2016-12-23, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Förstod inte att man måste trycka på basic då det står på basic från början

Därför jag skrev att du skulle byta till hunter och sedan tbx till basic
Citera
2016-12-23, 05:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Can ca 60k o göra...blir o göra dirr

Hm, jag gör en helt annan bedömning. 65k för en untradable CM med 83 i overall, dåligt skott och ganska sunkig pace? Då tycker jag Chadli var mer prisvärd även om det är en lite annan spelartyp. Jag sitter nog på slantarna jag. Detsamma gäller Alves och Vidal som jag inte alls tycker är värda pengarna. Alves ser väl OK ut men en liga jag inte spelar med och den sortens pengar för spelets minst viktiga position känns inte sexigt. Vidal för dyr för en untradable.

----------

Jag börjar tro att vi närmar oss slutet på Daily SBC. Möjligen en imorgon, sen borde det väl vara färdigt? Tror det är läge att sälja av alla IF och 84+ man har i klubben idag före 16. Den som mot förmodan sitter på movemberkort än borde sålt för länge sen. Ska bli skönt på ett sätt, har inte funnits några säkra investeringar alls denna vecka. Möjligen Movember Gomis då tidigare i veckan, men hur skulle man kunna veta att han skulle gå från 10.5k till 23k...

Gällande helgen tror jag att EA kommer köra någon slags Boxing Day-grej. Antingen i MM-form eller någon specialare. I princip alla ligor utom engelska har uppehåll (Skottland, Portugal, Belgien, Turkiet spelar lite också). Så gör som jag, fyll på med engelska spelare från alla lag - minst 5 per lag, kanske 20-30 spelare från Championship med - och tacka mig senare!
Citera
2016-12-23, 08:34
Medlem
Kommer inte heller göra Vidal pga priset, men han ser ju ut att vara ett riktigt monster! Tänk ett mittfält med SBC-Vidal, IF-naingolan och typ Pogba de hade ju ätit upp vem som helst!

Hypen kring Vidal gjorde ju dock att man fick en bra vinst på tex Ribery under natten. Budade hem 10 st för 22-23 k igår och inatt sålde de för 35k som mest. Har ett par IF-Latza och Kerbrat kvar dock de sjönk fortare än vad jag hade hoppats på :/
Men är det inte två futmas-SBC kvar? Enligt den där listan med potentiella namn så var det ju fram till den 25e?
Citera
2016-12-23, 08:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras
Kommer inte heller göra Vidal pga priset, men han ser ju ut att vara ett riktigt monster! Tänk ett mittfält med SBC-Vidal, IF-naingolan och typ Pogba de hade ju ätit upp vem som helst!

Hypen kring Vidal gjorde ju dock att man fick en bra vinst på tex Ribery under natten. Budade hem 10 st för 22-23 k igår och inatt sålde de för 35k som mest. Har ett par IF-Latza och Kerbrat kvar dock de sjönk fortare än vad jag hade hoppats på :/
Men är det inte två futmas-SBC kvar? Enligt den där listan med potentiella namn så var det ju fram till den 25e?

Du har rätt, det blir daily SBC fram till den 25e.

Citat:
New this year, from Dec 16th through to Dec 25th, daily Squad Building Challenges will feature players who wear shirt numbers corresponding to the date the Challenge goes live.

Jag tror ändå det är smart att börja avlasta IF/Movember/84+ man inte använder. Även om prisdroppen kommer gå långsamt eftersom sådana kort försvunnit från marknaden, tror jag många har suttit på sina kort för att se vad som sker med SBC.

Denna lilla intressanta rad läste jag också på EAs hemsida:

Citat:
Also new in Squad Building Challenges is the return of Mystery Packs! From Dec 25th to 27th, the Mystery Packs will be available as an SBC reward.

Det intressanta här är vad slags SBCer det kommer bli för att få mystery packs. Här tror jag som jag skrev ovan på PL-relaterade SBCs pga deras julschema. Om EA vill vara elaka, engelska nedre divisionerna.
Citera
2016-12-23, 10:37
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolfRoland
Någon annan som det laggar satan i kväll? Spelar säsonger.

Hade också lagg i många matcher igår...

Xbox One.
Citera
2016-12-23, 11:50
Medlem
rasmusens avatar
Sålde av hela mitt lag igår när jag försökte lira med feber och fick nog.. halvvärt kanske men backade inte något i alla fall. Tänkte hålla på pengarna tills marknaden har gått ner sig lite, då den verkar förvånansvärt hög just nu.

Har någon tips på ett "billigt op" lag så duktiga på dribblingar som möjligt? Gärna någon annan liga än dom absolut största.
Citera
2016-12-23, 12:04
Medlem
tjena, jag undrade en sak om winterupgrades som brukar komma i februari är det väl? Jag skulle iallafall vilja veta hur det går till? Visst är det spelarens vanliga kort som blir uppdaterat med stats o i vissa fall positions byte?

Jag har spelat FUT sen 2010 men nu står det helt still i huvet, jag har för mig att jag hade några bra spelare med deras IF kort o när Aguero till ex fick en upgrade så tappade jag massa pengar eftersom den fick samma stats som min IF. Minns jag rätt nu eller får IF också en uppgradering?

Iår lär ju A. Sanchez, Kante, Donnarumma, mane mfl få en upgrade o bör man då investera i deras IF eller NIF?
Citera
2016-12-23, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ACM81
tjena, jag undrade en sak om winterupgrades som brukar komma i februari är det väl? Jag skulle iallafall vilja veta hur det går till? Visst är det spelarens vanliga kort som blir uppdaterat med stats o i vissa fall positions byte?

Jag har spelat FUT sen 2010 men nu står det helt still i huvet, jag har för mig att jag hade några bra spelare med deras IF kort o när Aguero till ex fick en upgrade så tappade jag massa pengar eftersom den fick samma stats som min IF. Minns jag rätt nu eller får IF också en uppgradering?

Iår lär ju A. Sanchez, Kante, Donnarumma, mane mfl få en upgrade o bör man då investera i deras IF eller NIF?
Det släpps nya NIF-kort på spelare som får en upgrade, ett eventuellt IF-kort kommer däremot att uppgraderas om dennes NIF-kort blir lika bra som det IF-kortet.
Hittade en rätt bra förklaring på en sida:

Citat:
- Upgrades will be applied to NEW non-in-form players found in packs. Non-IF players that are already in your Club will not receive an upgrade.

- If an upgraded player’s new OVR rating is equal to or surpasses his existing first in-form’s rating, his IF cards will be upgraded accordingly.

- If an upgraded player’s new OVR rating does not equal or surpass his existing in-form’s rating, his IFs will not receive upgrades. (Ex: Bolasie has been upgraded from 76 to 79 OVR, therefore his 80 OVR IF will not receive an upgrade)
However, if an upgraded player with an existing IF gets upgraded across Quality tiers (eg. Silver to Gold), his lower-quality IF will not be upgraded. This preserves the in-form’s high value. (Ex: Ighalo has been upgraded to a Gold, but his existing silver IF will not receive an upgrade and will remain Silver.)
Citera
2016-12-23, 16:23
Medlem
C0ws avatar
Mötte en snubbe vars lag bestod av

Neymar-CR7-Messi
Modric-OTWPogba-OTWKante
IFAlbba-IFRamos-Koscielny-ScreamBellerin
De Gea

Han slängde sedan in Griezmann och Suarez.

Jag kör över honom totalt med ett lag som består av billiga/medel-dyra OP epl spelare (Martial, Musa, Remy och gänget).

Han gör första målet, går sedan in i PTB-läge. Lyckas vända och på så sätt tvinga honom ut ur PTB och det slutar med 6-1 för mig. Behöver jag nämna att han skickade mig ett meddelande där han säger att han hoppas att jag dör i cancer?
Citera
2016-12-23, 16:46
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w

Neymar-CR7-Messi
Modric-OTWPogba-OTWKante
De Gea

Jag kör över honom totalt med ett lag som består av billiga/medel-dyra OP epl spelare (Martial, Musa, Remy och gänget).

Han gör första målet, går sedan in i PTB-läge. Lyckas vända och på så sätt tvinga honom ut ur PTB och det slutar med 6-1 för mig. Behöver jag nämna att han skickade mig ett meddelande där han säger att han hoppas att jag dör i cancer?

Haha, vidrigt jävla barn, skönt att han åkte på däng.
Citera
2016-12-23, 16:46
Medlem
Hondishs avatar
nån som har testat brozovic SIF som CAM?
Citera
2016-12-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w

Neymar-CR7-Messi
Modric-OTWPogba-OTWKante
De Gea

Haha det är efter sånna matcher man mår som bäst Det är lätt att plöja ner pengar i Fifa och få ett bra lag, tyvärr måste man ju kunna spela också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in