Citat:
Ursprungligen postat av
milajk
Tack för utförligt svar!
Nej precis, svårt att tänka mig att det skulle finnas speciellt mycket att hämta hos henne.
Men en annan sak jag tänkte på. Hon skev ganska nyligen att hon sedan tidigare har skulder, antar hos fogden, (kan ifs vara inkasso också) på över 100 000 kr, borde inte en utmätning gjorts tidigare isf? Provocerande nog så kommer med största sannolikhet ingen fogde stå och knacka på hennes dörr redan den 25 maj...
Minns också det inlägget. Har för mig att hon skrev att hon har 120' kr i skulder sedan tidigare men inte preciserade om de redan låg hos kronofogden eller inte.
Det skulle kunna vara så att kronofogden redan genomfört utmätningar mot henne. Eller att det fortfarande pågår utmätning. Catrin skulle ju aldrig skriva öppet om den saken.
Bilden jag fått är inte att Catrin lever lyxliv i termer av att hon har en fet bil eller dyra handväskor. Tvärtom verkar hon äga väldigt få och billiga prylar. Lyxen består i att hon reser mycket. Det är inte förbjudet för en person som blir utmätt att bli bjuden på resor. Nu tror jag inte att hon blir bjuden, tror att hon betalar allt med stulna pengar, men svarta pengar är ganska lätt att undanhålla för kronofogden. Räcker att de sätts in på hennes killes konto istället för hennes så kommer kronofogden aldrig se dem.
Det skulle inte heller alls vara konstigt om hennes tidigare skulder ligger hos olika inkassobolag och tickar. Ju längre tid inkassobolaget väntar med att skicka skulden till kronofogden, desto mer ränta har skulden ackumulerat. (Men väntar man för länge är risken såklart att man inte får någonting.)
Hoppas för Catrins offers skull att de blir först med att gå till kronofogden.