2017-04-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Den blir i Södertälje tingsrätt.
De verkar ha videoförhör i olika tingsrätter av processekonomiska skäl skrev skribenten juridisk tidigare tråden.

Men det låter som mer arbete och kostnad bakom ett videoförhör från Stockholm-Södertälje. Tågresan kostar 30kr. Tågen går varje kvart.
Citera
2017-04-12, 01:06
Medlem
När det gäller spärrtid för körkort så får man tillbaks körkortet om den varit 12 månader eller mindre. Om man blivit av med körkortet 1 år eller mer så måste körkortet tas om.

Det är alltså skillnad om det står 12 månader eller 1 år.
Citera
2017-04-12, 06:49
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Men det låter som mer arbete och kostnad bakom ett videoförhör från Stockholm-Södertälje. Tågresan kostar 30kr. Tågen går varje kvart.

Funderar på om det kan vara så att BO kanske bor en bit utanför Sthlm, på "andra sidan", och redan har ganska lång resväg. Resan Sthlm-Stälje (pendeltåg inkl promenad till tingsrätten) tar ju ca 1 timme enkel väg. BO kanske inte kan avvara den tiden. Dessutom kan Latrin mycket väl ha uppträtt aggressivt/hotat BO, så att det åtminstone känns lite mindre obehagligt att inte behöva träffa henne IRL.
Jag tror att man som BO, när det som i detta fall gäller kortare förhör/vittnesmål, får välja om man vill närvara personligen eller via videolänk (ni som vet får gärna rätta mig).
Behöver inte alls vara så här, bara mina funderingar.
Hade jag varit utsatt för Latrins lurendrejeri, hade jag mer än gärna ställt henne till svars öga-mot-öga. Särskilt om hon dessutom försökt hota mig. 😡
Citera
2017-04-12, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
Kan inte annat än hålla med: Mamma/mormor AH borde absolut åka dit för att vara målvakt för dotterns bedrägerier.

Jag har uppfattat att det gick till så här: Anledningen till att Latrin gav AH:s kontonr till K*rstin var för att Latrin ville ha pengarna så fort som möjligt (hennes "snabba-cash-begär"). Latrin stressade K*rstin med att platserna på resan måste bokas direkt, annars skulle de missa chansen osv. K*rstin hade inte Swish och eftersom K*rstin och mamma AH hade samma bank, skulle det gå fortare för Latrin att få pengarna den vägen. Sedan swishade mamma AH de 30.000 till Latrin.
Om man får in en större summa pengar på sitt konto, ser att de kommer från en person som man själv inte ens känner (och nej, hjälper inte att dottern påstår att det är en "kompis" till henne som satt över pengarna), så säger det Sunda Förnuftet att man kontaktar sin bank för att reda ut det hela.
Väljer man att tro på dottern (som ljuger värre än värst, det vet vi) OCH behålla en fjärdedel av pengarna, ja då vet vi nog var bedragar-generna kommer ifrån. Äpplet och päronträdet...

Klart modern vet att pengarna (40 000:-) kommer från bedrägeri.

De 10 000:- modern behöll var väl pengar som dottern var skyldig sin mor.
Citera
2017-04-12, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juridisk
Ville bara upprepa det jag skrev tidigare som Anne H.
Om målsäganden i det här fallet vill kunna kräva ut ansvar av Anne, bör hon följa mina rekommendationer.

Kerstin, om du läser här kan du skriva ett PM till mig.
Jag hjälper dig med all juridik kring detta, upprättande av stämningsansökan och underlag.
Kostnadsfritt naturligtvis.

Sånt här gör mig så jädrans glad! Flashback for the win! Juridisk - vilken hjälte!
Hoppas du kommer i kontakt med Kerstin!
Citera
2017-04-12, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Den gamla obesiktade, avställda bilen är skriven på hennes mamma. Hon kanske låter reparera och besikta den mot andel även i kommande bedrägerier?

#detsabaraswish
Vad är det för bilmodell på den gamla avställda och obesiktade bilen?
Citera
2017-04-12, 09:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Vad är det för bilmodell på den gamla avställda och obesiktade bilen?
Toyota Celica, årsmodell 2000. Vill minnas att det var rätt mycket att åtgärda på den också.
Citera
2017-04-12, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckoslanten
Sånt här gör mig så jädrans glad! Flashback for the win! Juridisk - vilken hjälte!
Hoppas du kommer i kontakt med Kerstin!

Hoppas även jag att Kerstin får hjälp att driva detta pararellt mot Anne Hedlund!!!

Håll oss gärna uppdaterade, självklart bör även Anne Hedlund få krav riktat mot sig då hon uppenbart var väl medveten om att pengarna var stulna.
Undrar hur hon tänkte efter samtalet hon fick från Kerstin och varför hon inte agerade?
Citera
2017-04-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juridisk
Ville bara upprepa det jag skrev tidigare som Anne H.
Om målsäganden i det här fallet vill kunna kräva ut ansvar av Anne, bör hon följa mina rekommendationer.

Kerstin, om du läser här kan du skriva ett PM till mig.
Jag hjälper dig med all juridik kring detta, upprättande av stämningsansökan och underlag.
Kostnadsfritt naturligtvis.

Fantastiskt fint av dig att vilja hjälpa Kerstin! En eloge till dig!
Kerstin kanske inte har konto här så kanske ska du försöka kontakta henne med snigelpost så att hon inte går miste om hjälpen? Det hade känts gott att se lite rättvisa i den här tråden.
Citera
2017-04-12, 23:44
Medlem
Det kommer bli flera videoförhör via länk för målsägande i Catrin Hedlunds rättegång enligt tingsrätten. Videoförhör hålls via tingsrätterna ute i landet där målsägandena bor
Det blir i Sal 1 i Södertälje tingsrätt som Catrin Hedlunds rättegång kommer hållas i den 29/5 och 30/5.
Har frågat tingsrätten som det tidigare idag.
Citera
2017-04-13, 10:43
Medlem
Citat:
Det kommer bli flera videoförhör via länk för målsägande i Catrin Hedlunds rättegång enligt tingsrätten. Videoförhör hålls via tingsrätterna ute i landet där målsägandena bor
Det blir i Sal 1 i Södertälje tingsrätt som Catrin Hedlunds rättegång kommer hållas i den 29/5 och 30/5.

Tack för info, ser fram emot detta!
Nyfiken på alla hennes "bevis" på att hon är oskyldig till allt som hon nu står åtalad för.
Undrar om Catrin även hon ser fram emot det, att rentvå sig själv?

(Detta har hon upprepat tidigare flera ggr)
Citera
2017-04-13, 11:16
Medlem
Citat:

Inskrivet i kalendern.
Frågan är om man ska ta ut semester för detta?
Någon mer som ska dit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in