2016-09-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Med tanke på hur starkt bevisningen var när Catrin fälldes i våras hoppas jag verkligen att personerna som ska driva saken på egen hand nu gör det i form av ett enskilt åtal där de yrkar på straff! Om Catrin fortsatt på samma sätt som innan och skött alla sina bedrägerier skriftligt borde det vara hur enkelt som helst att bevisa hennes skuld.
...Man dock förstå om offren inte pallar detta. Visst, en viss chans till straff, men några pengar kommer något offer ju aldrig få. Så kan förstå om de inte tycker det är så värt.
Citera
2016-09-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraemmha
Någon som vet vem han är som hon lagt upp bild på för några dager sen? Tror det stod något om att livet inte var rättvist och #rip #minstjärna etc etc

Han heter Eddie Moussa. Han och hans bror blev mördade i gängkriget i Södertälje 2010. Eddie var Catrins bästa vän.
Citera
2016-09-03, 19:13
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkamania
Saknar hon helt verklighetsuppfattning, hur kan hon påstå på sin FB att hon är oskyldig?

Och hennes advokat är hård och kämpar för henne, är han på riktigt?

Är "offren" ett gäng idioter? Bara knacka dörr och inkassera sina pengar. Varför är svenskar så jävla rädda och bara anmäler? Polisen gör ju inte ett skit..

Vilken såpa!

Fler borde ta lagen i egna händer först då kommer dessa parasiter inse att deras liv kan släckas på ett ögonblick. Sätt en motorsåg i dörren och hälsa på så får vi se hur snabb hon är att lura någon annan. Hatar ohederligt folk
Citera
2016-09-04, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Han heter Eddie Moussa. Han och hans bror blev mördade i gängkriget i Södertälje 2010. Eddie var Catrins bästa vän.

Det var han INTE.

Eddie fick någon slags helgonstatus efter sin bortgång (#rip #newyork #oboy #hatersgonnahate# #blahblah)

Och många flickor påstod att han var deras "bff/homeboy"

Hon försöker bara vara ball, varför det nu skulle vara så jävla ballt och känna en fotbollsspelare som umgås i fel kretsar. Men jaja.
Citera
2016-09-04, 10:25
Medlem
Citat:

Aha det var EM, misstänkte det men var inte säker. Någon som vet om dom faktiskt var "bästa vänner" förutom Catrins ord om det 😂
Citera
2016-09-04, 12:49
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Aha det var EM, misstänkte det men var inte säker. Någon som vet om dom faktiskt var "bästa vänner" förutom Catrins ord om det 😂

Garanterat inte. Aldrig sett dem i sällskap! Nu har jag ett fåtal kontakter i den staden eftersom vi alla vuxit upp och flyttat åt skilda håll men jag tvivlar på att de var homies mer än att CH klängde och åmade sig, Tälje är fullt av slampor som gillar tunga syrianer.
Citera
2016-09-04, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Garanterat inte. Aldrig sett dem i sällskap! Nu har jag ett fåtal kontakter i den staden eftersom vi alla vuxit upp och flyttat åt skilda håll men jag tvivlar på att de var homies mer än att CH klängde och åmade sig, Tälje är fullt av slampor som gillar tunga syrianer.

Precis, vad jag vill minas så bodde CH inte ens i Södertälje 2010, hon flyttade ju till Halmstad/USA/Dubai/Turkiet i 2009. Så att hon ska försöka få "fame" över något som fått stor uppståndelse i media är mer troligt än att dom var bästisar.
Citera
2016-09-04, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Det var han INTE.

Eddie fick någon slags helgonstatus efter sin bortgång (#rip #newyork #oboy #hatersgonnahate# #blahblah)

Och många flickor påstod att han var deras "bff/homeboy"

Hon försöker bara vara ball, varför det nu skulle vara så jävla ballt och känna en fotbollsspelare som umgås i fel kretsar. Men jaja.

Jag vet bara vad hon har skrivit i sina bloggar. Och där har hon skrivit om honom flera gånger och beskrivit honom som sin bästa vän. Bland annat skrev hon om honom på årsdagen av hans död. Märkligt att hon skriver om någon som sin bästa vän om han inte var det?! Varför skulle man göra det? Hennes vägar äro outgrundliga! Tvärtom vill man väl INTE förknippas med gäng tänker jag?
Citera
2016-09-04, 13:47
Medlem
Citat:
Jag vet bara vad hon har skrivit i sina bloggar. Och där har hon skrivit om honom flera gånger och beskrivit honom som sin bästa vän. Bland annat skrev hon om honom på årsdagen av hans död. Märkligt att hon skriver om någon som sin bästa vän om han inte var det?! Varför skulle man göra det? Hennes vägar äro outgrundliga! Tvärtom vill man väl INTE förknippas med gäng tänker jag?

Så att få hela Sverige att tro att DN är pappa till K2 visar inte att Catrin är kapabel till att säga vad som helst för uppmärksamhet.
Och EM var inte med i något gäng utan var en väldigt duktig fotbollspelare i Södertälje.
Jag tror mer på att Catrin var groggluder runt EM när han var ute men köper inte att dom var bästisar.
Citera
2016-09-04, 17:34
Medlem
Citat:
Så att få hela Sverige att tro att DN är pappa till K2 visar inte att Catrin är kapabel till att säga vad som helst för uppmärksamhet.
Och EM var inte med i något gäng utan var en väldigt duktig fotbollspelare i Södertälje.
Jag tror mer på att Catrin var groggluder runt EM när han var ute men köper inte att dom var bästisar.

Då har jag fått det om bakfoten att han var med i ett gäng. Yes, hon verkar säga saker för att få uppmärksamhet. Jag undrar vad som hände med resan till Disneyland hon skulle på nu i dagarna.
Citera
2016-09-05, 12:48
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Då har jag fått det om bakfoten att han var med i ett gäng. Yes, hon verkar säga saker för att få uppmärksamhet. Jag undrar vad som hände med resan till Disneyland hon skulle på nu i dagarna.

Det blev en sväng till Fittja istället
Citera
2016-09-05, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Går det att kontakta frivården för att hon ska få prövas igen för vinn-programmet? Eller är det på is tills hon är dömd för det nya "brottet"?

Jag kontaktade frivården för ett gäng månader sedan med anledning av Catrin.

Syftet var att tipsa dem dels om att Catrin fått ALLT om bakfoten vad gällde hur det funkar med brottsskadeersättning (hon trodde länge att alla hennes offer bara kunde "vända sig till någon myndighet" och få sina skadestånd den vägen, vilket absolut inte stämmer när brottet är bedrägeri) och dels om att det fanns många trovärdiga vittnesmål som gjorde gällande att hon fortsatt med bedrägerierna även efter domen.

De verkade ha stenkoll på vilken sekretess som gäller i deras verksamhet. De var väldigt tydliga med att de inte ens kunde bekräfta eller dementera att Catrin var en person som stod under deras vård. Jag hade inte förväntat mig något annat på den punkten.

Blev däremot positivt överraskad över hur snabbt de fattade upplägget "jag ger er tips om en person som möjligtvis står under er vård, ni antecknat tipsen och sedan är det upp till er vad ni gör med informationen". Fick verkligen intrycket av att de uppskattade att få den typen av tips.

Att som privatperson formellt begära att de omprövar sitt beslut vad gäller VINN-programmet är jag ganska säker på att det är omöjligt. Däremot så kan det inte skada att kontakta dem och bara ge dem information om Catrins fortsatta brottslighet.

Det bästa vore såklart om personerna som blivit bedragna nyligen är de som gör det. De kan till och med be om en mailadress till vilken de kan skicka över skärmdumpar som visar på vad som hänt.

Men man får vara inställd på att de på frivården inte kommer säga någonting om Catrin eller om vad de kommer göra med informationen man lämnar. De får helt enkelt inte göra det. Samtalet kommer vara ett ensidigt lämnande av information och man kommer inte få någon som helst feedback. Förhoppningsvis kommer de agera på informationen på något sätt men de får inte prata med en utomstående om vad de tänker göra med den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in