2016-12-02, 00:36
Medlem
Tips på förbättringar på detta lag tas gärna emot:

https://www.futbin.com/17/squad/529053

Icardi SIF är ett monster för mig, vräker in mål. Lite väl offensiv balans kanske men jag har vunnit 7 raka so far och med den trebacks-linjen löser man det mesta!
Senast redigerad av Adde1234 2016-12-02 kl. 00:45.
Citera
2016-12-02, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Tips på förbättringar i detta lag tas gärna emot:

https://www.futbin.com/squad-builder

Icardi SIF är ett monster för mig, vräker in mål. Lite väl offensiv balans kanske men jag har vunnit 7 raka so far och med den trebacks-linjen löser man det mesta!

du har länkat squad builder
Citera
2016-12-02, 00:49
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lw1
helt seriöst asså, va har dom gjort med det här spelet? Slita i tröja tills spelaren är naken är typ tillåtet, knuffa verkar vara tillåtet och även obstruktion! Vilket gör de helt världelöst att ha Ronaldo o bale när backarna har fördelarna att kunna utnyttja dom "fusken"

Fusken? Senast jag kollade på fotboll så sprang varken Ronaldo eller Bale förbi sina försvarare utan att dessa gjorde motstånd.
Om du kollar riktigt noga nästa gång en match går på tv så ser du nog att laget med snabbast spelare inte nödvändigtvis vinner. Spela ordentlig fotboll istället för att hålla in R2/RB i 90 minuter.
Citera
2016-12-02, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Fusken? Senast jag kollade på fotboll så sprang varken Ronaldo eller Bale förbi sina försvarare utan att dessa gjorde motstånd.
Om du kollar riktigt noga nästa gång en match går på tv så ser du nog att laget med snabbast spelare inte nödvändigtvis vinner. Spela ordentlig fotboll istället för att hålla in R2/RB i 90 minuter.

RT
Citera
2016-12-02, 07:45
Medlem
Har Aubameyang o Lewandowski som anfallare SIF Forsberg som CAM och Vidal, sanches som cm och luiz Gustavo som cdm. Men får verkligen inte anfallsparet att funka. Hur skulle ni spela dom? Vilja roller? Några costum tactics?
Citera
2016-12-02, 07:52
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macklin
Vad kan det finnas för anledningar att jag gick ner från div 2-5 sedan helt plötsligt så började jag vinna varje match. Spelarna tog löpningar, AIn attackerade och bröt allt. Fortsatte bara spela och är i div 2 och WL nu igen. Anslutning? Man matchas väl efter hur många vinster och förluster man har? Kan det vara så att när det går dåligt en längre period börjar man möta sämre spelare?
Jag har aldrig varit i div1. Varit nära ett par gånger. Men i div2 vinner jag typ varannan match och åker ur ibland. Men i div3. brukar det gå enkelt, kanske bara är slump och tur med motståndare. Sen spelar jag alltid bättre om jag är på bra humör och då kör jag lugnt med bollinnehav och inte bara pace pace.

Ett problem för mig är att mina mittbackar går bort sig totalt ibland. Kan spela lugnt och försiktigt med passningar och sen snor motståndaren bollen och mina mittbackar är och köper korv och motståndaren blir helt fri. Tips på nåt att ändra i taktik? Har tagit bort "offsidefälla"

Young boys-Basel alltså. Vem såg den komma? Tror jag skiter i MM denna gång, kan nog lösa Lazio-Roma rätt enkelt men använder spelare därifrån. Skulle vara kul med draft-token faktiskt då jag inte spelat det i år.
Citera
2016-12-02, 08:42
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Gjorde Real-Barca och Romderbyt. La ut 15k utöver det jag redan hade i klubben. Fick tillbaka typ 5k i de två paketen och hade kunnat sälja t.ex. Dennis Suarez och några andra istället och skitit i SBC. Det är fan vettigare. Hade 3 Basel-spelare jag säljer och några Lazio. Så går väl typ plus minus noll men hade gått plus typ 20k om jag sålt istället för använt spelarna i SBC.

Vad är draft-paket? Vad får man förutom en draft-polett?
Citera
2016-12-02, 09:46
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Sorry för trippelpost men blir alltid orolig när nånting inte funkar som det ska. Rädd för att bli hackad osv.

Någon annan som har problem? Kommer inte in på mobilappen och loggas ut från konsol. Skulle spela en match som avbröts precis innan den startade och fick som tur var ingen förlust. Vågar inte spela då nu och varför funkar inte mobilappen?

Mitt lag för övrigt: https://www.futbin.com/17/squad/531151
Skit att man sålde Buffon och IF RvP för man var dum och trodde de skulle sjunka efter SBC som var förut.
Citera
2016-12-02, 10:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Gjorde Real-Barca och Romderbyt. La ut 15k utöver det jag redan hade i klubben. Fick tillbaka typ 5k i de två paketen och hade kunnat sälja t.ex. Dennis Suarez och några andra istället och skitit i SBC. Det är fan vettigare. Hade 3 Basel-spelare jag säljer och några Lazio. Så går väl typ plus minus noll men hade gått plus typ 20k om jag sålt istället för använt spelarna i SBC.

Vad är draft-paket? Vad får man förutom en draft-polett?

En draftpolett + 4 gold items.

Lite förvånad över att du behöver lägga ut så pass mycket cash för att lösa SBC. Dels så är det ju klokt att köpa på sig lite spelare billigt i förhand, de flesta matcher går att sätta och det krävs inte så mycket framförhållning. Dels sjunker ju priserna stadigt under helgen på spelarna, att göra SBC första kvällen om du saknar pusselbitar är bara oekonomiskt. Fast jag vet, orka tålamod, jag är lite likadan

Sen är det ju som alltid med SBC. Även om du sitter med alla kort som krävs på hand för discardpriser kan det vara en riktigt dålig affär att genomföra SBC. Som jag igår, gjorde RSL vilket jag säkert torskade 10kpå.
Citera
2016-12-02, 10:51
Medlem
KorvkastarNs avatar
Varför känns champions som ett helt annat spel? gubbarna känns sjukt degiga och passningarna känns slöa som fan :O
Citera
2016-12-02, 10:51
Medlem
jaybones avatar
Åkte ur kvalet till weekend league på straffar i finalen igår. Vet inte om jag ska skratta eller gråta

Orkar man ens bänka sig hela helgen om man kvalar in? Det är väl det man ska göra om man vill få ut något av weekend-leauge?
Citera
2016-12-02, 11:02
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
En draftpolett + 4 gold items.

Lite förvånad över att du behöver lägga ut så pass mycket cash för att lösa SBC. Dels så är det ju klokt att köpa på sig lite spelare billigt i förhand, de flesta matcher går att sätta och det krävs inte så mycket framförhållning. Dels sjunker ju priserna stadigt under helgen på spelarna, att göra SBC första kvällen om du saknar pusselbitar är bara oekonomiskt. Fast jag vet, orka tålamod, jag är lite likadan

Sen är det ju som alltid med SBC. Även om du sitter med alla kort som krävs på hand för discardpriser kan det vara en riktigt dålig affär att genomföra SBC. Som jag igår, gjorde RSL vilket jag säkert torskade 10kpå.
Krävdes ju spanska spelare och ett visst betyg så behövde köpa några där. Visst är det bättre att vänta men var länge sen jag öppnade paket så var otålig. Gillar inte allt gnäll om tur med paket faktiskt (kolla kommentarerna hos ea på facebook när de lägger upp nåt om Fifa) för det är ett lotteri. Typ som att man skulle gnälla på triss för man köpt 100 lotter men inte blivit miljonär än.

Någon annan som har problem? Typiskt när man är ledig. Är inne på konsolen men det går segt att ladda så vågar inte starta match och mobilappen funkar inte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in