (Skottland, Portugal, Belgien, Turkiet spelar lite också). Så gör som jag, fyll på med engelska spelare från alla lag - minst 5 per lag, kanske 20-30 spelare från Championship med - och tacka mig senare!

ska tilläggas att jag håller på LFC så SBC Can var en självklarhet..ska bygga ett fullt LFC lag så småningom..65k när man sitter på 2,4m är inte hela världen
Citera
2016-12-24, 11:19
Medlem
Fan Insigne var inte dyr..gjord för 35k
Citera
2016-12-24, 11:21
Medlem
EnLitenFryss avatar
Grahnen: gjort är gjort, vinst är vinst. Jag själv bommade 10k per Gomis-kort på att sälja igår natt istället för idag. Men ur ett annat perspektiv fick jag Sbc Perrin och gick 80k plus igår på en magkänsla. Inte fy skam.

M4sta: lfc jag med men i fut finns små lagsympatier, bara prestation räknas. Kan spela med Costa och Sterling om de levererar fast jag hatar dem irl

I valet och kvalet kring Insigne. Har IF Benaglio som vore utmärkt att lösa den med. Men kommer kortet användas? Era tankar?
Citera
2016-12-24, 11:42
Medlem
Citat:
Grahnen: gjort är gjort, vinst är vinst. Jag själv bommade 10k per Gomis-kort på att sälja igår natt istället för idag. Men ur ett annat perspektiv fick jag Sbc Perrin och gick 80k plus igår på en magkänsla. Inte fy skam.

M4sta: lfc jag med men i fut finns små lagsympatier, bara prestation räknas. Kan spela med Costa och Sterling om de levererar fast jag hatar dem irl

I valet och kvalet kring Insigne. Har IF Benaglio som vore utmärkt att lösa den med. Men kommer kortet användas? Era tankar?

äh tycker hans kort ser riktigt bra ut för en CM position lätt o hybrida med Bundesliga också... Gällande Insigne..Perfekt för min 3421 Serie A med IF Balotelli där framme.. ska bytas ut mot SIF Balo =)
Citera
2016-12-24, 11:54
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
äh tycker hans kort ser riktigt bra ut för en CM position lätt o hybrida med Bundesliga också... Gällande Insigne..Perfekt för min 3421 Serie A med IF Balotelli där framme.. ska bytas ut mot SIF Balo =)

Det är sant. Försöker tänka så Det är bra jobbat de. Hoppas du får mer såna magkänslor!

Lite osäker på SBC Insigne. Har ju hans IF och väldigt nöjd med det. Kort och klen men i övrigt go! Men tvek om jag kommer ha det laget länge till, kört med det länge nu. Då kan jag ju inte sälja honom ifall jag fixar hans SBC. O andra sidan kostar han 35k att fixa. Hans IF låg igår på runt 90k. Nu nere på 65-70k. Kanske går upp igen efter hans SBC försvinner?
Citera
2016-12-24, 12:23
Medlem
Vad tycker ni om Perrin? Hans stats ser ju riktigt bra ut för en CB! Lär väl kosta en 40k kanske. Är han värd det?
Citera
2016-12-24, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteFriday
Vad tycker ni om Perrin? Hans stats ser ju riktigt bra ut för en CB! Lär väl kosta en 40k kanske. Är han värd det?

Såg nu att den går att lösa för ca 20K! Står inte att laget måste ha rating eller är det jag som är seg?
Citera
2016-12-24, 13:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Perfekt länk med Sbc Kurzawa och hade köpt Movember-kortet för 14k. En 100% nobrainer att göra.
Citera
2016-12-24, 13:18
Medlem
Citat:
Såg nu att den går att lösa för ca 20K! Står inte att laget måste ha rating eller är det jag som är seg?

Hur löser du det för 20k? Movember guldkort går för minst 30k+?

Vad är alla sketna silver/brons movember kort till när dem inte ens går använda o sbcn.
Citera
2016-12-24, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Hur löser du det för 20k? Movember guldkort går för minst 30k+?

Vad är alla sketna silver/brons movember kort till när dem inte ens går använda o sbcn.

Köp Hopf för 10k och bygg upp ett lag med spelare från turkiska ligan. Undan tag är att ytterbackarna är billiga Guld Rare från Portugal för 700coins
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in