2016-05-10, 17:48
Medlem
Men alltså jag förstår fan inte ensak.

Om ett tilllvägagångssätt är helt nytt kan jag förstå att folk blir lurade men bedrägerier på Blocket har pågått i många många år och varit uppmärksammat i media men ändå blir folk lurade än idag och släpper ifrån sig stora summor
Citera
2016-05-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar

Om ett tilllvägagångssätt är helt nytt kan jag förstå att folk blir lurade men bedrägerier på Blocket har pågått i många många år och varit uppmärksammat i media men ändå blir folk lurade än idag och släpper ifrån sig stora summor

Många av de Catrin blåst har varit personer hon haft någon form av koppling till och jag gissar att det har gjort att de bedömt risken att bli blåsta som ganska liten.

En hon blåste var hennes dåvarande fästmans dotters bästa kompis. En annan hennes affärspartner. En tredje hennes egen kompis som hon umgicks med dagligen. En fjärde en vän/bekant till hennes dåvarande fästman osv. osv.
Citera
2016-05-10, 17:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Jo lite märkligt. Dock vet ju dessa som luras hur nu de ska agera för att få napp. Vad de ska säga vara charmiga osv. Blir ju som en yrkeskonst rentav. Saker som konsertbiljetter då är väl en ganska bra vara också då just det bara finns ett visst begränsat antal sådana och de är oftast slutsålda direkt hos arrangören. Då blir det snabba affärer som gäller.
Citera
2016-05-10, 18:07
Medlem
Citat:

Några av hennes bedrägerier har handlat om att hon tagit emot förskottshyror från personer som blivit lovade att hyra hennes lägenhet. Jättedumt att betala hyror innan man har nycklarna i handen men med tanke på bostadsbristen och hur svårt det är att få lägenhet i Stockholmstrakten är det ändå förståeligt att man kan få folk att betala i det läget. Speciellt när personerna ifråga har ett skriftligt, juridiskt bindande, avtal med henne.

Hon har ju varit extremt korkad på det sättet att hon genomfört alla bedrägerier skriftligen (i sms, fb-chattar, mail osv.). De är inte svåra att bevisa och det var helt självklart att hon skulle dömas. Hon måste antingen vara sjukt pantad eller ha tänkt extremt kortsiktigt.
Citera
2016-05-10, 19:33
Medlem
chromacors avatar
Jag har som regel att aldrig ha några ekonomiska göromål med personer som har barn de gett namnet Kevin. På så sätt undviker man ca 86% av alla bedragare. Bara ett tips!
Citera
2016-05-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Jag har som regel att aldrig ha några ekonomiska göromål med personer som har barn de gett namnet Kevin. På så sätt undviker man ca 86% av alla bedragare. Bara ett tips!

Hahaha! Svinbra tumregel!
Citera
2016-05-10, 23:54
Medlem
krautbrains avatar
Den här tråden har potential att bli en klassiker. Men då måste Catrin eller någon "nära vän" till henne komma in och försvara sig.

Finns säkert en hel del människor som drar in pengar på samma sätt som Catrin. Men att ha en blogg samtidigt och sätta sig i rampljuset verkar inte vara en smart combo.
Citera
2016-05-10, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Den här tråden har potential att bli en klassiker. Men då måste Catrin eller någon "nära vän" till henne komma in och försvara sig.

Finns säkert en hel del människor som drar in pengar på samma sätt som Catrin. Men att ha en blogg samtidigt och sätta sig i rampljuset verkar inte vara en smart combo.

Det hade varit fett!

Kanske till och med få in Catrin här, som försvarar sig själv men inte vill stå för att det är hon så hon påstår sig vara "en nära vän till Catrin".

Har vi några av Catrins vänner här redan?
Citera
2016-05-11, 19:45
Medlem
Jag kommer på lite Nytt om henne då och då. 2007 var året vi jobbade i ayia napa.
Sålde biljetter till foamparty på bluemoon bar.
Dessa kostade 10 euro.
Catrin sålde sina för 20 euro och stoppade 12 euro rakt ner i egen ficka (vår provision var 2 euro/biljett. Kan säga att chefen inte blev glad på henne, för att inte tala om kunderna.

Hon är faktiskt den sjukaste människa jag någonsin har stött på.
Och har verkligen en förmåga att lyckas locka till sig våldtäktsmän (många blev anklagade den sommaren).
Citera
2016-05-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baranippertippan
Jag kommer på lite Nytt om henne då och då. 2007 var året vi jobbade i ayia napa.
"Umgicks" hon med manga killar?
Citera
2016-05-11, 21:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Fast det är väl för att övervägande delen av säljare är hederliga och kutym är att varan sänds när pengarna skickats. Det brukar inte vara problem att få det sänt mot postförskott eller rek om man begär det.
Citera
2016-05-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det är väl för att övervägande delen av säljare är hederliga och kutym är att varan sänds när pengarna skickats. Det brukar inte vara problem att få det sänt mot postförskott eller rek om man begär det.
Jo men efter alla skriverier kan man tycka att folk borde vara försiktiga med att släppa ifrån sig pengar men visst är det som du skriver jag menade för övrigt absolut inte att skuldbelägga brottsoffren

Skulle vara intressant att se statistik på hur manga procent av alla affärer på Blocket som är bedrägerier. Jag tanker då på de fall där folk köper något som skickas som biljetter, mobiler mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in