2016-06-24, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
En tanke kring att ev. kunna hjälpa MM är ju att skaffa en mobiltelefon till honom som han enbart kan använda till Swish. Den behöver ju inte ens vara registrerad så då kan han fortsätta att vara "anonym" men ändå lämna ut telefonnumret till den som vill skicka över pengar som då garanterat stannar hos honom. Eller tänker jag fel?

Det är en bra tanke. Om MM skaffar Swish med ett nytt nummer (som han vill lämna ut) så kan han få donationer på det sättet. Det enda problemet är att verifiera att det verkligen är MM som man swishar till, men samtidigt så står det ju vem man skickar betalningen till (namnet på bankkontot?).

Utöver barnen är MM utan tvekan den som fått lida mest av CH:s yrkeskriminalitet. MM var väldigt godtrogen och snärjdes av det fagrare könet, men han hanterade situationen väl när han insåg vad som faktiskt föregick.

Någon ringde till inkassobolag för ett tag sedan och då hade CH väldigt stora skulder där också. Denna summa har säkerligen ökat.
Senast redigerad av Pezten 2016-06-24 kl. 02:06.
Citera
2016-06-24, 02:15
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Ny information!

Efter en snabb rundringning till lite olika inkassobolag kan jag meddela att Catrin har följande skulder:

Intrum - 92 000 kronor
Alektum - 10 500 kronor
Visma - 86 000 kronor
Lindorff - 22 500 kronor
Sergel - 53 200 kronor
Colligent (tidigare Collector) - 47 200 kronor
Gothia - 17 000 kronor

Totalt - 328 400 kronor

Det här är bara de inkassobolag jag kontaktat. Vet att det finns fler bolag och det verkar rimligt att anta att hon skulle ha skulder även hos övriga. Och det här är skulder hon har utöver skulden till kronofogden och skadestånden.

Hennes totala skulder är alltså (åtminstone):

Kronofogden - 210 000 kronor
Inkasso - 328 400 kronor (minst)
Skadestånd - 240 300 kronor (+ ränta enligt 6 § räntelagen från 2012/2013 tills hon betalar)

Totalt - 778 700 kronor (+ ränta)

Enligt hennes egen utsago hade hon skulder på ca 120 000 kronor innan domen. Det var (överraskande nog) bara skitsnack.

Hon har skulder till inkassobolag. De här siffrorna skulle kanske ingå i trådstarten?
Citera
2016-06-24, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Vem är hennes bestie?

https://catrinhedlund.com/2016/06/23...ys-hos-bestie/

Maddekarlssson (ja tre S) på instagram, bor också uppe på norrtuna. Och arbetar på förskolan med Catrins ungar.
Citera
2016-06-24, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Det är en bra tanke. Om MM skaffar Swish med ett nytt nummer (som han vill lämna ut) så kan han få donationer på det sättet. Det enda problemet är att verifiera att det verkligen är MM som man swishar till, men samtidigt så står det ju vem man skickar betalningen till (namnet på bankkontot?).

Utöver barnen är MM utan tvekan den som fått lida mest av CH:s yrkeskriminalitet. MM var väldigt godtrogen och snärjdes av det fagrare könet, men han hanterade situationen väl när han insåg vad som faktiskt föregick.

Någon ringde till inkassobolag för ett tag sedan och då hade CH väldigt stora skulder där också. Denna summa har säkerligen ökat.

Fast iofs så är ju namnet redan känt så det borde ju inte vara nåt problem, egentligen.
Citera
2016-06-24, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det måtte vara väldigt obekräftade rykten iom att det skrivits en hel del i tråden om vårdnadstvisterna. Ingen stans har det stått att hennes mamma skulle ha vårdnaden, det är en rätt befängd tanke.

Har hört det länge. Dels av folk som bott granne med henne och så är det "snacket på stan". Att det är därför hon kan resa så mycket och dra ut och festa varje helg och därför ungarna är så mycket hos hennes mamma. För att mamman har vårdnaden eller det primära ansvaret för ungarna. Vet bla att hennes mamma tidigare kom hem till Catrin på morgonen för att laga frukost och få ungarna till fsk.
Om det ligger någon sanning i det vet jag inte men det skulle förklara varför hon kan "skita" så mycket i ungarna och leva sitt egna liv
Citera
2016-06-24, 11:48
Medlem
Mina vägar korsades med Catrin i 2005 då hon gick i samma klass som min bästa kompis. Och hon har alltid lurat folk.

Hon jobbade i garderoben på hamnmagasinet och tog 20kr för att hänga upp jackan till folk trots att garderoben ingick i entrépriset. 20x500 på en kväll var väl en bra inkomst rätt i fickan.

Ett tag var hon fältsäljare för 3 och öppnade abonnemang i sina kompisars namn för att ringa sin pojkvän B*ice som då spelade basket i USA.

Hastigt och lustigt hoppade hon av gymnasiet för att hon kommit med i Top model, i verkligheten drog hon utomlands för att ta en bartender kurs.

Hon snodde pengar ur kassan på nattklubbar hon jobbade men fick sparken efter en stund då dom hade övervakningskameror.

Sen drog hon till USA och Dubai där hon blev "baksetproffs" (låt mig tillägga ett lol)

När Kevin var 1-2 år planerade hon ju att göra en säsong som bartender på Gotland även fast hon redan då var ensamstående.
Citera
2016-06-24, 11:50
Medlem
Att vara "någon" har alltid varit viktigt för Catrin. Det var häftigt att hänga på café opera och andra inneklubbar i Sthlm redan när hon var 18 år. Vi som hellre hängde i Tälje var liksom alltid under henne som lekte rik på studiebidraget 🙈😂
Citera
2016-06-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraemmha
Har hört det länge. Dels av folk som bott granne med henne och så är det "snacket på stan". Att det är därför hon kan resa så mycket och dra ut och festa varje helg och därför ungarna är så mycket hos hennes mamma. För att mamman har vårdnaden eller det primära ansvaret för ungarna. Vet bla att hennes mamma tidigare kom hem till Catrin på morgonen för att laga frukost och få ungarna till fsk.
Om det ligger någon sanning i det vet jag inte men det skulle förklara varför hon kan "skita" så mycket i ungarna och leva sitt egna liv

Om AH hade haft vårdnaden om barnen hade inte ML skickat in en stämningsansökan emot CH. Men det kanske kan vara att AH istället för socialen går in och stöttar CH?
Citera
2016-06-24, 13:21
Medlem
Citat:

Jag har känt ensamstående kvinnor med barn som har fått motsvarande stöttning av sina mödrar.

I vissa fall är det faktiskt en nödvändighet om barnen alls ska ha någon chans att växa upp till någorlunda människor.

En kvinna jag kände lagade aldrig mat, hennes barn levde på risifrutti och kall falukorv om inte "mormor" kom dit och lagade mat.
En fantastisk mormor som dessutom lärde barnen att laga mat så att dom dagar då hon inte kunde vara där så kunde dom i alla fall steka köttbullar och koka makaroner eller pulvermos till middag.

Den kvinnan hade ensam vårdnad om sina barn och nekade pappan umgänge för att han var olämplig som förälder.
Citera
2016-06-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLegerat
Om AH hade haft vårdnaden om barnen hade inte ML skickat in en stämningsansökan emot CH. Men det kanske kan vara att AH istället för socialen går in och stöttar CH?

AH är enda anledningen CH har fortsatt ensam vårdnad. Om AH hjälper CH men Förstör för ML gällande barnen?
Citera
2016-06-24, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111bombastic
AH är enda anledningen CH har fortsatt ensam vårdnad. Om AH hjälper CH men Förstör för ML gällande barnen?

Å andra sidan så har ju anhöriga, allra helst en mormor, stora möjligheter idag att enligt lag få ev. vårdnad. Om nu mormodern varit så involverad i barnens uppväxt så är ju detta inget dåligt i sig.
Det finns många mödrar som har stor hjälp av sina mammor till att ta stor del i barnens dagliga vård, detta i sig innebär ju inte alltid att man är en dåligt mamma, utan snarare en bra mamma som ser till att barnen får alla sina behov tillfredsställda.

MEN! Att resa och lämna barnen i mormoderns vård för att roa sig, ofta och under längre tider, det kan man kanske diskutera om det ligger i barnets bästa intresse.
Citera
2016-06-24, 19:31
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Mina vägar korsades med Catrin i 2005 då hon gick i samma klass som min bästa kompis. Och hon har alltid lurat folk.

Hon jobbade i garderoben på hamnmagasinet och tog 20kr för att hänga upp jackan till folk trots att garderoben ingick i entrépriset. 20x500 på en kväll var väl en bra inkomst rätt i fickan.

Ett tag var hon fältsäljare för 3 och öppnade abonnemang i sina kompisars namn för att ringa sin pojkvän B*ice som då spelade basket i USA.

Hastigt och lustigt hoppade hon av gymnasiet för att hon kommit med i Top model, i verkligheten drog hon utomlands för att ta en bartender kurs.

Hon snodde pengar ur kassan på nattklubbar hon jobbade men fick sparken efter en stund då dom hade övervakningskameror.

Sen drog hon till USA och Dubai där hon blev "baksetproffs" (låt mig tillägga ett lol)

När Kevin var 1-2 år planerade hon ju att göra en säsong som bartender på Gotland även fast hon redan då var ensamstående.

Hahaha vilket år var detta? Umgåtts med Brice rätt frekvent för antal år sen och nu blev jag väldigt väldigt nyfiken.

Mer skvaller snälla!
Senast redigerad av bananapans 2016-06-24 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in