2016-06-23, 19:33
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Borde hon inte ha ännu svårare att komma tillbaka som dömd brottsling? Disneyland finns ju även i Paris.

Det är Paris hon säger att hon ska åka till. Finns billiga biljetter och paket på nätet...
Citera
2016-06-23, 19:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Det är Paris hon säger att hon ska åka till. Finns billiga biljetter och paket på nätet...
Tack. Jag förmodade det. Som dömd brottsling är man inte nämnvärt välkommen till USA (fråga T. Körberg, han vet).

Oavsett så tycker jag hon uppvisar en arrogans och ett förakt mot sina brottsoffer som snudd på trotsar beskrivning när hon trycker i nyllet på alla att en som inte ens vill försöka försörja sig själv ska åka på resa till Disnelyland. Spelar ingen roll hur billiga paket det finns, många tusenlappar lär det bli med resa, uppehälle och biljetter.
Citera
2016-06-23, 20:03
Medlem
henki420s avatar
Jag tänkte mest att det var typiskt sådant som hon skulle kunna sälja för att finansiera sin egen resa. ...
Citera
2016-06-23, 20:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Jag tänkte mest att det var typiskt sådant som hon skulle kunna sälja för att finansiera sin egen resa. ...
Ja osannolikt är det väl inte, vi får väl hålla ögonen öppna efter dylika "annonser".
Undrar förresten om Frivården på Södertörn känner till resplanerna och har godkänt dom?
Citera
2016-06-23, 20:34
Medlem
CH ska göra ngt som gör ont, enligt bloggen. Ytterligare tatuering?
Tror lätt att det är utseenderelaterat då jag får känslan att hon är
i en "bli-snygg-period". Eftersom hon inte läser här kan jag ju tyvärr
inte tipsa henne. Men om hon gjorde det skulle jag tipsa henne att sluta
pilla på finnen hon har på vänstra sidan av hakan. Alla kan vi få
finnar, och inget fel med det. Men de tenderar att läka ut efter ett tag om
man låter dem vara. Sluta pilla, Catrin😁😁😁
Citera
2016-06-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111bombastic
Är det någon som vet om Catrin har reseförbud tyckte jag läste här nånstans..någon som är insatt i domen?

Jag nämnde i något inlägg att jag uppfattade att både CH och MM blev belagda med reseförbud under förundersökningstiden. Höll sig CH från att resa under den tiden... Verkligen?

Dock tror jag att frivården har ganska strikta regler de med. Man kan säkert få resa någonstans men det är belagt med starka restriktioner och med fortsatt regelbunden kontakt under semestern.

I mitt jobb har jag en del kontakt med frivården. Ska fråga dem om hur det fungerar när vi talas vid nästa gång.

// FYRB
Citera
2016-06-23, 23:41
Medlem
Jag bli galen på alla hennes utropstecken hela tiden. Efter nästintill alla meningar skriver hon utropstecken. Ofta avslutas en mening med: haha!

CH om du läser här så tänk på hur du använder uppropstecken. Sluta missbruka dom...
Citera
2016-06-24, 01:08
Bannlyst
Vem är hennes bestie?

https://catrinhedlund.com/2016/06/23...ys-hos-bestie/
Citera
2016-06-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Nu har även jag börjat ta mig igenom fup. Sjukt bra läsning! CH är ju
galnare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. Hon påminner ganska
mycket om Parastou som åkte dit för linköpingskidnappningen för några
år sedan. Lika full av lögner, manipulation och brist på samvete.

Jag har också flera gånger känt likheten med Parastou.

Brotten i sig är ju totalt olika, men manipulerandet av (män) omgivningen är likartad
(IE att kasta fitta på)

Parastou planerade däremot ett brott som hon trodde sig klara sig från att åka dit för, problemet var att hon byggde hela grejen på en kedja av händelser som alla måste slå in för att det skulle funka.

Minsta lilla grus i maskineriet och hon/dom började freestyla och göra bort sig, med känt resultat.

CH har ju helt öppet begått brott i eget namn och förlitat sig på att folk inte skulle anmäla/ att beloppen skulle vara så små att polisen inte skulle gå vidare med anmälan/ att systemet skulle vara så trögt att hon skulle hinna göra sig nog pengar för att dra från lagens långa arm.

CH beskyller ju faktiskt systemet för att vara så trögt att det inte har stoppat hennes brottslighet i tid, och att det är därför hon har lurat så många.

Manipulerande psycobitches är fascinerande, på behörigt avstånd.
Jag har svårt att tro att jag själv skulle kunna luras av en, men det trodde säkert dom som blev lurade också.
Citera
2016-06-24, 01:37
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Jag har också flera gånger känt likheten med Parastou.

Brotten i sig är ju totalt olika, men manipulerandet av (män) omgivningen är likartad
(IE att kasta fitta på)

Parastou planerade däremot ett brott som hon trodde sig klara sig från att åka dit för, problemet var att hon byggde hela grejen på en kedja av händelser som alla måste slå in för att det skulle funka.

Minsta lilla grus i maskineriet och hon/dom började freestyla och göra bort sig, med känt resultat.

CH har ju helt öppet begått brott i eget namn och förlitat sig på att folk inte skulle anmäla/ att beloppen skulle vara så små att polisen inte skulle gå vidare med anmälan/ att systemet skulle vara så trögt att hon skulle hinna göra sig nog pengar för att dra från lagens långa arm.

CH beskyller ju faktiskt systemet för att vara så trögt att det inte har stoppat hennes brottslighet i tid, och att det är därför hon har lurat så många.

Manipulerande psycobitches är fascinerande, på behörigt avstånd.
Jag har svårt att tro att jag själv skulle kunna luras av en, men det trodde säkert dom som blev lurade också.

De har också gemensamt att de begår ointelligenta brott. Parastous cykelstölder t ex som föregick den extremt ogenomtänkta kidnappningen. Sen verkar CH varit övertygad om att hon skulle komma undan biljettförsäljningen med MM. Hon skriver i SMS att allt ligger på honom som försäljningar och betalningar. Så låter det också i polisförhöret. CH har inte deltagit mer än att hon slagit upp lite flygtider, vilket knappast är olagligt. Det hon glömde var att polisen också skulle titta på SMS-konversationer och banktransaktioner som berättar en annan historia.
Citera
2016-06-24, 01:38
Medlem
Ville bara svara på en sak som diskuterats i tråden angående Kronofogden. (lite OT för att föklara omständigheter som kan ske finns med)

Utan att hänga ut någon så kan jag säga att en person som jag känner och som länge haft skulder till Kronofogden fick in en större summa pengar på sitt konto. Tre dagar senare hade Kronolle dragit pengarna. Personen fick sen ett brev om hur och varför det gått till så, dvs att personen pga sina skulder till Olle bara har ett "förbehållsbelopp" och att de dragna pengarna gick utanför det beloppet.

I denna frågan var det, tråkigt nog för Kronolle, så att de inte fick dras då de var en typ av skadestånd som genom en lag inte får tas av Olle. Kronolle hade fått information om det men inte hunnit med att "uppdatera" att pengarna inte fick dras så de fick snällt sätta tillbaka pengarna.

Så, jo. De kan dra "extra"pengar som kommer in på ens konto om det inte sägs i någon lag att de inte får dras. Om jag inte är fel underrättad så kan de heller inte ta pengar som är utbetalda från en försäkring tex, de pengarna är ju till för att återställa en skada (tex om man fått något stulet, efter brand, osv osv)

Märk väl att denna personen tom hade en överenskommelse med Kronolle om inbetalning till sin skuld, det var inte ens fråga om indrivning från personens sida.

Tack alla ni som skriver. Jag lär mig nya saker varje dag, känns det som. Både om hur samhället fungerar och hur visa människor (CH)kan bete sig. Road blir jag också av en del personers sätt att kunna sätta lite piff på en text.

En tanke kring att ev. kunna hjälpa MM är ju att skaffa en mobiltelefon till honom som han enbart kan använda till Swish. Den behöver ju inte ens vara registrerad så då kan han fortsätta att vara "anonym" men ändå lämna ut telefonnumret till den som vill skicka över pengar som då garanterat stannar hos honom. Eller tänker jag fel?
Citera
2016-06-24, 01:57
Medlem
Kom på en sak till som jag inte minns att någon har nämnt

Angående skulder så räknar ni bara med Kronofogdeskulder men det kan ju ligga lika mycket hos de olika inkassoföretagen. Många såna företag skickar inte sina skulder till Kronolle utan säljer de vidare till ett nytt inkassoföretag som i sin tur nåt år senare säljer det vidare igen osv.

Jag har själv en skuld till ett inkassoföretag som har vandrat runt i över tio år utan att gå till Kronolle. Det är en bluffskuld som jag bara vägrar att betala. En bekant till mig har en stor skuld från Telia som inte heller har gått vidare på över 5 år. Så. CH kan ha en väldans massa mer skulder utan att det syns hos Olle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in