2016-05-19, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Förfarandet går till så att när en dom vunnit laga kraft (=när tiden att överklaga den löpt ut) så blir den en så kallad exekutionstitel. Det innebär i sin tur att domen kan läggas till grund för verkställighet i form av t ex utmätning.

Varje enskild person som tilldömts ett skadestånd måste vända sig till kronofogden och be dem om hjälp att driva in pengarna. Med domen som grund kommer kronofogden kunna göra det. Från den 25 maj, då domen vinner laga kraft om den inte överklagats innan dess.

Problemet med fallet Catrin är väl att det inte kommer finnas särskilt mycket att mäta ut...
Tack för utförligt svar!
Nej precis, svårt att tänka mig att det skulle finnas speciellt mycket att hämta hos henne.

Men en annan sak jag tänkte på. Hon skev ganska nyligen att hon sedan tidigare har skulder, antar hos fogden, (kan ifs vara inkasso också) på över 100 000 kr, borde inte en utmätning gjorts tidigare isf? Provocerande nog så kommer med största sannolikhet ingen fogde stå och knacka på hennes dörr redan den 25 maj...
Citera
2016-05-19, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Tack för utförligt svar!
Nej precis, svårt att tänka mig att det skulle finnas speciellt mycket att hämta hos henne.

Men en annan sak jag tänkte på. Hon skev ganska nyligen att hon sedan tidigare har skulder, antar hos fogden, (kan ifs vara inkasso också) på över 100 000 kr, borde inte en utmätning gjorts tidigare isf? Provocerande nog så kommer med största sannolikhet ingen fogde stå och knacka på hennes dörr redan den 25 maj...

Minns också det inlägget. Har för mig att hon skrev att hon har 120' kr i skulder sedan tidigare men inte preciserade om de redan låg hos kronofogden eller inte.

Det skulle kunna vara så att kronofogden redan genomfört utmätningar mot henne. Eller att det fortfarande pågår utmätning. Catrin skulle ju aldrig skriva öppet om den saken.

Bilden jag fått är inte att Catrin lever lyxliv i termer av att hon har en fet bil eller dyra handväskor. Tvärtom verkar hon äga väldigt få och billiga prylar. Lyxen består i att hon reser mycket. Det är inte förbjudet för en person som blir utmätt att bli bjuden på resor. Nu tror jag inte att hon blir bjuden, tror att hon betalar allt med stulna pengar, men svarta pengar är ganska lätt att undanhålla för kronofogden. Räcker att de sätts in på hennes killes konto istället för hennes så kommer kronofogden aldrig se dem.

Det skulle inte heller alls vara konstigt om hennes tidigare skulder ligger hos olika inkassobolag och tickar. Ju längre tid inkassobolaget väntar med att skicka skulden till kronofogden, desto mer ränta har skulden ackumulerat. (Men väntar man för länge är risken såklart att man inte får någonting.)

Hoppas för Catrins offers skull att de blir först med att gå till kronofogden.
Citera
2016-05-19, 11:29
Medlem
Citat:
Det där med spärrat kort har hon inte skrivit något om alls på bloggen. För oss som är blockade från hennes Instagram: kan du tänka dig att berätta mer om vad som hände?

Precis inget skrivet på bloggen om det utan bara en tjej som sagt som skrev under ett foto på instagram om spärrat kort men Catrin skrev det var avmagniserat.
Och den andra tjejen bara : if you say so.
Vad jag förstog nått problem vid utcheckning och på flyget när kortet skulle användas.

Sen svarade hon inte mer och inget skriverier alls om kortet mer än det den där tjejen frågade och Catrin svarade.

Nu åkte hon inte ens till Turkiet tydligen utan ställde in pga personliga skäl utan siktar på att åka om 1 vecka. Det står åtminstonde på bloggen

Och inga stora rubriker eller arga inlägg om att någon hackat hennes blogg som hon skrev någon gjort. Jag TROR hon raderat inläggen själv och skyller på att den blev hackad ??
Iom hon annars är snabb att skriva ilsket och skylla på andra när något sker.
Citera
2016-05-19, 14:13
Medlem
Ny info!

Ringde kronofogden.

Catrin har för tillfället skulder på drygt 210 000 kronor som ligger hos kronofogden. (Hon kan ha ytterligare skulder till inkassobolag men det är inget kronofogden kan se.)

Av de 210' kronorna är ca 139' skulder till staten. Det rör sig huvudsakligen om obetalda lån till CSN, obetalda tv-avgifter, obetald trängselskatt och obetalda p-böter.

Ca 70' av skulden är skulder till enskilda. Där rör det sig om en skuld till SEB och en till en kille som heter Felix.

Den 20 mars 2015 var senast kronofogden genomförde en utredning vad gällde Catrin. Syftet med utredningen är att ta reda på om det finns något av värde som kan mätas ut för att betala av skulderna.

De tittade då på hennes inkomster, kontotillgångar, fordon m.m. och fann att det inte fanns någonting att utmäta.

Nästa planerade utredning kommer ske under 2017. Det som sker under tiden är att kronofogden skickar påminnelser till henne om hennes skulder. Om det tillkommer nya skulder informeras hon om det.

Jag frågade om det fanns någonting som skulle kunna få dem att genomföra en ny utredning tidigare än 2017 och det gör det.

Om det t.ex. skulle inkomma en massa nya ärenden så skulle det kunna leda till att de tidigarelägger den planerade utredningen.

Vad gäller alla som nu tilldömts skadestånd var uppmaningen att höra av sig till kronofogden så fort domen vunnit laga kraft (= den 25 maj).
Senast redigerad av UnicornMeat 2016-05-19 kl. 14:18.
Citera
2016-05-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ny info!

Ringde kronofogden.

Catrin har för tillfället skulder på drygt 210 000 kronor som ligger hos kronofogden. (Hon kan ha ytterligare skulder till inkassobolag men det är inget kronofogden kan se.)

Av de 210' kronorna är ca 139' skulder till staten. Det rör sig huvudsakligen om obetalda lån till CSN, obetalda tv-avgifter, obetald trängselskatt och obetalda p-böter.

Ca 70' av skulden är skulder till enskilda. Där rör det sig om en skuld till SEB och en till en kille som heter Felix.

Den 20 mars 2015 var senast kronofogden genomförde en utredning vad gällde Catrin. Syftet med utredningen är att ta reda på om det finns något av värde som kan mätas ut för att betala av skulderna.

De tittade då på hennes inkomster, kontotillgångar, fordon m.m. och fann att det inte fanns någonting att utmäta.

Nästa planerade utredning kommer ske under 2017. Det som sker under tiden är att kronofogden skickar påminnelser till henne om hennes skulder. Om det tillkommer nya skulder informeras hon om det.

Jag frågade om det fanns någonting som skulle kunna få dem att genomföra en ny utredning tidigare än 2017 och det gör det.

Om det t.ex. skulle inkomma en massa nya ärenden så skulle det kunna leda till att de tidigarelägger den planerade utredningen.

Vad gäller alla som nu tilldömts skadestånd var uppmaningen att höra av sig till kronofogden så fort domen vunnit laga kraft (= den 25 maj).

Allt det här omfattas av offentlighetsprincipen så vem som helst som är nyfiken/vill ha mer information kan ringa kronofogden och fråga.

Catrins personnummer är 860707-0060. Det är all information ni behöver och de ställer inte några frågor om vem du är eller varför du ringer. (Det får de inte göra.)
Citera
2016-05-19, 15:02
Medlem
Citat:
Menar du att Kelian skulle vara resultatet av otrohet om det är den här killen som är pappan? Och att hans tjej inte känner till Kelian? Att det var därför Instagrambilden togs ner så snabbt (för att killen såg den och bad Catrin ta ner den)?

Ramlade för övrigt över en Instagramtråd om Catrins lögner. Om man ska tro på det som stod där var inte Daniel från Panetoz den enda hon pekade ut som pappa. En kille i tråden skrev att Catrin även försökt måla ut honom som pappa. Till samma jävla barn!

Hon är så jävla störd!

Barnen är födda tätt så resten vill jag inte spekulera om. Behöver ju inte ens vara han som är den riktiga pappan så som hon ljuger.

Jag har känt till Catrin länge och följt hennes stördheter i flera år, fascineras också av henne! Det blir mycket roligare när man vet vem hon är.

Lite kuriosa som jag tyckte var kul, hände för några år sen. Hon gnällde på att alla bloggar och instagram skvallrade på henne. Fick en notis på instagram att hon skaffat ett nytt konto (typ "den här användaren finns redan under namnet...") då var det en instagram för skvaller om henne hon hade skapat.

För övrigt har jag plockat bort henne från Facebook för flera år sedan då hon ständigt reklamerar "rensningar av personer som inte är hennes vänner" för att sedan skicka en friend request någon vecka senare. Efter 2-3 ggr skiter man i det.

Känner även personer som blivit lurade av henne, tidigare än det hon dömdes för.
Citera
2016-05-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwanz
Barnen är födda tätt så resten vill jag inte spekulera om. Behöver ju inte ens vara han som är den riktiga pappan så som hon ljuger.

Jag har känt till Catrin länge och följt hennes stördheter i flera år, fascineras också av henne! Det blir mycket roligare när man vet vem hon är.

Lite kuriosa som jag tyckte var kul, hände för några år sen. Hon gnällde på att alla bloggar och instagram skvallrade på henne. Fick en notis på instagram att hon skaffat ett nytt konto (typ "den här användaren finns redan under namnet...") då var det en instagram för skvaller om henne hon hade skapat.

För övrigt har jag plockat bort henne från Facebook för flera år sedan då hon ständigt reklamerar "rensningar av personer som inte är hennes vänner" för att sedan skicka en friend request någon vecka senare. Efter 2-3 ggr skiter man i det.

Känner även personer som blivit lurade av henne, tidigare än det hon dömdes för.

Alltså vilken jävla sopa hon är!

Det är ju inte jättesvårt att starta ett Instagramkonto med skvaller om sig själv och få det att se ut som att det är startat av någon annan.

På vilket sätt lurade hon de du känner?
Citera
2016-05-19, 16:52
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:

Man blir ju inte särskilt förvånad över att ludret har en SUT på sig.

Citat:

Det går alldeles utmärkt att söka verkställighet utan att en dom vunnit laga kraft fast i det här fallet är det ganska meningslöst.

Nu måste det till ett kännbart fängelsestraff nästa gång.
Citera
2016-05-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Man blir ju inte särskilt förvånad över att ludret har en SUT på sig.

Det går alldeles utmärkt att söka verkställighet utan att en dom vunnit laga kraft fast i det här fallet är det ganska meningslöst.

Nu måste det till ett kännbart fängelsestraff nästa gång.

Nja. Söker du berkställighet innan domen vunnit laga kraft hamnar frågan på enheten för summarisk process och Catrin får antingen medge eller bestrida. Utan exekutionstitel i form av ett medgivande eller en lagakraftvunnen dom kan kronofogden inte påbörja en utmätning.

Du kan såklart skicka in ansökan om verkställighet med hänvisning till domen som exekutionstitel redan nu men de kommer inte göra någonting med den förrän det finns en lagakraftvunnen dom.
Citera
2016-05-19, 18:54
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Nja. Söker du berkställighet innan domen vunnit laga kraft hamnar frågan på enheten för summarisk process och Catrin får antingen medge eller bestrida. Utan exekutionstitel i form av ett medgivande eller en lagakraftvunnen dom kan kronofogden inte påbörja en utmätning.

Du kan såklart skicka in ansökan om verkställighet med hänvisning till domen som exekutionstitel redan nu men de kommer inte göra någonting med den förrän det finns en lagakraftvunnen dom.

NEJ!!. Det går alldeles utmärkt att söka verkställighet på en icke laga kraft vunnen dom och det blir INTE någon summarisk process som går att bestrida.

Verkställigheten kommer att pågå som vanligt må väl att utmätta medel inte skall betalas ut, att det går att ställa säkerhet för att förhindra verkställighet och det finns en risk att åka på skadestånd som utmätningsökande om domen skulle ändras.

Läs på lite innan du försöker rätta MIG.
Citera
2016-05-19, 22:07
Medlem
Citat:
Haha! Ja, jag har helt orimligt mycket känslor investerat i det här. Aldrig träffat Catrin, inte blivit blåst av henne, känner ingen som blivit blåst av henne... Råkade bara upptäcka henne av en slump och har blivit helt besatt.

Jag har uppenbarligen för mycket fritid...

Har ju träffat henne och sådär, men jag borde inte vara så jävla nyfiken.
Det är väl så att jag gottar mig i att "jag hade så jävla rätt om henne".
Och jag avskyr patrasket!

Man blir ju nyfiken på allt, hit är hennes päron funtade?
Varför hjälper de henne? 🙄🙄
Senast redigerad av Baranippertippan 2016-05-19 kl. 22:15.
Citera
2016-05-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
NEJ!!. Det går alldeles utmärkt att söka verkställighet på en icke laga kraft vunnen dom och det blir INTE någon summarisk process som går att bestrida.

Verkställigheten kommer att pågå som vanligt må väl att utmätta medel inte skall betalas ut, att det går att ställa säkerhet för att förhindra verkställighet och det finns en risk att åka på skadestånd som utmätningsökande om domen skulle ändras.

Läs på lite innan du försöker rätta MIG.

Haha. Ok, mr. jag-har-varit-föremål-för-många-utmätningar.

Absolut, det går att verkställa en dom innan den vunnit laga kraft.

"Dom som ej har vunnit laga kraft får verkställas i fall och under villkor som anges i 5-9 §§." (Utsökningsbalk 3 kap. 4 §.)

Men med tanke på att det inte är någonting som sker i normalfallet, att det definitivt inte är någonting som kommer ske i det här fallet och att majoriteten av de som läser den här tråden är intresserade av Catrin och vad som kommer hända med henne (och inte är här för att läsa teoretiska utläggningar om exekutionsrätt) tog jag mig friheten att återge huvudregeln och inte undantagen.

Huvudregeln är att dom får verkställas utan särskilda villkor, när den har vunnit laga kraft. (Utsökningsbalk 3 kap. 3 §.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in