Citat:
Ursprungligen postat av
filippasol
Ja det måste handla om en eller flera specifika personer. Hon skrev även att dom har olika diagnoser och inte jobbar därför. Det skrev hon även en annan gång när hon skrev ett irriterat inlägg om sina släktingar. Då skrev hon samma sak, att hennes släktingar har olika diagnoser och inte jobbar. Skillnaden är att hon den gången hängde ut vem hon menade. Är det hennes egna släktingar som kommenterar tro?
Ja det hade man gjort ringt och hört. Om man nu inte vill leva i förnekelse och hoppas att det försvinner av sig själv. Sen tror jag hon ljuger om att hon inte vet nånting. Hon måste väl varit inne på förhör?
Man kan ju tycka det men jag är inte så säker.
Förundersökningar som den här kan ta lång tid, har antagligen inte superhög prioritet i relation till mer brådskande mål, och det är sannolikt inte särskilt relevant för utredningen att höra henne. Om de bedrägerier hon utreds för nu påminner någonting alls om de bedrägerier hon precis fälldes för är det ganska skit samma vad Catrin säger i förhör. Allting finns ju i sms, mail, fb-konversationer, kontoutdrag osv.
Målnumret på hennes senaste dom (B 870-14) indikerar att den förundersökningen tog jävligt lång tid. Eller att målet låg jävligt lång tid hos domstolen utan att någonting hände. De två sista siffrorna är det årtal målet anhängiggjordes (/registrerades) hos domstolen. Vet inte hur hennes mål kan ha anhängiggjorts så tidigt som 2014 men avgjorts först 2016. (Min gissning är att förundersökningen kompletterades på något sätt efter att målet anhängiggjorts men det är bara en gissning.) När ett mål anhängiggörs ska förundersökningen egentligen vara färdigställd, vilket borde betyda att den förra förundersökningen påbörjades under 2013 åtminstone.