2016-06-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Hahaha vilket år var detta? Umgåtts med Brice rätt frekvent för antal år sen och nu blev jag väldigt väldigt nyfiken.

Mer skvaller snälla!

Detta måste ha varit runt år 2007-2008. Umgicks med Catrin själv en stund och en utekväll lånade hon min telefon för att ringa då hennes var "slut på batteri". Då ringde hon och smsa Brice och försökte radera sin "spår" innan jag fick tillbaka den. Men Brice svarade ju på samma nummer hon skickat ifrån 🙈 300kr kostade det mig för på den tiden var utlandssamtal dyrt.

Sen träffade jag tjejerna som hon öppnat abonnemang i deras namn och deras telefonräkningar var betydligt dyrare.. 😡
Citera
2016-06-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Å andra sidan så har ju anhöriga, allra helst en mormor, stora möjligheter idag att enligt lag få ev. vårdnad. Om nu mormodern varit så involverad i barnens uppväxt så är ju detta inget dåligt i sig.
Det finns många mödrar som har stor hjälp av sina mammor till att ta stor del i barnens dagliga vård, detta i sig innebär ju inte alltid att man är en dåligt mamma, utan snarare en bra mamma som ser till att barnen får alla sina behov tillfredsställda.

MEN! Att resa och lämna barnen i mormoderns vård för att roa sig, ofta och under längre tider, det kan man kanske diskutera om det ligger i barnets bästa intresse.

Jag som mamma har väldigt svårt att första hur man kan lämna sitt prematura barn på sjukhuset och dra ut och festa men tydligen behöver man ju "egentid" även som nybliven mamma. Kan heller inte fatta varför man åker till Japan (eller vart det nu var) över ens barns 1 årsdag.
Citera
2016-06-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraemmha
Jag som mamma har väldigt svårt att första hur man kan lämna sitt prematura barn på sjukhuset och dra ut och festa men tydligen behöver man ju "egentid" även som nybliven mamma. Kan heller inte fatta varför man åker till Japan (eller vart det nu var) över ens barns 1 årsdag.

Näe, det låter ju onekligen väldigt konstigt.

Däremot behöver många mammor kapa navelsträngen till sina barn.

Det ÄR okej att lämmna en ettåring ett par dar, men kanske inte just över födelsedagen?
Citera
2016-06-24, 20:05
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraemmha
Detta måste ha varit runt år 2007-2008. Umgicks med Catrin själv en stund och en utekväll lånade hon min telefon för att ringa då hennes var "slut på batteri". Då ringde hon och smsa Brice och försökte radera sin "spår" innan jag fick tillbaka den. Men Brice svarade ju på samma nummer hon skickat ifrån 🙈 300kr kostade det mig för på den tiden var utlandssamtal dyrt.

Sen träffade jag tjejerna som hon öppnat abonnemang i deras namn och deras telefonräkningar var betydligt dyrare.. 😡
Okej. Spännande! Minns när han åkte iväg för att spela, men har aldrig hört honom nämna Catrin. Någonsin. Vi sågs inte då mycket sista året innan han stack dock. Känner igen henne mycket men kan inte placera människan. Jag vet att vi bott grannar en gång i tiden, kanske är det därifrån? Eller så har hon umgåtts med bekanta till mig kanske.

Vilka kretsar umgicks hon i? Du får gärna pma lite namn, endast för att jag är så sjukt nyfiken!
Citera
2016-06-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Näe, det låter ju onekligen väldigt konstigt.

Däremot behöver många mammor kapa navelsträngen till sina barn.

Det ÄR okej att lämmna en ettåring ett par dar, men kanske inte just över födelsedagen?

Såklart. Jag har aldrig varit en sån mamma som inte uppskattat en kväll ifrån barnen eller en weekend ensam med barnens pappa men det är just födelsedagen jag reagerar på. Och kanske jag inte tänkt likadant om det var någon annan som _aldrig_ var borta från barnen. Men är något speciellt med Catrin som är borta från dom väldigt ofta som får mig så förbannad att hon borde tänka på barnen ibland.

Och att man behöver egentid som nybliven mamma köper jag inte alls. Har du valt att få barn är du där för barnet dag som natt första tiden.
Citera
2016-06-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Okej. Spännande! Minns när han åkte iväg för att spela, men har aldrig hört honom nämna Catrin. Någonsin. Vi sågs inte då mycket sista året innan han stack dock. Känner igen henne mycket men kan inte placera människan. Jag vet att vi bott grannar en gång i tiden, kanske är det därifrån? Eller så har hon umgåtts med bekanta till mig kanske.

Vilka kretsar umgicks hon i? Du får gärna pma lite namn, endast för att jag är så sjukt nyfiken!

Catrin har alltid haft vänner en kort stund, folk har väl snabbt fattat vilket pucko hon är. Så hon har aldrig riktigt haft en krets. Men hon har väl hängt en stund både i dom finska och syrianska kretsarna. Om jag minns rätt har hon väl vart ihop med Rabi när hon var 17-18 och samtidigt som hon var eller inte var ihop med Brice (när han var i USA) vet jag att hon låg med en finne.
Citera
2016-06-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ville bara svara på en sak som diskuterats i tråden angående Kronofogden. (lite OT för att föklara omständigheter som kan ske finns med)

Utan att hänga ut någon så kan jag säga att en person som jag känner och som länge haft skulder till Kronofogden fick in en större summa pengar på sitt konto. Tre dagar senare hade Kronolle dragit pengarna. Personen fick sen ett brev om hur och varför det gått till så, dvs att personen pga sina skulder till Olle bara har ett "förbehållsbelopp" och att de dragna pengarna gick utanför det beloppet.

I denna frågan var det, tråkigt nog för Kronolle, så att de inte fick dras då de var en typ av skadestånd som genom en lag inte får tas av Olle. Kronolle hade fått information om det men inte hunnit med att "uppdatera" att pengarna inte fick dras så de fick snällt sätta tillbaka pengarna.

Så, jo. De kan dra "extra"pengar som kommer in på ens konto om det inte sägs i någon lag att de inte får dras. Om jag inte är fel underrättad så kan de heller inte ta pengar som är utbetalda från en försäkring tex, de pengarna är ju till för att återställa en skada (tex om man fått något stulet, efter brand, osv osv)

Märk väl att denna personen tom hade en överenskommelse med Kronolle om inbetalning till sin skuld, det var inte ens fråga om indrivning från personens sida.

Tack alla ni som skriver. Jag lär mig nya saker varje dag, känns det som. Både om hur samhället fungerar och hur visa människor (CH)kan bete sig. Road blir jag också av en del personers sätt att kunna sätta lite piff på en text.

En tanke kring att ev. kunna hjälpa MM är ju att skaffa en mobiltelefon till honom som han enbart kan använda till Swish. Den behöver ju inte ens vara registrerad så då kan han fortsätta att vara "anonym" men ändå lämna ut telefonnumret till den som vill skicka över pengar som då garanterat stannar hos honom. Eller tänker jag fel?

Precis så är det!

Jag tror att pengar som är fredade är försäkringsersättning, skadestånd och om du kan bevisa att pengarna tillhör någon annan. Och, ja man kan begära tbx pengar om man anser att ett fel, enligt KFs egna regler är begånget.

Man kan även begära återbetalning på dragna pengar för att inkomsterna förändrats om man har "förbehållsbelopp". Dock går ju den dragningen via arbetsgivaren och det tar längre tid att få nytt beslut.
Citera
2016-06-24, 21:45
Medlem
Jag tycker CH är ganska fin i kroppen. Tycker tom hon kan vara ganska söt, ibland på bilder. Jag tror att hon skulle kunna modella enklare jobb om hon gav fan i att puta med röven som hon gör. Tillräckligt intressant utseende, helt enkelt.

Å andra sidan... Varenda gång jag går förbi en spegel.. Är jag övertygad om att "Barbamamma" flyttat in. Tom tycker jag hon är lite söt.. Så vad vet jag?
Citera
2016-06-24, 22:20
Medlem
Citat:
Å andra sidan så har ju anhöriga, allra helst en mormor, stora möjligheter idag att enligt lag få ev. vårdnad. Om nu mormodern varit så involverad i barnens uppväxt så är ju detta inget dåligt i sig.
Det finns många mödrar som har stor hjälp av sina mammor till att ta stor del i barnens dagliga vård, detta i sig innebär ju inte alltid att man är en dåligt mamma, utan snarare en bra mamma som ser till att barnen får alla sina behov tillfredsställda.

MEN! Att resa och lämna barnen i mormoderns vård för att roa sig, ofta och under längre tider, det kan man kanske diskutera om det ligger i barnets bästa intresse.

Ingen tveka att det är tur för barnen att AH finns med på bilden. ML har kämpat i flera år för att träffa sin son. AH måste tvinga Catrin ta sitt ansvar. Bara titta hur många som har blivit drabbad. Catrin utnyttjar AH för att leva sin fantasi värld som topp bloggare som i Samma grad som Ken#za..Catrin behöver vård..
Citera
2016-06-24, 22:45
Bannlyst
Hennes morsa ser ju ut som en elak djävel

https://catrinhedlunddotcom.files.wo...8012.jpg?w=640
Citera
2016-06-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111bombastic
Ingen tveka att det är tur för barnen att AH finns med på bilden. ML har kämpat i flera år för att träffa sin son. AH måste tvinga Catrin ta sitt ansvar. Bara titta hur många som har blivit drabbad. Catrin utnyttjar AH för att leva sin fantasi värld som topp bloggare som i Samma grad som Ken#za..Catrin behöver vård..

CH behöver verkligen hjälp.Tyvärr finns det inget bot för psykopater/sociopater. Dom borde låsas in för att skydda övrig befolkning. Så funkar det ju inte i samhället. De bedöms som om de är "friska". Straffen bli därefter, tills det sker ett mer uppenbart sjukt brott och någon blir mer drabbad, och tom mördad.

Mamma AH är säkert förtvivlad över situationen. Dock verkar hon vara en mamma som "räddar" istf att ställa krav. Man kan ju säga nej också. Nej, till att komma hem och skjutsa/laga mat, ställa upp med pengar osv. Att bita ifrån när dottern åker på "egentidsemester", när sonen fyller 1 år tex. Man kan även konsultera soc för att man tycker ens barn inte klarar av föräldrarollen, för barnbarnens skull. CH är vuxen, barnen är, just barn och ska gå först. Jag tror, iofs inte att AH fattar det.

Stackars barn!
Senast redigerad av FYRB 2016-06-24 kl. 23:14.
Citera
2016-06-25, 11:18
Medlem
landsers avatar
Skulder hos KFM måste förnyas/sökas varje år, gäller dock ej skulder till staten.

Citat:
Kom på en sak till som jag inte minns att någon har nämnt

Angående skulder så räknar ni bara med Kronofogdeskulder men det kan ju ligga lika mycket hos de olika inkassoföretagen. Många såna företag skickar inte sina skulder till Kronolle utan säljer de vidare till ett nytt inkassoföretag som i sin tur nåt år senare säljer det vidare igen osv.

Jag har själv en skuld till ett inkassoföretag som har vandrat runt i över tio år utan att gå till Kronolle. Det är en bluffskuld som jag bara vägrar att betala. En bekant till mig har en stor skuld från Telia som inte heller har gått vidare på över 5 år. Så. CH kan ha en väldans massa mer skulder utan att det syns hos Olle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in