Citat:
Ursprungligen postat av
14ccKemiskt
Det finns en hel del matcher kvar att se igenom innan vi gå så långt

Allting hänger här på den första förlängningskvarten. Egentligen har tvivlarna inte mycket material att beta igenom. Möjligen då även tiden mellan Englands 1-0 & Kameruns 1-1. Finns inte citatet där så är ju myten spräckt. Faktiskt.
För självklart har någon kommentator någon gång sagt att det ser mörkt ut på någon bänk. Det stora arbetet att leta upp citatet, om det saknas i England 1990 dvs, ligger faktiskt hos dem som bergsäkert hävdar att de hört det. Spricker England så är det upp till dem att hitta något liknande någon annanstans.
Man måste helt enkelt kunna knyta citatet till någon specifik match, kommentator eller mästerskap för att anekdoten ska ha något värde.
.....
En liknelse: Jag har absolut ett minne av att jag sett en bild på Peter Ijeh i Sydsvenskan där det stod en gammal Peugeot 504 parkerad på gatan bakom honom. Då jag är stor entusiast av gamla Peugeot så minns jag det tydligt & ångrade sedan att jag inte klippt ut artikeln. Känner jag mig själv rätt skulle jag nog inte tänkt på det där med "mörk avbytarbänk", jag skulle nog inte uppfattat det "roliga". En gammal 504 missar jag dock inte.
Skulle någon tomte sedan dyka upp & absolut hävda att det fan var en Volvo Amazon så skulle det sätta press på oss som hävdar något att faktiskt hitta bilden. Det är här min poäng ligger att trådstarten borde formulerats annorlunda. Hade TS med bestämdhet hävdat att det var Kamerun-Österrike 1998 så hade det uppstått en diskussion där det är upp till dem som hävdar något att även bevisa det. Nu blir det som att jag minns en bild från någon tidning med någon utländsk spelare & någon gammal bil i bakgrunden.